Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mivel nézted? ovalitás, párhuzam...

    Komment


      Komment


        Nincs válla. Más egyéb gondot sem láttam rajta, nem ovál, nincs sérülve. Annyit mondtak csak róla, hogy gyűrűzve volt.
        Jól lenne megúszni a fúrást, mert nem sok kedvem van bejáratni. (Tudom nem kedv kérdése, meg eddig már jó pár motort gond nélkül bejárattam, csak azt hallottam hogy a vashenger szeret megragadni....).
        Igaz aki csinálja nekem ezeket a munkákat nagyon profin illeszti a hengert és a gyűrűket.

        - Le is megyek a garázsba, s megpróbálom kicsit szétvarázsolni a blokkot, előkészítve a felújítást.

        Komment


          -t5- és LC 9246 kedvelte ezt.

          Komment


            Természetesen az "oválságát" nem mértem meg semmilyen célszerszámmal, sajnos a "műhely" csak alapfelszereléssel van ellátva.
            Amit láttam, hogy ha a henger nem is gázos, a gyűrűk annál inkább kopottak.

            Mint írtam elkezdtem szétszedni.

            Az elnyalt fejű csavarvégeket gondolom nem kell bemutatnom senkinek, jót birkóztunk, s megadták magukat.
            Másik hideg zuhany akkor ért, amikor a lendkeréken megpillantottam a HIÁNYZÓ menetet.... elég sok rábeszélésbe telt mire a lehúzó elkapta azt a kevés menetet is rajta, s sikerült leszedni.... hát igen meglátszik rajta a sok házi kókány....
            De sebaj, van donor, majd onnan leveszem a lendkereket.
            A generálnak az ideje pedig itt volt, mert szétszedéskor láttam hogy a főtengely sonkákon JÓ vastagon áll a váltóolaj... ez a fránya szimering! Jól mondtátok, azért füstölt ez ennyire!

            A szétszedés kb 20%-osan áll jelenleg, kuplung oldalt, váltót berugóstul még ki kell szedni. (remélem holnap sikerül).

            A blokkot gondolom széthúzni a gyújtás felöl lesz érdemes ugye? (mert ott csak egy csapágy van a főtengelyen)
            Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2012 júl. 21, 22:08.
            LC 9246 kedvelte ezt.

            Komment


              Kedves dot
              Most nézem szegedi vagy -remélem nem ott csinálják a gépmunkát , ahol nekem 20 éve, amikor a 250 simson hengerbe váll nélküli hüvejt rakott a jóhírü szegedi ember. Megregadt a dugó-lehuzta a hüvejt-felment a dugó-kinyiltak a gyűrük-lejött a dugó-leszakadt a dugótető-minden összetört.....
              Persze ez ez első 20 . km nél

              Komment


                Tiszteletem!
                dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A blokkot gondolom széthúzni a gyújtás felöl lesz érdemes ugye? (mert ott csak egy csapágy van a főtengelyen)
                Dott én kisteleki vagyok, szóval egy köpésnyire tőled.
                Ha a blokkot szét akarod szedni javaslom, hogy nézd végig, hogy az összes csavar kijött-e(ha csavarhúzót rárakod a lencsefejű csavarra és ráütsz kalapáccsal határozottan néhányat(érzéssel) akkor enged általában.
                A másik, hogy a blokk közepén elölről a hűtőbordák közé keményfa éket ha tudsz szerezni, ami nem fér be teljesen, akkor azzal szét tudod feszíteni a blokkfeleket sérülés nélkül. És vigyázz a hézagolókra, jegyezd fel a helyüket(én drótot meg régi alu kábeldarabot, különböző színű madzagokat használok jelölésre). U.i. FONTOS: semmi esetre se verj csavarhúzót a két fél közé, mert a tömítőfelületnek annyi és még ki is törhet egy darab!!!!
                A berugó félhold és a skalpolt kis fogaskerék állását hidegvágóval érdemes összejelölni egy helyen és a rugó felhúzottságát is érdemes felírni( van olyan ami csak fél fordulatnyit, van ami másfélnyit van alapból felhúzva).
                Ha valamit hegeszteni kell a blokkon, ismerek egy aluhegesztőt Sándorfalván.
                A hengerfalon ha nem érzel vállat és nagyobb karcolat sincs rajta, akkor nem szokott baja lenni!A gyűrűk felülete, ha sima és kiérnek a dugattyú körül és összenyomásra ruganyosan reagálnak, akkor még jók!
                Sok sikert!
                Üdv.: Majdánka.
                Intrepid, OdinHEM és -t5- kedvelte ezt.

