Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Sziasztok!


    ...következzen a többi...

    A hátsó gátlónál tartottunk, folytassuk hát onnan.

    Fölötte az ülés. Az is módosított.
    A gyári ülés olyan magas, mintha egy lovon ülnénk! Majdnem a tank tetejével van egy szintben.
    Az én termetemnek (190cm) nagyon kényelmetlen, és kellemetlen ha mélyen fogja a kormányt (a kormány is ezért magasított). Közlekedés biztonság szempontból sem mindegy, hogy milyen alacsony a súlypontunk.
    Maradt az eredeti préselt ülés váz, de alacsonyabb lett. 5cm-es közép kemény szivacsot kapott, és új bőrhuzatot.
    (azért 200km után már ez sem elég kényelmes....de hát...úgyis meg kell állni tankolni )



    Műszerfal:
    Szeretem a szimmetrikus elrendezést...
    Mindenképp szerettem volna forimérőt (ez maradt meg régről), de nem mechanikus működéssel.
    Egy Honda NSR125 forimérőjének a belsejét fogom a későbbiekben a gyári pancsi házba "operálni".
    Sajna ez várat még magára, mert a Vape gyújtás nem adja magát egykönnyen. Elég nehéz tisztességes forimérő kivezetést fabrikálni hozzá.
    Jelenleg tehát csak esztétikai szerepe van.

    Nem úgy a km órának, mely nagyon szépen mutatja a sebességet, és a megtett km-t. De!
    Jelen állapotában (és általában a pancsi km órák) nem pontos (ak). Jelentősen ingadozik a mutatott érték. Talán a számláló pontos.
    Ennek fényében került rá a digit (kerékpáros) óra, mely vezetékes kapcsolatban áll a teló alsó szárához rögzített jeladóval.
    Fontos megjegyeznem, ha esetleg valaki utólag szeretne digit kerékpáros órát szerelni a mocijára, az figyeljen egy-két dologra!
    Lehetőleg vezetékes verziót válasszunk. A rádiós még a kerékpár "fan" ismerőseim számára is produkál néha anomáliákat.
    A motorunk által keltett nagyfrekvenciás zavarokról már nem is beszélve...
    Ja...és lehetőleg 3 digites legyen! A két digites mindössze 99km/ó-ig mér.

    Apropó...ha már a zavaroknál tartunk.
    Zavarszűrő nélküli gumi gyertyapipa került a gyertyákra.
    Ennek is oka van:
    Egyrészt kiiktattam a "rendszerből" egy meghibásodásra hajlamos alkatrészt (mint zavarszűrő ellenállást), másrészről a gumi tökéletesen "cuppan" a gyertyára, így gyakorlatilag megszüntetve a beázás okozta tüneteket.
    Harmadszor, a Vape cég kimondottan NEM (!) ajánlja a zavarszűrős gyertyapipákat ehhez a rendszerhez.

    Maradjunk az elektronikánál:
    Vape...
    Ez a rendszer csak úgy illeszthető (úgy működik normálisan) a P21-hez, hogy adnak hozzá egy 5 lábú 12V-os relét.
    A leállítás a Vape-nál úgy történik, hogy a CDI-ből kijövő egyik szálat testelni kell.
    No ehhez van a relé. Egész pontosan a relé egyik bontó érintkezője.
    A Pannonia gyújtás kapcsolója viszont csak a pozitív ágat tudja kapcsolni!
    Magához a motorkerékpár összes elektronikájához mindenképp kell egy kapcsolt + (a "gyújtás plusz"), illetve kellene még egy külön kör, ami tesre kapcsol, ha levesszük a gyújtást.
    Mivel hiányzott az eredeti gyújtás kapcsoló, mindenképp kellett valami, amivel meg lehet oldani a problémát.

    A kéthengeresek kapcsolója "aranyárban" van, ráadásul nem is jók már...mind kontakt hibás, így ezt kizártam mint lehetőség.

