Tisztelt Klubtagok azért nyitottam ezt az új témát mert az én problémámról nem láttam semmilyen hozzászólást de ha rosszul tudom javítsatok ki.Az én problémám az lenne hogy van egy Mt 10 motorom és elég rég nem volt beindítva és most próbálom életrekelteni,kisebb nagyobb sikerekkel.Most jelen pillanatban a karburátorkkal van a legnagyobb baj mert elég régiek az egyiknél megszakadt az ülepítő csavar menete a karburátorban és azt szerintem már nem lehet megcsinálni.Ez a karburátor egy K-301-es karbi hallottam hogy ez nem valami jó karbi és most azon gondolkodom hogy mit vegyek helyette vagy maradjak ennél a típusnál nem tudom. Ezzel a kérdéssel fordulok mindenkihez hogy kinek mi a véleménye,személy szerint azért cserélném le ezeket mert egy az hogy ömlik belőle mindenhonnan a benzin meg már elég régiek a fúvókájuk be van rohadva és már szét is lett baszva a fejük,és az istenért nem akarják benyomni a hengerbe a benzint pedig tiszták,és szerintem ezért sem akar indulni mert amikor a hengerbe nyomtunk benzint azt már próbálta elégetni és sikerült is mert lehetett érezni a füst szagát.Mindenkinek előre köszönöm a segítséget.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Dnepr indításával kapcsolatos kérdések!!
Collapse
X
-
Nem lehetne valamiben áztatni,
Makarenko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemeg már elég régiek a fúvókájuk be van rohadva
-
Az hogy megszakad a K-301,302 karburátor ülepítőcsavar menete( új menetet vágsz bele, és csinálsz egy új ülepítőcsavart-az alatta levő szűrőt rugóstól dobd ki a francba), az elég általános...az enyém is olyan...arra a motorra nem lesz könnyű egyéb típusú karburátort feltenni, mert annak a karbinak az úszóháza ferde, és akkor áll vízszintesen, ha fel van szerelve. Esetleg próbálkozhatsz K65T vagy k68Y típusú karbival, bár a probléma ott is jelentkezik, ráadásul csinálnod vagy venned kell 2 karbifordítót. Viszont ha a légszűrőd a régi kerek olajtükrös változat, és a váltó tetején levő felöntésbe megy akkor nem fog elférni a fém légszűrőcsonk( a későbbi gumi talán).
K-68Y:
Vagy a K-65T:
Az ukrán tuning a karbiközösítő, amivel 1 karbival megy a 2 henger...nagyon sok problémát ki lehet küszöbölni vele(továbbá ehhez felmegy 1 normális pl. Mikuni karbi is-de legalább 28-as torkú legyen).
Amúgy nekem a gyári K-302 vel megy a Nyipróm, a Jawa karbi kevés volt...
Gyári karbit meg fillérekért lehet venni használtat, és össze tudsz belőle legózni egy jót)
Amúgy a gyárival az szokott lenni a gond, hogy a talpát túlhúzzák, igy a karbitalp deformálódik. Csiszold sikba a talpat és tegyél alá új tömítést. Amúgy ha a Dnepr nem indul akkor ott nagy a baj...Van kompresszió? Nincs nyitva valameik szelep? Hamarabb gyanakodnék arra.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 júl. 27, 15:49.Lemezjáték és Peter kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
Hát a Kompressziója az jó azzal nincs gond szerintem a szelepekhez szerintem nem lett hozányúlva és a hangja alapján jó is és mindegyik szelep megy de ha tudnál egy jó kis módszert a beállításukra akkor biztosra tudnék menni.Akkor ha jól vettem ki a szavaidból maradjak a K-301-es karbinál.A másik az hogy ez az ukrán tuning elnyerte a tetszésem valami hosszabb leírást tudnál róla mondani vagy hogy hogyan lehet legyártatni vagy valahonnan venni mert az nem lenne rossz. Üdv Krisz
Komment
-
Szerintem karbiközösítőt kapsz Deél Józsinál is. Mintha láttam volna nála a múltkor. Nem nagy szám a felszerelése. A 2 tányér megy a karburátorok helyére, arra megy a 2 íves gumi légszűrőcső(bilincsekkel), azok közzé pedig középre a cső a közepén a tányérral. Arra fogatod fel a karbit, ami innettől fogva lehet bármilyen. A karbira pedig mehet egy kisebb sportszűrő, vagy valami olyasmi, mint ami a T5 Pannóniákon is van(mert ez fér el).
