Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A fórum szerint már több mint egy hónapja nem szóltam hozzá a fórumhoz és ez így nincsen jól szerinte.

    Szóval gondoltam akkor írok egy kicsit.
    A napokban a jó időt kihasználva kerültem egyet a Pannóniával. Mivel előtte nem nagyon állítgattam, de sejtettem, hogy kevesel, így most adtam neki több anyagot. Javult is érezhetően, és nem is csörgött be magasfordulaton. Most ott tartok, hogy 3-asba megy 85-90km/h-t, de 4.ik-ben sem többet. De ezt nagggyon keményen Érezni lehet, hogy nem "lendületből" megy, hanem kőkeményen izomból az everestnek felfelé is menne ennyit, ami furcsa mert akkor miért nem gyorsul negyedikben tovább? Valószinűleg még kell finomítsak a beállításokon, meg ellenőrzöm a gyújtás helyét is, de közeledek az igazsághoz. A gyertya egyébként barnára égett ki. A henger pedig alig vagy el sem érte a 100°C fokot.

    Tiétek mit megy?
    Ilyen időben, ilyen benzinárakkal ne mondjátok azt, hogy nem szabad meghajkurászni kicsit.
    heeegany és CZsolti kedvelte ezt.

    Komment


      Motorozunk, motorozunk, a jó híreket meg elsunnyogjuk? Ej, ej, tessék gyakrabban hozzászólni!
      cocojumbo és kollarg kedvelte ezt.

      Komment


        "Mivel előtte nem nagyon állítgattam, de sejtettem, hogy kevesel, így most adtam neki több anyagot. Javult is érezhetően, és nem is csörgött be magas fordulaton. "

        Kérdés az hogy hogyan adtál neki többet (ne felejtsd hogy az idő még azért mindíg hidegebb mint nyáron , tehát több kell neki) . Az "utolsó fokozatban ugyanannyi - mint a harmadikban" jelenség ,éppenséggel lehet a motor erőtlensége miatt is (remélhetőleg tévedek) ,- és mivel ekkor már teljes gázzal próbáltad - lehetett főfuvóka kis mérete is a ludas. Ha ezt variálod először inkább(főleg nyáron) a nagyobbal kezdj , és ha sokall tegyél bele kisebbet (négyüteműzik) . Sajnos jártunk már úgy hogy a főfuvóka kis méretét a dugattyú bánta...
        Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2014 dec. 24, 10:17.
        kollarg kedvelte ezt.

        Komment


          st ott tartok, hogy 3-asba megy 85-90km/h-t, de 4.ik-ben sem
          A pannoniától ne várj többet,mert ha kínozod(80-90-es utazó mint én)megbosszulja magát.elmegy a gyujtás kifuj a hengerfej meglazul a kipufogó elreped a tank.......sok bosszúságot tud okozni,viszont nyugisan semmi bajom nem volt vele!!!
          Az átlag feletti minőségű alkatrészeket hasznosítsd a megbízhatóság oltárán,ne a sebességén...
          Gondolj bele a tuning és versenymotorokba a tartós csúcshasználat:maximális elhasználódás.
          sepy, kollarg és 2 további látogató kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            mert ha kínozod megbosszulja magát
            Meg lehet próbálni kínozni is: én kb. 8000 km-nyi fokozatos bejáratás után rákanyarodtam egy 4 km egyenesre, ráfeküdtem a tankra, koppanásig húztam a gázt - aztán elolvadt a dugattyú. De volt annyi lendület, hogy az egyenes végén lévő településig még elgurultam és nem kellett tolni.

            (Szerencsére csak a gyűrűk ragadtak meg a hornyaikban, így elfújt mellette és nem a dugattyú ragadt meg a hengerben, mert akkor befeküdtem volna az árokba csúnyán.)