    Így esett a választás egy egyszerű, viszonylag olcsó robogó gyújtás kapcsolójára.
    Ez két áramkörös. Egy záró, és egy bontó érintkezővel. Pont ide találták ki!
    Így hát még egy hibalehetőség kiiktatva. Nincs relé! Egy elektromechanikus szerkezettel kevesebb.
    Az egyedi kulcsról nem is beszélve...

    Szintén a józan ész diktálta, hogy ne tegyek zárt láncvédőt.
    Logikusan pedig az jön ki, hogy abban sokkal tovább bírja a lánc.
    Ez így is van. DE!
    Mivel nincs szem előtt a lánc, hajlamosak vagyunk kissé (vagy nagyon) megfeledkezni róla, illetve kevésbé tudjuk kontrollálni az állapotát.
    A menet közben elszakadt lánc nagyon csúnyán meg tudja tréfálni az embert...no meg a motort is. Főleg a hátsó lánckerék agyat.
    A zárt láncvédőbe sokszor úgy beleszorul, hogy csak a láncvédő teljes leszerelése (vagy az sem) oldja meg a problémát.
    Ilyenkor rendszerint csúnya nyomokat hagy a lánckerék agy aluminium részén, rosszabb esetben el is törheti. Az enyém is viseli ezeket a nyomokat.
    Sokszor tolni sem lehet a motort....na neee...nálam ilyen nem fog előfordulni.
    Úgyhogy én - mivel van túradobozom - viszem a lánc sprayt, és 200km-ént (vagy tankolásonként) befújom.

    Click image for larger version

Name:	P21_em 04.jpg
Views:	1
Size:	201.0 KB
ID:	152791

    holnap folyt....

    Komment


      Visszaraltam a hengert ,indult rendesen azota mentem vele 50km
      Indul de valoszinu sok az uzemanyag mert siman indul szivato nelkul es agyertya is fekete kormos.A karbicserere meg nem kerult sor.

      Komment


        Ha még bejáratós ne sajnáld tőle a benzint/ ne szegényesítsd el/ avval kap + hűtést és bő kenést. A mostani idők kedveznek a kezdeti bejáratásnak.

        Komment


          Sziasztok!

          ...folyt.

          Click image for larger version

Name:	IMG_20160701_184537.jpg
Views:	1
Size:	197.8 KB
ID:	152822

          Mivel az eredeti kiemelőkarok (nekem) rövidnek tűntek, keveset húztak, és a fékerő sem volt megfelelő, ezért lecseréltem őket hosszabbra.

          Az eredeti kormány markolat is használhatatlanná keményedett.
          Az után gyártott gyári (szürke, vagy fehér) sem méretben (elforog a kormányon), sem tapintásban (sorjás, csúszós) nem volt megfelelő.
          Motoros boltban vásároltam megfelelőt.
          A kormány végeire "kormány végsúly", vagy nevezhetjük akár "bukógombának" is került.
          Nagyon jó szolgálatot tud tenni!

          A visszapillantó tükrök viszonylag vastag (10mm) szárral szereltek. Jól látható a mögöttes forgalom, és alig rezonálnak.
          Ez közlekedés biztonság szempontjából igen fontos tényező (számomra mindenképp...).

          Click image for larger version

Name:	Gy kapcs01.jpg
Views:	1
Size:	202.9 KB
ID:	152823

          A gyári üzemanyag csap is olyan-amilyen.
          Én meguntam az örökös csöpögést, így helyettesítettem az úgynevezett "kattogós" benzincsapra.
          Egyetlen hátránya, hogy viszonylag kevés a "tartalék" üzem anyag.

          És ami nem látszik:
          A blokkon belül olyan "korszerűsítések" vannak, mint pl. a felül tűgörgős hajtókar, a PTFE szimering a két főtengely között.
          Koyo csapágyak.
          Ezek régebben elérhetetlenek - vagy nem is - voltak.

          Ennyi lett volna - részemről - a kis ízelítő, mit-hogyan-miért egy Pannónia modernizálásáról, a saját elképzelésem alapján !

          Tudom, sokan vannak akiknél "szentségtörés" ha nem az eredeti alkatrészt látják az adott motoron.
          Ezzel nincs is semmi baj. Nem vagyunk egyformák.

