Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    És nem sikerül tökéletesre sajnos semmi elsőre ....
    Nekem sem. Az elsőnél pl túl vékonyra hagytam az egyik helyen és összerakásnál amikor ferdék húzattam rá a karbira a bilinccsel széttört.
    (persze saját balfaszság, de nem volt elég hülye biztos, szóval javítottam )
    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    , könnyen átalakítható legyen másformára ...
    Átalakítható, pár kattintás az egész (az elég könnyű? )
    Ráadásul mivel saját nyomtatót, és viszonylag olcsó, szál kifuttatott anyagból csináltam így nem lapátolom ki a pénzt se az ablakon.

    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A gumiflajsnis megoldásnál is ki kellett találni hogy nézzen ki a csatorna belül ,lépcső nélkül , kívül pedig megdőltve, hogy amennyire lehet egyenes legyen .
    Nekem ez méricskéléssel együtt kb 15 perc Meg még vagy 1 óra finomítgatás és el is készül egy ilyen:
    Click image for larger version  Name:	torok1.jpg Views:	1 Size:	20.0 KB ID:	208394Click image for larger version  Name:	torok2.jpg Views:	1 Size:	19.1 KB ID:	208395Click image for larger version  Name:	torok3.jpg Views:	1 Size:	22.6 KB ID:	208396
    Amit aztán lehet nyomtatni, az alapján meg le lehet önteni aluból... De erről Joker tudna mesélni, elvégre az ő papírnehezéke


    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Azt pedig továbbra is tartom , hogy a nagyobb karbi hozhat valamit a konyhára ,
    Megpróbálni meg fogom, de sokkal többet nem akarok kihozni a gépből mint amit a gyári karbival is tudott.
    Pont emiatt nem is akarom ezt a hengert jobban reszelgetni(arra van egy másik "áldozat" kijelölve de azzal mostanában aligha fogok foglalkozni.) Ez a henger-dugó páros már bizonyított hogy bírja a terhelést még rossz keverékképzéssel is. És 110-nél még ment volna többet is.
    Az egyetlen ok ami miatt rászántam magam a karbicserére az, hogy nagy fordulaton elszegényedik a keverék. Itt reméltem megoldást power jet fúvókától. Mert a gyári karbival ha egy leheletnyit meghúzom a szívatót akkor rögtön jobb a hangja. (bár mondták nekem azt is hogy a súbert tű alját köszörüljem hegyesebbre, lehet azzal kelletett volna kezdeni a próbákat)

    Szóval értem én hogy a gyári henger szívónyílása úgy szar ahogy van, de nekem elég lenne az is. A gyári karbival sem az okozza a gondot.
    Nameg nem versenyezni akarok vele
    Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 dec. 18, 19:09.

    Komment


      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Nekem ez méricskéléssel együtt kb 15 perc Meg még vagy 1 óra finomítgatás és el is készül egy ilyen:
      A francnak nem nyomtatsz:egy pannónia karbit 30 m/m-es átömlővel...................
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        Nagyzolás.. Én 24-est keresek a 400-as gépre..

        Komment


          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

          A francnak nem nyomtatsz:egy pannónia karbit 30 m/m-es átömlővel...................
          Lehetne.

          Click image for larger version

Name:	IMG_20131216_100021.jpg
Views:	211
Size:	133.7 KB
ID:	208400Click image for larger version

Name:	IMG_20131216_100043.jpg
Views:	205
Size:	158.7 KB
ID:	208401

          Komment


            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A francnak nem nyomtatsz:egy pannónia karbit 30 m/m-es átömlővel...................


            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Click image for larger version  Name:	IMG_20131216_100021.jpg Views:	1 Size:	133.7 KB ID:	208400Click image for larger version  Name:	IMG_20131216_100043.jpg Views:	1 Size:	158.7 KB ID:	208401
            Ezt öntesd ki és állítsd be,és kész!
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              állítsd be,
              Szerintem ez a kulcsszó

              Egyébként a fő gond hogy az öntvényben lévő járatok kialakításához elég spéci szerszámokra lenne szükség. És összességében nem érné meg a befektetett pénzt és időt az egész. (nameg a 110-es tempóhoz felesleges is. Akkor inkább egy gyári karbiba belefaragok egy power-jetet. Az viszonylag könnyen kivitelezhető lenne.)
              Főleg úgy hogy zsákbamacska...

