Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    a szerelés a könnyű (ízlés szerint akár élvezetes) része a munkának
    Ha már az összeszerelésnél tart az ember, akkor az tényleg élvezetes tevékenység. Mondjuk én a lemezmunkákat (egyengetés, hegesztés stb) annyira nem szívlelem, rendes felszerelésem sincs hozzá - inkább szétszedek pár km-órát, az nyugtatónak sem rossz.
    Épp most készül egy (MZ-ről bontott) Trabant órából a napi számlálós a Pannoniámra.
    Che és St.Z.350 kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      Sziasztok!

      Gondoltam benézek a "kocsmába" s elújságolom, hogy ha minden igaz, s jól megy, a napokban szert teszek egy 1956 os D-Csepelre. Ha sikerül, ezzel teljesülne egy nagy álmom.
      wsievers és Che kedvelte ezt.

      Komment


        Sikerült, nálam van a motor. Igaz egy fél városrészen át hazatolni esőbe, 5 fokban, lapos kerékkel, eléggé nagy mutatvány volt.
        kollarg, mátéapu és sricsi70 kedvelte ezt.

        Komment


          56-os Csepel??? Én hazatolom, Szegedről, főleg ha jó állapotban van, és papírja is van.:-)))))

          Komment


            dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Sikerült, nálam van a motor
            Gratulálok hozzá!

            dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            5 fokban
            Legalább nem volt meleged.

            dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            lapos kerékkel
            Vagy lehet, hogy mégis?

            Komment


              Nem fáztam! A papír ügyek azok kigubancolás alatt állnak.... talán meglesz, ha nem akkor még van pár váz a közelbe, próbálunk másikat gubancolni.
              A motorral is lesz mit kezdeni, de nem baj fő a lelkesedés. A főbb darabjai megvannak rendbe.
              Sajna van pár cukor dolog ami nincs, de hát ez egy ilyen. Majd rakok fel képet is.

              Komment


                dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nem fáztam!
                Hát én majdnem lefagytam a motorról , pedig fel voltam öltözve rendesen... A papírozáshoz pedig sok sikert .

                Komment


                  lai #422-hozzászólás
                  Király kis gép!Ezekhez nincs táblázat ezeket a régiek fejből állitgatták.Nyugi számolni kell,meg kell mérni az emelkedését a vezérorsónak.Ezt pontosan tolómérővel teheted meg,akaszd a tolómérőt,a menet élébe és számolj tíz menetet és egyazon széléig mérve,kiderül az alap.Lehet miliméter,col,és pi-vel osztható.ha miliméter akkor a metrikus menetet a legegyszerűbb beállitani.Ha a főorsó és a vezérorsó tengelyére egyforma számú fogaskereket teszünk/a kettő összekötő"közvetitő"fogaskereke nem számit/akkor ugyanolyan menetet vághatunk mit a gépé.
                  Számoljunk 6-mm el. ha szükségünk van 2-mm-es emelkedésre- 6:2=3-afőorsóhoz képest harmadát kell forognia a vezérorsónak.tehát:egy-30-as fogszámú meghajtó fogaskeréknek egy-90-est kell meghajtani ez nem ér össze ezért kell a közvetitő fogaskerék egy darab bármilyen fogszámmal.A fogszám lehet akármennyi(géptől függ)csak az arányok számitanak. 1:1-1:1,25-1.1,5-stb.Magyarul negyedelni,harmadolni,felezni-kell.Ezeken a gépeken nem volt burkolat csak egy két helyen azis a gépet védte nem az embert.!akkoriban mondták"csak a gépnek ne legyen baja"
                  ALAPVETŐ BURKOLATOK NÉLKÜL NE SZÓRAKOZZ A GÉPPEL.
                  És utána is csk óvatosan a gép nem ál meg ha kiabálsz neki,ha elvitte a kezed ezt ne felejtsd el!
                  Ha valamit nem érthetően irtam keress,ha tudok segitek.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2012 okt. 31, 07:06.
                  Lai, CZsolti és Che kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    király kis gép!Ezekhez nincs táblázat
                    Feltételezem, hogy esztergapadról van szó. Ha írtok típust azért megpróbálok keresni valamit. Elég sok ilyen cucc áll rendelkezésemre. Egy próbát megér. Amúgy az előtolás beállítás leírása korrekt és szemléletes.
                    Lai kedvelte ezt.

