Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mi lenne ha a léptetővillák csapjait vékonyabbra cserélném és tennék rájuk 1-1 kis csapágyat.
    Szia!

    Az ötlet elég jónak tűnik, de bennem kérdésként az merült fel kapásból, hogy ha kisebbre veszed az átmérőt, akkor nem fog-e annyira elgyengülni ez a csap, hogy a váltások során megreped a töve vagy esetleg egyből el is törik?
    Ha meg valamelyik bepotyog, az fájni fog.

    Egy próbát viszont megérne, feltéve ha van ekkora csapágy.

    Ati

    Komment


      Én már szedtem szét olyan blokkot, aminek a fogasív ütközőcsapján egy kis csapágy volt (illetve már csak a belső gyűrűje). Persze nem az az igénybevétel, de darabokban szedtem ki a blokkból. Kis csapágy, vékony csapágygyűrű, félnék hogy tényleg potyogna valami.

      Komment


        demeter
        Én már szedtem szét olyan blokkot, aminek a fogasív ütközőcsapján egy kis csapágy volt (illetve már csak a belső gyűrűje). Persze nem az az igénybevétel, de darabokban szedtem ki a blokkból. Kis csapágy, vékony csapágygyűrű, félnék hogy tényleg potyogna valami.
        Hát igen...Ha valami, akkor egy golyóscsapágy az, ami nem oda illik...Fém a fémen, erőset üt, és hamar kiszakad a csap a helyéről.
        Valami rugalmas anyag kell, ami tompítja a visszacsapódó fogasív a csapra mért ütését. Én egy megfelelő falvastagságú olajálló gumi tömlő darabkát tettem oda, és berúgás után nem hagyom hirtelen visszacsapódni a berúgókart...
        OdinHEM, mátéapu és Titus kedvelte ezt.

        Komment


          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Én már szedtem szét olyan blokkot, aminek a fogasív ütközőcsapján egy kis csapágy volt (illetve már csak a belső gyűrűje). Persze nem az az igénybevétel, de darabokban szedtem ki a blokkból. Kis csapágy, vékony csapágygyűrű, félnék hogy tényleg potyogna valami.
          Mondjuk ennek nem sok értelmét látom, esetleg akkor ha ugyan azzal a problémával küzdött a blokk tulajdonosa mint én, mégpedig azzal hogy alap esetben annyira visszaengedi a csap a fogasívet hogy kiakad. Vagy gyártási hiba vagy deformáció, azt nem tudom, de elég kellemetlen dolog.

          Én két réteg vastag, ragasztós zsugsorcsövet raktam rá. Aztán gondolkodtam hogy egy réteg kelletett volna. Alá pedig, arra a részre ahol a fogasív felütközik, egy lemez darabot hajtani. De a zsugorcső jól tart, nem verődött még ki.
          OdinHEM és zahi kedvelte ezt.

          Komment


            hello

            szeretnék segítséget kérni, az történt, megfáradt a gyertyamenet az előtte tökéletesen? működő, bejáratós motorban, s kapott egy bronzperselyt (sajnos a würth-ös javítópersely kiszakadt), ami nem túl szép, kb. 2mm-rel mélyebben van a gyertya benne mint a hengerfejben, persely nélkül, s az alsó pereme kb 1mm-t belóg az égéstérbe is

            összeraktam, s volt (maradt) a jó alapjárat, üresben jól vette a fordulatot, elindultam I., II., III. minden rendben, húzott mint előtte, de sajnos IV.ben ( s csak itt vettem észre) 70-80 között berángat, mintha kihagyna a gyújtás, torpan és csúnya fémes csattanásokat is hallat.
            Azt gondoltam, a perselyezés miatt, vettem egy hoszabb középelektródás és egy hoszabb menetű gyertyát is, de sajnos semmi nem változott.
            Ez valami véletlen, pl. eldugult a karbi, vagy elállítódott a gyújtás pont a hengerfej megbolygatásakor, vagy mi lehet a gond szerintetek?

