dott eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
-
Joker! Nem emlékszem ilyenre, de megvannak a régi csapágyak is, előkotrom őket akkor. Amúgy nyugodtan írd le hogyha mégis van rajta az mit jelent?
Remélem, hogy hamarosan eljutok oda, hogy teljesen rendbe legyen, s beindíthassam!
Most megnéztem a régi csapágyak állapotát, ott ahol kérdezted, egyik sincs félrekopva, se semmi. Nincs köztük különbség, így ez sztem a vaku volt, s az hogy mikor szedtem szét már elkezdtem törölgetni közbe.
Komment
-
dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseRemélem, hogy hamarosan eljutok oda, hogy teljesen rendbe legyen, s beindíthassam!
Azért érdekes ez most nekem, mert (talán) a piros könyvben szerepel az a mondat, hogy használt blokkba hidegen is beleépíthető a csapágy (sőt, építettem be úgy én is), nekem valahogy a hűtés-melegítés szimpatikusabb megoldás, igaz hosszabb ideig tart. Egyébként ez a héten nálam aktuális lesz, mert az igazi olimpia után kezdődik a saját "olimpiám":
Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 13, 12:39.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
Csatlakozom én is a motorszerelőkhöz.
Kollarg, ebben a szettben milyen méretű hézagolók vannak?
Ma a főtengelyt hézagoltam úgy, ahogy fentebb írtam és egy tizednyi hézagolás volt szükséges a kuplung oldalra, viszont amit én gyáriakat korábban összegyűjtögettem, mind 0,2-0,25 volt és kénytelen voltam olyat berakni. Emiatt pont annyival elment a másik irányba, a képen talán látszik is:
Még anno csináltam képet, hogy milyen volt előtte:
Csapágyszerelés kérdésben nekem nem kellett gondolkodni, mert párszor már volt csapágyazva ez a blokk, melegíteni azt nem kellett, éppenséggel rögzíteni a csapágyakat azt igen. De jó lett, szépen forog a főtengely, nem feszül semmi.
Dott, szerintem a tömítés kérdés egyéni dolog, ki mire voksol. Én nem bízom ezeknek a blokkoknak a tökéletesen felfekvő tömítőfelületeiben, úgyhogy pasztát mindig teszek, papírt is általában, de persze pasztával szárazon.
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseebben a szettben milyen méretű hézagolók vannak?
Közben leszaladtam megmérni, 0.2-t mértem a kiváló bulgár "Super" márkájú tolómérőmmel.
Egyébként az első képen alig látszik eltérés, ezt "nem a Holdra megy" felkiáltással el szokták intézni..
Közben a főtengelyt betettem a fagyasztóba két szemeteszsákba csomagolva, nehogy óriási nézeteltérés legyen a benzinszagú fagyasztott csirke miatt...
Az előző blokk papír tömítéskészlet + gépzsír megoldással készült, ezt most csak pasztával fogom összerakni. Nagy eltérése sehol nincs, egy kevés paszta elég lesz - igazából jobban bízom benne mint a papírban, mert az képes azért átázni egy kicsit, annyira hogy nem csöpög, csak látszik hogy jobban tapad a por a két felület találkozásánál. Persze erre is lenne megoldás: nem kellene a blokk alját nézegetni...Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 aug. 13, 16:36.norinco kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 1 like
Komment
-
Köszi, hogy megmérted!
Ha kihagyom a 0.2-t a bal oldalról, akkor ugyanez lenne, csak fordítva. Nem is megyünk a Holdra, valóban.
Amúgy most hogy írod, egy idő után valóban olyan, mintha olajpárás lenne porral keverve a papíros verzió. Rémlik az előző motoromnál, de akkor én se nagyon nézegettem.
Komment
-
Aztán ki tudja, lehet csak azért ereszt finoman, mert sok a blokkfél görbülete / vékony a papír.. Én holnap már pasztázni fogok, meglátjuk mi sül ki belőle.
Eddig a hengert takarítottam, másfél éve felfúrva és belülről zsírral kikenve állt egy dobozban a polcon. A belseje hibátlan maradt, viszont a felfúrásnál a nyílások szélei jó élesre sikeredtek. Ti le szoktátok kerekíteni vagy "törni" egy picit, hogy kevésbé akadjon benne a gyűrű?
