Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Okmányait vesztett járművek forgalomba helyezése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Igen, a forgalomba helyezésre gondolok, biztos tanulságos.

    Sorban a válaszok:
    - ha szépen megkéred a KEKKH-t, szerintem kiküldik a néhai tulaj címére is. Hátha valaki még lakik ott, aki tud valamit a tulajról.
    - nem kell elkezdeni addig a felújítást, amíg végig nem játszod a papírozást. És akkor nincs buknivalód. Egy Dancihoz szerintem két év múlva is mindent meg tud venni börzén a srác, nem marad le semmiről. Addig meg vesz egy ötvenegyes Szimót, és addig is tud valamivel hivatalokba mászkálni, nem kopik le a lába. Még szerelni is megtanul. Ne mondd, hogy inkább Danuvián tanuljon, mint Simsonon.
    - ha megtalálják a nyilvántartásban a motort, akkor minek összeépítési? Ha meg nem, akkor tök mindegy, így kapásból nincs más ötletem, amivel esélyed lenne tisztázni a tulajdonosi láncolatot. Persze ha mind írtak adásvételit, elkezdhetsz hátrafelé sétálni a láncolaton, de akkor sem tudod, meddig kell visszamenni. Két hetente mehetsz okmányirodába, hogy jó lesz-e már. Ettől függetlenül persze valóban röhej az összeépítési. Amúgy nem 15 év az elbirtoklás? Mintha valamikor a 2000-es évek elején módosították volna a PTK-t.
    - továbbra is fenntartom, hogy ki-ki döntse el, mibe mer belevágni. Persze érthető, hogy meg akarod kímélni szerencsétlen júzert a forgalomba helyezési szívásoktól, de a hozzászólásod azt sugallja, hogy egyáltalán nem a régi járművek megmentése a cél, hanem hogy megmutathasd, milyen fasza gyerek vagy, hogy ilyen retró bringán mész csajozni. Na, végülis én is ezért vettem veteránkorú motort (a pénztelenség mellett), de ennyi erővel inkább vettem volna virágot vagy bonbont.

    Lehet, hogy túlzottan virágnyelven, vagy zavarosan fogalmazok, de akkor összefoglalom úgy, hogy sokkal királyabbnak érzem megmenteni egy olyan pusztulásra ítélt, régen még forgalomban lévő dögöt, amiben más a papírok hiánya miatt nem lát lehetőséget, pontosabban nem érzi magát elég tökösnek/ügyesnek/szerencsésnek, hogy végigcsinálja. Királyabbnak, mint megvenni egy zöld forgalmis, első tulajos Pétizest. Pedig ez utóbbi is nagyon jó dolog. Képzelheted akkor a papírmentest!

    Komment


      #17
      Danuvia gyújtás

      "ha szépen megkéred a KEKKH-t, szerintem kiküldik a néhai tulaj címére is"

      Azért ez nem így működik. Hatóság"

      "nem kell elkezdeni addig a felújítást, amíg végig nem játszod a papírozást"

      A mavamsz.hu oldalról másoltam ki:
      Hogyan tudom legalizálni?
      A 35/2000 BM rendelet pontosan meghatározza, hogy járművet úgy lehet forgalomba helyezni, ha rendelkezik forgalmi engedéllyel, ha a tulajdonosi lánc hibátlan, teljes, valamint rendelkezik muzeális minősítéssel, műszaki vizsgával és biztosítással.

      Korábban egyedi elbírálás alapján is forgalomba helyezett a hivatal okmányukat vesztett járműveket. Sajnos egy évvel ezelőtt ezt a kedvező gyakorlatot két veterános romba döntötte azzal, hogy az adásvételi szerződésre a már elhunyt első tulajdonosok aláírásait hamisították.

      Tehát amíg a 35/2000 BM rendeletet nem módosítják, sajnos nincs mód a forgalomba helyezésre. Mindenesetre ezt a módosítást szorgalmazandó a MAVAMSZ vezetői felvették a kapcsolatot az illetékesekkel. Az eredményre várni kell.


      "ha megtalálják a nyilvántartásban a motort, akkor minek összeépítési"

      Persze, akkor nem kell.