            Ha menni akarsz vele, akkor nem szabad tőle sajnálni a benzint. Olaj nem kell több, mint a normális arány, csak benzin kell neki bőven, hogy hűtse. Különben addig tágul a nyelv a kipunyílások között amíg összeérnek a dugattyúval, aztán attól nagyon meggyorsul a hőfejlődés, egészen olvadásig.
            Én gyári méretű fúvókákat használtam, a beállításokkal dúsítottam a keveréket, de akkor úgy néz ki nem volt elégséges. Azokhoz a beállításokhoz kb. 5,5 liter / 100 km fogyasztás tartozott - ami azóta idősebb ismerősök beszámolóiból leszűrve kevés ahhoz ahogy használtam. Egy taxis bácsika azt mesélte, hogy ő nagyon hajkurászta az egyhengeresét, úgyhogy 100 km-re 7 litereket fogyasztott el alatta az akkor páréves, gyári állapotú moci. De nem állt be egyszer sem.
            cocojumbo és zahi kedvelte ezt.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              Ha több a benzin , ergo több az olaj is ! Bejáratáshoz nem árt ha kicsit dúsabb a B.L. keverék . Szerintem 1000 km elegendő egy bejáratáshoz , ha jól járatják a vasat a megfelelő beállításokkal. A két kipu.nyílással rendelkező hengereknél , - a fúrás után - a nyílások közti "gátat" régebben kb. 0,03-0,05 mm -el alácsiszolták hogy megelőzzék a hő okozta tágulásokból eredő (a gát részt három oldalról melegíti a kip. gáz , hűtése nem megoldott)a hengerbe való"betágulását" . Szerintem ne ragaszkodjatok nagyon a gyári főfúvókákhoz , mivel ezek csak a gyári alapméretes henger , sűrítőtér , üzemanyag (86 -os ólmozott), gyujtás (haldokló lendítő kerék nem állít elő megfelelő szikrát) , gyertyahőérték esetén igazak . Ezért fordulhat elő hogy hiába a gyári főfuvi , a motor falsmentessége, teljesgáz állásba még gyári dugóval is ragadási hajlamot mutathat a vas !Vagyis " meg kell adni neki amit kíván !" Egyébként itt egy jó leírás az egészről :

              Porlasztók: elmélet és beállítás
              kollarg kedvelte ezt.

              Komment


                Köszönöm a hozzászólásokat, a történethez hozzá tartozik, hogy egy 28mm-es Mikuni van fenn, jelenleg 105-ös főfúvókával (125-ös fúvókájával egyharmad-félgáz környékén már ledadogott) legalsó állásba helyezett tűvel volt használva, így már ment, úgy mint a pannónia karburátorral, de ugyanúgy egy bizonyos fordulatnál erőteljesen csörömpölni kezdett. Emeltem a súbertűn 2-t és így végeztem el a próbát amit leírtam.
                Megpróbálom még 110-es fúvókával, (a 115 sok neki) aztán majd beszámolok arról is de csak miután kinyitottak a boltok és tudtam szerezni .
                Bejáratáson már régen túl van, '73-óta óra szerint 49200 km környékén jár az alapméretes hengere, amit előző télen kb 1100 km-el ezelőtt szétszedve nézegettem, és nem volt számottevően kopott. Majd nemsokára ha befejezem a schwalbit jobban ránézek a pannóniára is mert egyszerre csak 1 motoron dolgozok, hogy 1el mindig tudjak menni is akkor majd többet tudok.

                És egy kérdés:
                műszakin mennyire nézik, hogy milyen karbi van fenn?

                Komment


                  műszakin mennyire nézik, hogy milyen karbi van fenn?
                  Az enyémen hagyományos karbival.135-ös fúvókával lett gyilkolva,nem szerette az alapjáratot a lámpánál produkálnom kellet magam,mert belefulladt a sok-benzinbe,ha sokáig kellett pötyögnie,így időnként elégettem egy adagot.Viszont nem szerettem volna magam után menni,volt szaga,honda és suzuki óra szerint tartotta a 95-100-at(velük bandáztam)viszont állandó apró problémám adódott....120-as fuvókával 75-80-al soha nem volt baja!
                  Csak az ot-vizsgán számít az alkatrészek azonossága.
                  cocojumbo kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    Rendeltem egy új benzinszűrőt nemrégiben (kb1100ft. Természetesen Kínából, ingyenes szállítással), tegnap hozta is a postás a csomagot:
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20141229_133646.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	143441Click image for larger version

Name:	IMG_20141229_133711.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	143442Click image for larger version

Name:	IMG_20141229_205425.jpg
Views:	1
Size:	185.3 KB
ID:	143443
                    Bár tesztelni még nem teszteltem, de reményeim szerint a nagyobb méretű szűrő miatt akkor is menni fog a motor ha kevés a benzin a tankban (most tele van, szóval ezt mostanában nem fogom megtudni )
                    Régi és az új:
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20141230_182236.jpg
Views:	1
Size:	192.6 KB
ID:	143444(a kép kicsit csalóka, a régi kisebb mint az új. Csak a képen előrébb van )
                    A régi, ellenben az újjal nem szétszedhető. Tehát ha nagyon eltömődik akkor kuka (persze párszor ki lehet pucolni, de mindig csak egyre rosszabb lesz)

                    Persze az átfolyás sebessége szemmel láthatóan gyorsabb mint a régivel. Szóval rossz csak nem lesz.

