Amúgy azért teszek be mz dinamót mert nagyon bevált megbizható
Még megbízhatóbbá tudod tenni, ha a hagyományos feszszabályzó visszáramkapcsolóját kicseréled egy diódára. mbr 1645-ös schottky szerintem a legjobb erre a célra. Ezzel örökre elfelejtheted a "beégett feszszabályzó" rémét. Egyszer beállítod, és utána csak pókhálózni kell az elektromos rendszert. Nálam így van évek óta, és azóta nem tudom, hogy hol van a feszszabályzó a motoron. 2 dologgal tudod esetleg még tuningolni a megbízhatóságát. Egyik egy yuasa 11Ah-s akksi. (7000-10000 Ft közt szokott lenni pl. az akkucity-nél) A másik meg egy Maurer féle elektronikus gyújtás. (Feltéve, ha Gyulabá felépül annyira, hogy folytatni tudja a gyártását. Remélem, mielőbb így lesz.) Kő egyszerű, és faragás nélkül felmegy a megszakító helyére. Léteznek elektronikus feszszabályzók is, de mindnek nagyobb a vesztesége, mint az 1 db shottky-nak. (0,2 V-ot fűt el teljes terhelés alatt)
Komment