Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Hűűű.
Meglepödtem ,nem hiszem el hogy reagált valaki a RIGÁRA.
De azt hiszem azért mert sokatokban a gyermekkorát idézi fel.
A bemutatkozomba irtam hogy kezdö motoros(veterános)vagyok,énis fateromtol halottam a rigárol,neki 4ese volt.
Annyit kideritettem roluk hogy a származás elvileg a Simson s50 (shul)ha jol irom(bocs)
és ügye megmaradt kitudja miért az s jelzés verhonak a W .
s50,s57,s58megmég?verhó uez w-vel
Na én ebbe is szeretném a segitségeteket.
Mert akárhol utána nézek mindenki máshogy irja le öket még Riga klubb is.
Nembeszélve az aprób alkatrészekről pl az én 16-osom hátsó telója külömböző szinü sima zöld,metál zöld.
De ez nemis baj az eggyik a másiktól 0.5cmrel rövidebb.(miért?)
Ezért is irtam le hogy agyár vagy mi emberek nemfoglalkoztunk vele,és valoszinü és már kezdek biztoslenni benne
hogy csak azok voltak rosz véleménnyel róluk akik nem értettek hozzá.vagy sz....ták le.
De nem baj igy nagyobb élmény össze hozni egy eredeti Riga 16ost.
Ésmég annyi hogy igaz irtam már ,szeretném a testvér darabokatis összehozni ,meg persze a magyar márkákatse felejtem el.És tudjuk utobbiak nem 10ezertöl kezdődnek.(sajna)mert szépek,és kellenek nekem.
Köszi hogy írtatok És még sok ilyen irományt szeretnék olvasni engem nagyon szorakoztatott
köszi.
Annyit kideritettem roluk hogy a származás elvileg a Simson s50 (shul) ha jol irom (bocs)
és ügye megmaradt kitudja miért az s jelzés verhonak a W.
s50, s57, s58megmég? verhó uez w-vel
Nem ismerem a Rigák történetét, azonban úgy tudom, a Riga és a Verhovina azonos konstrukció, a Verhohovina mopedek "belpiacos" motorok voltak, a Szovjetunió tagállamaiba, míg a Rigákat exportra gyártották. Az általad írt W valójában Ш-betű, ami a cirill ábécében a magyar S-nek megfelelő hangot jelöli. Az Ш latinbetűs átirásakor (a [sh] mellett) gyakran az Ã…Â -t használják, és ha jobban megnézed, a Rigák kuplungdeklijén lévő S-nek is van egy kis hacsekja (tehát Ã…Â szerepel rajtuk). Így tehát feltételezem, hogy egyszerűen csak a latin betűs átiratról van szó, a javarészt "nem cirill betűs" piacokra.
Hogy maga az Ш/Ã…Â miből ered, azt nem tudom, de kétlem, hogy a Simsonhoz lenne köze.
Érdekességképpen leírom, hogy a szintén szláv, lengyel Komar/Romet mopedek és mokickek motorjainak kódja is S-el kezdődik, pl. a lemezvillás Komar-ok blokkja az S-38 volt. Ez az S azonban a magyar [sz]-nek felel meg, és tudomásom szerint a lengyel 'silnik' szó rövidítése, ami erőforrást/motort jelent. Ez tehát a 38-as típuskódú erőforrás.
Nagyszerü.erre nemis gondoltam pedig logikus lettvolna.
Nemistudom hol olvastam amit leirtam,simo koppintásnak írták le.csak mit jelenthetnek????hátha vki tudja a választ
erre is.
Köszi soveny
Nem ismerem a Rigák történetét, azonban úgy tudom, a Riga és a Verhovina azonos konstrukció, a Verhohovina mopedek "belpiacos" motorok voltak, a Szovjetunió tagállamaiba, míg a Rigákat exportra gyártották. .
Ez annyiban elfogadható, hogy a Verhovina felirata ciril betűs, viszont akkor nálunk nem lehetett volna kapni őket.
Továbbá az én ismerőseim körében a Verhovinát tartották jobbnak (megbízhatóbbnak) szemben a Rigával illetve a 5-ös vagy 6-os Verhovina krómozott sárvédői más motorokra is tuning-alkatrészként számítottak.
