Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T5+motorkuli

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Szia Cooper 341!

    Ugyanilyen motorom van, csak nálam nem a hónap, nap, hanem az év egyezik a születési dátumommal.
    21 éve vettem 30 ezer Ft-ért tulajdonostól. (Ez ma ér kb. 200 ezer Ft-ot.)
    Vagy 5 éve álltam neki. Ráköltöttem a blokk felújítására 50 ezer Ft-ot, a gumikra 30 ezret, bovdenek izzók, apróságok 10 ezer, új ülés 12 ezer, fékek 10 ezer, és most ott tartok vele, hogy üzembiztosan motorozható.

    A festése eredeti, néhol, néhol rozsdába hajlik, kb. olyan, mint a tiéd, talán a sárhányóm festése kicsit szebb.
    A krómos részeim tropák voltak a tiédhez hasonlóan, ha kicseréltetném őket szépre, akkor az belekerülne vagy 150 ezerbe, és akkor nagyon hülyén nézne ki a motor, hogy csillogó króm, és eredeti kopott festés, tehát festetni is kellene, ami vagy 50-100 ezer.

    A "vége" így volna vagy fél millió, és lenne egy olyan típusú Pannónia motorom, amiből a legtöbbet gyártottak annak idején, tehát kuriózumnak semmiképpen nem nevezhető...Ez az eladási árban is megmutatkozna, megkaphatnám érte akár a bekerülési költség felét is...

    Nem véletlen, hogy megálltam ott, ahol vagyok vele. Motorozásra tökéletes, és nem üt el a matt eredeti festés a kopott krómoktól. (Persze a krómról letisztítottam a rozsdát.)

    Kiállítási darabnak nem volna jó, de nem is annak készült...

    Egy ilyen Pannónia üzleti projektnek teljesen alkalmatlan, hobbinak viszont tökéletes, ahogy az általam ismert horgászok többsége sem fog soha annyi halat, amennyit költ a horgász cuccaira...A hobbi az ilyen...valamiért a nők ezt nem értik meg...

    Szóval felújításból akkor lehet hasznot kihozni, ha valami jó ritka (lehetőleg háború előtti német) alapanyagot találsz, amiről vagy kevés cucc hiányzik, vagy szinte ingyen meg tudod szerezni (nem könnyű, mert a nepperek már szépen letakarították az országot), és ezt újítod fel. Tekintettel a bődületes alkatrész árakra és a magas szakipari költségekre, még ez is necces lehet, jobb ha eladod, ahogy van...

    Visszatérve a Pannóniádra, ez egy jó kis motor, az, hogy ha átírható, önmagában ér vagy 100 ezer Ft-ot, szeretik errefelé a népek, mert a miénk, és sokakban nosztalgiát ébreszt, Bárhová bepöfögsz vele, elismerő pillantásokat és vállveregetést hoz neked, alkatrész meg van hozzá mindenfelé...Szóval tartsd meg, motorozz vele, jó ez első veteránnak, aztán majd meglátod...

    Komment


      #32
      Koszi a biztato szavakat.A t5 mindenkepp megy csak elobb motorozhatova teszem.A T1 tuti marad mar csak a datum miatt.Azt vegkepp nem tudom mennyire ujitom meg.Majd elvalik ha hozza jutok idoben....

      Komment


        #33

        Komment


          #34
          Asszem elég tiszta.Lehet ossze rakni....

          Komment


            #35
            Aha,valami látszik.... hajrá!

            Komment


              #36
              Cooper341 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Asszem elég tiszta.Lehet ossze rakni....
              Nem ,nem-a főtengely amit remélhetőleg nem látunk még-egyszer fényesebb mint a blokk,szeretném ha fordítva lenne ,most érdemes kipolírozni:hozzáférhetőbb
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #37
                az jön most a belsöség...