      "Amúgy nem 15 év az elbirtoklás?"

      De igen, elírtam elnézést.

      "de a hozzászólásod azt sugallja, hogy egyáltalán nem a régi járművek megmentése a cél, hanem hogy megmutathasd, milyen fasza gyerek vagy, hogy ilyen retró bringán mész csajozni"

      Kérlek NE minősíts, nem ismersz.
      feleségem van, 2 gyerekem, tehát nem csajozok, nem azért van Danuviám, hogy csajozzak vele (arra inkább egy sportkocsit vennék).
      Azért van Danuviám, mert az apámnak is az volt, gyerekkoromban azon játszottam. Meg azért mert szeretem a veterán motorokat.
      Tudod senkinek nem kivánom azt az érzést, amikor 400 000 Ft - ot költött motorra (magam restauráltam sok-sok hónap alatt), amely muzeális minősítést kapott kidobtak a központi okmányirodából, mondván nem jó a láncolat, nem írják át, nem kapok OT rendszámot.
      Azóta eltelt 3 hónap, PÉNTEKEN (8). -án kaptam meg a rendszámomat. Tehát kb. 6 hónap alatt sikerült legalizálni.
      Ezen az áron én nem szeretnék "tökösnek/ügyesnek/szerencsésnek" - nek érezni magamat, ahogy megfogalmaztad.
      Illetve ha nem szeretném a veterán motorokat, akkor talán meg sem alakítottam volna a Danuvia Motorbarátok Körét, illetve nem készítettem el volna a
      Danuvia 125 veterán motor portált.

      Komment


        #18
        Elnézést, nem jól fogalmaztam. Nem téged szándékoztalak minősíteni. Majd kifejtem, de most rohannom kell, mert elmegy a buszom. Üdv!

        Komment


          #19
          Sziasztok!

          Világháború előtti motorhoz ritkán jár zöldforgalmi, meg EUs rendszám:-) Kérem szépen azért meg is kell ám dolgozni=>csak, hogy vmi modorosságot is írjak... Persze sok 50es 60as évekbeli motornak is elveszett a forgalmija... de ezekre itt a gyógyír, habár a hatás nem garantált:

          -Az illegális átütéseket hanyagoljuk, persze meg lehet találni a Pannónia gyári beütőkészletét az országban, erről nem nyújtanék felvilágosítást (nem is tudnék, egyszer csiripelték a madarak, de a jómadár sem volt hajlandó bővebb felvilágosítást adni, csak rajta keresztül intézhető lett volna a dolog). Nem kis pénz, de a forgalmit megért, gyári beütést varázsolni a blokkra.. kockázat persze mindenhol van, rulett az élet... de ez csalás, hamisítás.

          A KEKKH-ban rendes emberek dolgoznak, a magamféle elvetemülteknek, akik egy tucat rendszám lehetőséget adnak meg a beírás olvashatatlanságára (a jármű tekintélyes korára) hivatkozva, azoknak is alapáron 1250 Forintért végzik az adatszolgáltatást. Én egy dátummentes, a vázszámon, gyártási éven és típuson kívűl más adatot nem tartalmazó szerződést küldtem és elfogadták... persze tanúk minden stimmelt, csak nem tudom az eredeti blokkom számát (csak sejtem, h a nálam lévő az eredeti), csak tippjeim lettek volna az meg senkinek sem hiányzik:-)

          A tulajjal való kapcsolatfelvételt meg 1400 MFT-ért meg lehet játszani ugyanígy, persze a siker itt sem garantált esetleges elhalálozások, költözések,öröklések, földindulások miatt. Ha a címére kimegy a levél vmi csak lesz... az ott élő ember csak tud segíteni az eredeti tulaj vagy az utódai felkutatásában. Max ki kell okoskodni egy szerződést, ami a 60as évekre van datálva:-)(na jó ezt a törvény bünteti, nem szóltam semmit...)

