Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr indításával kapcsolatos kérdések!!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Dnepr indításával kapcsolatos kérdések!!

    Tisztelt Klubtagok azért nyitottam ezt az új témát mert az én problémámról nem láttam semmilyen hozzászólást de ha rosszul tudom javítsatok ki.Az én problémám az lenne hogy van egy Mt 10 motorom és elég rég nem volt beindítva és most próbálom életrekelteni,kisebb nagyobb sikerekkel.Most jelen pillanatban a karburátorkkal van a legnagyobb baj mert elég régiek az egyiknél megszakadt az ülepítő csavar menete a karburátorban és azt szerintem már nem lehet megcsinálni.Ez a karburátor egy K-301-es karbi hallottam hogy ez nem valami jó karbi és most azon gondolkodom hogy mit vegyek helyette vagy maradjak ennél a típusnál nem tudom. Ezzel a kérdéssel fordulok mindenkihez hogy kinek mi a véleménye,személy szerint azért cserélném le ezeket mert egy az hogy ömlik belőle mindenhonnan a benzin meg már elég régiek a fúvókájuk be van rohadva és már szét is lett baszva a fejük,és az istenért nem akarják benyomni a hengerbe a benzint pedig tiszták,és szerintem ezért sem akar indulni mert amikor a hengerbe nyomtunk benzint azt már próbálta elégetni és sikerült is mert lehetett érezni a füst szagát.Mindenkinek előre köszönöm a segítséget.

    #2
    Nem lehetne valamiben áztatni,
    Makarenko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    meg már elég régiek a fúvókájuk be van rohadva
    hogy csak kijöjjönek a helyükről?

    Komment


      #3
      Az hogy megszakad a K-301,302 karburátor ülepítőcsavar menete( új menetet vágsz bele, és csinálsz egy új ülepítőcsavart-az alatta levő szűrőt rugóstól dobd ki a francba), az elég általános...az enyém is olyan...arra a motorra nem lesz könnyű egyéb típusú karburátort feltenni, mert annak a karbinak az úszóháza ferde, és akkor áll vízszintesen, ha fel van szerelve. Esetleg próbálkozhatsz K65T vagy k68Y típusú karbival, bár a probléma ott is jelentkezik, ráadásul csinálnod vagy venned kell 2 karbifordítót. Viszont ha a légszűrőd a régi kerek olajtükrös változat, és a váltó tetején levő felöntésbe megy akkor nem fog elférni a fém légszűrőcsonk( a későbbi gumi talán).
      K-68Y:
      Click image for larger version

Name:	k68_carbs_03_xl.jpg
Views:	1
Size:	77.6 KB
ID:	131591
      Vagy a K-65T:
      Click image for larger version

Name:	img_1677_1_copy_800.jpg
Views:	1
Size:	82.2 KB
ID:	131592
      Az ukrán tuning a karbiközösítő, amivel 1 karbival megy a 2 henger...nagyon sok problémát ki lehet küszöbölni vele(továbbá ehhez felmegy 1 normális pl. Mikuni karbi is-de legalább 28-as torkú legyen).
      Click image for larger version

Name:	img_1704_copy_intake800.jpg
Views:	1
Size:	106.3 KB
ID:	131593
      Amúgy nekem a gyári K-302 vel megy a Nyipróm, a Jawa karbi kevés volt...
      Gyári karbit meg fillérekért lehet venni használtat, és össze tudsz belőle legózni egy jót)
      Amúgy a gyárival az szokott lenni a gond, hogy a talpát túlhúzzák, igy a karbitalp deformálódik. Csiszold sikba a talpat és tegyél alá új tömítést. Amúgy ha a Dnepr nem indul akkor ott nagy a baj...Van kompresszió? Nincs nyitva valameik szelep? Hamarabb gyanakodnék arra.
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 júl. 27, 15:49.
      Lemezjáték és Peter kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        Hát a Kompressziója az jó azzal nincs gond szerintem a szelepekhez szerintem nem lett hozányúlva és a hangja alapján jó is és mindegyik szelep megy de ha tudnál egy jó kis módszert a beállításukra akkor biztosra tudnék menni.Akkor ha jól vettem ki a szavaidból maradjak a K-301-es karbinál.A másik az hogy ez az ukrán tuning elnyerte a tetszésem valami hosszabb leírást tudnál róla mondani vagy hogy hogyan lehet legyártatni vagy valahonnan venni mert az nem lenne rossz. Üdv Krisz

