Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Viszont ezt a karbit már nézegetem vagy fél órája, de nem tiszta hogy mit, hogy hova, az meg főleg kérdéses hogy hova mekkora fúvóka kéne bele?
    Üdv !

    Nem vagyok száz% -ig biztos de ... a csövek:

    - gondolom az üzemanyag betáp , az tiszta...

    - alul az úszóházon a túlfolyó cső .

    - van oldalt két anyagából , azaz spiáterből kialakított csutora , ha ki van fúrva akkor arra azok az úszóház szellőztetés furatai , és azért van így kialakítva hogy csövecskékkel el lehessen vezetni a szénhidrogén párát azaz benzingőzt . Azért van kettő belőle mert középúszóházas , és kanyarban megbillen a szint így mindkét oldal kiegyenlítése nem lenne megoldott másképp. ha nincs kifúrva akkor a fölötte lévő réz csőcsatinak van meg ez a funkciója (na ez nem biztos ... ). Magyarul szellőzőfuratok ,csövet szoktak ráhúzni , és olyan helyre vezetik, nem mehet bele szutyok , tud szellőzni , és nem gond némi benzingőz kipárolgás , továbbá mindenképpen légköri nyomáson van , hiszen ennek segítségével jut be a nafta a főfuvin keresztül.

    - a súber előtti , azaz a légszűrő oldalon fent lévő , már be is van kötve ... , vagy ki sincs fúrva .

    - a súber után fönt lévő csőcsatinak csak több hengernél van jelentősége , továbbá membrános benzincsapoknál , ergo ezt tökéletesen falsmentesen le kéne zárni .

    A fúvókák szerintem a kezdő beállításhoz a következőek lehetnének :

    - Főfuvóka : 130 +- 5,0 ...( inkább nagyobbal kezdj, és szegényítsd ha négyüteműzik, mint hogy megragadjon ... gyertyakép! )
    - Alapjátati fuvóka : 35-40 ( a levegőcsavar becsavartságának mértékéből következtethetsz a fuvóka méretének változtatására... továbbá az alapjárat minőségéből, és hogy alapról hogy veszi a lapot , nem sokall-e el ...)
    - dúsító fuvóka : 50-70 ahogy kívánja nem biztos hogy cserélhető...

    Úszószint marad gyári, függőlegesre állítva a torkot , hogy a tűszelep , és rugója tehermentes legyen és az úszó függjön éppen hozzáérjen a tűszelep rugózott tüskéjéhez, közel párhuzamos kell legyen az úszóház síkjával. De erre gondolom van erre gyári leírás.

    Szerintem csak annyi változást fogsz tapasztalni amit a motor kialakítása megenged, így ne várj tőle sokat. Talán szebb lesz az alapjárat , simább a járás , kisebb a fogyasztás , esetleg jobb gázreakció de nem nő a teljesítmény számottevően ... Vagyis meg kéne egy picit faragni a vasat a nagyobb élmény érdekében , igaz nem egy jól tuningolható gép .
    Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 nov. 07, 22:32.

    Komment


      Köszi, ezzel az írással azért már el tudok indulni

      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      gondolom az üzemanyag betáp , az tiszta...

      - alul az úszóházon a túlfolyó cső .
      Ez a kettő amibe biztos voltam

      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      - van oldalt két anyagából , azaz spiáterből kialakított csutora , ha ki van fúrva akkor arra azok az úszóház szellőztetés furatai , és azért van így kialakítva hogy csövecskékkel el lehessen vezetni a szénhidrogén párát azaz benzingőzt . Azért van kettő belőle mert középúszóházas , és kanyarban megbillen a szint így mindkét oldal kiegyenlítése nem lenne megoldott másképp. ha nincs kifúrva akkor a fölötte lévő réz csőcsatinak van meg ez a funkciója (na ez nem biztos ... ). Magyarul szellőzőfuratok ,csövet szoktak ráhúzni , és olyan helyre vezetik, nem mehet bele szutyok , tud szellőzni , és nem gond némi benzingőz kipárolgás , továbbá mindenképpen légköri nyomáson van , hiszen ennek segítségével jut be a nafta a főfuvin keresztül.
      Úszóházat levéve látszik is. De csak az egyik oldalt van kifúrva. A másik oldalt látszólag sehova nem vezet a réz csonk sem. A spiáter csonk egyiknél sincs kifúrva.
      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      - a súber előtti , azaz a légszűrő oldalon fent lévő , már be is van kötve ... , vagy ki sincs fúrva .
      Nem ez a Power Jet?
      Egyébként van benne egy kis fúvóka. Ráadásul cserélhető.

      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      a súber után fönt lévő csőcsatinak csak több hengernél van jelentősége , továbbá membrános benzincsapoknál , ergo ezt tökéletesen falsmentesen le kéne zárni
      Ez nincs kifúrva.

