Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Rigások?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Rigások?

    Üdv.
    Én kiváncsiságbol inditom ezt a témát mert valamiért ezeket a jószágokat senki sem kedveli.
    Vagy mégis?
    Most én riga 16-on dolgozom.Megszeretném menteni,és ha minden jól megy a fajtársakat is.
    Ha van rigás köztetek,akkór jólenne egy olyan dolgot össze hozni ahol ezeket a jószágokat kiveséznénk.
    Mert valahogy úgy tünik a gyár vagy mi emberek össze kutyultuk őket és lehetetlen kideriteni hogy náluk mi a gyári állapot.

    #2
    Riga 4-től 16-ig mindből volt nekem kezdő siheder koromban. Most is vettem egy Riga-4 est nosztalgiából. Egyébként nekem jó véleményem volt róla. Vagy csak az idő mindent megszépít Ha tudok segítek.

    Komment


      #3
      Riga moped drága kincs jobb ha van, de jobb ha nincs.
      Nekem igaz nem Rigám van hanem Karpati de lényegében ugyan olyan kivitel.
      Riga klubbot már nézted ? ott szerintem van anyag bővebben. De itt is maradj

      nekem is jó a véleményem tűzön vizesen és még a pokolban is átmegy. Ha nem is tartod karban és log mindene akkor is pöfög.
      Nekem most tekerős blokk van benne. Mindent megiszik amit be tud robbantani. Ezer szebből vérzik, de a fizikát meghazudtolva szépen működik.
      Utoljára szerkesztve a következő által: BeniP10&P21; 2012 márc. 23, 21:45.

      Komment


        #4
        nekem verhovinám volt... leghosszabb útja Pestről Szajol volt, mire odaértem udvarolni indulhattam is haza
        Budapest-Fehérvár útvonalat havonta 2-3x tettem meg vele egy odaút majd 3 óra volt, és min 2x leesett a lánc.
        de szerettem
        Kakas kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          norinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          nekem verhovinám volt... leghosszabb útja Pestről Szajol volt, mire odaértem udvarolni indulhattam is haza
          Azt hittem azt hozod ki belőle, hogy mire odaértem udvarolni, már másé volt a csaj
          Külömben nekem is volt Verhovinám, a Keravillban vásároltam(az apukám) '79-ben 1.570,-Forintért.
          Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2012 márc. 23, 21:52.
          Kakas, Tamás78 és norinco kedvelte ezt.
          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

          Komment


            #6

            én az ecserin vettem, de megnem mondom mennyiért és asszem '75ben
            -t5- kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Azt hittem azt hozod ki belőle, hogy mire odaértem udvarolni, már másé volt a csaj
              Külömben nekem is volt Verhovinám, a Keravillban vásároltam(az apukám) '79-ben 1.570,-Forintért.
              Ez az összeg nekem nagyon karcsúnak tűnik !! A bátyám Riga-4 e ( amit később megörököltem )1974-ben 4500 ft volt. A SPUTNYIK félverseny 4 sebességes biciklimet vettem 77-ben kerek 1500 ft-ért a Centrumban.

              Komment


                #8
                Én 1987-ben vettem, az első motoromat, egy Riga Minit. Pontosan már nem is emlékszem, hogy hol, talán valahol az Andrássy út környékén, onnan toltam hazáig (mert a boltban nem volt felkészítve az indításra). Az ára mintha 4600Ft körül lett volna, úgy emlékszem. A Simson 6 vagy 8 ezer lett volna, arra nem volt pénzem.
                Aztán az előírt szereléseket elvégezve már alkalmas lett az indításra, és ment is.
                ~1000km-t hajtottam, akkor jött a kötelező garanciális szerviz, tartott is vagy 2 hétig, a km-kihajtást is meg kellett tuningolniuk, mert kipurcant, meg már kidobálta az 1-est. Mondjuk azt a javítás után is.
                Kicsivel később meg akartuk tuningolni, de az önjelölt tuningmester srác nem állt a helyzet magaslatán, és a kieső csapszeg-zégertől teljesen beállt a motor. Szétvertük, ki is jött a dugattyú, totálkáros hengert és dugattyút eredményezve.
                Ezután nem apróztam, rapityára szedtem a blokkot, szinte minden alkatrészt kicseréltem, új csapágyakat kapott, egy csomó új váltóalkatrészt, új tőtengelyt, hengert, dugattyút, és Jawa Mustang gyűrűket, mert eredetieket nem lehetett kapni. Romet parafa tárcsákat reszeltünk bele.
                Nagyon jó lett, jól is ment, nem folyt az olaj, persze csörgött-zörgött. Kiemelt a kuplung, alig fogyasztott (2l/100km), szépen vette a fokozatokat...

                Aztán kb 2500 km után elszállt a kuplung, a fémtárcsákról ledarálódott a belső fog. Kapni nem lehetett, így eladtam az egészet, egyik haverom vette meg, aki dekopírfűrésszel acéllemezből vágott új lemezeket, és ment is neki a motor még utána nagyon sokáig. Évekkel később kidobta, de csak azért mert már gáznak érezte közlekedni egy Rigával, ment még akkor is, igaz emlékeim szerint a kuplungba néha kellett újabb tárcsákat vágnia.
                Tequila kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Olvastam valahol a neten hogy a Riga korai típusiban a Jawatól vettek blokkot csak a deknit rakták-rá Szovjetben Riga felirattal. Ez vajon melyik Riga lehet?

                  Komment


                    #10
                    mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ez az összeg nekem nagyon karcsúnak tűnik !! A bátyám Riga-4 e ( amit később megörököltem )1974-ben 4500 ft volt. A SPUTNYIK félverseny 4 sebességes biciklimet vettem 77-ben kerek 1500 ft-ért a Centrumban.
                    Lehet, hogy igazad van, de az "apró" az 570 volt arra nagyon emlékszem, talán 5.570,- lehetett? A Te adataid szerint helytállóbbnak tűnik!
                    De most belegondolva, ezt meg sokallom, mert '85-ben az első fizum a bányában 8.500,-volt és én 2x annyit kerestem mint a haverok a Videotonban!'85-ben egy négy lámpás 1500-as Lada 165.000,-be került!
                    Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2012 márc. 23, 22:50.
                    Kakas és mir-mur kedvelte ezt.
                    A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                    Komment


                      #11
                      Akkoriban az árak sokkal aránytalanabbak voltak. Mikor elkezdtem dolgozni 83-ban 16ft 50 fillér volt az órabérem. Akkoriban vettem egy SHARP 1 kazettás decket. 11.500 ft volt. Azóta eltelt 29 év, és ezért a pénzért most HI-FI tornyot veszel CD-vel meg minden hütyüvel.
                      Ja ! A családunk új Wartburgja 87-ben 126.000 volt
                      Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2012 márc. 25, 14:55.
                      -t5- kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Az árak sokat nem változtak Én 2000 körül vettem 3ezer forintért. Beállt blokkal.

                        Komment


                          #13
                          BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Az árak sokat nem változtak Én 2000 körül vettem 3ezer forintért. Beállt blokkal.
                          '85-ben még nem árultak beállt blokkost a Keravillban, lehet én is azt választottam volna!
                          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                          Komment


                            #14
                            nekem a 85-ös év nem adatott meg sajnos mivel személyem gyártási éve is több. Így nekem a elnyűtt verziók maradtak.

                            Komment


                              #15
                              BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              személyem gyártási éve is több.
                              Irigyellek is érte, de majd Te is "megöregszel"!
                              A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X