        Komment


          #5
          Szerintem karbiközösítőt kapsz Deél Józsinál is. Mintha láttam volna nála a múltkor. Nem nagy szám a felszerelése. A 2 tányér megy a karburátorok helyére, arra megy a 2 íves gumi légszűrőcső(bilincsekkel), azok közzé pedig középre a cső a közepén a tányérral. Arra fogatod fel a karbit, ami innettől fogva lehet bármilyen. A karbira pedig mehet egy kisebb sportszűrő, vagy valami olyasmi, mint ami a T5 Pannóniákon is van(mert ez fér el).


          Ez a fajta váltó az ideális hozzá, ennél nem kell faragni:
          Click image for larger version

Name:	1088043450_QTokd-L.jpg
Views:	1
Size:	125.6 KB
ID:	131601
          Itt pedig egy az általam belinkelttől különböző, bár szintén 1 karbis működő rendszer egy MT11-en:



          Viszont hozzátenném hogy a hosszú szívócső miatt hidegebb időbe lehetnek gondok a hidegindítással(nemhiába volt szívócsőfűtése az egykarbis Zündappoknak és Bmwknek)
          Akkor maradj a K-301 nél, ha 2 jó állapotút tudsz szerezni belőle. Lehet venni hozzá felújítókészletet, de ha a karbi kopott(különösen a lapsúberekkel érintkező rész), akkor azon nem lehet segíteni. Olyan karbit keress, ami zárt alsó úszóházú, mert az nem fog engedni, ha a felszereléskor megdöntöd. Ilyen a K65T és a K68Y(azoknak a benzinszintjét lehet állítani-így nem fognak túlfolyni)
          ömlik belőle mindenhonnan a benzin meg már elég régiek a fúvókájuk be van rohadva és már szét is lett baszva a fejük
          Ha ömlik a benzin belőle, akkor elsősorban próbáld az úszóház fedelébe az úszót, hogy zár-e rendesen. Ha nem, be kell csiszolni(vagy az úszóház fedelet cserélni-szólok, hogy az Izsé ugyanolyan jó hozzá). Ha az úszó jól zár, de még mindíg magas a benzinszint , akkor az úszót cseréld ki egy olyanra, ahol állítható az úszó tűje, és úgy próbáld csökkenteni a benzinszintet.
          Ha nem kap anyagot a gép, akkor vagy tömítetlenség van valahol(ez szokott inkább előfordulni-elsősorban mint már említettem a hengertalpnál) vagy a karbi van eldugulva...kifúvatod levegővel, vagy kifőzöd trisóban. Ha benzin van, és nem indul, akkor megnézném a szelephézagokat ezután. Ha nincs szelephézag, és kitart a szelep, akkor ott is "megléphet" az üzemanyag.
          ha ez is rendben nézd meg a gyújtást-ad-e szikrát, és megfelelő időpontban adja-e. Ha ekkor sem sikerül, akkor vizsgáld meg a vezérlést hogy áll. Ott is lehet gond-a jel lehet jó helyen attól, hogy a vezérlés el van rakva 3-4 fogat is-ez a szovjet folklór része. A fúvókákat ha rossz, meg kell próbálni kiszedni,akár a fúvóka árán is(akár ki is fúrni), mint mondottam volt van felújítókészlet: kb.2500 ft/db

          A K-301 (K-302)nem jó karbi, de mivelhogy az a saját karburátora, megéri megmenteni...nekem jobban is tetszik, mint az újabbak. Nekem a gyári karbival-oldalkocsihajtással simán megy 90 felett szólóban a K-750 annak ellenére, hogy a motor nem lett felújítva pedig igen ráférne már
          Amúgy Dnepr MT10 vagy Dnepr MT10-36 a motor?
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 08, 18:53.
          Lemezjáték és Intrepid kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Az én motorom MT 10 1974-es modell.És köszönöm a segítséget megpróbálom mindegyiket megpróbálni aztán csak lesz valami a végén. Azt szerettem volna még megkérdezni hogy esetleg ha Budapesten vagy vagy itt is laksz akkor egy gyors látogatásra nem e tudnál eljönni mert azért biztos jobban kitudod szűrni a hibákat mint én. Elöre kösz mindent

