Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia teleszkópok szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Miért nem csináltok egy rosz zárócsavarból egy "rejszolót " ? Egy M8-10 menetszál, 4db anya , egy darab kb 2kg vasdarab , 2 fúrás ,kis fűrészelés ,reszelés, és egy kis fantáziálás ---persze nem meztelen nőkkel--
    Lemezjáték, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Nekem van egy T-szárú behúzó szerszámom, a végén már az is kellett alulról kalapálni.

      Komment


        Na ebből az egyik T kell !


        Click image for larger version

Name:	DSC_0193.jpg
Views:	2
Size:	205.7 KB
ID:	137528
        OdinHEM és joker kedvelte ezt.

        Komment


          Nagyon jó kis készlet ! Viszont ha a T szárán lenne egy szép kerek , jó fogásu , szépen csuszkáló vasdarab --akkor lenne tökéletes . Ha akkor élek ,és ott dolgozok , és rejtam múlik , biztos úgy készül ez a szerszám .
          Nem csak az új , tökéletes ( ) alkatrészekből összerakott motorokra kell gondolni .
          OdinHEM és wsievers kedvelte ezt.

          Komment


            Szóval így állok, vagy nem állok az elejével. Ez mitől van? Az utolsó képen szemből a bal oldalin van rajta jól, de a többi el van menve nagyon, ha középre teszem a kiflit, és rá is húzom akkor se passzolnak a csövek...
            Click image for larger version

Name:	IMG389.jpg
Views:	1
Size:	192.0 KB
ID:	137539Click image for larger version

Name:	IMG394.jpg
Views:	1
Size:	190.7 KB
ID:	137540Click image for larger version

Name:	IMG395.jpg
Views:	1
Size:	191.6 KB
ID:	137541Click image for larger version

Name:	IMG397.jpg
Views:	1
Size:	191.6 KB
ID:	137542
            You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

            Komment


              Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Szóval így állok, vagy nem állok az elejével. Ez mitől van? Az utolsó képen szemből a bal oldalin van rajta jól, de a többi el van menve nagyon, ha középre teszem a kiflit, és rá is húzom akkor se passzolnak a csövek...
              Nem lehet hogy meg van csavarodva valamelyik kifli? Vagy görbe valamelyik telószár?
              Próbáld meg forgatni a teleszkópszárat és közbe nézni hogy változik-e közöttük a távolság.

              Nekem is volt ilyen problémám csak én össze tudtam rakni. De az eredménye az lett hogy csárén állt a kerék...
              A vége meg az lett hogy alsó-felső kiflit cseréltem a csöveket meg kiegyenesítettem.
              Duke és Aries88 kedvelte ezt.

              Komment


                Hétvégén el is készíttettem a mesterrel kiszuperált gázrugókból a lengéscsillapító szárakat.
                Azt mondjátok meg hol lehet kapni pesten 3x16 kúposszeget, amivel a becsavart felső szemet lehet a száron biztosítani?
                Utoljára szerkesztve a következő által: Duke; 2013 jún. 02, 20:45.

                Komment


                  Udv mindenkinek!

                  Eszembe jutott egy jo kerdes!
                  Ti ,hogy huzzatok at a P-es teleszkop szarakon a karmantyut vagy szimeringet ugy ,hogy el ne rontja a perselyttarto gyuruhorony?

                  Komment


                    Szigszalaggal körbetekerve!

                    Komment


                      Sziasztok,
                      Végigolvastam az idevágó fórumokat és a Szente Gyula féle és Balogh Gyula féle könyveket is. A 65/03 kiadású T5 -ösömet már szinte teljesen felújítottam műszakilag. Elértem a hátsó teleszkópig... A szétszedéssel semmi gond nem volt,de amint szétszedtem meglepődve láttam,sem olaj sem szimmering nincs benne. Keresgéltem képeket,útmutatókat,de nem sikerül rájönnöm hogyan és hová tegyem a szimmeringet. Úgy látom ez egy házi barkácsolás lehet,van "O" gyűrű is,de mégsem az igazi. Ha van ötletetek,tippetek kérlek segítsetek ,mert már az is az eszembe jutott veszek egy pár bontott hátsó telót és azt csinálom meg. Mivel nekem ez az első Pannónia javításom,nincs összehasonlítási alapom,csak a képek,könyvek alapján.
                      Köszönöm a segítségeteket előre is.
                      Click image for larger version

Name:	DSCF1186.jpg
Views:	1
Size:	194.1 KB
ID:	137760Click image for larger version

Name:	DSCF1188.jpg
Views:	1
Size:	190.7 KB
ID:	137761Click image for larger version

Name:	DSCF1189.jpg
Views:	1
Size:	175.4 KB
ID:	137762Click image for larger version

Name:	DSCF1192.jpg
Views:	1
Size:	183.2 KB
ID:	137763Click image for larger version

Name:	DSCF1194.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	137764Click image for larger version

Name:	DSCF1197.jpg
Views:	1
Size:	180.3 KB
ID:	137765Click image for larger version

Name:	DSCF1198.jpg
Views:	1
Size:	176.8 KB
ID:	137766Click image for larger version

Name:	DSCF1200.jpg
Views:	1
Size:	178.5 KB
ID:	137767
                      Utoljára szerkesztve a következő által: tomcat0813; 2013 jún. 30, 14:27.

                      Komment


                        tomcat0813 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Úgy látom ez egy házi barkácsolás lehet,van „O” gyűrű is,de mégsem az igazi.
                        Ez bizony gyári, szimeringet meg keresheted benne, de megtalálni aligha fogod, mivel nincs.
                        Úgyhogy vagy teszel bele egy jó minőségű új O gyűrűt és reménykedsz hogy jó lesz, vagy átalakítod szimeringesre
                        Ami egyébként nem egy bonyolult dolog. Én műanyagból esztergáltam hozzá új "dugót" amin nem O gyűrűnek van hely hanem szimeringnek. (bár ezt azután tettem meg miután új O gyűrűkkel 1 nap alatt kifolyt az összes olaj az egyikből, a másikból meg szivárgott...)

                        Komment


                          Gyári? Akkor megyek vadászok hozzá "O" gyűrűket. Köszi a tippet

                          Komment


                            tomcat0813 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Gyári? Akkor megyek vadászok hozzá „O” gyűrűket. Köszi a tippet
                            Csapágyboltban kell lennie. Ha meg nem jön be akkor ugyanott szimeringet. A tengely emlékeim szerint 11-es, ehhez nekem 10-es szimeringet tudtak adni és felhívta a boltos a figyelmemet hogy tengelyhelyirányú mozgásokra nemigazán jó mert kifordulhat. Szóval úgy kell kialakítani neki a "dugót" és betenni a szimeringet hogy a megfelelő oldalról meg legyen támasztva.
                            Én így csináltam és a nem rendeltetésszerű használat ellenére is tökéletesen működik

                            Komment


                              T5 első teleszkópba való bronzpersely belső átmérőjét valaki meg tudná adni?
                              Lassan rá kell szánnom magam a cserére. De addig jó lenne megcsináltatni.

                              Komment


                                Le kellene méred a belső csöved "jelenlegi" átmérőjét az a tuti. Természetesen szűkebbre esztergálva és utána méretre dörzsárazva.
                                heeegany és Beagle kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X