            vagy már a korábbi menet mellett kifújt kicsit? (olajos volt picit) s ehhez állítottam a karbit, s most túl sokat kap? sosem tudtam kormos gyertyaképet csinálni, pedig a 125ös fúvóka mellett felülről a 2. rovátkában is volt a súbertű, levegőcsavar 3/4 fordulatot vissza, de ekkor már II.ban is alig akart megindulni, viszont a gyertya marad barna

            most a súbertűt visszatettem felülről a 3. rovátkába, egyebek maradtak, de a torpanás, csattogás is megmaradt

            köszi az ötleteket, én nemtudom merre induljak

            Komment


              sosem tudtam kormos gyertyaképet csinálni, pedig a 125ös fúvóka mellett felülről a 2. rovátkában is volt a súbertű, levegőcsavar 3/4 fordulatot vissza, de ekkor már II.ban is alig akart megindulni, viszont a gyertya marad barna
              Valószínű a fals levegő,ez lehet blokktömítés hengertalp,karburátortömítés,és simering!Ha agyonjavított a hengerfejed keress másikat(rengeteg van)
              wsievers kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                s az alsó pereme kb 1mm-t belóg az égéstérbe is
                Valószínű ez okoz öngyulladást neked. Jó lenne eltávolítani a belógást minimum. Az, hogy a gyertya bentebb van még nem olyan nagy baj szerintem.
                Ha meg tudsz, cserélj hengerfejet tényleg.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 jún. 13, 19:55.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  akkor próbálok szerezni hengerfejet, csak félek, abban is rossz a menet, emiatt is döntöttem a perselyezés mellett, egy dícsért esztergályosra bízva ezt, de lehet kidobott pénz volt

                  próbálom valami kis multicsiszolóval eltüntetni a belógó felesleget a perselyből, hátha...

                  a fals levegőt kizárhatom, ha a levegőcsavart betekerve, leállt a motor, ugye?
                  ill a gyertyamenetnél kaphat falsot, de karbi, hengertalp, blokkfelek között bejutó levegőnél nem reagálna a levegőcsavarra, vagy?

                  Komment


                    15 éve rakosgatom egy 18 ezret futott T5 hengerfejét, még én szereltem le először kb. Igaz, most nem is tudom hirtelen, hogy hol van, de ha épp egy ilyenre van szükséged a boldogsághoz, akkor odaadom.
                    OdinHEM, wsievers és Che kedvelte ezt.

                    Komment


                      A fals levegőt a levegő csavar nem befolyásolja. Ha betekered akkor természetes ha leáll a gép. Falsot máshonnan tud szívni pl. Hengertalp- karburátor talp/ ez a gyakoribb/. Tömítést pasztával rakd fel mely nem FBS!

                      Komment


                        demeter, köszönöm a felajánlást, olyanra lenne szükségem, ha megtalálod, s meg tudjuk boltolni, az hozzátenne a boldogságomhoz

                        Komment


                          Pannoniások!

                          Ma volt nálunk a cégnél Béla bácsi(a helyi kétütemű guru)Rákérdeztem a főtengely felújításra.Elvileg gyári minőségben felköszörüli a hajtókart és vastagabb csappal új kosárral kicentírozza,ha nem jó a hajtókar egy darabig még van tartalék a készleten mondta mosolyogva!Ja és az esetleges csere is benne van a 10000ft árban!
                          demeter, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Noob, hétvégére előszedem, aztán írok PM-et.

                            Mátéapu, engem az mindig érdekelt, de soha nem kaptam rá választ, hogy az a futófelület az alsó szemben milyen mélységig megfelelő keménységű? Meddig lehet bővíteni, hogy ne verődjön be egy-kettőre?

                            Komment


                              A léptető villára csak egy ötlet: Hasonlóan megoldani de henger görgővel mint a Jawán van az automata kuplung kiemelőnél. Kérnék egy kis segítséget Wsieverstől egy képet róla?! Köszi.

                              Komment


                                Mátéapu, engem az mindig érdekelt, de soha nem kaptam rá választ, hogy az a futófelület az alsó szemben milyen mélységig megfelelő keménységű?
                                Erre nincs precíz válasz!
                                Én nem csinálom,némi tapasztalat kell az elinduláshoz!Szerintem 0,2-0,3 belefér.utána nem marad plusz a kopásnak!
                                Tudásom szerint a max,cementálás 1,00m/m-er ez régi gyártás szerint átlag 0,08-m/m-er átlagban és a maradék így számolható!

                                Elnézést az átmérőben való méretezések:furák egyéb szakmáknál,ez alapból felez minden méretezést!
                                Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2016 jún. 15, 21:08.
                                OdinHEM és demeter kedvelte ezt.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X