            Komment


              #7
              Sajnos vidéki vagyok, és nem gyakran megyek Pestre. Neked viszont javasolni tudom, hogy csatlakozz az itteni Dnepr márkatársi csoporthoz.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                Hát a kompresszót megnéztük úgy hogy odatettünk egy papír lapot a karbi helyére és úgy szakította be hogy pukkant is eggyet a másik hengeren meg valami piros takony volt aztán egy jó 2 mm papírt vágtunk oda és elég rendesen meghúztuk a csavarokat az is meg lett csinálva rendesen. A szelepek szerintük jól vannak beállítva mert rendesen hallatszik a négy ütem(a szívás rendeben van a kipufogás is rendesen hallatszik a sűrítés meg a gyújtás is meg van) a gyújtást azt is rendesen mbeállítottam az előgyújtást a felső holtpont előtt 15 mm re állítottam a hézagot meg 0.4 re és szikrázik is a megszakító között meg a gyertyáknál is elsüti a szikrát és egyszerre is van a szikra és új kondi is van benne. Szikra még azért is lehet jó mert amikor a gyertyához nyomtunk benzint igaz nem kezdett el pöfögni de éreztünk az elfüstölt benzint és azért mélyről lehetett hallani azt hogy a dugattyú többet mozgot mint amikor csak egyet rárug az ember. De ha van valami pontosabb gyújtás beállítási ötletetek akkor megpróbálom azt is.

                Komment


                  #9
                  A Dnepr már durrangat néha durran egy nagyot de még mindig semmi a benzint elégeti mert van szaga. A karbik meg visszafele köpik a benzint a légszűrő nyilásnál. Előgyújtás állításban tud valaki segíteni mert azt én nem tudom pontosan és a szelepek beállításához is kéne egy kis jótanács. Üdv Krisz

                  Komment


                    #10
                    A karbik meg visszafele köpik a benzint a légszűrő nyilásnál.
                    Szerintem nagy az előgyujtás, vagy tényleg nem zár a szívószeleped...Ha 15 mm előgyujtást állítottál, az tényleg sok...az a 750 SV-k előgyujtás adata. Gondolj bele, forgó röpsúlynál még előrébb megy, még nagyobb lesz. A kézi előgyujtás hátsó állásában FHP gyujtás van, tehát hogy be tudd indítani, neked is FHP gyujtást kell állítanod Majd a röpsúly állítja az előgyujtást, ha már forog a vezérműtengely...Ekkora előgyujtással rúg akkorát mint a muraközi ló o.O

                    Röpsúlyos előgyujtásnál elsőként a megszakító hézagot belőni 0,4 mm-re ,mindkét helyen,mert általában nem szokott egyforma lenni a röpsúly egység és ezért többnyire különböző a két bütyök-körhagyó emelése!Emiatt mindig a kisebbhez kell állítani!
                    Ezután jön az előgyújtás állítás: a lendkeréken kettő,a motorházon egy jelölés látható(ha el nem felejtette Iván beütni).
                    A lendkeréken az első a gyári gyújtásérték jel,a második pedig az FHP jelzés.
                    A gyári gyújtásjelre állítás nem szokott működni, a tapasztalatok szerint túl nagy-rendesen visszarúg a gép..
                    Az FHP jellel jól szokott működni ,mert indulás után nagyobb fordulaton ráad előgyújtást a röpsúly, de ennek előfeltétele a nem szoruló, és megfelelő erejű rugókkal ellátott röpsúly!
                    Próbalámpával állítsd be, bármiféle modern módszer a szovjet csatalovon általában csütörtököt mond

                    Amint írtam, a szívószelepnél 0.1mm a kipufogónál 0.15mm ha nagyon csörög lentebb lehet menni : szívó gyári adat: 0,05 mm, kipuffogó gyári adat a 0,05 mm. És nézd meg nem-e görbék a szelepemelők...
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2017 ápr. 01, 10:10.
                    soveny és Intrepid kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      Szerbusz régen beszéltünk már de próbáltam megoldani aDnepr problémákat de semmi. Új karbikat kapott új trafót ladáét mert gyenge volt az induktorja, szelepeket állítottam hidegindítóztam és semmi most már tényleg nem tudom mi lehet!!! Üdv Krisztián