                    Negatívum hogy az alun nemigazán látni át és ha meg akarom tudni hogy mi van benne akkor szét kell szedni.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 dec. 30, 18:26.
                    Fergusson és demeter kedvelte ezt.

                    Komment


                      Kedves cocojumbo! Nem teljesen világos a súberen a tű állításod. Írod a legalsóban nem volt jó és emeltél 2 -tőt úgy lett jó. Ha becsörömpölt akkor véleményem szerint kevesellte az anyagot és ha 2 -tőt felfele állítottál kevesebbet kapott mint előtte- nem jól gondolom?. Ui.: ha kérsz adni is kell- sőt először adni kell,hogy kérhess. Talán így helyesebb-semmiből nem lesz energia.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2014 dec. 30, 18:42. Oka: bővítés
                      Fergusson kedvelte ezt.

                      Komment


                        Tisztelt Cocojumbó !

                        Azt hallottam hogy ezeket a porkohászati eljárással készített szűrőket nem lehet rendesen kitisztítani, vagyis szintén eldobandóak , neked mi a tapasztalatod vele ? Nekem a gyári szűrő , (meg az egész benzincsap) olyan tavaszra mintha lakkban ázott volna (pedig full szint castrollal járok) , és csak hosszas nitróban való áztatás után hajlandó csak működő képes lenni !

                        Komment


                          olyan tavaszra mintha lakkban ázott volna (pedig full szint castrollal járok)
                          Az a benzin és nem az olaj miatt van.
                          Titus, Lemezjáték és 3 további látogató kedvelte ezt.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            Tudtommal a benzinnek , bármelyik kútnál is tankolják , azonosnak (és kiválló minőségűnek ) kellene lennie. Talán több benne a bióizé mint ami a megengedett !
                            Lemezjáték és Fergusson kedvelte ezt.

                            Komment


                              Sepy!
                              Pedig szerintem van benne logika, de meglehet kissé rafinált
                              Én a súbertű helyzetét mondtam. Tehát ha a súbertű legalul volt, akkor a súbertűn lévő zéger a legmagasabb ponton így valóban keveselt, és emeltem 2 ricnit a súbertűn, vagyis a súbertű állító zégert 2-vel ricnivel lejjebb raktam, így a tű magasabbra került
                              kicsit olyan ez mint a hideg meg meleg gyertya, és a gyertyahőérték.
                              A semmiből nem lesz többletenergia, azt tudom, de 130 vagy 135 főfúvókáról indultam, ott annyira sokallt, hogy nem is volt hajlandó negyedgáznál jobban felpörögni, így aztán mentem lejjebb a fúvókával, egészen addig ahogy úgy nem ment mint az előző karbival, és onnan már ki tudtam indulni.

                              Komment


                                Maga a benzin nem sokban különbözik (főleg hogy a legtöbb kútra a MOL szállítja). Viszont az adalékok, na azokban sok a különbség. És ezek miatt hajlamos a "modern" benzin megkötni a levegőből a vizet is. Aminek hála jobban rozsdál(hat) a tank ott ahol többet éri az üzemanyag, valamint emiatt van szavatossági ideje is.
                                Aminek a lejárta persze nem jelenti azt, hogy használhatatlan lesz. Csak romlik a minősége, ami érezhető is a motoron.
                                (kb 90 nap a szavatossági ideje)


                                Azt hallottam hogy ezeket a porkohászati eljárással készített szűrőket nem lehet rendesen kitisztítani, vagyis szintén eldobandóak...
                                Ezt nekem szántad?
                                Igen, gondolom nem végtelen az élettartamuk(sajnos) de ha alaposan át lehet mosni akkor, reményeim szerint, azért elég jól fogja bírni. A régi még akkor is lassította az átfolyást amikor új volt, aztán ahogy gyűlik benne a kosz egyre rosszabb és persze a kialakítása miatt nem igazán lehet tisztítani sem.

                                Még nem keresgéltem ugyan, de nem tartom kizártnak hogy lehet kapni hozzá külön betétet is. De ha mégsem, az az 1100ft 1-2 évente belefér. (itthon ugyanez 2100ft körül van)
                                zahi kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X