              Click image for larger version  Name:	osszerakott1.jpg Views:	1 Size:	27.2 KB ID:	208406Click image for larger version  Name:	test1.jpg Views:	1 Size:	35.1 KB ID:	208407Click image for larger version  Name:	test7.jpg Views:	1 Size:	35.3 KB ID:	208408 Click image for larger version  Name:	osszerakott3.jpg Views:	1 Size:	28.4 KB ID:	208409
              Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 dec. 18, 20:48.

              Komment


                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                (bár mondták nekem azt is hogy a súbert tű alját köszörüljem hegyesebbre,
                Ez tényleg jó ötletnek tűnik!!!

                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A francnak nem nyomtatsz:egy pannónia karbit 30 m/m-es átömlővel...................
                Ha már lúd, legyen kövér...Egy komplett motorkerékpárt nem lehetne nyomtatni?!?

                Komment


                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Egyébként a fő gond hogy az öntvényben lévő járatok kialakításához elég spéci szerszámokra lenne szükség. És összességében nem érné meg a befektetett pénzt
                  Szerintem egy asztali fúrógépen készítették az átömlőket,és főleg betanított asszonyok mert a férfiak türelmetlenek az állandó unalmas munkára.Láttam Csabán az utcáról a KTSZ-ben nők fútrak sablonokban egy napig nem bírtam volna azt a tempót,csevegés közben odafigyeltek!!!!!
                  Soha:nem éri meg! Ezért zárták be a gyárat.........Nyomtass mintát:automatával formázd meg,öntsd készre(olyan karbikkal találkoztam amin sem fúró sem marás nyomot nem láttam...működött)és reklámozd adj el sok ezer db-ot az üzlet,ja hogy fele rossz?

                  Ez az üzlet,ÉS TŐRŐDJÜNK ??? !!!-bele?
                  Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2017 dec. 19, 06:35.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Mert a gyári karbival ha egy leheletnyit meghúzom a szívatót akkor rögtön jobb a hangja. (bár mondták nekem azt is hogy a súbert tű alját köszörüljem hegyesebbre, lehet azzal kelletett volna kezdeni a próbákat)
                    Már többször le lett írva, ide a fórumra is , hogy a súbertűnek jelentősége kb 2/3 - max 3/4 gázkar állásig van (!) , az fölött (vagyis nagy fordulaton, teli gáz közelében ) a főfúvóka mérete a domináns a keverékképzésben !
                    Nem kell szerintem semmiféle powerjet rendszer , hanem - üzem meleg motornál - csőgázon, meg kell találni az ideális főfúvókát ,( mégpedig a nagyobbról a kisebb felé indulva , hogy nehogy megragadjon a henger ! ) ami kb akkor lesz megfelelő méretű ha már nem négyüteműzik teljes gáz környékén , és a gyertyakép is megfelelő .
                    Az általad vázolt jelenség alapján a főfúvókád kicsi .(lehet hogy a gyári karbinál is , ha szivatóra szebben jár , és nem fullad meg rögtön .) Mivel ez a karbi teljesen más rendszerű mint a gyári , talán még a torok is nagyobb ( Vagy nem egyenes , lépcsők vannak benne ami káros örvényeket kelthetnek , ezáltal beszűkítve az áramlási keresztmetszetet ) ,a megszokott méretek nem jók hozzá . Ha az úszószint OK, vagyis az adott karbihoz előírt értékre van belőve , csak utána szabad a főfúvóka piszkálásához hozzáfogni . Pl : először egy 150-160 körülivel kéne próbálkozni(előfordulhat , hogy még ez is kicsi ...) , mit csinál a gép ... (üzem meleg motor , teljes-gáz állás kb 2-3 km-en keresztül ). Aztán , ha sok az anyag (gyertyakép ) , 150-155 -ot beszerelni , majd újrapróbálni ....stb , amíg meg nincs az ideális méret. Csak ezek után kéne babrálni a részterhelést adó súbertűn , ott is elsősorban a megfelelő pozícióba állításával , és csak a legvégső esetben nyúlni a geometriához !
                    Fene tudja , lehet hogy az általad próbált karbi , egy más légsebességű , kisebb hengerűrtartalmú géphez van alapból befúvókázva .... az úszószint tekintetében ragaszkodj a karbihoz javasolt mérethez , a többi a motorhoz át állítandó .