      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      - Főfuvóka : 130 +- 5,0 ...( inkább nagyobbal kezdj, és szegényítsd ha négyüteműzik, mint hogy megragadjon ... gyertyakép! )
      - Alapjátati fuvóka : 35-40 ( a levegőcsavar becsavartságának mértékéből következtethetsz a fuvóka méretének változtatására... továbbá az alapjárat minőségéből, és hogy alapról hogy veszi a lapot , nem sokall-e el ...)
      - dúsító fuvóka : 50-70 ahogy kívánja nem biztos hogy cserélhető...
      Akkor jól gondoltam én is. 12db-os főfúvóka készletet rendeltem, 130 körüli méretekből
      Az úszóház aljába belóg egy alu nyúlvány. Ebben van a főfúvóka és mellette az alapjárati. Az alapjáratin viszont nincs semmi szám, azt nem tudom hogy mekkora. A karbihoz adtak még egy alapjáratit, azon egy 34-es szám van. (meg egy másik súbert tűt, ami valami acélnak tűnő anyagból van. A benne lévő réz, de látszólag ugyan az a profil)
      A dúsító fúvóka az úszóházban van ha jól láttam. Az viszont nem cserélhető...

      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Úszószint marad gyári, függőlegesre állítva a torkot , hogy a tűszelep , és rugója tehermentes legyen és az úszó függjön éppen hozzáérjen a tűszelep rugózott tüskéjéhez, közel párhuzamos kell legyen az úszóház síkjával. De erre gondolom van erre gyári leírás.
      Ezt azért még leellenőrzöm majd

      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szerintem csak annyi változást fogsz tapasztalni amit a motor kialakítása megenged, így ne várj tőle sokat. Talán szebb lesz az alapjárat , simább a járás , kisebb a fogyasztás , esetleg jobb gázreakció de nem nő a teljesítmény számottevően ... Vagyis meg kéne egy picit faragni a vasat a nagyobb élmény érdekében , igaz nem egy jól tuningolható gép
      A tuningon már túl vagyok, és ettől a karbitól nem is azt várom hogy mennyen vele a gép 120-at(110-nél úgyse merek gyorsabban menni vele) csak azt, hogy ha 85-90-el hajtom akkor se szegényedjen el a keverék. Mert a gyári karbit akárhogy tekergetem sehogy se jó. Vagy annyit kap hogy megzabál 9 litert, vagy 75-80 felett csörög mint a hilti mert szegény a keverék...
      Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 nov. 08, 18:23.

      Komment


        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Kb csak 10 lelkesnek kell összejönni ......
        Nincs a magyar emberek között még 9-fő aki bevállalna egy normális pannónia fejlesztést ami a gyárinál jobb?Csak a kiállításokra készülő p-20-asok érdemlik meg az alu-hengert?

        Nekünk csak egy db kell !
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          sajnos nincs egyhengeresem ... indits egy új ezzel kapcsolatos témát ! Pl: aluhengerre magyar ! Aki magyar az most velünk tart !

          Komment


            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            sajnos nincs egyhengeresem ...

            Kérj rá engedélyt,és újíts be egyet!
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nincs a magyar emberek között még 9-fő aki bevállalna egy normális pannónia fejlesztést ami a gyárinál jobb?
              Annyiban térne el a gyáritól, hogy alu lenne a burok, vagy valami vezérlés finomítás is be van tervezve? Van egy 63-as papírozható T1-esem, aminek már lassan illene nekiállni, mert az az Igazi Pannónia

              Komment


                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Na szóval a télen megint faragni akarok a gépen. A tervek szerint kap egy jobb gyújtást és egy új karbit.
                Viszont ezt a karbit már nézegetem vagy fél órája, de nem tiszta hogy mit, hogy hova, az meg főleg kérdéses hogy hova mekkora fúvóka kéne bele?

                Szóval ő lenne az alany (Keihin PWK 28mm):
                Click image for larger version Name:	image_32000.jpg Views:	1 Size:	665.2 KB ID:	207058Click image for larger version Name:	image_32001.jpg Views:	1 Size:	568.8 KB ID:	207059Click image for larger version Name:	image_32002.jpg Views:	1 Size:	549.0 KB ID:	207060Click image for larger version Name:	image_32003.jpg Views:	1 Size:	591.5 KB ID:	207061
                Megy itt a "reszelés" kérem alássan!

                Jó kis porlasztó, bár jobb lenne 30-as torok átmérővel (vagy akár 32-essel...). Reméljük nem utángyártott, beállíthatatlan típus!!!
                A nagyobb toroknak több előnye is van (erősebb-nyomatékosabb-pörgősebb a motor, és sokkal jobb a belső hűtése...stb.), pár hátránnyal.
                Miszerint azonos légsebességhez nagyobb fordulat szükséges, illetve többet fogyaszthat (nem biztos, de elvileg igen...).

