Persze valaminek mindig be kell csúszinia. Itt egyszerűen kirohadtak a számok a vázból
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
Titus
egy kísérleti vizes Pannónia blokk visszaállítása olajossá:
Tanulságos az írásod, örülök, hogy megosztottad velünk! Nem csak makulátlan motorokat kell nézegetnünk, hanem ilyeneket is, hiszen ezek vannak többen...Sajnos a félretett Pannóniák többsége elég lepusztult állapotban van.
Szerintem ez az az állapot kategória, amiről nehéz eldönteni, hogy ócskavas, vagy menthető veterán. Egy ritka motornál persze más a helyzet, mint egy "tucat motornál"...
Sajnos az még a digitális fényképező időszak előtt volt, így nem nagyon maradt fenn róla képem, talán papír alapon (ha van, akkor majd teszek fel róla képet), de bele voltam bolondulva a nagy Csepelbe és vettem egy kb. fél motort, ami ráadásul éveken (évtizedeken?!) keresztül egy nyitott oldalú fészerben állt.
Nem is tűnt annyira rossz állapotúnak, de a blokkot (ami kipufogó és karburátor nélkül állt) csak úgy tudtam szétszedni, hogy a csavarok nagy részét úgy kellett lefúrni róla! Még a sebváltó fedél lencsefejű csavarjait is...
A hengert egy kicsit sikerült megemelnem, annyit hajlandó volt mozdulni a hajtókar, aztán vége. A gyújtás oldali főtengely csap kráteresen korrodált volt, a dugattyút a végén egy nagykalapáccsal tudtam kimozdítani, pedig előtte áztattam vagy egy hétig petróleumban, próbálkoztam persze előtte még csavarlazítóval.
A blokkról aztán a végén kiderült, hogy tulajdonképpen kukatöltelék, ugyanis a főtengelycsapágyak vékony rugóacél lemezekkel voltak bejlagolva, amúgy kotyogtak volna benne...a primer fogaskerekek ki voltak hegyesedve és vörös rozsdapor szállt, amikor széthúztam a blokkot...
Akkor láttam, mire képes a nedvesség, és hogy mennyire képes összegyógyulni a vas az alumíniummal...
Akkor megfogadtam, hogy ilyet nem veszek...persze ha kapja az ember, az más...Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 jan. 22, 08:07.
Komment
-
Szerintem is elég lesz neki a kenés oldalról, hiszen a 12ezres fordulatú Suzuki RGV-men sem volt furat a hajtókarfejeken, mégis bírták a tűgörgők. Rendelem a dugót, tavasszal pedig mindenképp megírom a tapasztalatokat! Egyébként elég sok tuning lesz még a blokkban, remélem nem visszafelé (vagy be) sülnek a dolgok
- 3 likes
Komment
-
Kerültem ma egyet a motorral. Olyat csinál, hogy gázadásra torpan, rángat és lassan pörög fel és akkor is csak rángatva megy. Középtámaszra rakva húzogattam a gázt kb. 3-4 nagy gázfröccs után ahogy a fordulat csökkent puffogott egyet. Alapjára egyenletes. A tű, felülről a második állásban van(vagy a 3.-ban már nemtudom).
Szerintetek mi lehet ennek az oka? Gyújtás? Nagy az előgyújtás talán?Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 jan. 22, 16:20.
Komment
-
mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEzért vannak az eredetvizsgálók.Nekik ki kell-tudni mutatni a számokat és akkor,semmi gond!
De ne csüggedj , mindíg van valami megoldás , csak országunkban - valószínűleg a nagy lendület miatt - kicsit körülményes , és drága !
- - - Updated - - -
Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKerültem ma egyet a motorral. Olyat csinál, hogy gázadásra torpan, rángat és lassan pörög fel és akkor is csak rángatva megy. Középtámaszra rakva húzogattam a gázt kb. 3-4 nagy gázfröccs után ahogy a fordulat csökkent puffogott egyet. Alapjára egyenletes. A tű, felülről a második állásban van(vagy a 3.-ban már nemtudom).
Szerintetek mi lehet ennek az oka? Gyújtás? Nagy az előgyújtás talán?
Komment
-
, ha szegény az üz.a.-lev. keverék . Amzahi kedvelte ezt."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEzért vannak az eredetvizsgálók.Nekik ki kell-tudni mutatni a számokat és akkor,semmi gond!
Itt az első Pannóniám vázszáma, ez is alig látszik Ehhez vettem alkatrésznek ezt a 70-est, de előbb fog elkészülni azt hiszem.
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTanulságos az írásod, örülök, hogy megosztottad velünk!
A blokk már szétjött szerencsére komolyabb sérülések nélkül. Most hőlégfúvóval melegítés és csapágy kopogtatás van soron. Meg azt a fránya kulung kinyomó tengelyt kell még kivarázsolni. Tegnap óta ázik fékfolyadékban, holnap megkocogtatom azt is.Lemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
A forgalmija meg volt a motornak, szóval nem direkt tüntették el ha erre gondolsz. Látok egy kék színt legalul, arra festhették át. Homokszórták valamikor, mert a felniken a fekete festék alatt nem találtam semmi krómot. Vagy az is szimplán lerohadt. De újkorában sem látszhatott túl jól a vázszám, mert a váznyaktáblán a 8-as helyett 0-át, az 5-ös helyett 3-ast ütöttek...kollarg kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
szóval nem direkt tüntették el ha erre gondolsz
Most képet nem találok, de az én 1972.08 T5H-m is csirkeólas motor volt, elég szép mennyiségű rozsdával. A váza homokolva lett, utána a vázszám is át lett fújva festékkel és a viszonylag vastag festék alatt is átlátszott szépen. Szóval szerintem legalább egy picit látszania kellene, mert kézi beütésnél a szám egyik vége úgyis jobban benyomódik, gyűri az acélt a beütő. Egy fél egyes, a nyolcas valamelyik ötszöge, az ötös feje, valami csak maradt volna belőle...Titus kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 1 like
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAkkor is csinálhat ilyet , ha szegény az üz.a.-lev. keverék . Ami karbi beállításra utal , ha jó az alapjáratod . A tűállás csak kb 2/3 gáz állásig befolyásol , fölötte a főfuvi. (nem lehet hogy nagyon hideg volt ? )
- - - Updated - - -
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa bepuffogott, akkor ott kimaradt a gyújtás. Lehet zárlat az alaplapon, a megszakítónál, a tekercsben, lehet rossz a kondenzátor...akármi.
A felénél már túl vagyok azt hiszem, de még sok munka van hátra(az oldalkocsi még várat magára):OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment