Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Segédmotoros kerékpár szürke forgalmival?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Sok hasznosat nem tudok hozzászólni a témához sajnos, de 1-2 röpke szösszenettel szeretnék hozzájárulni a sikerhez.

    Forgalmival kapcsolatban annyit, hogy nekem még problémám nem volt amiatt, hogy megvan a szürke forgalmi. Problémát az okozott, hogy az adásvételi papír ajándékozásként lett megírva az itt leírt okok miatt, ezért jóval drágább az átíratás.

    A másik szösszenet pedig, hogy egy barátom (jelenleg 22éves) 10 éve motorozik egy simson starral mindenféle papír nélkül. Persze csak faluban és kis mellékutakon. Mondjuk én nem vagyok híve a szabálytalanságoknak mert többe kerül megszegni egy szabályt mint betartani, de ha tényleg csak annyira kell, hogy megtanulj motorozni akkor elhagyatott mellékutakon, vagy volt tsz telepeken ha szabad bejárás van, szerintem megoldható. És ebben az esetben fölösleges átbucskázni a papírozási ceremóniákon. Ha tényleg csak egynyári motornak akarod akkor nem éri meg 50-60ezreket költeni csak a papírokra. És akkor már érdemesebb egy magasabb kategóriás jogsit is csinálni, mert ha az összes lépcsőn végig akarsz menni akkor félmillióba is kerülhet a sok jogosítvány, de hasznát mindig csak a legmagasabb kategóriának veszed.
    OdinHEM és soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ha tényleg csak egynyári motornak akarod
      Áh, dehogy, sosem voltam az egynyári dolgok híve. Na meg, már látom előre, micsoda pénznyelő lesz, úgy meg nem lehet egynyári

      Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Mondjuk én nem vagyok híve a szabálytalanságoknak mert többe kerül megszegni egy szabályt mint betartani
      Én sem vagyok, sosem éreztem úgy, hogy megérné (így a kevés biciklis egyike vagyok, aki megáll a pirosnál, hehe).
      Ha úgy adódik, hogy kell, és lesz rá pénzem, akkor persze megcsinálom az összes hivatalos borzalmat, csak hát nem olyan könnyű csóró egyetemistának lenni. De nem mintha másnak olyan könnyű lenne, szóval nem panaszkodom.

      Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      És akkor már érdemesebb egy magasabb kategóriás jogsit is csinálni, mert ha az összes lépcsőn végig akarsz menni akkor félmillióba is kerülhet a sok jogosítvány, de hasznát mindig csak a legmagasabb kategóriának veszed.
      Hát igen, ez majd egy jó kérdés lesz, hogy hogyan. Mindenesetre a tartalmazzák ezek egymást felfele, nem? Gondolom, ha az embernek van egy A1-es jogsija, az M-re is jó, meg ha van neki A, az A1-re is.

      Komment


        #18
        Soveny!

        Ha egy olyan adásvételit mutat, amiban benne van az eredeti szürke forgalmi másolata (lehet, hogy nem jól értettem, de nekem ez jött le, hogy ezt fogja csinálni), akkor a rendőr gondolhatja, hogy rendszámos volt a motor. Ezért írtam. Ha egy sima papíros adásvételit, akkor minden rendben. Így értettem.

        Komment


          #19
          tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Gondolom, ha az embernek van egy A1-es jogsija, az M-re is jó, meg ha van neki A, az A1-re is.
          Igen, az alsóbb kategóriákra természetesen mindig érvényes.

          Taktaszada eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ha egy olyan adásvételit mutat, amiban benne van az eredeti szürke forgalmi másolata (lehet, hogy nem jól értettem, de nekem ez jött le, hogy ezt fogja csinálni)
          Lehet, hogy nem fogalmaztam elég pontosan. Nem arra gondolok, hogy a forgalmit fénymásolja le. Annak nyilván nem lenne értelme. A jelenleg használatos adásvételi szerződéseken azonban meg kell adni a forgalmi engedély számát, ez a későbbi esetleges forgalomba helyezéskor jól jöhet. Ha a szerződés-fénymásolaton nincs forgalmi engedély-szám, a rendőrnek sem jut eszébe amúgy is indokolatlan kérdésekkel feltartani.
          Taktaszada kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Taktaszada eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Soveny!

            Ha egy olyan adásvételit mutat, amiban benne van az eredeti szürke forgalmi másolata (lehet, hogy nem jól értettem, de nekem ez jött le, hogy ezt fogja csinálni), akkor a rendőr gondolhatja, hogy rendszámos volt a motor. Ezért írtam. Ha egy sima papíros adásvételit, akkor minden rendben. Így értettem.
            Alapvetően az lenne a kérdés, hogy rá kell-e írni ilyenkor a régi szürke forgalmi számát az adásvételire, vagy úgy egyáltalán mivel jár ha rá írom, vagy ha nem írom rá.