                      wsievers,

                      Komment


                        #12
                        Érdeklődéssel olvasom a Dnepr kapcsolatos indítási problémákat. Nekem is volt hasonló gondom egy ural M63 motorral. Olvastam az előző tanácsokat szinte mindet leírtak. Most már nem marad más hátra,hogy ismét ellenőrizd a leírtakat. Megszakítóhézag 0,4 mm előgyújtás tekintve,hogy röpsúlyos felső holtpont előtt 1 mm alaphelyzet. A gyújtást be tudod állítani egy próba lámpával. Azaz amikor minkét szelep zár azt a hengert állítod. A szelepek beállítása és tömítettsége [ Wsievers tanácsára a szelepek tömítettségét is ellenőriztem és bizony elment az üzemanyag]. Ellenőrizd gyertyát és gyertya pipát (lehet kívül van szikra de nyomás alatt nincs) A karburátor üresjárati levegőcsavarját beállítod. 1,5 fordulat kifelé Kb a második fokozatba teszed a határolót suber tűnél
                        (A karburátor működése
                        Gondolom a motor nem volt megbontva. A vezérlés az eredeti állapotú.
                        Sok sikert és kitartást üdv T
                        wsievers kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Tontyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A vezérlés az eredeti állapotú.
                          Ilyet ne tételezz fel!
                          Én is azt tudom javasolni, hogy vedd le a hengerfejeket, önts beléjük benzint, és ha kifolyik, akkor ott baj van.
                          Tontyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          és kitartást
                          Szükség lesz rá.




                          Makarenko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          új trafót ladáét
                          2 kell...mind a 2 hengernek külön(ha lecseréled a 2 kivezetéses gyári trafót). Onnantól mindkét hengeren 2 helyen fog szikrát adni.
                          Fenntartom, hogy egy Dnepr bármilyen állapotba képes beindulni...
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 29, 14:37.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            Köszönöm szépen a segítséget mégegyszer nekimegyek a dolgoknak és ellenőrzöm őket. Na a gyújtást én nem így állítottam
                            Tontyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Azaz amikor minkét szelep zár azt a hengert állítod.
                            hanem általánosítpttam de akkor így fogom. a Szelepeket nyitott állapotukban ki smirdliztem hogy jobban felfeküdjenek. a Karbit is beállítom. És még egy olyn kérdésem lenne hogy haverom holtig állítja be kell tolni mert csak úgy fog beindulni mert nem tudunk olyan erővel megpörgetni a főtengelyt a berugókarral hogy az beinduljon. Ennek mennyi igazság tartalma van. Üdv Makarenko




                            Urak valaki nem tudna egy kis videót vagy valami efélét készíteni nekem az alap beállításokról hogy i lehet a baja az enyémnek mert mostmár teljesen elvesztem a dokumentumok és tanácsok tömpelege között. Nagyon megköszönném!!!




                            Tontyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ellenőrizd gyertyát és gyertya pipát (lehet kívül van szikra de nyomás alatt nincs)
                            Ezt a dolgot hogyan lehet megtudni hogy belűl nincs szikra. De a pipák és a gyertyák is vadonat újjak még a gyújtó kábelok is. a Gyertyák ngk-sak a gyertya pipák pedig fémházasak

                            Komment


                              #15
                              Makarenko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ki smirdliztem hogy jobban felfeküdjenek.
                              Úristen! Mit tettél? o.O
                              Így kell:
                              Leveszed a szelephimbákat, kiveszed a rugót, kiemeled a szelepet(vegyük azt az egyszerűség kedvéért, hogy nem kell szelepfészket marni-leírom azt is holnap). A szelep tányérjára teszel szelepcsiszoló pasztát, vagy kvarchomokot keversz olajjal, és ezt használod.
                              Visszateszed a szelepet a helyére, és a helyén közepes nyomással fúrógéppel becsiszolod addig, amíg nem tömít rendesen.
                              De először ellenőrizd már le azt a 2 hengerfejet, hogy mi a helyzet velük...addig ne is lépj most már tovább.




                              Makarenko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              És még egy olyn kérdésem lenne hogy haverom holtig állítja be kell tolni mert csak úgy fog beinduln
                              Akkor tolja ő azt a 200 kilós dögöt...Kardános motort amúgy sem szoktak tologatni. Be kell indulnia annak rúgásra is.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X