Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Beszéltük hogy meg kellene néznem a főtengely-henger derékszögben való „létét”, jelentem ahogy írtátok kipróbáltam, s tökéletesen mozog benne a dugattyú, nem feszül semelyik irányban, szóval ha volt is ilyen nyűgje, az az esztergáláskor orvosolva lett.
    Majd kiderül bejáratás után...A jól bejáratott és derékszögelt hajtókar dugattyúja barna foltoktól megragadásnyomoktól , és lefúvási nyomoktól mentes, egyenletes tompa szürke színű, a legfelső gyűrű fölött sötétszürke korombevonattal. Megéri leellenőrizni.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      dot

      a 7-es kép vagy csak a vaku miatt "csal" -vagy elég nagy gáz van-volt -----de tényleg,- van ott a csapágy belső gyürüjén az a félkörnyi fényes csík ?

      Komment


        Joker! Nem emlékszem ilyenre, de megvannak a régi csapágyak is, előkotrom őket akkor. Amúgy nyugodtan írd le hogyha mégis van rajta az mit jelent?




        Remélem, hogy hamarosan eljutok oda, hogy teljesen rendbe legyen, s beindíthassam!




        Most megnéztem a régi csapágyak állapotát, ott ahol kérdezted, egyik sincs félrekopva, se semmi. Nincs köztük különbség, így ez sztem a vaku volt, s az hogy mikor szedtem szét már elkezdtem törölgetni közbe.

        Komment


          dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Remélem, hogy hamarosan eljutok oda, hogy teljesen rendbe legyen, s beindíthassam!
          Ha nem indiszkrét a kérdés: hogy szereled be a főtengelycsapágyakat és a főtengelyt?

          Azért érdekes ez most nekem, mert (talán) a piros könyvben szerepel az a mondat, hogy használt blokkba hidegen is beleépíthető a csapágy (sőt, építettem be úgy én is), nekem valahogy a hűtés-melegítés szimpatikusabb megoldás, igaz hosszabb ideig tart. Egyébként ez a héten nálam aktuális lesz, mert az igazi olimpia után kezdődik a saját "olimpiám":

          Click image for larger version

Name:	kI 038.jpg
Views:	1
Size:	135.2 KB
ID:	131743
          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 13, 12:39.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            Csatlakozom én is a motorszerelőkhöz.
            Kollarg, ebben a szettben milyen méretű hézagolók vannak?
            Ma a főtengelyt hézagoltam úgy, ahogy fentebb írtam és egy tizednyi hézagolás volt szükséges a kuplung oldalra, viszont amit én gyáriakat korábban összegyűjtögettem, mind 0,2-0,25 volt és kénytelen voltam olyat berakni. Emiatt pont annyival elment a másik irányba, a képen talán látszik is:

            Click image for larger version

Name:	20120813631.jpg
Views:	1
Size:	192.8 KB
ID:	131744

            Még anno csináltam képet, hogy milyen volt előtte:

            Click image for larger version

Name:	20120709468.jpg
Views:	1
Size:	200.6 KB
ID:	131745

            Csapágyszerelés kérdésben nekem nem kellett gondolkodni, mert párszor már volt csapágyazva ez a blokk, melegíteni azt nem kellett, éppenséggel rögzíteni a csapágyakat azt igen. De jó lett, szépen forog a főtengely, nem feszül semmi.


            Dott, szerintem a tömítés kérdés egyéni dolog, ki mire voksol. Én nem bízom ezeknek a blokkoknak a tökéletesen felfekvő tömítőfelületeiben, úgyhogy pasztát mindig teszek, papírt is általában, de persze pasztával szárazon.

            Komment


              demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ebben a szettben milyen méretű hézagolók vannak?
              Hézagolóim össze-vissza vannak. Kaptam pár szétbontott blokkot, azoknak minden belső alkatrésze fehér húsosládákban volt, azokból is kiválogattam a hézagolókat - így nem tudom melyiket vettem meg a csapágyszettel. A képre csak 5 darab került fel, de még van néhány, csak nem kelletek az 5 karikához.

              Közben leszaladtam megmérni, 0.2-t mértem a kiváló bulgár "Super" márkájú tolómérőmmel.

              Egyébként az első képen alig látszik eltérés, ezt "nem a Holdra megy" felkiáltással el szokták intézni..

              Közben a főtengelyt betettem a fagyasztóba két szemeteszsákba csomagolva, nehogy óriási nézeteltérés legyen a benzinszagú fagyasztott csirke miatt...

              Az előző blokk papír tömítéskészlet + gépzsír megoldással készült, ezt most csak pasztával fogom összerakni. Nagy eltérése sehol nincs, egy kevés paszta elég lesz - igazából jobban bízom benne mint a papírban, mert az képes azért átázni egy kicsit, annyira hogy nem csöpög, csak látszik hogy jobban tapad a por a két felület találkozásánál. Persze erre is lenne megoldás: nem kellene a blokk alját nézegetni...
              Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 13, 16:36.
              norinco kedvelte ezt.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                Köszi, hogy megmérted!
                Ha kihagyom a 0.2-t a bal oldalról, akkor ugyanez lenne, csak fordítva. Nem is megyünk a Holdra, valóban.
                Amúgy most hogy írod, egy idő után valóban olyan, mintha olajpárás lenne porral keverve a papíros verzió. Rémlik az előző motoromnál, de akkor én se nagyon nézegettem.