Ez a fajta váltó az ideális hozzá, ennél nem kell faragni:
Itt pedig egy az általam belinkelttől különböző, bár szintén 1 karbis működő rendszer egy MT11-en:
Viszont hozzátenném hogy a hosszú szívócső miatt hidegebb időbe lehetnek gondok a hidegindítással(nemhiába volt szívócsőfűtése az egykarbis Zündappoknak és Bmwknek)
Akkor maradj a K-301 nél, ha 2 jó állapotút tudsz szerezni belőle. Lehet venni hozzá felújítókészletet, de ha a karbi kopott(különösen a lapsúberekkel érintkező rész), akkor azon nem lehet segíteni. Olyan karbit keress, ami zárt alsó úszóházú, mert az nem fog engedni, ha a felszereléskor megdöntöd. Ilyen a K65T és a K68Y(azoknak a benzinszintjét lehet állítani-így nem fognak túlfolyni)
ömlik belőle mindenhonnan a benzin meg már elég régiek a fúvókájuk be van rohadva és már szét is lett baszva a fejük
Ha nem kap anyagot a gép, akkor vagy tömítetlenség van valahol(ez szokott inkább előfordulni-elsősorban mint már említettem a hengertalpnál) vagy a karbi van eldugulva...kifúvatod levegővel, vagy kifőzöd trisóban. Ha benzin van, és nem indul, akkor megnézném a szelephézagokat ezután. Ha nincs szelephézag, és kitart a szelep, akkor ott is "megléphet" az üzemanyag.
ha ez is rendben nézd meg a gyújtást-ad-e szikrát, és megfelelő időpontban adja-e. Ha ekkor sem sikerül, akkor vizsgáld meg a vezérlést hogy áll. Ott is lehet gond-a jel lehet jó helyen attól, hogy a vezérlés el van rakva 3-4 fogat is-ez a szovjet folklór része. A fúvókákat ha rossz, meg kell próbálni kiszedni,akár a fúvóka árán is(akár ki is fúrni), mint mondottam volt van felújítókészlet: kb.2500 ft/db
A K-301 (K-302)nem jó karbi, de mivelhogy az a saját karburátora, megéri megmenteni...nekem jobban is tetszik, mint az újabbak. Nekem a gyári karbival-oldalkocsihajtással simán megy 90 felett szólóban a K-750 annak ellenére, hogy a motor nem lett felújítva pedig igen ráférne már
Amúgy Dnepr MT10 vagy Dnepr MT10-36 a motor?Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 08, 18:53.Lemezjáték és Intrepid kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
Az én motorom MT 10 1974-es modell.És köszönöm a segítséget megpróbálom mindegyiket megpróbálni aztán csak lesz valami a végén. Azt szerettem volna még megkérdezni hogy esetleg ha Budapesten vagy vagy itt is laksz akkor egy gyors látogatásra nem e tudnál eljönni mert azért biztos jobban kitudod szűrni a hibákat mint én. Elöre kösz mindent
Komment
-
Hát a kompresszót megnéztük úgy hogy odatettünk egy papír lapot a karbi helyére és úgy szakította be hogy pukkant is eggyet a másik hengeren meg valami piros takony volt aztán egy jó 2 mm papírt vágtunk oda és elég rendesen meghúztuk a csavarokat az is meg lett csinálva rendesen. A szelepek szerintük jól vannak beállítva mert rendesen hallatszik a négy ütem(a szívás rendeben van a kipufogás is rendesen hallatszik a sűrítés meg a gyújtás is meg van) a gyújtást azt is rendesen mbeállítottam az előgyújtást a felső holtpont előtt 15 mm re állítottam a hézagot meg 0.4 re és szikrázik is a megszakító között meg a gyertyáknál is elsüti a szikrát és egyszerre is van a szikra és új kondi is van benne. Szikra még azért is lehet jó mert amikor a gyertyához nyomtunk benzint igaz nem kezdett el pöfögni de éreztünk az elfüstölt benzint és azért mélyről lehetett hallani azt hogy a dugattyú többet mozgot mint amikor csak egyet rárug az ember. De ha van valami pontosabb gyújtás beállítási ötletetek akkor megpróbálom azt is.
Komment
-
A Dnepr már durrangat néha durran egy nagyot de még mindig semmi a benzint elégeti mert van szaga. A karbik meg visszafele köpik a benzint a légszűrő nyilásnál. Előgyújtás állításban tud valaki segíteni mert azt én nem tudom pontosan és a szelepek beállításához is kéne egy kis jótanács. Üdv Krisz
Komment
-
A karbik meg visszafele köpik a benzint a légszűrő nyilásnál.