Érdekel hogy mások hogyan csinálják, én finom reszelővel minimálisan le szoktam húzni - lehet nem használ, de valószínűleg nagy kárt sem tesz.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉrdekel hogy mások hogyan csinálják, én finom reszelővel minimálisan le szoktam húzni - lehet nem használ, de valószínűleg nagy kárt sem tesz."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAmúgy illenék visszaállítani az eredeti magasságokat fúrás utánThere's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
Nekem a jól bevált melegítős módszerrel sikerült összerakni a blokkot, mindig szét és összeszereléskor is így szoktam kiszedni a csapágyakat. (hűtőbe nem szoktam rakni, jól megmelegítve szépen be lehet rakni a blokkba őket).
Kollarg! Pontosan azon okok miatt amiket írtál, fogom kicsit szétszedni s finoman körbekenni a hőálló pasztámmal, mert biztos ami biztos, ne a végén jöjjön ki ha mégsem jók a tömítő felületek.
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTi le szoktátok kerekíteni vagy "törni" egy picit, hogy kevésbé akadjon benne a gyűrű?
Ma kész vagyok a váltó csapágyazás-hézagolás dolgában is, úgyhogy már csak össze kell húzni a blokkot. Persze ha meglesznek a csavarok ahhoz is.
És most dilemmázok, hogy tegyek-e papírt a blokkfelek közé, hogy azzal a két tizeddel lazítsak-e a tengelyek hézagolásán...üzemi hőmérsékleten vajon igényli-e a hőtágulás? Erről az elfogadott általános szakmai álláspontot nem nagyon ismerem, vagy hogy van-e ilyen.
Komment
-
Demeter! Ma készült el a tömítése a blokk-nak, én raktam bele papírtömítést, meg közé hőálló pasztát is de csak szépen vékonyan, biztos ami biztos. Már csak az "O" gyűrűket kell vennem hozzá, meg a csavarok mögé azt a fajta alátétet amit a csavar meghúzása után rá kell hajtogatni. (nem tudom minek hívják). Ami dilemma számomra, hogy most kicseréltem a félfogasív rugóját a donoréra, s ez aztán rendesen visszacsapja, ehhez képest a régi rugó az nulla volt. De majd érzéssel bánok vele, nehogy kitörje a csapot a berugónál a blokkból. Meg kéne rakni erre a "csapra" valami gumit ami gyárilag is volna rajta, csak persze már nincs, s kicsit tompítja a visszacsapódását. Kb itt tartok.
Ti hogy álltok vele?
ps: Továbbra sem tudom kitalálni, hogy összeszerelt motoron, hogy a viharba lehet a blokkot felfogató hátsó két csavar közül az alsót meghúzni/rárakni az anyát?
Komment
-
dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTi hogy álltok vele?
Láttam olyan blokkot, ahol a fogasív ütközőjén 1/2"-os kerti slag volt csillapításnak.
PS: szerintem egyetlen lehetőség ha a harcsaszájon, a fül egyik oldalán, a blokkon, meg a fül másik oldalán is áttolod a csavart, amikor csak minimálisan (pár fordulatnyi menet) látszik ki rákapatod az anyát, aztán onnantól egy hosszú dugókulccsal meg egy villással mennie kell. Mondjuk szűk a hely, nem egyszerű.
Akkor csodás ha lelazul valamiért az anya és meg kell húzni újra - azt csak úgy lehet rendesen, ha nincs útban a lánc, viszont ha nincs leszedve, akkor az mindig útban van...There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
Úgy döntöttem, én is fogok rakni papírt a blokkfelek közé. Az a baj, hogy túl jól akarom összerakni ezt a blokkot és olyanokon agyalok, amiken eddig soha...
A berúgó rugója szerintem elég erős alapból, talán a tiéd a régi volt kigyengülve. A csapra én nem fogok húzni semmit, mert az ütés erejét nem csökkenti, viszont úgyis el fog nyíródni újra.
Kollarg, én olyat láttam, hogy a csapra egy pici golyóscsapágy volt felrakva! Azért is hozták a blokkot, hogy akad valami benne...persze, mert a csapágy vékony külső gyűrűje nem bírta az ütéseket és széthullott a golyókkal együtt a blokkba...
Komment
Komment