Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Cz - wsievers

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Cz - wsievers

    Üdv mindenkinek!Én egy 20 as éveim végét taposó Czetkás vagyok.Gyermekkoromban kerültem először kapcsolatba motorkerékpárokkal, akképpen, hogy nem volt autó a családunkban, viszont motor annál több.Még a kéményseprő is meglepődött,hogy még a padon is motor állt.Egyik nagyapám 125/50 es csepivel rótta az utakat a másik p10 es pannóniával, apámnak 175 ös olajszivattyús Czetkája volt, nagybátyámnak Verhovina 4 es.Gyermekkoromban először a Cz,majd a p10 es tankján utaztam.Nekem a rámhagyott Verhovina volt az első motorom(nagybátyám cserébe elvitte a pancsit), amivel mindíg 2 en mentünk motorozni, mert a hegyet nem bírtaKésőbb ez orvosolva lett a csepel blokk és édesapám közreműködése által.(nem kell felhördülni,a csepel továbbra is megvan,bár nagyon rozsdás állapotban, szinte lehetetlen a felújítása, vagyis mindent venni kellene hozzá)Első fizetésemből pedig megvettem az első nagymotoromat,egy 1980-as 350-es Czetkát,amit azóta is napi használatban van,sajnos a család régebbi motorjai elkallódtak az idők során.Birtokomba került még pár motorkerékpár az eltelt idő alatt,Mz Ts 125, Cz 175 450-ek(3 db),Izs Planeta 2, ezek az idén eladósorba kerültek egy négyütemű szovjet(orosz vagy rossz esetben ukrán) álom miatt
    Viszont a 350 es Czetka az marad
    És szivesen segítek bárkinek, elég nagy robbantottábra-alkatrészkatalógus-javítási könyv gyüjteményem jött össze az idők során...Elsősorban Jawa,Cz,Mz,Pancsi,Dnepr,Ural. Ha kell valami szólj, szivesen segitek, akár típusazonosításban is.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    #2
    Szia!

    Érez jól magad itt köztünk!
    Ahogy olvasom a bemutatkozásodat, rengeteg gyakorlati tapasztalatot tudsz majd megosztani a többiekkel!
    Ha pedig valóban elindulsz a lejtőn, és tényleg belevágsz egy négyütemű szovjet lázálom kergetésébe, akkor segítek majd - amennyire tudok - néhány felesleges kört megspórolni.
    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

    Komment


      #3
      Isten éltessen sokáig!
      Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

      Komment


        #4
        Szia! Akkor én most élnék az ajánlatoddal. Egy 1972-es CZ 175 Sportból rángatnám ki a blokkot, de nem jön. Jól látom, hogy ha kiszerelem a hátsó lengővillát tartó tengelyt, akkor kijön a hátsó blokktartó is? Ha igen, hogyan lehet ezt a tengelyt sérülésmentesen kirángatni? Előre is köszönöm a válaszod!

        Komment


          #5
          Mindenképpen ki akarod venni a hátsó tengelyt? Mert ha leveszed a hengerfejet és a tankot, akkor kijön a blokk fölfelé(föléálsz, és az elejét emeled ki előbb, és bal oldal felé átemeled az első motorblokktartón-egyik kézzel a henger alatt fogjad, a másikkal meg a berúgókart). Könnyíthetsz ezen, ha eltávolítod a légszűrő aluöntvényt(3 csavar tartja 2 fent a takarólemez alatt, 1 pedig alul ha jól emlékszem 2 kis lemezzel van a blokktartó csavarhoz rögzítve)...vagy eltávolítod a középállványt..valameiket mindenképpen ki kell venned. (leveszed a lábtartókat, kiütöd a tengelyt, és lefelé lehúzod a sztendert-jah és figyelsz hogy a rugója ne repüljön messzire)-én a hengerfej és a sztender levételét javaslom(az jár a legkevesebb bontással), úgy kijön a blokk, mert a sztenderben akad meg. A lengőkartengelyt bal oldal felé ki lehet ütni a fék , a féklámpakapcsoló, és az azalatti rögzítőcsavar eltávolítása után(középen még van 1 rögzitő hernyócsavar ha jól emlékszem).
          Click image for larger version

Name:	N.JPG
Views:	2
Size:	154.2 KB
ID:	131315

          Amúgy te tetted fel az Izs órát a veteránapróra? Érdekelne...

          Frissítés: A Czetka 350 mellett az Izsem is marad!
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 jún. 29, 00:33.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment

          Ugrás az oldal tetejére
          Working...
          X