                Komment


                  #38
                  üdv fanok.Kérdésem lenne a kuplunggal kapcsolatban.Mi a helyes összeszerelési sorrend a lamelláknál?Illetve találtam egysérült belsö körmös lamellát aminek az egyik oldalán parafa volt,fele leszakadt.Van 3 kuplumgom de nem találtam több ilyen lamellát csak sima tárcsák vannak a többiben.köszi a segitséget..Még egy kérdés,mekkora és milyen meghajtó lánc valo a t5 re?Nem a primér láncra gondolok..
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Cooper341; 2017 nov. 21, 20:07.

                  Komment


                    #39
                    Cooper341 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    üdv fanok.Kérdésem lenne a kuplunggal kapcsolatban.Mi a helyes összeszerelési sorrend a lamelláknál?Illetve találtam egysérült belsö körmös lamellát aminek az egyik oldalán parafa volt,fele leszakadt.Van 3 kuplumgom de nem találtam több ilyen lamellát csak sima tárcsák vannak a többiben.köszi a segitséget..Még egy kérdés,mekkora és milyen meghajtó lánc valo a t5 re?Nem a primér láncra gondolok..
                    A legalsó egy parafás lamella, a legfelső meg lemez.
                    4-4db van egy szettben. De ha utángyártottat veszel esetleg akkor beszerelés előtt főzd ki olajban!
                    Ha viszont jó kuplungot akarsz akkor rakj bele Japán motorba valót.
                    Ebben a témában volt róla szó, valamikor írtam oda egy listát is hogy milyen motorok lamellái jók bele. Bár azzal a listával azóta összefutottam már jó néhány helyen

                    Komment


                      #40
                      Cooper341 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      egyik oldalán parafa volt,fele leszakadt.Van 3 kuplumgom de nem találtam több ilyen lamellát csak sima tárcsák vannak a többiben.köszi a segitséget..Még egy kérdés,mekkora és milyen meghajtó lánc valo a t5 re?Nem a primér láncra gondolok..
                      Egyszerű arasztészjárás szerint,egyoldalú parafást nem gyártottak,tehát kétoldalú kell és legyen meg a kellő vastagság ,csere-bere beverődött lapokra kiverődött ház,beverődött kosár,rozsdás,görbe:nem nyerő!
                      Dísznek mindegy ,utánfutós néha villogok-ra mindegy ,de ha úgy érzed:meg akarod csinálni akkor közel hibátlannal szereled.

                      Meghajtólánc:gazda függő az a lényeg 1/2"-os és a megfelelő széles legyen:MZ,ETZ,JAWA,láncmegfelel legfeljebb a hossza más az pedig szerelhető,teljesítménben mind felette van emiatt jó,egyébként a mezőgazdasági boltokban beszerezhető mintát érdemes vinni és meg kell számolni a gőrgőket aszerint vásárolandó,a Piros könyv írja a pontos méreteket,érdemes beszerezni,én karácsonyi ajándékként kaptam meg......
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #41
                        tudom irtátok már valahova a lamella vastagságot,de már nem tudom hova.Amugy találtam a 3 szett közt egy közel uj állapotut,gyáriban.Az kerül bele a t5 be.köszi a válaszokat

                        Komment


                          #42
                          Üdv.Egy nem ide tartozo kerdes,de hatha tudtok infozni hozza.Mit erget egy papir nelkuli,feltetelezem hianyos INDIAN?Laposszij hajtasu.Meg csak info van rola hogy tudnak egyet elhanyagolva de szaraz helyen.Egyenlore tobb infom nincs rola..

                          Komment


                            #43
                            Cooper341 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Üdv.Egy nem ide tartozo kerdes,de hatha tudtok infozni hozza.Mit erget egy papir nelkuli,feltetelezem hianyos INDIAN?Laposszij hajtasu.Meg csak info van rola hogy tudnak egyet elhanyagolva de szaraz helyen.Egyenlore tobb infom nincs rola..

                            Sokat. ....De lehet, hogy többet...........................................

                            Komment


                              #44
                              Szerintem mind láncos volt. Legyen szerencséd!

                              Komment


                                #45
                                Annyit tudok szij hajtasu es a csepptankon nagy indian fej van.Elobb utobb foto is lesz remelem..

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X