          A nyívlántartóban két betű-négy szám, illetve három betű-három szám vagy alvázszám alapján tudnak keresni

          PI: Biztos vagyok benne, hogy soveny nem akart megsérteni... csak szerencsétlenül jött ki a lépés.
          Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2010 okt. 13, 10:41.
          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

          Komment


            #20
            Van más lehetőség aekkh-n kívül legálisan adatot beszerezni a járműről? Máshol bővebb tájékoztatást nem adnak???

            Üdv
            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

            Komment


              #21
              soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Elnézést, nem jól fogalmaztam. Nem téged szándékoztalak minősíteni. Majd kifejtem, de most rohannom kell, mert elmegy a buszom. Üdv!
              Fátylat rá

              Nem tudom, hogy hol adnam még felvilágosítást a keekh - n kívűl.
              Esetleg az okmányirodában.

              Komment


                #22
                Ott csak akkor, ha nagyon rendesek... és nem adnak ki infót, max elmondják, hogy amit te tudsz egyébként is az helyes-e... de ezt is csak, akkor ha kivételesen rendes ügyintézővel találkozol. APám második kerületi illetőségű, ott rendesek, nálunk meg szemetek, a 21ker ben. Ez van.

                Persze a magyarország.hu-Ügyfélkapu-gépjárműkereső legyen mindig az első lépés, ha még nem regisztráltál, ne sokat hezitálj... az ingyen van.

                Üdv
                Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                Komment


                  #23
                  Egy kicsit összegezzétek legyetekszívesek, mert nekem sok az információ!

                  Tehát, ha én tudom, hogy utoljára kinek volt a nevén a jármű, aminek elveszett a forgalmija, azt átírják a nevemre, ha avval a személyel én írok egy adásvételi szerződést?

                  Tudomásom szerint, az okmányirodába csak akkor írnak át bármilyen járművet, ha annak érvényes műszaki vizsgája van!
                  Viszont a műszaki vizsgára jelentkezés feltételei között szerepel a jármű forgalmija is.
                  Az eredetiségi vizsgálaton úgyszintén kérik az okmányt.

                  Az ügyfélkapu gépjárműkereső oldalán én magánszemélyként rendszám alapján milyen adatokhoz tudok hozzáférni?

                  Mit jelen az az "összeépítési"? Milyen dokumentáciok bortokában építhet össze egy járművet egy magánszemély?

                  Komment


                    #24
                    Én asszem csak az ügyfélkapuban tudok segíteni... rendszám(3betű3szám, nagy ritkán esetleg két betű négy szám alapján, vagy forgalmi szám alapján tudsz keresni)

                    Jármű típus, körözés, motor hengerűrtartalom, szín...ezeket köpi ki, de legalább ingyen. Szerencse is kell hozzá, h találjon vmit. Sokszor kéne, h találjon, de nem akaródzik neki. Én egy zöldforgalmis gépet nem leltem, pedig nincs kivonva elvileg.. küszködtem is. De egy két betű négy számos ősöreg Daciát pl kidobott, amikor soveny megpróbálta a DKW NZmet felkutatni (az egyik rendszámtippre jött ki, mivel nem teljesen olvasható a tétel)

                    Keresés/gépjárműkereső, miután bejelentkeztél. Sajnos pénz nélkül használható infót nemigen tudsz meg, egyenes az út a kekkh felé...

                    Üdv
                    nyuszifül kedvelte ezt.
                    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                    Komment


                      #25
                      "Tehát, ha én tudom, hogy utoljára kinek volt a nevén a jármű, aminek elveszett a forgalmija, azt átírják a nevemre, ha avval a személyel én írok egy adásvételi szerződést?"

                      Így van.

                      "Tudomásom szerint, az okmányirodába csak akkor írnak át bármilyen járművet, ha annak érvényes műszaki vizsgája van!"

                      Igen.


                      "Viszont a műszaki vizsgára jelentkezés feltételei között szerepel a jármű forgalmija is.
                      Az eredetiségi vizsgálaton úgyszintén kérik az okmányt."

                      Nem. Nekem egyik helyen sem kérték. Hiszen nem volt.

                      "Az ügyfélkapu gépjárműkereső oldalán én magánszemélyként rendszám alapján milyen adatokhoz tudok hozzáférni?"

                      Gyártány, tipus, szin.
                      Név, cím, és ehhez hasonló adatokhoz nem.

                      "Mit jelen az az "összeépítési"? Milyen dokumentáciok bortokában építhet össze egy járművet egy magánszemély? "

                      A közlekedés felügyeletnél írják meg az összeépítési engedélyt. kb. 17 000 Ft. - ért.
                      Egy blokkot és egy alvázszámot - mindkettőröl kell adásvételi) építesz össze.
                      Célszerű minél régebbi adásvételi szerződés.

                      AMÚGY ÉPP MA HALLOTTAM, HOGY HA 15 ÉVNÉL RÉGEBBI ADÁSVÉTELID VAN, AKKOR ELBIRTOKOLTAD A JÁMŰVET, ÍGY ÁTÍRJÁK AZ OKMÁNYIRODÁBAN.
                      A GOND AZ, HOGY 15 ÉVIG MIÉRT NEM ÍRTAD ÁT?
                      EKKOR JÖN AZ, HOGY ÜZEMKÉPTELEN, SZÉTSZEDETT (KOSÁRBAN) VETTED, MOST JUTOTTÁL ODA, HOGY RESTAURÁLTAD, ÉS ÜZEMKÉPES.

                      Célszerű bemenni egy okmányirodában, és erre rákérdezni, hogy erre mit mondanak.

                      Amúgy ez az egész adásvételi rendszer, láncolat egy nagy marhaság.
                      Olszországban méd adásvételi sincs.
                      Csak itt bonyolítják túl az egészet.
                      nyuszifül és wsievers kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Szervusztok. Egyéb helyen ( most tették fel a hirdetést ) : P 10 forgalmi engedély ..... 20.000.- ft.............. Így ne csodálkozzon senki, hogy az összes hivatalos helyen mindenki gyanakodva figyeli a veteránosok, gépekhez hozzárendelt hivatalos papírjait! Esetleg nem tudok egy uj gyüjtési formáról, ahol a forgalmiban szereplő tulajdonos még adásvételi szerződést is ad? Veterános üdvözlettel.
                        TZ kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Így ne csodálkozzon senki, hogy az összes hivatalos helyen mindenki gyanakodva figyeli a veteránosok, gépekhez hozzárendelt hivatalos papírjait!
                          Igen, ezt én sem értem. Másrészt gyakori az ilyen hirdetés. Én pl. mit kezdjek velük?

                          Nyilván az eladónál, csak a vevő boldogabb, de egyébként teljesen egyet értek veled, hogy ez az önfeledt boldogság roppant káros az egész veterános társadalomra nézve. Lehet, hogy privátban kellene ilyenkor írni a hirdetőknek, hogy legalább úgy hirdesse "mintha" lenne váz és blokk is. Ettől még nem lesz kisebb az érdeklődés. Vagy nem tudom...
                          dafko54 kedvelte ezt.
                          Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                          Komment


                            #28
                            Az Ügyfélkapuhoz fűzném hozzá, h még három betű három számra is van h nem dob semmit, kicsit hiényos, csak kb aktuálisan is forgalomban levő gépekről ad ki vmit. persze bizonyos esetben akár két betű négy számra is dob(volt egy zastava ami olyan rendszámmal bent volt)
                            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                            Komment


                              #29
                              "A közlekedés felügyeletnél írják meg az összeépítési engedélyt. kb. 17 000 Ft. - ért.
                              Egy blokkot és egy alvázszámot - mindkettőröl kell adásvételi) építesz össze.
                              Célszerű minél régebbi adásvételi szerződés."-valaki felhomályosíthatna erről...mi kell hozzá, milyen feltételeknek kell megfelelni,különleges igények az okmányiroda részéről,stb.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #30
                                Sziasztok!
                                Nekem egy 54-es T-csepelnél (semmilyen papírom sincs hozzá) a vázon talált rendszámra (két betű négy szám) egy 80-as évekbeli trabantot dobott ki a nyilvántartás. Más rendszámra utaló beütést nem találtam a motoron. Nem tudom hogyan tovább....

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X