                Tételezzük föl, hogy gyári, jó minőségű a porlasztó !
                A beállíthatóságok száma szinte végtelen.
                Jó pár alkatrésze cserélhető.
                Könnyű mellényúlni, ezért javasolt a kellő hozzáértés!!!
                Ismerni kell (ene) a belső működését. Megfelelő technikai leírás is jó szolgálatot tud tenni, a későbbi beállításokhoz.

                Az a két kis cső ami a porlasztó két oldalán van az úszóház szellőzője. DE!
                Tudni kellene, hogy az úszóház zárt-e?
                Ha igen, akkor is össze kell kötni őket, de kell az összekötő csőre egy kis furatot tenni.
                Ha az nincs meg, akkor nem fog lezárni a tűszelep, és túl fog folyni az üza.

                Az úszószint állítás rendszerint csak úszó cserével oldható meg (könnyen törik a kis lemez vigyázat!!!).
                Különböző súlyú úszókat kapni, melyeket rendszerint grammra adnak. A könnyebb-magasabb szintet eredményez.

                stb...stb...stb.

                Én a magam részéről sok sikert kívánok a porlasztó használatához!


                Esetleg....tudnál küldeni pár képet súber nélkül a torok belsejéről....ahova a súbertű megy bele furat.
                Köszi!

                Utoljára szerkesztve a következő által: Tonybacsi; 2017 nov. 08, 22:37.

                Komment


                  Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Esetleg....tudnál küldeni pár képet súber nélkül a torok belsejéről....ahova a súbertű megy bele furat.
                  Köszi!

                  Az a baj hogy gyári leírásokat nemigazán találok erről

                  Ha ez beválik akkor jövőre lecserélem egy 30-asra (32-esre nem valószínű, az jóval drágáb)

                  Komment


                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Álljunk össze henger ügyben! Én 25'ezrest hajlandó vagyok adni egy 20-le tudású jó hűtésű hengerért tudom ez nem nagy összeg de ha többen fixen lekötjük:lehet valaki hajlandó lesz nekifogni,ugyanúgy mint a P20-aluhengernek....egy kis tuning,jobb hűtés 30-32-es karbi és lehet szolid normális motorként használni a pancsit!

                    Legjobb megoldás és tuningolható üzembiztos darab lenne,de mint tudjuk a gyári annyira elmaradt,hogy egy akármilyen jobban muzsikálna.
                    Igen ez felhívás,a többi pannóniás részére,ezt már szerintem Jooker néhány éve felvetette,de senki nem akart ráharapni!
                    Szívem szerint kitenném egy szavazós,vagy hasonló oldalnak a témát,de nem tudok ilyet....
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      Köszi a képeket!

                      Jól láttam!
                      Elvileg ez négyüteműhöz való porlasztó!
                      A kétütemű résvezérelt motornál a szívócsőben visszáramok alakulnak ki, jellegéből adódóan.
                      Hogy ne dúsuljon be nagyon a keverék, a tűsfúvóka torokba nyúló részét félkör formára alakítják.
                      A négyüteműnél hengeres....mint itt is!

                      Ettől függetlenül egy próbát mindenképp megér.
                      Lehet a pancsi nem veszi zokon

                      Komment


                        Szeretném ha valaki megírná:nagyfékdobos agyhoz,18"MZ-felnihez milyen méretű kűllők kellenek és .......
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Köszi a képeket!

                          Jól láttam!
                          Elvileg ez négyüteműhöz való porlasztó!
                          A kétütemű résvezérelt motornál a szívócsőben visszáramok alakulnak ki, jellegéből adódóan.
                          Hogy ne dúsuljon be nagyon a keverék, a tűsfúvóka torokba nyúló részét félkör formára alakítják.
                          A négyüteműnél hengeres....mint itt is!

                          Ettől függetlenül egy próbát mindenképp megér.
                          Lehet a pancsi nem veszi zokon
                          Szóval a súbert tű végének nem hegyesnek kellene lenni? Dehát a Pannónia gyárija is hegyes

                          Komment


                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            súbert tű végének nem hegyesnek kellene lenni?
                            Olvasd vissza!
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Szeretném ha valaki megírná:nagyfékdobos agyhoz,18"MZ-felnihez milyen méretű kűllők kellenek és .......
                              Már csináltam... de elfelejtettem.. Ilyenkor sajnálom,hogy nem írok mindent..

                              Komment


                                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                nagyfékdobos agyhoz,18"MZ-felnihez milyen méretű kűllők kellenek
                                Ígérem meg fogom mérni a hét végén... de figyelj a vastagságra is , mert az első nagyfékdobok vékonyabb küllővel készültek ,ennek megfelelő a furatuk is .

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X