Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Tenger mély tiszteletem minden fórumozónak!

    Édesapám '63-es kulis T1-es pannóniáját szeretném felújítani (lehetőleg OT minősítésnek megfelelően) szőrüstől bőrüstől és ehhez szeretnék segítséget kérni:

    Maga a motor üzemképes, egy kondenzátor és egy gyertyapipa cseréjével üzemképessé vált, viszont. Éveken keresztül állt és nem szeretném ha egy-két próba menet miatt a blokkban és környékében menthetetlenül tönkremennének a dolgok így a kérdéseim ott kezdődnek hogy:
    1. Hol érdemes először átnézni a motort?
    2. Mit érdemes gondolkodás nélkül cserélni rajta?
    3 Mi az, amire külön figyelmet kell fordítani?
    Click image for larger version

Name:	100_6634.jpg
Views:	1
Size:	200.0 KB
ID:	131956Click image for larger version

Name:	20120812_195039.jpg
Views:	1
Size:	198.7 KB
ID:	131957

    Egy gáz bowden csere volt, illetve új benzin keverékkel lett megtámogatva , illetve kissé letakarítottam ahogy a két közti különbségből feltűnhet.

    A segítséget előre is köszönöm^^

    Komment


      Üdv Kobold!

      A hátsó rugóstagot (ami jelen állapotban MZ gyártmánynak látszik) cserélném eredetire.

      Komment


        1.Egyéni vélemény, nem ajánlott elfogadni.:-)))) Bár én valahogy így tettem annó.:-))))

        2.Tehát olaj lecserél, aztán kisebb utakon járat, kb. 50 Km. Aztán hajrá ,míg van a jó időből. Majd télen szerelhetsz.:-))) Bár ahogy jeleztem én valahogy így jártam el, aztán néztem nagyot télen , hogy pl. milyen gumikkal, merre jártam.:-))) Rendszám, műszaki? Na erre itt nem adok tippet.:-))) Lépj vissza az 1-es pontra.

        Komment


          Rendszám, műszaki...öhm a kuliban elrejtve.....
          Annyi kérdésem lenne még így hirtelen, hogy a karburátor beállításához van-e valami egyébb irodalom, mert balogh-wohlmuth nekem kissé nehezen emészthető...illetve a benzin csöpögést (karbi alsó részén a két 6 lap fejű csavarnál) meg lehet-e szüntetni? A csavarok meghúzása nem segített, viszont nem tudom, hogyan lehetne "gyárizni" / venni tömítést hozzá.

          A segítséget előre is köszönöm
          Utoljára szerkesztve a következő által: Kobold; 2012 szept. 10, 21:45.

          Komment


            Lehet venni tömítést hozzá, most vettem a karburátorhoz a 4 db-ot 700 Ft-ért.
            Szerintem van mindenkinél, aki új alkatrészekkel foglalkozik.

            Komment


              Ha nincs a közelben cseredarab akkor régi tömítés, és egy kis paszta.:-)))))

              Komment


                Miközben várom a jogsim, s nézegetem a motort, mert ráülni nem igazán akarok, nehogy gáz legyen, azt akartam kérdezni, hogy a kuplungot milyen mester szokta síkbacsiszolni? Esztergályost keressek? Ami most benne van kuplung azzal el tudom használni még jó ideig, de közben azért készítem(ném) az új fullosan rendbe hozottat is. Erről tudtok valamit? Ki merre vitte el? Gondolom a kuplungkosarat is vinni kell erre a mutatványra?

                Komment


                  dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  hogy a kuplungot milyen mester szokta síkbacsiszolni?
                  Ha a lamellákra gondolsz, akkor köszörűst keress, olyat, akinek van mágnesasztalos síkköszörűgépe.(nagyobb cégeknél általában van ilyen valamelyik sarokban)

                  dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Gondolom a kuplungkosarat is vinni kell erre a mutatványra?
                  Ha a tapadófelületen nincsennek felverődések, berágódások, nem szükséges.
                  És hogy könnyen működjön a kuplungod, a kuplungkosár oldalfalainak a közével is kezdjél valamit, ha nem egyenletes a pereme(mondjuk cseréld/reszeld/marasd egyenesre-minnél kevesebbet levéve belőle)
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ha a lamellákra gondolsz, akkor köszörűst keress, olyat, akinek van mágnesasztalos síkköszörűgépe. (nagyobb cégeknél általában van ilyen valamelyik sarokban)
                    Dott, ha csak fémlamella kell, akkor azt tudok adni egy garnitúrát, garantáltan sík és bemaródás mentes (vatikáni valutában fizethetsz).
                    Csak az elszállítását intézd el.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 szept. 12, 17:27.
                    soveny kedvelte ezt.

