Szervusztok. Forgalmi ( kivonva ) , adásvételi ( vagy számla , ha kereskedő ) a forgalmiban szereplő tulajdonostól ( vagy "tulajdonosi " lánc megléte). Veteránként nem kell regisztrációs díjat fizetni - egyébként igen.A "papírozás" legalább 80000 ft( ebben rendszám ,fordítás cimke stb. is benne van ). Vásárlás előtt érdeklődni a NAV-nál és az NKH-nál, mert mindig kitalálnak valamit..... Üdvözlettel.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Okmányait vesztett járművek forgalomba helyezése
Collapse
X
-
szia Soveny.
köszi a tanácsot,biztos nem adok egy forintal sem többet érte,minthogy nekem megérje.,pláne nem papír nélkülibe,ezért is írtam ,hogy valaki nem-e jártas ezekbe a dolgokba.felénk az okmányirodások még a saját címüket sem tudják,nem hogy az aktuális szabályokat.csak még nem adtam föl"nem erre a motorra gondolok"hiszen láttam azért olyat is külföldi"rendezett"papíros volt igaz nem mostanság..ezért is írtam,hogy még alaposan utánna járok ennek a dolognak.soveny kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen, ez nekem is furi. Mire lehet még szükségük adásvételin, forgalmin kívül? Ugyanezeket a papírokat kapod Németországban is, ezzel OT nélkül sem szabad, hogy gondot okozzon a forgalomba helyezés. Feltéve persze, hogy a papírok stimmelnek. Valami itt nagyon nem kerek. Nem igaz, mir-mur, annyi rutinod van már, pont ezt hagynád veszni? Hajrá!
Az okmányba részemről ez csak egy kíváncsiságból elkövetett próbálkozás volt. Nem hittem benne, és nem is erőltettem.
Egyébként a hölgy úgy nézegette a Román papírokat, hogy egyértelműnek tünt életébe először lát ilyet.
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKöszönöm a biztatást, de amint már említettem donornak vettem. A donorok sorsa pedig az, hogy mindig hiányzik róluk valami. Gyakorlatilag már ez is le van gallyazva.
Az okmányba részemről ez csak egy kíváncsiságból elkövetett próbálkozás volt. Nem hittem benne, és nem is erőltettem.
Egyébként a hölgy úgy nézegette a Román papírokat, hogy egyértelműnek tünt életébe először lát ilyet.mir-mur kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Sziasztok!
Aki a környékemen lakik ,annak tudnám ajánlani Komádiban az okmányirodát.Az itt dolgozó srácnak maximálisan pozitív a hozzáállása ezekben a témákban .Lehet ,hogy ő sem képes csodákra olyan motoroknál ,amiket abszolút nem lehet lepapírozni ,de utánnajár dolgoknak és csak akkor mondja , hogy megoldhatatlan ,ha ténylegesen is az!Én 30 km-re lakom Komáditól ,de megérte átjárni a Jawa papírozásánál .Bár papír témában eléggé rendben volt ,mégis a lakóhelyemen a kedves hölgyek vállrándítással annyit mondtak ,hogy hobbi motornak használható csak.Ekkor mentem Komádiba!
Aki környékbeli, az ismerheti az illetőt ,rendes srác!
Remélem tudtam segíteni!
Üdv!
- 3 likes
Komment
-
Sziasztok Fórumozok!
Segítségeteket kérném egy nekem megoldhatatlannak tűnő , de a szívemhez közel álló Pannónia motor ügyben!
17 evvel ezelőtt vettem egy motort aminek a hozza tartozó forgalmija sajna elveszett! Az eladó nem a bejegyzett tulaja volt és se az adás vételi se a forgalmi nincs meg. Elveszett az évek alatt és nem az én hibámból ,de emlékezetemben megmaradt az, hogy a motor ki van vonva forgalomból és ráadásul az egyik bejegyzett tulaja a barátom apukája volt az első 3 tulaját azt meg tudom mondani de azt, hogy ki volt az utolsó regisztrált gazdája azt sajna nem tudom! Most mindenki kérdezi mert nem kérdezem meg akkor a barátom édesapját hat azért mert az igaz o vásárolta meg, de sajna egyszerűen annyira nem értett hozza, hogy meg a berugasnal el akadt és az igazság az ,hogy a felesége, édesapja (após) használta a motort aki mar nem el , próbáltam vissza emlékeztetni, de a válasz o mar ezt nem tudja es nem is emlékszik a rendszámra.
Meg kerestem azt a személyt is akitől én vettem, de o sem emlékszik rá , hogy kitol vette.