Röpsúlyos előgyujtásnál elsőként a megszakító hézagot belőni 0,4 mm-re ,mindkét helyen,mert általában nem szokott egyforma lenni a röpsúly egység és ezért többnyire különböző a két bütyök-körhagyó emelése!Emiatt mindig a kisebbhez kell állítani!
Ezután jön az előgyújtás állítás: a lendkeréken kettő,a motorházon egy jelölés látható(ha el nem felejtette Iván beütni).
A lendkeréken az első a gyári gyújtásérték jel,a második pedig az FHP jelzés.
A gyári gyújtásjelre állítás nem szokott működni, a tapasztalatok szerint túl nagy-rendesen visszarúg a gép..
Az FHP jellel jól szokott működni ,mert indulás után nagyobb fordulaton ráad előgyújtást a röpsúly, de ennek előfeltétele a nem szoruló, és megfelelő erejű rugókkal ellátott röpsúly!
Próbalámpával állítsd be, bármiféle modern módszer a szovjet csatalovon általában csütörtököt mond
Amint írtam, a szívószelepnél 0.1mm a kipufogónál 0.15mm ha nagyon csörög lentebb lehet menni : szívó gyári adat: 0,05 mm, kipuffogó gyári adat a 0,05 mm. És nézd meg nem-e görbék a szelepemelők...Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2017 ápr. 01, 10:10."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
Érdeklődéssel olvasom a Dnepr kapcsolatos indítási problémákat. Nekem is volt hasonló gondom egy ural M63 motorral. Olvastam az előző tanácsokat szinte mindet leírtak. Most már nem marad más hátra,hogy ismét ellenőrizd a leírtakat. Megszakítóhézag 0,4 mm előgyújtás tekintve,hogy röpsúlyos felső holtpont előtt 1 mm alaphelyzet. A gyújtást be tudod állítani egy próba lámpával. Azaz amikor minkét szelep zár azt a hengert állítod. A szelepek beállítása és tömítettsége [ Wsievers tanácsára a szelepek tömítettségét is ellenőriztem és bizony elment az üzemanyag]. Ellenőrizd gyertyát és gyertya pipát (lehet kívül van szikra de nyomás alatt nincs) A karburátor üresjárati levegőcsavarját beállítod. 1,5 fordulat kifelé Kb a második fokozatba teszed a határolót suber tűnél
(A karburátor működése
Gondolom a motor nem volt megbontva. A vezérlés az eredeti állapotú.
Sok sikert és kitartást üdv Twsievers kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Tontyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA vezérlés az eredeti állapotú.
Én is azt tudom javasolni, hogy vedd le a hengerfejeket, önts beléjük benzint, és ha kifolyik, akkor ott baj van.
Tontyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseés kitartást
Makarenko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseúj trafót ladáét
Fenntartom, hogy egy Dnepr bármilyen állapotba képes beindulni...
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 29, 14:37."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
Köszönöm szépen a segítséget mégegyszer nekimegyek a dolgoknak és ellenőrzöm őket. Na a gyújtást én nem így állítottam
Tontyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzaz amikor minkét szelep zár azt a hengert állítod.
Urak valaki nem tudna egy kis videót vagy valami efélét készíteni nekem az alap beállításokról hogy i lehet a baja az enyémnek mert mostmár teljesen elvesztem a dokumentumok és tanácsok tömpelege között. Nagyon megköszönném!!!
Tontyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEllenőrizd gyertyát és gyertya pipát (lehet kívül van szikra de nyomás alatt nincs)
Komment
-
Makarenko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseki smirdliztem hogy jobban felfeküdjenek.
Így kell:
Leveszed a szelephimbákat, kiveszed a rugót, kiemeled a szelepet(vegyük azt az egyszerűség kedvéért, hogy nem kell szelepfészket marni-leírom azt is holnap). A szelep tányérjára teszel szelepcsiszoló pasztát, vagy kvarchomokot keversz olajjal, és ezt használod.
Visszateszed a szelepet a helyére, és a helyén közepes nyomással fúrógéppel becsiszolod addig, amíg nem tömít rendesen.
De először ellenőrizd már le azt a 2 hengerfejet, hogy mi a helyzet velük...addig ne is lépj most már tovább.
Makarenko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉs még egy olyn kérdésem lenne hogy haverom holtig állítja be kell tolni mert csak úgy fog beinduln"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
Komment