                    Komment


                      Közben szétszedtem a blokkot, mármint amit lehetett belőle. Mert a henger dugóval együtt kuka sajnos. Nem baj majd szerzek másikat hozzá. Meg beadtam a kérvényt a KEKKH-hez a kapcsolatfelvételire.

                      Komment


                        Ezeket most találtam, ha volt már a fórumon akkor bocsi!
                        Diafilm

                        Szeretném még kérdezni, hogy oldalkocsis motor vontathat-e? Be kell ezt vezetni a forgalmiba? Nekem mondtak már mindenfélét.
                        És hogy mennyibe kerül mostanság egy motorkuli? Keresgélek de meglepődve látom hogy elég drágák mármint szerintem, tényleg ér mondjuk 250.000 ft ot egy ilyen? Ha esetleg tud valaki eladót az írjon! Köszönöm!

                        Komment


                          Tibor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Szeretném még kérdezni, hogy oldalkocsis motor vontathat-e?
                          A magyarországi rendeletek szerint nem. Vontatni csak szóló motorkerékpárral lehet, és csak egynyomon futót.
                          wsievers kedvelte ezt.
                          Everything is better when you decide you don't care.

                          Komment


                            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Amúgy az előtolás beállítás leírása korrekt és szemléletes.
                            Közben megtaláltam előrébb a képeket az esztergáról. Ha lerajzolod a vezérorsó hajtásláncot és leírod, hogy milyen cserekerekeid vannak (csak a fogszám lényeges), akkor megpróbálhatunk egy táblázatot összehozni. Van itt a cégnél néhány öreg szaki ők tudnak segíteni ebben. A vázlatba feltétlen írd oda a fogszámokat is, valamint a vezérorsó menetemelkedését.
                            Lai kedvelte ezt.

                            Komment


                              mateapu,
                              CZsolti, köszönöm mindkettőtök segítségét! A vezérorsó hajtásláncot igyekszem minél előbb közzétenni. Az lenne még a kérdésem, hogy van rajta egy 3 állású kapcsoló (amire a fehér kábel van ráakasztva) milyen funkciója lehetett? Illetve anno hogyan oldották meg az ellenkező irányba történő forgást? ( ez a gép még valamilyen secunder meghajtással rendelkezett. Ezalatt azt értem, hogy közös tengely hajtott meg egyszerre több gépet valószínűleg felülről, szíj segítségével.) A képen látható hátsó tárcsa már a később rászerelt motor tartozéka. Click image for larger version

Name:	DSC09943.jpg
Views:	1
Size:	180.5 KB
ID:	133298 Gyárilag csak annyi volt ami a tokmány mögött helyezkedik el+a nagy fogaskerék, ami az egészet rákapcsolta a rendszerre, ha szükség volt a gépre..
                              Mint ahogyan mateapu is említette, védőburkolat nem sok van hozzá (jelenleg nincs is rajta csak egy) de ezzel ellentétben nagyon frappánsan ki lett találva.
                              CZsolti és mátéapu kedvelte ezt.

                              Komment


                                Lai eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                3 állású kapcsoló (amire a fehér kábel van ráakasztva) milyen funkciója lehetett
                                Az minden bizonnyal az irányváltó kar. Pl. ha bal menetet vágsz, vagy balos késsel forgácsolsz, akkor a előtolásod balról jobbra halad.
                                Lai eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Ezalatt azt értem, hogy közös tengely hajtott meg egyszerre több gépet valószínűleg felülről,
                                Igen ! Sok üzembe egy központi hajtást használtak, és arról ment az összes gép. A 100-as Szakmunkásképző tanműhelyében is ilyen módon voltak meghajtva az EAN gépek.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X