A váz és a blokk szam egyezett a forgalmival az nem mondhatom, hogy gyári állapotban vettem, de szerencsére egy chopper atalakitasbol mentettem meg a motort.Az okmány irodai próbálkozásomnál pedig segítségül csak annyit fűztek a motorhoz ott ahol áll ott pont jó helyen van!Szerintetek ennek a motornak van eselye, hogy a forgalmi es a nem tudhato rendszam hianyaban forgalomba lehesen állítani ?
Köszönöm előre a segítséget!
LC 9246
Komment
-
darkside eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHivataloknál biztos nem fognak semmit segíteni, mert ha szürke forgalmis volt azzal nem foglalkoznak.
LC 9246 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSegítségeteket kérném egy nekem megoldhatatlannak tűnő , de a szívemhez közel álló Pannónia motor ügyben!
Talán ez alapján már meg tudod pontosan fogalmazni, mit nem értesz, hol akadsz el az ügyben. Ezek után, konkrét kérdésben már minden bizonnyal tudunk segíteni!
LC 9246 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz okmány irodai próbálkozásomnál pedig segítségül csak annyit fűztek a motorhoz ott ahol áll ott pont jó helyen van!kollarg kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Hali!
olvasd el Soveny írását, nagyon igényesen összeállított írás, én kétszer is elolvastam, a jelenlegi helyzetet taglalja, és mutatja be a lehetőségeket. Csak úgy fogsz tudni elindulni ezen az úton, ha kideríted a motor régi rendszámát. Keress családi fényképet ha máshogy nem megy, hátha megörökítették egyik családi fotózáson a motort is, az én nagyapámról készültek úgy képek annó. Ha kiderül a rendszám, akkor az utolsó előtti bejegyzett tulajdonos (aki akár az ismerősöd is lehet, írjon a KEKKH-nek egy levelet, aminek az lenne a lényege, hogy ő tulajdonosa volt a motornak, és szeretné felvenni a kapcsolatot a legutolsó bejegyzett tulajdonossal, mert szeretné visszavásárolni, vagy valami hasonló dumával. Ha ő volt az utolsó előtti, akkor kéne, hogy adatokat szolgáltassanak neki, mivel az eladás miatt jogi kapcsolata volt a vevővel. Mivel tulajdonos volt, ezért lehet rá esély, hogy kap infót (be van jegyezve az összes volt tulajdonosa a járműveknek), de ne éld bele magad. Az biztos, hogy semmi infót nem adnak a legutolsó bejegyzett tulajdonosról annak, akinek hivatalosan semmi köze a járműhöz. Ha nem tudod meg a rendszámát, és beütve sincs a váznyakba, akkor a tudomány jelenlegi állása szerint a motort nem lehet forgalomba helyezni. Ne is foglalkozz akkor vele, minél előbb szabadulj meg tőle, nehogy pénzt ölj bele, mert nem éri meg. Úgyhogy először keressétek a rendszámát ,mert az alapján tudják megkeresni a KEKKH-nél az aktáját. Már egy ideje agyalunk itt páran azon, hogy az ilyen esetekben valami könnyített eljárással lehessen ezeket az értékeket megmenteni. Folyamatosan agyalok én is, és gyűjtöm az infókat. Nagyon lassú folyamat, de hátha egyszer lesz belőle valami. Addig pedig csak papíros járművet vegyen mindenki, vagy semmitsoveny kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Hasonló helyzetben voltam én is, szintén csak a motor állt a garázsban és egy valamikor tulajdonos neve és a falu ahol élt.
Kiderült hogy nem íratta át, de felvázolta hogy kitől vette: "Jánosnak hívták, a Rábamenti Szövetkezetbe volt disznóetető és a faluban lévő tótól a harmadik házban lakott balra..."
Végül KEKKH-s kapcsolatfelvétellel akadtam az úriember nyomára, ahogy a linkelt blogbejegyzésben is van.
soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKiemeltem javaslom a váznyak átvizsgálását. Ha „ott” nem jársz eredménnyel, miért nem kérdezed meg az előző három tulajdonost is, valamelyikük csak emlékszik a rendszámra?
Itt kérdeztem erről, sajnos úgy tűnik 1963 nyaráig volt szokás beütni. De ahogy Soveny írja a rendszám kell, mégha csak emlékezetből/családi fotóról, akkor is. Anélkül sajnos semmi esély a dolgok mai állása szerint.
