Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr indításával kapcsolatos kérdések!!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Makarenko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    haverom holtig állítja be kell tolni mert csak úgy fog beindulni mert nem tudunk olyan erővel megpörgetni a főtengelyt a berugókarral hogy az beinduljon. Ennek mennyi igazság tartalma van
    Ennek annyi, hogy haverodnak még csak kétüteművel volt dolga.
    1. Ha rúgásra nem indul, tolásra sem fog, még ha körbe toljátok Magyarországon akkor se.
    2. Ne pörgesd a főtengelyt, nem propeller az. Szépen elkezded lefelé nyomni. Mikor érzed, hogy sűrít, akkor felengeded és lenyomod. De nem kell gyorsan, hogy pörögjön, csak határozottan.

    Ez a pörgetéses berúgás nem jön be szovjet boxereknél.
    soveny, joker és wsievers kedvelte ezt.
    Everything is better when you decide you don't care.

    Komment


      #17
      Tisztelt Makarenko!

      A szelepcsiszolás egy kicsit összetettebb ezért küldenék egy filmet amit megnézhetsz Ural 650 - 5a Ural Valve Job 1 - YouTube Szelepcsiszoló port kevered olajjal vagy ipari faggyúval . Csiszoló paszta kapható Bp X.ker Körösi Cs S u Carl Flex üzlet de gondolom máshol is.Több finomságú létezik Célszerű egy durvábbat és egy finomabbat vásárolni.A csiszolásnak úgy kell tömíteni ,hogy légmentesen zárjon azaz ne engedje át a beöntött benzint . Visszatérve a gyújtáshoz amennyiben új pipa és a gyertya akkor nem valószínű ,hogy zárlatos.
      Azért ha tennél egy próbát fémház nélküli pipával de akár egy drótot bedugva a kábel végére és ráhajtani a gyertyára így biztosan kizárod a pipa hibáját.Úgy látom tényleg elláttunk " sok jó tanáccsal" Próbáld elfelejteni és saját kútfőből átgondolni a dolgokat. Az általam küldött oldalakon sok jó filmet láthatsz.Rendszerezve a dolgokat és az ismereteket rá fogsz jönni a megoldásra.Tetézve a jó tanácsok sorát írtad ,hogy régen volt beindítva én a benzint is lecserélném és a mikor már biztosan működik visszaönteném. Legyen valami lazítás is tekintve,hogy szezonon kívül vagyunk olvasgatom a régi Ternai Zoltán könyvet a motorkerékpárról. Azt írja az egyik fejezetben "Ha a levegőhöz a szükségesnél kevesebb benzin keveredik ( 1 rész benzint 15 rész levegő porlaszt)A benzinszemcsék egymástól távol kerülnek az égés hosszabb ideig tart. Amikor a szívószelep nyit még tart az égés ezért a karburátorba visszalő néha lángot is." Üdvözlettel T
      Utoljára szerkesztve a következő által: Tontyi; 2012 okt. 31, 14:37.
      joker és wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Nem volt sok időm tegnap este, de egyet értek Tontyival. Szernintem is csinálj egy átvizsgálási listát azokból, amit leírtunk, és szép sorban ellenőrizz mindent. Próbáld elsősorban az eredeti alkatrészeit használni,mert a csereberéléssel lehet hogy te okozol valami rejtett hibát(a fejlesztéssel, gyujtás, karburátorcserével ráérsz akkor, ha már megy a vas).
        A Ternai féle könyvet neked is ajánlom, sok mindent lehet találni benne 4 ütemű gépekhez( a szelepcsiszoláshoz is találsz útmutatást, ha kell).
        Valami ilyesmi szisztémát kövess:
        -szelepek zárásának ellenőrzése
        -kompressziómérés(jó lenne kompressziómérővel, a boxereknél fontos a két henger azonos sűrítési végnyomása)
        -karburátorok kipucolása, szétszedése, beállítása alapértékre.
        -gyujtás, előgyujtásszabályzó beállítása/ellenőrzése.
        -üzemanyagellátás ellenőrzése
        Ezekhez mindent leírtunk már ezt megelőzően.




        Tontyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Kb a második fokozatba teszed
        Felülről a 2. bevágásba.

        A gyújtást állítsd 1mm-rel felső holtpont elé, vagy felső holtpontra(néha ez szokott jó lenni), próbalámpával.
        Egyszerűen fogsz egy izzót 2 db dróttal az egyik végét a megszakítóra kötöd, a másikat pedig a motorblokk alurészére valahová. Bedugod a gyujtáskulcsot, és ha nyitva van a megszakító, akkor ég az izzó.
        Úgy állítod be a megszakítót, miután beállitottad a legnagyobb megszakítóhézagnak, amikor a bütyök legjobban felemeli a megszakítót, a 4 tized mm-t hézagmérővel, felső holtpontra forgatod a motort(nézed az egyik hengeren a szelepeket, és amikor mindkettő zárva van, és felső holtponton van az azoldali dugattyú, az a pozíció kell)
        Azután fellazítod az alaplapot, és addig forgatod, amig az izzó épp elkezd világítani. Ott fogatod le. Ennyi.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 31, 15:17.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #19
          Az egyik henger szívó szelepét már ki csiszoltam mert egy nagyon nagyon picit átengette a benzint a kipufogóé az nem engedte át az jó volt. Most visszaszereltem ezt a hengerfejet és így rugdostam kicsit a gyertyát bemártottam benzinbe és túlszivattam a karbikat. Semmi nem volt a gyertyán fekete benzin jelent meg de semmi durrogást nem hallottam semmit még annyit se mint régen. Már nagyon elment a türelmem pedig hússzor néztem át amit elmondtatok de semmi. De viszont amin hangeren csináltam a csiszólást ott jobban benzinse volt szerintem mint régebben mert régen csak a gyertya egyik fele volt benzines. Lehet hogy most csak azért volt benzines az egész mert benzinbe mártottam nem tudom. Szerintem a gyújtásnál szarakszik valami. mVégignézem megint az egészet




          Vagy esetleg nem tudnátok valakit ajánlani itt budapesten aki klubtag és szeret is segíteni és ráér vagy legallább rávezetni mert már tényleg nem tudom mi a baja pedig minden tudásomat beleöltem.




          És itt nem azzal van a baj hogy régen indították hanem azzal hogy vastelepre szánták és minden kábelt kivágtak belőle és nekünk kellett visszakötni az összeset. és már kb 4 hónapja basztatjuk egymást.

          Komment


            #20
            Először is 4 hónap nem nagy idő, ha eljön az ideje menni fog.
            Másodszor pedig, ha szikra van és benzin is van, akkor annak mennie kell. De! Ha jól tudom az MT-10 az ikerszikrás, tehát egyszerre ad szikrát a bal és jobb oldali hengernek, függetlenül attól, hogy ott éppen sűrít vagy kipufog. Nekem az a tapasztalatom, hogy két trafóval nem megy jól a motor, igaz lehet nekem a hat volt miatt nem muzsikált a gép.
            Szóval a legfontosabb a szikra. Kitekered a gyertyát (lehetőleg mindkettőt) ráfekteted a hengerre (hogy fém a fémet érje) és elkezded ráadott gyújtással forgatni a berúgókart. Ha szikrázik: jó, ha nem: nem.
            Ha nem akkor letekered a gyertyapipát és ugyenezt eljátszod úgy, hogy a hengerfej és a gyertyakábel vége között legyen mondjuk egy mm. Ha szikrázik jó, ha nem: nem. És így tovább végig tudsz menni kezdve attól, hogy a megszakító betáp vezetékéig egyáltalán eljut-e a feszültség (próbalámpa vagy voltmérő).

