Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mintha lett volna szó arról itt régebben hogy jó esetben a dugattyú nem hengeres hanem ovális egy kicsit.
    Olyanra megesztergálni meg nem egyszerű.
    Századokat kell csak leszedni belőle mindenhol, tán 1 helyen kell csak egy tizedet.
    wsievers kedvelte ezt.

    Komment


      OdinHEM kedvelte ezt.

      Komment


        ...haggyátokmá ! Tanulópénzt szeretne fizetni és kész ! Én nem tudom ilyen kedvesen megfogalmazni az intést , hogy ne tegye ---ezért csak gyetértésemet tudom kifejezni az elöttem szólókal
        OdinHEM, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          Szervusztok. ( Csak elmélkeden magamban , bántó szándék nélkül . ) Nem pontosan idézek , de a lényegen nem változtat. " valamilyen módon befogom és leveszek belőle ... " . Ez nem internetes játék , hogy többször próbálom és talán sikerül a dolog - ráadásul minden alapismeret nélkül, mert olvastam, vagy mondtak valamit / lásd valahol a hónolásos videót ..... / . A legnagyobb probléma / szerintem / nem maga a cselekvési szándék , csak az , hogy komolyan is gondolják. Üdvözlettel.
          OdinHEM, St.Z.350 és joker kedvelte ezt.

          Komment


            dafko54, ..... .......

            Komment


              Ha nincs elkésve a dolog , akkor holnap megkérdezem az egyik ismerősömet , azt hiszem tudja , hova került a gyárból az ovál eszterga ...

              Komment


                A kérdésem az volna, hogy mivel lehetne a kívánt méretre munkálni a dugattyú átmérőjét?
                Ez esetben a hengert kell illeszteni hónolással.
                OdinHEM, sepy és kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  TLF65, ..várom az infót . Szelepköszörü nem került valami sufniba
                  OdinHEM kedvelte ezt.

                  Komment


                    wsievers kedvelte ezt.

                    Komment


                      Sziasztok!

                      Van nekem egy '73-as T5h-m 48,6 ezer km-el, alapméretes hengerrel, dugattyúval. Az vele a problémám, hogy egy bizonyos fordulatszámot elérve elkezd csörögni. De úgy nem gyengén. Lassan növelve a fordulatot egy bizonyos tartományt elérve először csak másodpercenként 1-2 szer hallani ki 1-1 "csörrenést"(ami elég érdekes mert se motorfordulattal, se kerékfordulattal nem lehet összefüggésben?!), tovább növelve picit a fordulatot már olyan hangja van, mintha egy fémbögrét huzogatnék végig egy lemezradiátoron, és ez picit ilyesztő meg akármennyire is nem pörgős motorról beszélünk, gondolom nem is normális jelenségnek számít.
                      Főtengelycsapágyakat a télen cseréltem, a felső hajtókarcsapszeg elég passzos, az alsó viszont határeset volt. (hengertalpon kb.1 mm elmozdulás volt mérhető).
                      Hátsókerekem eléggé üt is, ha ez számít valamit.
                      Gyertyakép szép barna, szóval gondolom nem a szegény keverék miatt csörög, csilingel, mert dúsabb keveréknél is csinálta.
                      Gyújtás felső holtpont előtt 3mm-en van.
                      Primerlánc új.

                      A motor ezalatt a fordulatszám alatt igazából tökéletesen működik, hangja zsírállat, dörmögős, pam-pam-Dö-Ö-ŐŐ, semmi fazékhang vagy csörgés, kolompolás. Ez a jelenség meg 4.ik fokozatban a 80-at elérve jön elő. További érdekesség, hogy a km óra mutatója ami addig szilárdan mutatja a sebességet elkezd integetni, és +/-10 km/h-nyit belibeg.

                      Van valami ötletetek/tippetek, hogy mit érdemes átnézni, vagy mi okozhatja? Esetleg valaki állt-e már hasonló problémával szemben?

                      Komment


                        Hello!

                        Saját motorom alapján: Nekem mikor megvettem simán ment 100 km/h-át. Használtam is.
                        Csörgött is kb lehet hogy annyira mint a tied.

                        -Utána szétszedtem felújításra.... alsó tűgörgő törött volt kapásból... nagy móka lett volna 100-nál leszakadnia a hajtókarnak, vagy széthullania.

                        Szóval arra akarok utalni, hogy a főtengely felújítást nem árt beiktatni! 45 ezer km nem kevés kétütemű motornál... s remélhetjük csak hogy nem 145 ezer... :S. Ha csörög, rendbe kell rakni... (szerintem)
                        A Km meghajtást érdemes megnézni a lánckeréknél, ha nagyon billeg. Habár valamennyit fog, mert nem digitális műszer.
                        OdinHEM, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ezt a blokkot én újítottam fel vagy 15 éve orosz csapágyakkal és KTT szimeringgel. Hát akkoriban még nem írták meg fórumon, miből milyet érdemes használni.

                          [ATTACH=CONFIG]10847[/ATTACH]

                          Az érdekessége, hogy gond nélkül indult és működött, alapjáraton is csak jól fülelve lehetett kivenni, hogy falsol.

                          Most szétnyomattam és lefotóztam, hogy mi volt a szimering mögött a főtengely sonka belső oldalán.
                          Szegény sanyarú sorsú tengely, most elhatároztam, hogy felújíttatom rendesen.

                          Click image for larger version

Name:	IMG_20140905_135229.jpg
Views:	1
Size:	190.5 KB
ID:	141011
                          OdinHEM és heeegany kedvelte ezt.

                          Komment


                            Senki nem szerel Pannónia blokkot?

                            Mai élményem...T1 blokk, első tulajtól. Annak idején leállította a motort, mert megunta évenként 60 km-re vinni műszakira. A vázat már akkoriban elvitte valaki, a blokk meg le lett rakva tartaléknak a kerti traktorhoz...nosza szedjük elő...mit mondjak, már az oldaldeklit se volt semmi levenni, ami meg alatta fogadott, olyat se láttam még. Egértanya!

                            Click image for larger version

Name:	IMG_20140916_145755.jpg
Views:	1
Size:	199.7 KB
ID:	141099

                            És ez már a morzsalék-törmelék eltávolítása után, mert ugye azzal volt tele a gyújtásrész fullra.


                            Click image for larger version

Name:	IMG_20140916_145826.jpg
Views:	1
Size:	197.6 KB
ID:	141100

                            Ez meg a beállt dugattyú.


                            Click image for larger version

Name:	IMG_20140916_145941.jpg
Views:	1
Size:	196.4 KB
ID:	141101

                            Ez pedig egy áttervezett égéstér...


                            Szétszedtem...maradjunk ennyiben, mert ami a főtengelyt illeti, nem úszta meg és itt illik szakszerűen szerelni.
                            Ja, az alsó holtponti pihenő helyzet és a nyitva hagyott kipufogócsatorna eredményeképpen a forgattyúsházban is találtam ezt-azt, szép sárga kukoricaszemeket is.
                            OdinHEM, Titus és 6 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              Én egyszer olyan blokkot szereltem, aminek a váltófedele nem volt visszarakva. Abban a kuplongdekni alatt tényleg egérfészek volt! Kipucoltam és most is üzemel (kisebb javítások után).
                              OdinHEM, és demeter kedvelte ezt.

                              Komment


                                Attached Files
                                OdinHEM, demeter és heeegany kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X