          Egy biztos:
          Ha valaki napi szinten, akár hosszabb távra (is) szeretné használni meglett korú két, vagy háromkerekűjét, az előbb-utóbb elgondolkozik majd egy-két (vagy több) változtatáson.
          Na és itt a lényeg: Ki-hogyan gondolja...

          Én így gondoltam...


          Ezek után a magam részéről minden veterános társamnak erőt, egészséget, széles utat, tele tankot, gumifákat kívánok!


          ui.: remélem hamarosan az egyhengeres (P10-H oldalkocsis) fogatomat is megmutathatom. Az (Ő) egy valódi, hosszútávú "igazi" túramotornak készül.


          Sziasztok.

          Komment


            A gyári üzemanyag csap is olyan-amilyen.
            Én meguntam az örökös csöpögést, így helyettesítettem az úgynevezett „kattogós” benzincsapra.
            Egyetlen hátránya, hogy viszonylag kevés a „tartalék” üzem anyag.
            Szerintem a tartalék mennyisége növelhető a kis cső toldásával, ami a tankba benyúlik.

            Komment


              ui.: remélem hamarosan az egyhengeres (P10-H oldalkocsis) fogatomat is megmutathatom. Az (Ő) egy valódi, hosszútávú „igazi” túramotornak készül.
              Tetszik a motorodon végzett munka,annak a híve vagyok,hogy egy motor legyen használható és kényelmes!Ezen az ülés,kormány,lábtartó elhelyezést és az általam használatos dolgok tárolását értem.
              Pihentetem a t-5 ösömet mivel szerény teljesítménye miatt nem tartom megfelelőnek a mai közlekedésre,emiatt fogékony vagyok minden korszerűsítésre hiszen használni szeretném!
              Jooker felvetette az alubordás henger legyártását,de elegendő vállalkozószellem miatt elcsitult a dolog!Kiváncsian várom a fejlesztésedet és nem baj ha nem kész motorról nyilatkozol!
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ui.: remélem hamarosan az egyhengeres (P10-H oldalkocsis) fogatomat is megmutathatom. Az (Ő) egy valódi, hosszútávú "igazi" túramotornak készül.
                Sziasztok.
                Tetszik az írásod, de azért ez jobban érdekelne



                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Pihentetem a t-5 ösömet mivel szerény teljesítménye miatt nem tartom megfelelőnek a mai közlekedésre,emiatt fogékony vagyok minden korszerűsítésre hiszen használni szeretném!
                Pedig egy pici faragással itt-ott bírja az. Persze közel sincs egy modern motorhoz, de azért lámpától indulva ott lehet vele hagyni az autósokat

                (pénteken jöttem haza vele, 26-oson 100-105-ös tempóval Sajószentpéterig. GPS-el mérve persze. Nem igazán gond neki ha nincs meleg)
                De jövő szezonra tényleg le kell cserélnem a kormányt. Nem embernek való ez a kéztartás...

                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                Jooker felvetette az alubordás henger legyártását,de elegendő vállalkozószellem miatt elcsitult a dolog!
                Nem is emlékszem már hogy ennek mi lett az eredménye (gondolom az hogy inkább mindenki a "fiókba reszel"). Minden esetre ha úgy van én kinyomtatom hozzá a mintadarabot Aztán már csak acél mag kell(lehetőleg hengertalppal együtt, hogy a felfogatás a gyári módon maradhasson) aztán lehet is önteni homok formába.

                Jó lenne azért ha nyáron 40°C-ba is kényelmesen tudná a legalább 100-as utazót. Így a vashengerrel 8km-en keresztül 95-97-es tempóval elég szar hangja volt a kánikulában.
                Mondjuk nincs is lerakódás a könyökökben
                Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 szept. 06, 14:18.