Ez még eszembe jutott: esetleg a kapcsolatfelvételi szándékot azzal is meg lehet indokolni, hogy a családban volt a motor, érzelmi kötődés miatt keresnéd a bejegyzett tulajt. Szerintem nem utasítanák el, és nem valószínű hogy igazolnod kellene a "kötődésedet" a motorhoz mint egy tulajdonosi helyzetben. Ráadásul eljárhatsz magad ezügyben, nem kell szívességet kérni mástól.Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 ápr. 01, 21:06.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 2 likes
Komment
-
zoló07 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa kiderül a rendszám, akkor az utolsó előtti bejegyzett tulajdonos (aki akár az ismerősöd is lehet, írjon a KEKKH-nek egy levelet, aminek az lenne a lényege, hogy ő tulajdonosa volt a motornak, és szeretné felvenni a kapcsolatot a legutolsó bejegyzett tulajdonossal, mert szeretné visszavásárolni, vagy valami hasonló dumával. Ha ő volt az utolsó előtti, akkor kéne, hogy adatokat szolgáltassanak neki, mivel az eladás miatt jogi kapcsolata volt a vevővel. Mivel tulajdonos volt, ezért lehet rá esély, hogy kap infót (be van jegyezve az összes volt tulajdonosa a járműveknek), de ne éld bele magad.
Adatszolgáltatási eljárást bárki kezdeményezhet, aki a birtoklás jogszerűségét igazolni tudja. Fontos kihangsúlyozni, a tulajdonszerzés jogszerűségét itt még nem kell, elegendő a birtoklás jogszerűségét igazolni. Vagyis (tapasztalataink szerint) nem feltétel, hogy LC 9246-nak a bejegyzett tulajdonostól legyen szerződése, elég ha attól a személytől van, akitől vette a járművet. Amennyiben tudja igazolni adásvételi szerződéssel, vagy más okirattal, hogy jogosan birtokolja a járművet, tudomásom szerint neki is ki fogják adni az adatokat. (Természetesen tulajdonosi adatokat nem, de ezt sokszor a bejegyzett tulajdonosnak sem.)
Ezek alapján azt tanácsolom LC 9246, hogy ha tudod igazolni a birtoklás jogszerűségét, inkább te kérvényezd az adatszolgáltatási eljárást, a régi tulajokat amíg nem szükséges, nem fáraszd - lehet, hogy lesz még elég szükséged a segítségükre.
- 2 likes
Komment
-
Eléggé segítőkészek a KEKKH-nél, viszont adatvédelmi okokra hivatkozva nem fognak információt kiadni a tulajdonosról, viszont tényleg lehet kérni a kapcsolatfelvételt elvileg. Én megpróbálnám ha ennyire fontos az a motor, veszíteni nem lehet vele. Remélem sikerül elérni valamit. KEKKH-nek küldött levélbe írd bele bevezetésnek, hogy úgy hallottad, hogy a KEKKH-nél nagyon segítőkészek, és biztos vagy benne, hogy a te ügyedért is minden tőlük telhetőt megtesznek. Kicsit fényezni kell őket, az mindig segít, és fontos leírni, hogy mennyire fontos neked a szóban forgó motor. De enélkül is tényleg nagyon aranyos volt a hölgy akivel én beszéltem régebben. Félve hívtam fel őket az eddigi közigazgatásban dolgozókról kialakult tapasztalatom alapján, de nagyon korrektek és segítőkészek.
igen, én az adatszolgáltatást a tulajdonos személyére értettem.
- 3 likes
Komment
-
Jól mondod, az adatszolgáltatást csak akkor hajlandóak megtenni, ha igazolni tudod jogosult vagy információt kapni. Pl. nincs forgalmi, de van adásvételi. Olyankor a határozat mellékletében leírják a technikai adatokat, és igen/nem választ adnak a tulajdonos személyére.
Például: "A motorkerékpár az Ön által megküldött adásvételi szerződésen szereplő személy X Y (Település, közterület valamennyi) nevén szerepel".
Kapcsolatfelvételnél csak küldenek a bejegyzett címzettnek egy levelet és onnantól a KEKKH már nem illetékes az ügyben. Ha a tulaj megkeres nyertél, ha nem lép kapcsolatba (mert elköltözött/elhunyt/nem akar) akkor sajnos nem. A hivatal segíteni többet nem tud a törvényi szabályzás miatt, hiába lenne segítőkész ha a mérleg másik felén az állásával játszik az ügyintéző hölgy.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 2 likes
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePéldául: „A motorkerékpár az Ön által megküldött adásvételi szerződésen szereplő személy X Y (Település, közterület valamennyi) nevén szerepel”.
Komment
Komment