                    Komment


                      Majsán viszonylag sűrűn járok, Ma is voltam. Szegeden ritkábban , és inkább csak a szélén. A városba nem igen akarok bemenni, mert a sünök nem igen díjazzák a szerelvényem. Ha minden kötél szakad, és nem sürgős, esetleg a szállítást megoldom.
                      sricsi70 kedvelte ezt.

                      Komment


                        Hello!


                        Köszi a felajánlást, de igazából nem szoktam arra járni, s nem akarom hogy mások miattam "furikázzanak" erre.
                        Az enyémen sem láttam berágódást nagyon, csak gondoltam "az a bizti ha síkbacsiszoltatom" a kosáron meg vannak kiverődések, így azt is tuti majd orvosolom/ cserélem. Elfut ez ezzel is még, csak a tipikus esete áll annak, hogy egyszer csúszik, egyszer meg nem. De majd ha többet motorozok vele tapasztalok többet.

                        Komment


                          TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Majsán viszonylag sűrűn járok
                          Milyen kicsi a világ! Csak nem Agrikon?

                          Komment


                            Megtudná mondani valaki, hogy a képeken szereplő váltó alkatrész felső szegecselt részének (amelyiken a körmök vannak) mennyire kell síknak, a hajlítási vonalainak mennyire kell derékszögesnek lennie?
                            Click image for larger version

Name:	DSCF1416.jpg
Views:	1
Size:	191.6 KB
ID:	131992Click image for larger version

Name:	DSCF1417.jpg
Views:	1
Size:	190.5 KB
ID:	131993Click image for larger version

Name:	DSCF1418.jpg
Views:	1
Size:	191.5 KB
ID:	131994Click image for larger version

Name:	DSCF1420.jpg
Views:	1
Size:	189.8 KB
ID:	131995Click image for larger version

Name:	DSCF1421.jpg
Views:	1
Size:	185.9 KB
ID:	131996Click image for larger version

Name:	DSCF1423.jpg
Views:	1
Size:	191.2 KB
ID:	131997Mert ahogy a képekből kitűnik, az enyém eléggé viharvertnek néz ki, csajda és szerintem meg is van csavarodva.

                            Komment


                              sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Megtudná mondani valaki, hogy a képeken szereplő váltó alkatrész felső szegecselt részének (amelyiken a körmök vannak) mennyire kell síknak, a hajlítási vonalainak mennyire kell derékszögesnek lennie?
                              én sose néztem h. derékszög vagy se. Amikor rakod össze majd akkor mutatja ki magát.
                              Ha akkor végig kapcsolja a 4 fokozatot oda vissza akkor nincs probléma. de mitől tudna így megvetemedni egyáltalán??
                              Ezen a területen inkább a kukac tárcsa bütykeit a probléma pontok.

                              Komment


                                sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Megtudná mondani valaki, hogy a képeken szereplő váltó alkatrész felső szegecselt részének
                                (amelyiken a körmök vannak) mennyire kell síknak, a hajlítási vonalainak mennyire kell derékszögesnek lennie?
                                Meglehetősen.
                                Ez rendesen el van deformálódva, szerintem durván érzéketlen váltókezelés kellett hozzá és sok idő...


                                Click image for larger version

Name:	20120913865.jpg
Views:	1
Size:	151.9 KB
ID:	131998Click image for larger version

Name:	20120913866.jpg
Views:	1
Size:	98.7 KB
ID:	131999Click image for larger version

Name:	20120913868.jpg
Views:	1
Size:	100.8 KB
ID:	132000
                                sricsi70 kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X