                Komment


                  Minden esetre ha úgy van én kinyomtatom hozzá a mintadarabot Aztán már csak acél mag kell (lehetőleg hengertalppal együtt, hogy a felfogatás a gyári módon maradhasson) aztán lehet is önteni homok formába.
                  legaláb négy felömlővé nyíló maxra kireszelhető blokknyílással 35 m/m-es gumis-karbitorokhoz......
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    legaláb négy felömlővé nyíló maxra kireszelhető blokknyílással 35 m/m-es gumis-karbitorokhoz......
                    De két kipufogóval!

                    Tudom hogy szar és hogy csak a baj van vele. De attól Pannónia a Pannónia.
                    (na meg nekem személy szerint jobban tetszenek a szimmetrikus motorok)

                    Komment


                      Tetszene de ilyen gomb nincs, ha acél hüvelyes és alu bordás lenne akkor már a gyorsabb gáz mozgást kell szorgalmazni. Még egy hézagolni a forgattyús teret a főtengely között. Igaz ha belefog az ember jön a végtelen... vízhűtés stb.

                      Komment


                        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Tetszene de ilyen gomb nincs, ha acél hüvelyes és alu bordás lenne akkor már a gyorsabb gáz mozgást kell szorgalmazni. Még egy hézagolni a forgattyús teret a főtengely között. Igaz ha belefog az ember jön a végtelen... vízhűtés stb.
                        Van egy gyári hengerem amin már egy darab borda sincs. Nézegettem, forgattam, igazából nem lenne bonyolult önteni rá egy vízköpenyes külső részt aluból. Az a kategória amit egy hétvége alatt megcsinálok a kertben. De elvetettem az ötletet, mert szarul nézne ki.
                        Na meg akkor sokkal érzékenyebb lenne a gép. Így kényelmesen elpöfög 180°C üzemi hő felett is. Vizesen az már bajos lenne

                        Szóval inkább alu. Akár a gyárinál jóval szélesebb is, de léghűtéses.

                        Komment


                          Igaz ha belefog az ember jön a végtelen... vízhűtés stb.
                          Maximális hengerátmérő miatt rövidlöketűvé válna a motor,ami pörgősebbé,de kisebb nyomatékkal dolgozna.akkor is jelentős lenne a válltozás jobb hajtókar kellene ami kitöktené a teret......
                          Még egy hézagolni a forgattyús teret a főtengely között.
                          Ennyi,és vape gyújtás generátorral.Az eredetire szeretném,ha méretein kívül tökéletesen hasonlítana.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            ...aluhenger...

                            Click image for larger version

Name:	IMG_20170228_191254.jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	152827

                            Click image for larger version

Name:	IMG_20170228_191342.jpg
Views:	1
Size:	195.5 KB
ID:	152828Click image for larger version

Name:	IMG_20170228_191426.jpg
Views:	1
Size:	195.9 KB
ID:	152829

                            ...vannak terveim...


                            (csak időm lenne...)

                            - - - Updated - - -

                            Az a kis műanyag cső, mely egyben szűrő is, vállas.
                            Ez a váll pozícionál, és ez maga a tömítés is.

                            ki van ez találva...

                            ...de nincs lehetetlen...

                            Komment


                              Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ...aluhenger...

                              [ATTACH=CONFIG]37265[/ATTACH]

                              [ATTACH=CONFIG]37266[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]37267[/ATTACH]

                              ...vannak terveim...


                              (csak időm lenne...)

                              - - - Updated - - -

                              Az a kis műanyag cső, mely egyben szűrő is, vállas.
                              Ez a váll pozícionál, és ez maga a tömítés is.

                              ki van ez találva...

                              ...de nincs lehetetlen...
                              Nem rossz, nem rossz, de ez csak egy kipufogós :/

                              Komment


                                Erdetiből van sok de hosszútávon motorozható és megbízható kevesebb fut az úton. A vízhűtésnek azért több lenne az előnye hisz nem lenne gond a meleg / no 180 Celzius / csendesebb motor és megnövelné a tartósságot szerintem. Vape esetén már nem lenne gond a jó világítás és a kiegészítők használata generátor nélkül. Nem tudom van - a tipushoz de énnekem ez lenne az elsődleges. Jó világítás megnöveli a közlekedés biztonságot és ez az elsődleges ma.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X