            De most ahogy visszaolvastam látom, hogy volt szikra régebben. Akkor először is érd el azt az állapotot. Ha kicseréled a karbikat is meg a gyújtásnál is ezt-azt, akkor soha nem fogsz rájönni, hogy most melyik a nem jó. Ha gyenge a szikra az ne zavarjon, a lényeg, hogy legyen. Laposelemről is kell indulnia, ha indulni akar.

            Milyen karburátorokat kapott a motor?
            Intrepid kedvelte ezt.
            Everything is better when you decide you don't care.

            Komment


              #21
              Szelep csiszolás.:-)))) Paszta, meg miegymás. Nagyon nagyon régen, valamikor az ie. mink, simán összetörtünk egy üveget, jó apróra, aztán egy kis olaj, és hadszóljon. Akkor működöt. Bár nem csináltam ilyet már vagy 10-20 éve.:-(((((

              Komment


                #22
                TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nagyon nagyon régen, valamikor az ie. mink, simán összetörtünk egy üveget, jó apróra, aztán egy kis olaj, és hadszóljon.
                A legegyszerűbb és talán legolcsóbb: minden háztartásban van a hálózati elektromos kapcsolószekrényben (mérőóra szekrény) legalább 1 db olvadóbiztosíték. Valószínűleg van rossz biztosíték is. Ennek a porcelán biztosítéknak a belsejében található por + olaj keveréke nagyon jó szelep csiszoláshoz.
                joker kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Na az van hogy régebben nem volt ekkora szikrája mint most és egy Dnepr motorszerelő azt mondta kb 1 cm át kell húznia a szikrának a mostani pillanatban kb megvan ez igaz nincs 1 cm de sokkal meszebről áthúz mint régen. Szikra az kint van az biztos. És K-68-sokat kapott mert azt mondta nekem egy eladó akitől vettem a karbit hogy a gyárival nem megy jól vagy és hogy azzal nem is igen szeret beindúlni igaz az a gyárija de azt mondta nem ér egy kalap szart se. És azért vettem újakat mert az én régijeim eresztették a a benzint mindenhonnan és sehogy se tudtuk letömíteni őket

                  Komment


                    #24
                    Ez már nem igaz.:-(((( Nem igen használnak már jó pár éve ilyen porcelános olvadó bisztiket. Már nagyon régen csak a kismegszakítók vannak divatban.

                    Komment


                      #25
                      A szelepeket már becsiszoltam elég rendesen. az már megvan. most épp egy kompressziómérőt csinálgatok, de bár azt az eggyet nem értem hogy minek mérjem ha egyszer már azt mondták hogy láttak gyűrű nélküli Dnepr is működni és szerintem gyűrű nélkűl nem sok kompressziój lehet egy motornak. Nem baj azért megnézem
                      sricsi70 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Már nagyon régen csak a kismegszakítók vannak divatban.
                        Jó, hát akkor adok egyet ha kell. Úgy látszik nem vagyok tiszbába az "új divattal".
                        Nem csoda, hisz "veterán" korú házban élek és itt még vannak ilyen biztosítékok.

                        Ezt tudva nem dobom el a biztiket, hátha egyszer arany áron el tudom adni!
                        Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 nov. 01, 09:44.
                        supermax kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Bizony jó az még a háznál.:-))))) Mennyivel könnyebb patkolni mint ezeket a vacak megszakítókat.:-)))))))))

                          Komment


                            #28
                            PATKOLUNK ,PATKOLUNK ??
                            A tűzoltók meg tulóráznak

                            Komment


                              #29
                              Természetesen ,kel a munka a tűzoltóknak is.:-)))) Mondjuk ,kicsit ésszel patkoltam anno.:-)))

                              Komment


                                #30
                                Hát, sok sikert a K-68-hoz. Én még K-68-cal jól működő motort nem láttam.
                                Everything is better when you decide you don't care.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X