                    Komment


                      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ha már lúd, legyen kövér...Egy komplett motorkerékpárt nem lehetne nyomtatni?!?
                      Nem új dolog már ez sem.

                      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Szerintem egy asztali fúrógépen készítették az átömlőket,
                      Nem a gép a bajos, hanem a hozzá tartozó szerszámok. Annó amikor ezt terveztem(vagy 4 éve) nézegettem hogy ezt hogy a fenébe Csinálták. 1mm körüli furat, olyan szögben hogy kellene vagy 7-8cm-es fúrószár. És még sok ilyen apróság, rengeteg befogószerszám a menetvágásokhoz, sík felületek kialakításához...

                      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      (üzem meleg motor , teljes-gáz állás kb 2-3 km-en keresztül )
                      Csak hol találok olyan útszakaszt ami elég hosszú és 110-el csapathatok rajta? (vagy többel) És ráadásul kicsi a forgalom, jó az út(110-nél azért már kapaszkodni kell a kormányba) és nem autópálya? Ja, és persze közel is legyen

                      Komment


                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Nem a gép a bajos, hanem a hozzá tartozó szerszámok. Annó amikor ezt terveztem(vagy 4 éve) nézegettem hogy ezt hogy a fenébe Csinálták. 1mm körüli furat, olyan szögben hogy kellene vagy 7-8cm-es fúrószár. És még sok ilyen apróság, rengeteg befogószerszám a menetvágásokhoz, sík felületek kialakításához...
                        Szerintem egy komplett szerszámot fogattak fel a spiáter házra , ami tele volt mindenféle irányú - átmérőjű fúrópersellyel melyek iránya természetesen összhangban volt egymással . Így a szerszámot csak akkor kellett levenni , amikor már az összes furat kész volt .... csak a torok és a súber kimunkálása maradt . Bár dolgoztam egy ideig a finomszerelvény gyár -ban de már a karbikat akkor nem gyártották...

                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Csak hol találok olyan útszakaszt ami elég hosszú és 110-el csapathatok rajta? (vagy többel) És ráadásul kicsi a forgalom, jó az út(110-nél azért már kapaszkodni kell a kormányba) és nem autópálya? Ja, és persze közel is legyen

                        Sajnos nem ismerem annyira a környéketeket . Jó időt meg főleg nem tudok csinálni . De talán Edelény és Sajószentpéter között a 27-esen van elég út ami egyenes és nem túl emelkedős ... másképp hogy tudtad volna tesztelni eddig is ????? Jó kifogás sose rossz ...

                        Komment


                          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Szerintem egy komplett szerszámot fogattak fel a spiáter házra , ami tele volt mindenféle irányú - átmérőjű fúrópersellyel melyek iránya természetesen összhangban volt egymással . Így a szerszámot csak akkor kellett levenni , amikor már az összes furat kész volt .... csak a torok és a súber kimunkálása maradt . Bár dolgoztam egy ideig a finomszerelvény gyár -ban de már a karbikat akkor nem gyártották...
                          Igen ez elképzelhető.
                          Ráadás még hogy a légszűrő és a henger felőli oldal külső része eléggé el van tolva egymástól. (bár a légszűrő oldalon a légszűrőnek megfelelő felület az öntvény is gondom, ott nem okoz gondot ha nem tökéletes az illesztés)

