Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
...haggyátokmá ! Tanulópénzt szeretne fizetni és kész ! Én nem tudom ilyen kedvesen megfogalmazni az intést , hogy ne tegye ---ezért csak gyetértésemet tudom kifejezni az elöttem szólókal
Szervusztok. ( Csak elmélkeden magamban , bántó szándék nélkül . ) Nem pontosan idézek , de a lényegen nem változtat. " valamilyen módon befogom és leveszek belőle ... " . Ez nem internetes játék , hogy többször próbálom és talán sikerül a dolog - ráadásul minden alapismeret nélkül, mert olvastam, vagy mondtak valamit / lásd valahol a hónolásos videót ..... / . A legnagyobb probléma / szerintem / nem maga a cselekvési szándék , csak az , hogy komolyan is gondolják. Üdvözlettel.
Van nekem egy '73-as T5h-m 48,6 ezer km-el, alapméretes hengerrel, dugattyúval. Az vele a problémám, hogy egy bizonyos fordulatszámot elérve elkezd csörögni. De úgy nem gyengén. Lassan növelve a fordulatot egy bizonyos tartományt elérve először csak másodpercenként 1-2 szer hallani ki 1-1 "csörrenést"(ami elég érdekes mert se motorfordulattal, se kerékfordulattal nem lehet összefüggésben?!), tovább növelve picit a fordulatot már olyan hangja van, mintha egy fémbögrét huzogatnék végig egy lemezradiátoron, és ez picit ilyesztő meg akármennyire is nem pörgős motorról beszélünk, gondolom nem is normális jelenségnek számít.
Főtengelycsapágyakat a télen cseréltem, a felső hajtókarcsapszeg elég passzos, az alsó viszont határeset volt. (hengertalpon kb.1 mm elmozdulás volt mérhető).
Hátsókerekem eléggé üt is, ha ez számít valamit.
Gyertyakép szép barna, szóval gondolom nem a szegény keverék miatt csörög, csilingel, mert dúsabb keveréknél is csinálta.
Gyújtás felső holtpont előtt 3mm-en van.
Primerlánc új.
A motor ezalatt a fordulatszám alatt igazából tökéletesen működik, hangja zsírállat, dörmögős, pam-pam-Dö-Ö-ŐŐ, semmi fazékhang vagy csörgés, kolompolás. Ez a jelenség meg 4.ik fokozatban a 80-at elérve jön elő. További érdekesség, hogy a km óra mutatója ami addig szilárdan mutatja a sebességet elkezd integetni, és +/-10 km/h-nyit belibeg.
Van valami ötletetek/tippetek, hogy mit érdemes átnézni, vagy mi okozhatja? Esetleg valaki állt-e már hasonló problémával szemben?
Saját motorom alapján: Nekem mikor megvettem simán ment 100 km/h-át. Használtam is.
Csörgött is kb lehet hogy annyira mint a tied.
-Utána szétszedtem felújításra.... alsó tűgörgő törött volt kapásból... nagy móka lett volna 100-nál leszakadnia a hajtókarnak, vagy széthullania.
Szóval arra akarok utalni, hogy a főtengely felújítást nem árt beiktatni! 45 ezer km nem kevés kétütemű motornál... s remélhetjük csak hogy nem 145 ezer... :S. Ha csörög, rendbe kell rakni... (szerintem)
A Km meghajtást érdemes megnézni a lánckeréknél, ha nagyon billeg. Habár valamennyit fog, mert nem digitális műszer.
Ezt a blokkot én újítottam fel vagy 15 éve orosz csapágyakkal és KTT szimeringgel. Hát akkoriban még nem írták meg fórumon, miből milyet érdemes használni.
[ATTACH=CONFIG]10847[/ATTACH]
Az érdekessége, hogy gond nélkül indult és működött, alapjáraton is csak jól fülelve lehetett kivenni, hogy falsol.
Most szétnyomattam és lefotóztam, hogy mi volt a szimering mögött a főtengely sonka belső oldalán.
Szegény sanyarú sorsú tengely, most elhatároztam, hogy felújíttatom rendesen.
Mai élményem...T1 blokk, első tulajtól. Annak idején leállította a motort, mert megunta évenként 60 km-re vinni műszakira. A vázat már akkoriban elvitte valaki, a blokk meg le lett rakva tartaléknak a kerti traktorhoz...nosza szedjük elő...mit mondjak, már az oldaldeklit se volt semmi levenni, ami meg alatta fogadott, olyat se láttam még. Egértanya!
És ez már a morzsalék-törmelék eltávolítása után, mert ugye azzal volt tele a gyújtásrész fullra.
Ez meg a beállt dugattyú.
Ez pedig egy áttervezett égéstér...
Szétszedtem...maradjunk ennyiben, mert ami a főtengelyt illeti, nem úszta meg és itt illik szakszerűen szerelni.
Ja, az alsó holtponti pihenő helyzet és a nyitva hagyott kipufogócsatorna eredményeképpen a forgattyúsházban is találtam ezt-azt, szép sárga kukoricaszemeket is.
OdinHEM, Titus és 6 további látogató kedvelte ezt.
Én egyszer olyan blokkot szereltem, aminek a váltófedele nem volt visszarakva. Abban a kuplongdekni alatt tényleg egérfészek volt! Kipucoltam és most is üzemel (kisebb javítások után).
Komment