Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Persze valaminek mindig be kell csúszinia. Itt egyszerűen kirohadtak a számok a vázból
    Ezért vannak az eredetvizsgálók.Nekik ki kell-tudni mutatni a számokat és akkor,semmi gond!
    Hajtókar II., zahi és Fergusson kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      Sajnos olvasható és ráadásul fényképezhető számok kellenek a "rendszernek"...
      Én azt mondom, pótolni kell őket, hogy megkapja...
      Hajtókar II., OdinHEM és wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        Titus
        egy kísérleti vizes Pannónia blokk visszaállítása olajossá:


        Tanulságos az írásod, örülök, hogy megosztottad velünk! Nem csak makulátlan motorokat kell nézegetnünk, hanem ilyeneket is, hiszen ezek vannak többen...Sajnos a félretett Pannóniák többsége elég lepusztult állapotban van.

        Szerintem ez az az állapot kategória, amiről nehéz eldönteni, hogy ócskavas, vagy menthető veterán. Egy ritka motornál persze más a helyzet, mint egy "tucat motornál"...

        Sajnos az még a digitális fényképező időszak előtt volt, így nem nagyon maradt fenn róla képem, talán papír alapon (ha van, akkor majd teszek fel róla képet), de bele voltam bolondulva a nagy Csepelbe és vettem egy kb. fél motort, ami ráadásul éveken (évtizedeken?!) keresztül egy nyitott oldalú fészerben állt.

        Nem is tűnt annyira rossz állapotúnak, de a blokkot (ami kipufogó és karburátor nélkül állt) csak úgy tudtam szétszedni, hogy a csavarok nagy részét úgy kellett lefúrni róla! Még a sebváltó fedél lencsefejű csavarjait is...
        A hengert egy kicsit sikerült megemelnem, annyit hajlandó volt mozdulni a hajtókar, aztán vége. A gyújtás oldali főtengely csap kráteresen korrodált volt, a dugattyút a végén egy nagykalapáccsal tudtam kimozdítani, pedig előtte áztattam vagy egy hétig petróleumban, próbálkoztam persze előtte még csavarlazítóval.

        A blokkról aztán a végén kiderült, hogy tulajdonképpen kukatöltelék, ugyanis a főtengelycsapágyak vékony rugóacél lemezekkel voltak bejlagolva, amúgy kotyogtak volna benne...a primer fogaskerekek ki voltak hegyesedve és vörös rozsdapor szállt, amikor széthúztam a blokkot...

        Akkor láttam, mire képes a nedvesség, és hogy mennyire képes összegyógyulni a vas az alumíniummal...

        Akkor megfogadtam, hogy ilyet nem veszek...persze ha kapja az ember, az más...
        Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 jan. 22, 08:07.

        Komment


          Szerintem is elég lesz neki a kenés oldalról, hiszen a 12ezres fordulatú Suzuki RGV-men sem volt furat a hajtókarfejeken, mégis bírták a tűgörgők. Rendelem a dugót, tavasszal pedig mindenképp megírom a tapasztalatokat! Egyébként elég sok tuning lesz még a blokkban, remélem nem visszafelé (vagy be) sülnek a dolgok
          ptm004, heeegany és demeter kedvelte ezt.

          Komment


            Kerültem ma egyet a motorral. Olyat csinál, hogy gázadásra torpan, rángat és lassan pörög fel és akkor is csak rángatva megy. Középtámaszra rakva húzogattam a gázt kb. 3-4 nagy gázfröccs után ahogy a fordulat csökkent puffogott egyet. Alapjára egyenletes. A tű, felülről a második állásban van(vagy a 3.-ban már nemtudom).
            Szerintetek mi lehet ennek az oka? Gyújtás? Nagy az előgyújtás talán?
            Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 jan. 22, 16:20.

            Komment


              mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ezért vannak az eredetvizsgálók.Nekik ki kell-tudni mutatni a számokat és akkor,semmi gond!
              Bár lassan 10 éve hogy nem vizsgáltam "eredetet", de volt egy "dzsuva" (hogy mi volt az már elfelejtettem ) , amit ha rákentek a lecsiszolt felületre (lehetőleg rozsda mentes) , ahol az alvázszámot (alvázszám helyét ) tudni vélték , egy bizonyos idő után a számsor valamelyest láthatóvá vált , az anyag - a számbeütéskor elszenvedett - rácstorzulásai miatt.Ezt gyorsan le kellett fényképezni , mert ismételni nem lehetett ,(egyéb eltávolított beütések is előkerülhettek) így talán valamit le lehetett olvasni. Ilyen rozsdás P10 számot , még nem láttam... Mivel az azonosítása egyértelműen , nem lehetséges előfordulhat hogy nem tudod forgalomba helyezni . De ha minden igaz , motorkerékpárok esetében lehetséges az alváz cseréje (tipusazonosság , tulajdonosi láncolat , közl.felügy. fénykép , engedély ...) , csak kérdés hogy érdemes -é
              De ne csüggedj , mindíg van valami megoldás , csak országunkban - valószínűleg a nagy lendület miatt - kicsit körülményes , és drága !

              - - - Updated - - -

              Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Kerültem ma egyet a motorral. Olyat csinál, hogy gázadásra torpan, rángat és lassan pörög fel és akkor is csak rángatva megy. Középtámaszra rakva húzogattam a gázt kb. 3-4 nagy gázfröccs után ahogy a fordulat csökkent puffogott egyet. Alapjára egyenletes. A tű, felülről a második állásban van(vagy a 3.-ban már nemtudom).
              Szerintetek mi lehet ennek az oka? Gyújtás? Nagy az előgyújtás talán?
              Akkor is csinálhat ilyet , ha szegény az üz.a.-lev. keverék . Ami karbi beállításra utal , ha jó az alapjáratod . A tűállás csak kb 2/3 gáz állásig befolyásol , fölötte a főfuvi. (nem lehet hogy nagyon hideg volt ? )

              Komment


                mi lehet ennek az oka?
                Ha bepuffogott, akkor ott kimaradt a gyújtás. Lehet zárlat az alaplapon, a megszakítónál, a tekercsben, lehet rossz a kondenzátor...akármi.
                Titus kedvelte ezt.