                Komment


                  Majdánka!

                  Köszi a tanácsokat, ma sajnos nem tudtam tovább szedegetni, de holnap szerintem folytatom.
                  Kisteleken szoktam járni, nagyszülők oda valósiak.

                  Aluheggesztőt én Szegeden tudtam, de múltkor mondták hogy van Sándorfalván, lehet ugyan arra gondoltak akire te is.

                  Joker!

                  Remélhetőleg nem az a koma aki neked csinálta, igaz eddig rosszat még nem mondtak róla, s tapasztaltam is hogy ért hozzá. Szegedi veteránosok jó része hozzá hordja a motyóját.

                  Komment


                    Ma sikerült teljesen szétszedni a blokkot. Képeket majd rakok fel garlériába róla.
                    Nagyon szépen szétcsúszott, mindent le/ki tudtam szedni normálisan.
                    Ami belül várt, nos az nem lepett meg. Főtengelysonkák "térdig" váltóolajban, főtengelycsapágyak úgy jártak mint egy traktor... s a hajtókarra is ráfér egy tűgörgő/bronzpersely csere. (holnap intézem is).
                    A blokkot aluheggesztetni kell, a lánc részénél (tipikus hely). Még szerencse, hogy nem szakadt le a darab, a helyén van, s a váltóolaj se folyt itt, mert a repedés nem érte el a belső blokkfelet.

                    Összességébe a motor állapotát illetően erre számítottam.
                    Kuplungláncot is lecserélem.
                    Azért felmerült bennem pár kérdés, valószínűleg ugyan azt írjátok rá amit gondolok, de azért kíváncsi volnék.

                    Ha a motoron a váltórész amikor még használtam rendesen kapcsolt, nem dobálta ki, gondolom akkor itt nem kellene cserélnem fogaskerekeket?
                    A fogaskerekek állapotát mivel szoktátok mérni? Mert az addig oké hogy szemrevételezem hogy mennyire cápafogas, de azért biztos van erre valami spéci.
                    A kuplunglamellákon a parafa is meglepően jól fest, s sose volt ezzel sem bajom, így ezt is hagyjam békén?
                    A kis fogaskerék hátul 16 fogú volt, de szegény eléggé rozoga így ezt is cserélni kéne.
                    A berugórész mitől tud ugrani, akadni, azt az érzést kelteni hogy nem pontosan működik, olyan mintha lógna? Ezzel volt bajom néha, s nem találtam semmi kitörést, foghiányt stb. Pedig a másik blokk berugórésze sokkal "pontosabb" s erősebb is számomra. Itt mit nézzek meg?

                    Bocs ha hülyeségeket is írtam, előfordul, szeretném ha jól össze tudnám rakni a blokkot, de fölöslegesen nem akarok jól működő alkatrész cserélni.

                    Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2012 júl. 23, 20:28.
                    sricsi70 kedvelte ezt.

                    Komment


                      Szia !
                      Ha tudsz tegyel fel kepeket es arrol tobbet tudnank mondani ha esetleg mi is eszreveszunk hibat .

                      Komment


                        dott Albuma: Pannónia Blokk

                        Ide pakoltam amiket fotóztam, nem igazán jó képek, de holnap makrósan is részletesen le tudom fotózni.

                        Ja igen, tudom hogy a berugó félfogasív stift-je kókányul van megcsinálva, de olyan stabilan áll benne, hogy én ugyan ki nem faragom belőle.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2012 júl. 23, 21:34.
                        potyika kedvelte ezt.

                        Komment


                          Azt elmondhatnátok, hogy a szimeringeket takaró alumínium kis fedelet hogy szeditek le ha bele van gyógyulva? Feszigetni nem akartam mert így is eléggé viharverte.

                          Komment


                            Mire gondolsz pontosan?

                            Komment


                              Be kell hegeszteni utána csinálni hozzá egy megfelelő furatot hogy normálisan álljon ne félre és úgy behegeszteni a stiftet. Haverom ugyan így járt és neki ez bevált.

                              Komment


                                Azokra az alumínium takaró kis lapkákra gondolok amik a főtengely szimering, hátsó-kerék hajtásnál szimering, gyújtás oldalon szimeringnél, vagyis utánuk vannak.

                                Például: Főtengely gyújtás oldal: csapágy, hézagolók, szimering, és ez az alu takaró, olyan mint a kerekeknél a porvédő. Ha leveszed a lendkereket s gyújtás alaplapot, ezt látod meg először a blokkban.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X