Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Főtengely fagyasztóból kivéve 25 mm átmérő(a csapágy helye), csapágy belső furata meg ~120 °C-ra melegítve 24,6. Eredeti csapágy belső furata szobahőmérsékleten: 25mm. Esélytelen....
Most végeztem,előfőztem az utolsó adag birsalmát a további kezeléshez... nem sajt lesz. Megtudtam továbbá..hogyan lehet igazán dús arájú párlatot készíteni. ) Sajnos a macerás kivitelezés miatt csak "házi" főzéssel kivitelezhető (szinte) De ez nagyon titkos infó.. nem vagyok hajlandó elárulni... esetleg majd személyen a megfelelő bevitel után. Persze viszek majd mintát.
Kimélem a csapágyat azzal hogy nem viszem túlzásba a hőmennyiséget. Holnap lemérem hidegen. Hivatalosan 25mm-nek kéne lennie de valamiért mégis kisebb(vagyén voltam balfék a mérésnél.... ).
Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2019 nov. 01, 10:58.
Az alap gondolatodra vagyok már csak kíváncsi : hogy megméred a tengelyt , vagy likat ahova beteszed a csapágyat -RENDBEN ! de egyáltalán mi a ...ért kezdesz méregetni egy csapágyat ? Szerintem még a legszarabb csapágy is tudja a névleges méretet manapság . De ha nem is , akkor is olyan kicsi a szórás , hogy a mi területünkön , az le van ...va .
Te nem valami mérnök vagy ?
A boltban számtalanszor megtörténik , hogy kér az ember facsavart . Mondjuk 4X40 et . Akkor előkap egy tolómérőt , mér és azt mondja : ez csak 3,86 és 38.5 !!!
Maga mérnök ? -igen de csak voltam már nyugdíjas - nem meós voltam - esztergályos voltam .........stb stb .
................................
Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2019 nov. 01, 17:35.
Gázlángot használok jobb híján a melegítéshez a lézeres hőmérőm meg nem ilyen kicsi dolgokra lett kitalálva. A mérés csak arra kellett hogy tudjam mikor elég a hő és mehet az összeszerelés. "Érzésre elég meleg" című esettel már ráfáztam nem egyszer.... (Lehet mondani hogy túl óvatos vagyok de én jobb szeretek tartósságra menni mint gyorsaságra.)
A hajtóműgyárban be volt dugva reggel a rezsó , egy nagy fazékban közel 100-fokon főtt az olaj ,ami belefért:azt abban melegítették az összerakáshoz .A folyamatos használattal nem hevült túl.
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Pontosan ilyen műhelyrezsót használok,ha szükségem van rá,már vagy 30 éve.Azonkívül,hogy a betáp gumikábelt,elöregedés miatt már többször cseréltem kifogástalanul működik.Ezen szoktam barnítani,kerékpárláncot kifőzni grafitos faggyúban,bowden forrasztáshoz ezen melegítem fel a forrasztóónt tégelyben,sőt gumit is vulkanizáltam már rajta.Jó időtálló szerkezet.Egyetlen hiányossága,hogy nincs rajta hőfokszabályzó,de "szép asszonyban kis qrvaság,nem nagy baj",ahogy Apám mondogatta néha.Csak tartson már ki velem,amíg szuszogok,meg ne ártson neki a dicséret!
A kis NSU váltója összeillesztve,s az aluminium léptetővilla....természetesen kopásnyom mentesen. Akkor is tuttak valamit.. Bár.. Mátyás királynak is volt zsebórája... azt a kis időt visszatekintve figyelünk.. az akkori mesterek is tudhattak valamit. ( hatalmas elismerés és csodálat) Elképzelem amint 500 éve óratengelyt esztergáltak,fogaskereket martak.. Nem nagy ügy ez... csak nekünk egyszerű halandóknak.
Komment