                Komment


                  Aztán ki tudja, lehet csak azért ereszt finoman, mert sok a blokkfél görbülete / vékony a papír.. Én holnap már pasztázni fogok, meglátjuk mi sül ki belőle.

                  Eddig a hengert takarítottam, másfél éve felfúrva és belülről zsírral kikenve állt egy dobozban a polcon. A belseje hibátlan maradt, viszont a felfúrásnál a nyílások szélei jó élesre sikeredtek. Ti le szoktátok kerekíteni vagy "törni" egy picit, hogy kevésbé akadjon benne a gyűrű?

                  Érdekel hogy mások hogyan csinálják, én finom reszelővel minimálisan le szoktam húzni - lehet nem használ, de valószínűleg nagy kárt sem tesz.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Érdekel hogy mások hogyan csinálják, én finom reszelővel minimálisan le szoktam húzni - lehet nem használ, de valószínűleg nagy kárt sem tesz.
                    Amúgy illenék visszaállítani az eredeti magasságokat fúrás után. Az pedig csak használ.( a fúrás után alacsonyabbra kerül az összes felömlő, kipufogó, és szívónyílás felső pereme)
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Amúgy illenék visszaállítani az eredeti magasságokat fúrás után
                      Vagy lehet így is növelni a kompressziót: hamarabb zárnak a felömlők...
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        Nekem a jól bevált melegítős módszerrel sikerült összerakni a blokkot, mindig szét és összeszereléskor is így szoktam kiszedni a csapágyakat. (hűtőbe nem szoktam rakni, jól megmelegítve szépen be lehet rakni a blokkba őket).




                        Kollarg! Pontosan azon okok miatt amiket írtál, fogom kicsit szétszedni s finoman körbekenni a hőálló pasztámmal, mert biztos ami biztos, ne a végén jöjjön ki ha mégsem jók a tömítő felületek.

                        Komment


                          kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ti le szoktátok kerekíteni vagy "törni" egy picit, hogy kevésbé akadjon benne a gyűrű?
                          Én még nem csináltam, de most meg fogom, ha kezembe kapom már végre a hengert...
                          Ma kész vagyok a váltó csapágyazás-hézagolás dolgában is, úgyhogy már csak össze kell húzni a blokkot. Persze ha meglesznek a csavarok ahhoz is.
                          És most dilemmázok, hogy tegyek-e papírt a blokkfelek közé, hogy azzal a két tizeddel lazítsak-e a tengelyek hézagolásán...üzemi hőmérsékleten vajon igényli-e a hőtágulás? Erről az elfogadott általános szakmai álláspontot nem nagyon ismerem, vagy hogy van-e ilyen.

                          Komment


                            Demeter! Ma készült el a tömítése a blokk-nak, én raktam bele papírtömítést, meg közé hőálló pasztát is de csak szépen vékonyan, biztos ami biztos. Már csak az "O" gyűrűket kell vennem hozzá, meg a csavarok mögé azt a fajta alátétet amit a csavar meghúzása után rá kell hajtogatni. (nem tudom minek hívják). Ami dilemma számomra, hogy most kicseréltem a félfogasív rugóját a donoréra, s ez aztán rendesen visszacsapja, ehhez képest a régi rugó az nulla volt. De majd érzéssel bánok vele, nehogy kitörje a csapot a berugónál a blokkból. Meg kéne rakni erre a "csapra" valami gumit ami gyárilag is volna rajta, csak persze már nincs, s kicsit tompítja a visszacsapódását. Kb itt tartok.

                            Ti hogy álltok vele?

                            ps: Továbbra sem tudom kitalálni, hogy összeszerelt motoron, hogy a viharba lehet a blokkot felfogató hátsó két csavar közül az alsót meghúzni/rárakni az anyát?

                            Komment


                              dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ti hogy álltok vele?
                              Én összehúztam a blokkfeleket, a hézagolásnál 0,25 mm eltérés van, primer oldalon a blokköntvény és a sonka közé a 0.55-ös hézagmérő fér be, a lendkerék felé a 0.80 - de marad így. Berúgó mechanizmus, primer, kuplung alkatrészei várnak a sorukra.

                              Láttam olyan blokkot, ahol a fogasív ütközőjén 1/2"-os kerti slag volt csillapításnak.

                              PS: szerintem egyetlen lehetőség ha a harcsaszájon, a fül egyik oldalán, a blokkon, meg a fül másik oldalán is áttolod a csavart, amikor csak minimálisan (pár fordulatnyi menet) látszik ki rákapatod az anyát, aztán onnantól egy hosszú dugókulccsal meg egy villással mennie kell. Mondjuk szűk a hely, nem egyszerű.
                              Akkor csodás ha lelazul valamiért az anya és meg kell húzni újra - azt csak úgy lehet rendesen, ha nincs útban a lánc, viszont ha nincs leszedve, akkor az mindig útban van...
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment


                                Úgy döntöttem, én is fogok rakni papírt a blokkfelek közé. Az a baj, hogy túl jól akarom összerakni ezt a blokkot és olyanokon agyalok, amiken eddig soha...
                                A berúgó rugója szerintem elég erős alapból, talán a tiéd a régi volt kigyengülve. A csapra én nem fogok húzni semmit, mert az ütés erejét nem csökkenti, viszont úgyis el fog nyíródni újra.
                                Kollarg, én olyat láttam, hogy a csapra egy pici golyóscsapágy volt felrakva! Azért is hozták a blokkot, hogy akad valami benne...persze, mert a csapágy vékony külső gyűrűje nem bírta az ütéseket és széthullott a golyókkal együtt a blokkba...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X