            Komment


              #21
              Ok, akkor én értettem félre!
              Szerintem csinálj egy adásvételit minden szám nélkül.
              És csinálj egy másikat, amin rajta van a forgalmi száma is. Ezt tedd el biztos helyre a forgalmival együtt, és a másikkal közlekedj.
              Aztán ha le akarod vizsgáztatni rendszámosra, akkor előveszed az utóbbi adásvételit és a forgalmit, és ezekkel megoldod. Addig meg az első adásvételivel igazolod a rendőrnek, hogy tiéd a motor.
              soveny kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Szóba került a jogosítvány is, amiről van egy írás ITT...
                dott kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Szép kis iromány. Hallottam erről én is, mert most csinálom a korlátlant, de egyik ismerősöm A1et akar bővíteni. Én kérdeztem meg az oktatót, hogy hogy s mint zajlik ez, de azt mondta, hogy pár évig maradjon meg az A1-nél mert ki tudja még, hogy hogy teszik tönkre az oktatást, vagy, hogy valakinek hátha megjön az esze.

                  A másik amit mesélt az az, hogy be akarják elvileg vezetni ez e-learning, tehát "otthonülszagépelőtt" oktatást, és csak a vizsgákra kell elmenni mind KRESZ-ből, mind Rutinból, de még forgalomból is. Ennek előnye, hogy viszonylag olcsón és könnyen lehet jogsit szerezni, de a hátránya a meglévő jogosítványosokkal és igazából az utcára kimerészkedő emberekkel szemben, hogy baromi sok idióta lesz az utakon akik semmit nem tudnak a forgalomban való részvételről, de még csak egy kerékcseréről sem.

                  De hát "haladni kell a korral"

                  Komment


                    #24
                    Intrepid eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Szóba került a jogosítvány is, amiről van egy írás ITT...
                    Hú, hát, érdekes...
                    Szóval ha csinálok egy B-t, és utána egy B125-öt, akkor kaphatok úgy jogsit 125-ös motorra, hogy összesen 2-3 óra oktatás történt vezetésügyileg? Menő...

                    Komment


                      #25
                      Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      csak a vizsgákra kell elmenni mind KRESZ-ből, mind Rutinból, de még forgalomból is.
                      a kresz vizsgára még talán, de a rutinra, vagy a forgalomra nem hinném, hogy fellehetne készülni otthon!

                      Komment


                        #26
                        Ha jól tudom Amerikában sem túl magas színvonalú a képzés és ha valaki otthon megtanult vezetni akkor elég neki csak vizsgára elmenni. De én nem akarok semmi hülyeséget mondani, csak annyit írtam le amennyit az autósiskola vezetőjétől hallottam.

                        Komment


                          #27
                          Alapvetően nem lenne bajom azzal, hogy ha az ember meg tud tanulni magától, akkor csak vizsgázni kell.
                          Egyszerűen csak furának tartom, hogy mire föl lehet ilyen könnyen autós jogsiból motorosat csinálni (B->B125).

                          Meg hát, nekem épp az kellene, hogy tanítsanak, de akkor meg a gatyám is rámegy .

                          Komment


                            #28
                            No, hát az emailre nem érkezett (még...?) válasz. Hétfőn megyek megvenni a motort. Közben még egy kérdés felöltött bennem, ahogy olvastam az adásvételivel kapcsolatos kormányrendeletet (304/2009. (XII. 22.) Korm. rendelet) : ezt azt írja, hogy "közúti közlekedési nyilvántartásba bejegyzett jármű", na most (eltekintve attól, hogy lévén az adott motornak van régi forgalmija, szóval elvileg ilyen...) akkor ez segédmotorra nem vonatkozik? Hiszen azoknak nem kell rendszám, nem kell bejegyezni, stb...
                            Vagy mindenképpen ilyet kellene kitölteni ettől függetlenül?

                            Komment


                              #29
                              Attól hogy a rendszáma nélkül használták még valahol megvan a kartonja (feltehetőleg), ott porosodik a KEKKH raktárának valamelyik polcán, várva hogy újra rendszámos motort csinálj belőle. (ha csak ki nem adták újra, el nem vesztették vagy mindenkin kívülálló okból egyszerűen nem dematerializálódott)

                              Szóval 4 példányos, újfajtát írjatok, amin már van km-óra állás is. Főleg mert az a hivatalos bármiféle gépjármű tulajdonjog-változáshoz, másrészt ha egyszer még rendszámosat akarsz belőle csinálni akkor az okmányirodában csak azt fogják elfogadni.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 jún. 08, 05:55.
                              soveny kedvelte ezt.
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment


                                #30
                                Rendben, köszönöm
                                Az a négy pédány az összesen négy, vagy négy-négy személyenként?

                                Ja, és még valami, mi van, ha nem az eladó neve van a forgalmiban (nem tudom, mi van benne, ő nagyon úgy kezeli a dolgot, mint csak emlék, és nem hivatalos irat, szóval erről nem igazán esett szó)?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X