                          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Sajnos nem ismerem annyira a környéketeket . Jó időt meg főleg nem tudok csinálni . De talán Edelény és Sajószentpéter között a 27-esen van elég út ami egyenes és nem túl emelkedős ... másképp hogy tudtad volna tesztelni eddig is ????? Jó kifogás sose rossz ...
                          A 27-es csak térképen tűnik jónak. Persze van egy 2km-es szakasza ami jó, de aztán jönnek a kanyarok és a buckák. (nem nagy kanyarok, de azért némelyikben ott van a kereszt az út szélén. Nem egy ember gondolta már hogy azt a kis kanyart gyorsan is biztosan be lehet venni, de aztán jött a fa... Ott 100-nál gyorsabban nem szívesen mennék motorral végig. Ráadásul a forgalom miatt nem is nagyon lehet még annyival sem...)
                          Én viszonylag a városrész szélén lakok. Borsodszirák és Edelény között van egy 1km-es szakasz. Ott szoktam próbálgatni(az út jó, egyenes és belátható, forgalom meg alig), de az csak arra elég hogy felgyorsítsak 110-re aztán lassíthatok is mert ott a falu meg a kanyar... (a kanyar után meg ott szoktak bújkálni a rendőrök. És egyszer elég volt beléjük futni...)
                          Click image for larger version  Name:	2.jpg Views:	1 Size:	130.7 KB ID:	208434
                          Ahol tartósan lehet húzni neki az legközelebb a 26-os út. Csak ott meg a forgalom nem kicsi (bár reggelente melóba menet azért a belsősávban nem nagyon tartanak fel, szóval ott 100-al nyugodtan végig lehet motorozni.)

                          De mint mondtam megelégszek én a tartós 100-as tempóval is. Azon meg tudom tesztelni(csak az a gyári karbival nem nyélgáz).

                          De még nem adom fel a PWK karbikat. Azért elég csábító az ahogy ezzel a 28-karbival alacsony fordulaton húz a gép Ilyet a gyárival nem tud. (bár azt mondják azzal se megy rosszul)

                          Komment


                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Borsodszirák és Edelény között van egy 1km-es szakasz. Ott szoktam próbálgatni(az út jó, egyenes és belátható, forgalom meg alig), de az csak arra elég hogy felgyorsítsak 110-re aztán lassíthatok is mert ott a falu meg a kanyar... (a kanyar után meg ott szoktak bújkálni a rendőrök. És egyszer elég volt beléjük futni...)
                            Click image for larger version  Name:	2.jpg Views:	1 Size:	130.7 KB ID:	208434
                            Ahol tartósan lehet húzni neki az legközelebb a 26-os út. Csak ott meg a forgalom nem kicsi (bár reggelente melóba menet azért a belsősávban nem nagyon tartanak fel, szóval ott 100-al nyugodtan végig lehet motorozni.)

                            Nos akkor nosza ! Csak várd meg a meleget ... mész egy jó pár km-t , hogy frankón bemelegedjen a gép , aztán húzol neki folyamatosan egy lendületes iramot ... Ha bevágódsz egy 60-70 -es tempóval az 1-1,5 km egyenesbe , teli gázon végigcsörtetsz , aztán gyorsan elveszed a gázt , behúzod a kuplungot és nyomban kihúzod a kulcsot , talán meg tudod vizslatni a gyertyaképet . Szerintem kicsi a fúvókád ....(és még továbbra sem tetszenek a nyomtatott alkatrészek ... )

                            Komment


                              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              kihúzod a kulcsot , talán meg tudod vizslatni a gyertyaképet
                              Ezzel az az egy aprócska bökkenő van hogy nekem ahhoz le kell szedni a tankot is
                              T5-ös tank középgyertyával...
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20150630_201713.jpg
Views:	141
Size:	979.1 KB
ID:	208441

                              (nem véletlen hogy évente 1-2 alkalommal nézek csak a gyertyára)

                              Komment


                                Pedig másképp nem fogsz tudni tájékozódni , vagy addig felraksz egy hagyományosat ... Tudom lustaság fél egészség !

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X