Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Követelmények a műszaki vizsgán

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Követelmények a műszaki vizsgán

    Sziasztok!
    Kérdésem volna, hogy ha a motorhoz nem szériatartozék a refl. és az üresj. visszajelző, akkor is kérik ezt a műszaki vizsgán? Nem szívesen berhelném szét emiatt a lámpafejet, + nem tudom, hogy ezt hogyan értékelnék egy esetleges OT-vizsgán. Sok köszönet a válaszért.

    #2
    Az üresjárat visszajelző biztos, hogy nem kell. Elvben fényszóró visszajelző sem, ha nem volt gyárilag, de valószínűleg itt nem egyértelmű a jogszabály, szőrösebb szívű vizsgabiztosok akadékoskodhatnak - joggal. De ennek azért utána kéne nézni. Nekem még sosem ellenőrizték le, hogy van-e ilyen. Igaz van, de akkor sem nézték. Egyszer kellet indexelnem a lámpák bemutatása után, amikor is odaálltam a motor mellé és kinyújtottam a karom jobbra mikor a jobb indexet kérte, majd balra mikor a balt. A vizsgabiztos a motor mögött állt és csak megjegyezte, reméli, hogy az első is működik, majd ment tovább a procedúra.
    kicsi76, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.
    Everything is better when you decide you don't care.

    Komment


      #3
      Én úgy tudom, hogy reflektor visszajelzőnek kell lenni, indexet, és visszajelzőjét akkor vizsgálják ha van, és akkor azt is nézik hogy jó helyen van-e. Konkrétan én a CZ-ről mindig le szoktam szedni műszakira, mert azon nem ott volt ahol Ők szerették volna, vagyis nem a lámpával egy síkban. Nem emlékszem hogy lett volna olyan hogy az összes meglévő jelzőberendezést meg ne vizsgálták volna, többek között a reflektor visszajelzőjét.
      Viszont annak nem kell a lámpafejben lenni, tehát ha mint a p12-n a kormány rögzítőbilincsére ráteszel egy lemezt, amire ráfúrod a visszjelzőt semmi visszaalakíthatalant sem csinálsz, és a célnak tökéletes

      Komment


        #4
        A letöltések oldalon megtalálod a követelményeket: >> 67/2009. (XI.27.) KHEM rendelet << és a kiegészítését is: >> 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet << apae jóvoltából.

        A konkrét kérdésedre, a fényszóró visszajelző kötelező tartozék és minden esetben kék a színe. Felszerelésére az az előírás vonatkozik, hogy a vezetőülésből jól láthatónak kell lennie. Az üresjárat visszajelzője nem kötelező, de ha fel van szerelve, működőképesnek kell lennie.
        sepy, soveny és Che kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Köszönöm a válaszokat!

          Komment


            #6
            Szervusztok . OT vizsgáról van szó . A gyárilag " készített " technikai paraméterknek kell megfelelni / ezért kell megfelelő, hitelesnek mondható szakirodalmat vinni a vizsgálatra / pl . : karbidlámpánál beiratható a 4-es számú mellékletre , hogy ez a kornak megfelelő állapot , ebben az esetben a forgalomba helyezésnél előírhatják a használat időpontját : napkeltétől napnyugtáig . / A gépjármű használatával kapcsolatban meg kell gondolni ,hogy mihez ragaszkodjunk - forgalomban használhatunk " ideiglenes " kiegészítőt pl.: behajtható " rejtett " indexet , de ezt csak a műszaki vizsgán "reklámozzuk ". Ezek olyan nem tisztázott kérdések , egyeztetni kell az OT minősítőkkel, de a 4-es számú mellékletre beírt " felmentések " a műszaki vizsgáztatóra kötelező érvényűek, amit a forgalmi engedélybe bejegyeznek. Veterános üdvözlettel.
            soveny és Che kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              sziasztok ! engem az érdekelne,hogy olyan veterán motorra,amit gyárilag nem szereltek indexel,műszakivizsgán kell-e lennie indexnek? köszi

              Komment


                #8
                Nem kell lenni ! Amin gyárilag volt, azon sem kötelező. De ha rajta van, akkor működnie kell !!! A Jappán motoromon , pl. nincs gyárilag első helyzetjelző. Csodálkoztak, de mivel gyári Suzuki foncsor nem szólhattak érte.
                sepy, soveny és kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  zuzuj eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  műszakivizsgán kell-e lennie indexnek?
                  Motorkerékpárokra általánosan nem kötelező az index a mai napig, legalábbis ha jól emlékszem a 6/1990 Köhém-rendelet 62. szakaszára. De szerelhetsz fel ha akarsz.

                  De ha felszerelted, akkor működnie is kell, meghatározott villogásszámmal és adott távolságoknak kell lenniük, pl. elöl az átvilágított felületek között min. 0,3 méter, hátul 0,24 méter, illetve vannak egyéb megadott adatok. Ezeket a Köhém rendelet tartalmazza.

                  Módosítás:
                  Elkezdtem írni a választ, közben olvasgattam, így mire lenyomtam a gombot Mir-mur megadta a helyes választ.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 ápr. 09, 22:30.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #10
                    köszi Mir-Mur!az egyik ismerősömmel beszélgettem,csak nem tudtam pontosan....
                    képzeld amúgy lehet találtam motort,ill találtam,csak még intézik a papírjait,elhagyták a fogalmiját....
                    ha meg lesz egyből hozom haza
                    neked nincs felesleges 425s alkatrészed?pl:kipuffkönyök,+hollander,+dob?
                    csak érdeklődök,csak akkor kell ha majd nálam a moci.....




                    köszi neked is Kollarg!

                    Komment


                      #11
                      zuzuj eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      veterán motorra,amit gyárilag nem szereltek indexel,műszakivizsgán kell-e lennie indexnek? köszi
                      Ha jól tudom, a mai motorokon már mind kötelező. A régi motorokon, amelyek gyárilag sem voltak ellátva indexszel, nem kötelező most sem.

                      Komment


                        #12
                        ma voltam vizsgáztatóknál, és rákérdeztem az indexre. a válasz: nem kell ha nem akarok, akkor sem, ha megvan a helye. ha viszont fel van szerelve meg kell felelnie az előírásoknak. ami kell: helyzetjelző elől-hátul, tompított-távolsági lámpa, féklámpa, hátul 1 db prizma -lehet beépített vagy különálló. visszajelző: kék, távolságinak, ill indexnek ha van.

                        Komment


                          #13
                          norinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          visszajelző: kék, távolságinak,
                          Úgy látszik ez sem mindenhol követelmény, mert az én motoromon sincs. Pedig mivel oldalkocsis a felügyeleten kellett vizsgáztatnom!
                          Az igaz, hogy gyárilag sincs, talán azért nem keresték!
                          Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2012 ápr. 25, 20:14.
                          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                          Komment


                            #14
                            norinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            visszajelző: kék, távolságinak
                            Úgy látszik helye válogatja, rajtam sem keresték.

                            (Ha keresték volna is megpróbáltam volna kimagyarázni, hogy a kapcsoló mechanikus visszajelzőként is funkcionál... )
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment


                              #15
                              kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              kapcsoló mechanikus visszajelzőként is funkcionál... )
                              Ez jó duma! Én is megjegyzem, hátha!
                              A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X