Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Szervusz Tigris!

    Valahol a fékmunkahengeren kell lennie egy légtelenítő csavarnak,amit pumpáláskor,a benyomásnál meg kell nyitni,majd a fékkar kiengedése előtt el kell zárni és Így tovább.Légtelenítő csavar nélkül,csak a rendszerben lévő levegő összenyomkodása történik,de azt valahogy el kell távolítani!Nem vagyok robogó szakértő,sőt tele vagyok velük ellenszenvvel,de egy hidraulikus rendszer,legyen az robogó,vagy akármi egy elven működik.

    Talán lesz itt valaki,aki nálam jobban ismeri ezeket a szörnyetegeket,esetleg az adott típust és konkrétan le tudja írni az alsó munkahenger légtelenítőjének a helyét.

    Üdvözlettel:Che

    Komment


    • A kínaival most már én is ellenszenves vagyok... A légtelenítőcsavart azt tudom hol van illetve hogy azt kell kinyitni. Bár azt nem tudtam el és kéne zárni kiengedésnél (eddig hidraulikus fékhez nem kellett nyúlnom). Kérdés hogy a pumpálás közben kijön-e a levegő a fékcsőből is mert majdnem függőleges pozícióban van..... Illetve úgy nézem jobb ha a méretesebb kiszerelésben veszem meg a folyadékot:
      Dropbox - GOPR3082.JPG - Simplify your life
      Dropbox - GOPR3087.JPG - Simplify your life (<- itt már elkezdtem leengedni)
      Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2019 aug. 31, 20:26.

      Komment


      • jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Kérdés hogy a pumpálás közben kijön-e a levegő a fékcsőből i
        Nem jön ki!
        1.,Pumpálással öszetömöritjük,pumpáljuk a levegőt.
        2.,A benyomott fékkart tovább nyomjuk és a légtelenítőcsavart meglazítjuk amíg a fékkar be nem esik,ezután visszahúzzuk a csavart és ezután újból pumpálunk .Ezt addig ismételjük amíg levegőbuborék jön a rendszerből.
        Mikor ezekkel a műveletekkel nem sikerül légteleníteni,akkor legtöbb esetben fals levegő kerül a rendszerbe :a fő vagy a munkahenger karmantyú mellett.Ebben az esetben vákumos légtelenitéssel ,féktartályba való bepumpálással trükközünk,sok járműnél vannak légzsákok(zárt helyek ahol a levegő csak rugózik)Az Ikarusunkat 10-12 fokban kellett dönteni mikor a kuplungfőfékhengert légtelenítettük,a féket csak túlnyomással sikerült.....robogót csörlővel huzattam függőbe ,hogy a bubi menjen ki a munkahengerből...
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


        • Szervusz Tigris!

          Leírom neked,hogy hogyan szoktam csinálni igaz,hogy én idáig csak autók fékfolyadékos fékjeit csináltam,de az elv ugyan az.

          Először is,ha már a féket megbontottad érdemes teljesen szétszedni és átvizsgálni,amennyiben hibás alkatrészt találsz,azt cserélni.Azért érdemes szétszedni,mert az alkatrész cseréken túl,ellenőrizni tudod,hogy a fékdugattyúk szorulás mentesen működjenek és természetesen aprólékosan ki is tudod takarítani a rendszert.

          A fékmunkahenger légtelenítő csavarjára felteszek egy zárt csillagkulcsot,olyan pozícióban,hogy az tágítás és húzás esetén se ütközhessen bele más alkatrészbe,vagy szerkezeti egységbe.Ezek után a légtelenítő csavar csonkjára ráhúzok egy átlátszó műanyag csövet,amely jó szorosan illeszkedik a csonkra.A műanyag cső olyan hosszú legyen,hogy annak másik vége biztonságosan bele tudjon lógni egy szintén átlátszó műanyag pohárba,melyben a légtelenítés folyamán a rendszeren átfolyó fékfolyadékot felfogjuk.A műanyag pohár felső peremén,valahol árral csinálok egy lyukat,melybe hajtok egy drótkampót,amivel az egész poharat a belelógó légtelenítő csővel,fel lehet akasztani,valahová a vázra,vagy autóknál az alvázra,hogy biztonságosan álljon és ne borulhasson fel.A poharat olyan pozícióban kell felakasztani,hogy az mindenféleképp a légtelenítendő munkahenger alatt legyen!

          A légtelenítést azzal kezdem,hogy a fékolajtartályt feltöltöm fékfolyadékkal,az alsó légtelenítő csavar akár lehet nyitva is bár nincs túl nagy jelentősége.Amikor a tartály fel van töltve,nyitott légtelenítő csavar mellett meg lehet pumpálni a féket,de igazából nem fog minden levegő távozni a rendszerből,mert a nyitott légtelenítő csavaron keresztül levegőt tud visszaszívni.
          Az igazi légtelenítés akkor tud megvalósulni,ha a fékkar,fékpedál,meghúzása előtt a légtelenítő csavart meglazítjuk,majd meghúzzuk a fékkart,meghúzva tartjuk mindaddig,míg a légtelenítő csavar meghúzzuk.A légtelenítő csavar meghúzása után a fékkart,fékpedált felengedjük és utána ismét fellazítjuk a légtelenítő csavart,majd ismét behúzzuk és behúzott állásnál meghúzzuk a légtelenítő csavart.A folyamatot addig kell ismételni,amíg sem a légtelenítő csavarra húzott csőben sem a műanyag pohárban az átpumpált fékfolyadékban nem látunk levegő buborékokat,hanem a pumpálgatás folyamán a csőből légmentes fékfolyadék távozik,-ekkor lesz légmentes a fékrendszer.