                Komment


                  , ha szegény az üz.a.-lev. keverék . Am
                  Az általam ismert kétütemüek közül egyedül a pannonia képes üzemanyag hiány esetén,gyújtásproblémát produkálni,ismeretlen motornál max üzemanyagtól kell a beállítást lefele venni.
                  zahi kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ezért vannak az eredetvizsgálók.Nekik ki kell-tudni mutatni a számokat és akkor,semmi gond!
                    Itt sajnos semmi szám maradványt nem látok. Ha legalább egy szám látszana... Ez mondjuk nem meglepő, mert az első és egyetlen tulaj elmondta, hogy 74-ben kivonatta a forgalomból a motort, majd szabad ég alatt álldogált a kilencvenes évek elejéig. Így könnyen eltűnt az amúgy sem túl mély gyári beütés.
                    Itt az első Pannóniám vázszáma, ez is alig látszikClick image for larger version

Name:	20150122851.jpg
Views:	1
Size:	191.8 KB
ID:	143657 Ehhez vettem alkatrésznek ezt a 70-est, de előbb fog elkészülni azt hiszem.


                    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Tanulságos az írásod, örülök, hogy megosztottad velünk!
                    Köszönöm, reméltem hogy érdemes lesz feltenni a képeket. Majd jön a többi is!
                    A blokk már szétjött szerencsére komolyabb sérülések nélkül. Most hőlégfúvóval melegítés és csapágy kopogtatás van soron. Meg azt a fránya kulung kinyomó tengelyt kell még kivarázsolni. Tegnap óta ázik fékfolyadékban, holnap megkocogtatom azt is.
                    Lemezjáték kedvelte ezt.

                    Komment


                      Itt egyszerűen kirohadtak a számok a vázból
                      Hát az nem tűnik egyszerűnek... Mármint olyan gyönyörűen egyenletes a kirohadás, mintha semmi nem lett volna ott. Mármint gyanúsan egyforma a felület.
                      zahi és Fergusson kedvelte ezt.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        A forgalmija meg volt a motornak, szóval nem direkt tüntették el ha erre gondolsz. Látok egy kék színt legalul, arra festhették át. Homokszórták valamikor, mert a felniken a fekete festék alatt nem találtam semmi krómot. Vagy az is szimplán lerohadt. De újkorában sem látszhatott túl jól a vázszám, mert a váznyaktáblán a 8-as helyett 0-át, az 5-ös helyett 3-ast ütöttek...
                        kollarg kedvelte ezt.

                        Komment


                          szóval nem direkt tüntették el ha erre gondolsz
                          Nem, nem ez jutott eszembe - de pótvázaknál később is divat volt a motortartónál beütni (mint a TL-eken), azon a környéken nézted esetleg?

                          Most képet nem találok, de az én 1972.08 T5H-m is csirkeólas motor volt, elég szép mennyiségű rozsdával. A váza homokolva lett, utána a vázszám is át lett fújva festékkel és a viszonylag vastag festék alatt is átlátszott szépen. Szóval szerintem legalább egy picit látszania kellene, mert kézi beütésnél a szám egyik vége úgyis jobban benyomódik, gyűri az acélt a beütő. Egy fél egyes, a nyolcas valamelyik ötszöge, az ötös feje, valami csak maradt volna belőle...
                          Titus kedvelte ezt.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            Köszi, erre nem is gondoltam. Megnézem amint tudom!

                            Komment


                              Itt az első Pannóniám vázszáma
                              Ritka darab a legutolsó P10-esek közül. '73. június után már nem gyártották, csak decemberben jött ki egy kisebb széria.

                              Komment


                                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Akkor is csinálhat ilyet , ha szegény az üz.a.-lev. keverék . Ami karbi beállításra utal , ha jó az alapjáratod . A tűállás csak kb 2/3 gáz állásig befolyásol , fölötte a főfuvi. (nem lehet hogy nagyon hideg volt ? )
                                Nem volt hideg, +8C volt. Előtte járattam. Alapjáraton szépen pöfög, de terheléskor erőtlen. Most a sűbertűn felülről a 2. állásba raktam(előtte a 3.-ban volt), de szerintem rosszabb lett mint volt. Mert alapjárat így van, de eddig terheletlenül gázadásra felpörgött ,a mostani beállításnál meg csutka gázadásra nem is pörög fel. Még próbálkozom.

                                - - - Updated - - -

                                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Ha bepuffogott, akkor ott kimaradt a gyújtás. Lehet zárlat az alaplapon, a megszakítónál, a tekercsben, lehet rossz a kondenzátor...akármi.
                                Akkor puffog be mikor középtámaszon 3-4 gázfröccsöt adtam neki és mikor leveszem a gázról a kezem és a fordulat csökken akkor puffog egyet. A megszakító és kondi új. Vagy karburátor beállítás vagy gyújtás. Amúgy a karburátor üszóházfedelénél kell lenni tömítésnek?

                                Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	180.1 KB
ID:	143661Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	180.1 KB
ID:	143662


                                A felénél már túl vagyok azt hiszem, de még sok munka van hátra(az oldalkocsi még várat magára):Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	202.7 KB
ID:	143663
                                OdinHEM kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X