Lai
Ez a gép nagyon ismerős.Volt egy idősebb változata baklábas tipus.
Igen ezeket a gépeket transzmissziós hajtással üzemeltették.Eredetileg gőzgép-stabilmotor-és később villanymotor meghajtással üzemelt mühelyenként.A falra épitett tengelyeken lapos szijtárcsák voltak rögzitett és szabadonfutók a szijakat "piszkavassal"terelgették a mehajtásnak megfelelően a hátramenethez a csavart szijas tárcsára kellet terelni az előre pedig egyenes hajtáshoz.
Ezen a gépen a lassú áttétel egy elmés excenteres tengellyel van megoldva a meghajtott és a meghajtó fogaskereket egyszerre emeli el és vissza.vigyázni kell vele mert össze lehet kapcsolni a direkt és a lassú hajtást.A direkt hajtás kapcsolója a bizonyos burkolat alatt a fogaskerék oldalán van egy ricnizett gomb bajonettzáras.Ezzel lehet szét illetve össze kapcsolni.
A főorsóház bal oldalán van egy kapcsoló emeltyű három állású középen megszünteti az előtolást le-fel pedig elöre illetve
hátra hajt.
A fehér kábeles kapcsolókar vagy meghajtásváltó vagy nortonszekrény ha az utóbbi akkor az előtolást 1=1:1
2=1:1/2 felez 3=1:1/4 negyedeli az előtolást.Találkoztam olyan géppel amelynél a nem használt tengely hosszirányu mozdulattal lehetett ki be kapcsolni.A ém gépem vezérorsója 2pi volt 6,28mm és nem is volt elég cserekerekem a metrikus menet vágásához.
A meghajtás 220v-al volt megoldva 3db vgktl kapcoló összeépitésével két kondival előre hátra.Nagy meló volt de jól müködik.A mostani gépem elektromos relékkel egykondival van megoldva.
Én Úgy tanultam ami nincs azt megkell csinálni.Ha alkatrész kell,ha szerszám akkor azt.De nagyon fárasztó,higgyétek el viszont van sikerélmény is.
Ez a gép nagyon ismerős.Volt egy idősebb változata baklábas tipus.
Igen ezeket a gépeket transzmissziós hajtással üzemeltették.Eredetileg gőzgép-stabilmotor-és később villanymotor meghajtással üzemelt mühelyenként.A falra épitett tengelyeken lapos szijtárcsák voltak rögzitett és szabadonfutók a szijakat "piszkavassal"terelgették a mehajtásnak megfelelően a hátramenethez a csavart szijas tárcsára kellet terelni az előre pedig egyenes hajtáshoz.
Ezen a gépen a lassú áttétel egy elmés excenteres tengellyel van megoldva a meghajtott és a meghajtó fogaskereket egyszerre emeli el és vissza.vigyázni kell vele mert össze lehet kapcsolni a direkt és a lassú hajtást.A direkt hajtás kapcsolója a bizonyos burkolat alatt a fogaskerék oldalán van egy ricnizett gomb bajonettzáras.Ezzel lehet szét illetve össze kapcsolni.
A főorsóház bal oldalán van egy kapcsoló emeltyű három állású középen megszünteti az előtolást le-fel pedig elöre illetve
hátra hajt.
A fehér kábeles kapcsolókar vagy meghajtásváltó vagy nortonszekrény ha az utóbbi akkor az előtolást 1=1:1
2=1:1/2 felez 3=1:1/4 negyedeli az előtolást.Találkoztam olyan géppel amelynél a nem használt tengely hosszirányu mozdulattal lehetett ki be kapcsolni.A ém gépem vezérorsója 2pi volt 6,28mm és nem is volt elég cserekerekem a metrikus menet vágásához.
A meghajtás 220v-al volt megoldva 3db vgktl kapcoló összeépitésével két kondival előre hátra.Nagy meló volt de jól müködik.A mostani gépem elektromos relékkel egykondival van megoldva.
Én Úgy tanultam ami nincs azt megkell csinálni.Ha alkatrész kell,ha szerszám akkor azt.De nagyon fárasztó,higgyétek el viszont van sikerélmény is.
Komment