          Amennyiben autók fékrendszerét kell légteleníteni,akkor az eljárás megegyező,de ott négy fékmunkahenger van,sőt vannak egyes gyártmányok,ahol a főfékmunkahengert,sőt esetleg a fékerőszabályzót is légteleníteni kell.

          Autóknál mindig a főfékmunkahengerhez a legközelebbi légtelenítő csavarnál kell kezdeni a légtelenítést.Általában a féklégtelenítés nálunk kétszemélyes munka,de a párom mindig segít ebben,ha mondom,hogy be-ki,már automatikusan érti miről van szó.

          Bár az utolsó mondatom egy kissé félre érthető,akár pajzán gondolatokat is ébreszthet,de maradjunk annyiban,hogy az idén,néhány nap múlva mát ötven éves házasok leszünk és különben is ez az írás a féklégtelenítésről szól.

          Remélem sikerült érthetően leírnom és segítségedre lesz,-ha nem kérdezz nyugodtan én idegesen fogok válaszolni!


          Üdvözlettel:Che

          Komment


          • Esetenként a kiskakas módszere is segít... szívd fel begyem.. Ha nem jelenik meg az olaj lent,akkor a légtelenítőre tett csövet saját vákum alá teszem. Utána a fentebb leírt eljárás következik.

            Komment


            • Köszönöm a segítséget! Azt hiszem sikerült rendesen feltölteni a rendszert, szépen "fent fog"(nem kell sokat mozdítani a karon hogy érezhetően elkezdjen fogni a fék) és nem is esik be ha jól megmarkolom. Szétszedni nem láttam értelmét. Akadály nélkül szép simán mozog a féknyereg a csapokon illetve a fékpofák sem koptak rendellenesen(valószínűleg lerobbanás előtt nem sokkal cseréltethettem benne betétet mert igen vastagok úgyhogy ott kibukott volna ha gond van).
              Hétvégén(jövő hét) viszem kollégához visszahegesztetni a csomagtartó konzolját utána mehet is fel hasznaltauto.hu-ra...
              Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2019 szept. 01, 14:57.

              Komment


              • Berugva a kocsma ajtót fel szeretném hívni a figyelmeteket a Pennyben nagyszerű szerszámok lesznek kirakva csütörtöktől. Lehet homok szórni kényelmes kasznisoknak pneumatikus peremező lyukasztót érdemes szét nézni. Nem reklámnak szántam csupán olvastam jelszóval!

                Komment


                • Sanyi!

                  Már ne haragudj,de az a nudli,vagy Lidl.

                  Komment


                  • Mondhatnám ez éberség vizsgálat volt de tévedtem és valóban Lidl bár szeretem a nudlit!

                    Komment


                    • Komment


                      • Jól néz ki,-csak a dukkója lenne pirosabb.

                        Komment


                        • Click image for larger version

Name:	IMG_20191011_140629494.jpg
Views:	1
Size:	798.7 KB
ID:	219651 Sziasztok itt ugy nezki hogy vissza jott a nyar ,el el oroztam egy oreg cimborahoz 91 eves csinaltam a muhelyeben par kepet remelem feltudom tolteni. Click image for larger version

Name:	IMG_20191011_142459545.jpg
Views:	1
Size:	1.02 MB
ID:	219652 Eppen szerelt egy motocoltivatore-t meg kaptam egy csorlot ajandekba

                          Komment


                          • A kepfeltoltes nem nagyo okes Click image for larger version

Name:	IMG_20191011_142532675.jpg
Views:	1
Size:	987.1 KB
ID:	219657 ​​​​​​a muhelyben van olya kaosz de o ugy el navigal mintha katonas sorba allnanak a dolgok Click image for larger version

Name:	IMG_20191011_142552050.jpg
Views:	1
Size:	985.5 KB
ID:	219658Click image for larger version

Name:	IMG_20191011_142603401.jpg
Views:	1
Size:	1,002.1 KB
ID:	219659Click image for larger version

Name:	IMG_20191011_162518481.jpg
Views:	1
Size:	973.6 KB
ID:	219660 itt a lelet

                            Komment


                            • Mivel én egy tudatlan vagyok kérdezem mi az a csorló? A másik ilyen helyekről kerülnek elő a Gépész számára a csodák a rég takargatott értékek. Nem görgettem eleget és utólag láttam kaptál egy láncos emelőt? Mi úgy csúfoljuk ? hogy Flansnicug. Lehet nem így írják de ez a kiejtése.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2019 okt. 11, 17:33.

                              Komment


                              • sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Mivel én egy tudatlan vagyok kérdezem mi az a csorló?
                                A csörlő a láncos emelő,ami a flasnicug.

                                Akiktől tanultam marást,esztergálást azt mondták a szakmai dolgokat német vagy angol nyelven kellett nevezni,mikor ők tanultak,ezt persze elferdítettük a mi kiejtésünk irányába és csúfnév lett ...
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X