A Riga és a Verhó blokkja 100% ig azonos. Csak a megbízhatóságra reagálva. Megjegyzem hogy az ismerőseimnek mind ki kellett cserélni a Verhók ülését, mert nem bírta a műanyag a strapát
Mi mindíg ketten mentünk motorozni a Verhovinával, ha jött az emelkedő, a haver leszállt, és engem a motorral feltolt a dombon, majd a tetőn visszaült, lefelé pedig boldogok voltunk
Ez annyiban elfogadható, hogy a Verhovina felirata ciril betűs, viszont akkor nálunk nem lehetett volna kapni őket.
Ezt nem tudom megítélni, az általam olvasottakat írtam le. Bár én ennyi információból nem tudnám az általad említett következtetést levonni.
Az is lehet egy magyarázat az eltérő jelölésre, hogy a Rigákat a Lettországban - a lett nyelvet latin betűkkel írják, az Ш-t itt a már említett Ã…Â jelöli -, a Verhovinákat pedig a cirillikát használó Ukrajnában gyártották.
Minden esetre, érdekesség, hogy egy exportra szánt Verhovina 4-esen a tankfelirat is - MOTO 50 -, illetve a dekli Ã…Â -betűje is latinbetűs. Hogy ez mennyiben eredeti jármű, azt nem tudom.
Sziasztok! Én a verhó 6-omat 1978-ban kaptam úgy , hogy addig motorozni nem tudtam ( a Mecsek Áruház parkolójában mutatta meg az eladó srác, hogy hogyan vannak a sebességek) akkoriban ez a moci 4950ft volt, a Simson pedig ha jól emlékszem 6500-6600 volt. A Jawa Mustang is ilyen körül volt. Arra nagyon emlékszem, hogy akkoriban pécsi gyerek lévén sokszor vittem ki Uránból a bőrgyár mellé a szervízbe mert midig kilyukadt a tank a csap környékén, sza....kodott a gyújtás stb. De mégis , hogy így vénülök bújom a hirdetéseket és mit akarok venni??........Hát persze,hogy egy v 6-ost a Babettám mellé
OdinHEM, Kakas és 2 további látogató kedvelte ezt.
Hát nem hittem volna, hogy ennyien szeretik a rigákat. Nekem orosz motorból eddig csak verhovina jutott, a jó öreg betekerős, de volt vele gond főleg az emelkedőkön, ott aztán mindegy volt neki, hogy kapott új szimeringet, gyűrűt, rendes beállítást... tehettem bármit, az akkor is csak tolva ment a dombon De sebaj, most el fogom cserélni egy riga 3-ra, remélem az pár kilóval könnyebb lesz...
Elkészült aRIGA16.
Majd rakokfel képeket is.
4honapig tartott de elkészült.sajnos nemtudtam várni mig összejön a pénz a gyári szinre ami arany,zöld volt.
Így kikevertem egy másik gyári szint amit sikerült jól össze hozni kék,fehér lett a lett.
Rengeteg idöt töltöttem el vele mire lepucoltam a ráégett dzsuvát.ez volt a legnehezebb.
A szétszedése gond nélkül ment,mindent ,minden eggyes részletet lefotoztam hogy könyitsem az összeszerelést.
A blokkot nem szedtem szét teljesen a blokközép egybemaradt.azt mondta kitöl vettem hogy gondvan a kompreszioval.
Volt is mert mikor hozzámkerült kipróbáltam elsöre beröffent,de nem akart elindulni.na mindegy szétszedve azt tapasztaltam hogy a hengerfej a hütőbordák közt valami fekete szurkos ocsmányság van olyanvolt mint a beton alig tudtam lekapirgálni.a hengerfej felsö részén nem volt tömités,a tömités készlet olcso 166ft de nem küldtékki mert nem rendeltem elég magas összegbe igy nemérte meg (web áruház)na mindegy volt apának klingeritje ,papirsablon ,átmásolás kivágás,ezse egyszerü.mindmeglett.
A blokkal még sok dolgom volt a sáros olajtol megszabaditás,majd drót kóccal beg csiszolgattam ovatosan ne csináljak
mély karcokat.És avégén ahol értem poliroztam ,poliroztam és csak poliroztam.Elkészült összeraktam.SZép klutyogo hanja és szuszogása csak vitt elöre jöhet a többi alkatrész.
Nem tudom kifogja végigolvasni de azért folytatni fogom.
A blokkrol is van kép milyen volt,és lett.
A "korosztályod" pedig a fészerben hagyta a Rigát-Verhovinát, hogy az én korosztályomnak is ez legyen az első motorja, és szívből gyűlöljük a Simsonosokat
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment