Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Lai
    Ez a gép nagyon ismerős.Volt egy idősebb változata baklábas tipus.
    Igen ezeket a gépeket transzmissziós hajtással üzemeltették.Eredetileg gőzgép-stabilmotor-és később villanymotor meghajtással üzemelt mühelyenként.A falra épitett tengelyeken lapos szijtárcsák voltak rögzitett és szabadonfutók a szijakat "piszkavassal"terelgették a mehajtásnak megfelelően a hátramenethez a csavart szijas tárcsára kellet terelni az előre pedig egyenes hajtáshoz.
    Ezen a gépen a lassú áttétel egy elmés excenteres tengellyel van megoldva a meghajtott és a meghajtó fogaskereket egyszerre emeli el és vissza.vigyázni kell vele mert össze lehet kapcsolni a direkt és a lassú hajtást.A direkt hajtás kapcsolója a bizonyos burkolat alatt a fogaskerék oldalán van egy ricnizett gomb bajonettzáras.Ezzel lehet szét illetve össze kapcsolni.
    A főorsóház bal oldalán van egy kapcsoló emeltyű három állású középen megszünteti az előtolást le-fel pedig elöre illetve
    hátra hajt.
    A fehér kábeles kapcsolókar vagy meghajtásváltó vagy nortonszekrény ha az utóbbi akkor az előtolást 1=1:1
    2=1:1/2 felez 3=1:1/4 negyedeli az előtolást.Találkoztam olyan géppel amelynél a nem használt tengely hosszirányu mozdulattal lehetett ki be kapcsolni.A ém gépem vezérorsója 2pi volt 6,28mm és nem is volt elég cserekerekem a metrikus menet vágásához.
    A meghajtás 220v-al volt megoldva 3db vgktl kapcoló összeépitésével két kondival előre hátra.Nagy meló volt de jól müködik.A mostani gépem elektromos relékkel egykondival van megoldva.
    Én Úgy tanultam ami nincs azt megkell csinálni.Ha alkatrész kell,ha szerszám akkor azt.De nagyon fárasztó,higgyétek el viszont van sikerélmény is.
    Lai és Che kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      Kedves mateapu!

      Nagyon pontos és hasznos információkat kaptam a leírás alapján!
      Köszönöm!

      Komment


        Lai eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        van rajta egy 3 állású kapcsoló (amire a fehér kábel van ráakasztva) milyen funkciója lehetett?
        Érzésem szerint ezzel lehet be- ill. kapcsolni a vezérorsót. Próbáld ki. Nézd meg, hogy mi működik ebben az állásban, majd kapcsold át a másik helyzetbe, és úgy indítsd el. Fontos, hogy leállított gépen kapcsolj, mert ebben nincs szinkrongyűrű


        Lai eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ez a gép még valamilyen secunder meghajtással rendelkezett.
        Transzmissziós hajtásnak hívják. Tipikusan ez látható a 19. századi képeken, amikor az üzemben keresztül-kasul mindenfelé szíjak vannak. Kezdetben vala a böhöm gőzgép és gyáranként csak egy járt, mint alaptartozék.

        Csináld a vázlatot, majdcsak készül még azon az esztergán menetes orsó. ...
        mátéapu és Lai kedvelte ezt.

        Komment


          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Érzésem szerint ezzel lehet be- ill. kapcsolni a vezérorsót.
          Ugyan azt mondod mint én ! " Irányváltó kar " Az az , a vezérorsó irányának választása. Jobbra, vagy balra, középen meg kikapcsolva.
          CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Csináld a vázlatot
            Már folyamatban van! Tegnap este "kiadtam az ukázt" apukámnak, hogy mérje és rajzolja le a fent említett alkatrészeket. Sajnos én nem tudom jelen pillanatban véghezvinni, mert nem tartózkodom otthon, meg hát, csak Ő a szaki.
            A gép maga már működik, de csak 1-2 alap művelet volt vele végrehajtva csak próba jelleggel. Ez csak "hobbi" gép marad szerintem, hisz leszolgálta már a magáét, de azért nem árt tisztában lenni azért a működésével.

            megragadva az alkalmat: szerintetek hol érdemes keresgélni, ha szeretnék egy szegnyerget vásárolni? Orosz gépről van szó. A típusát csak később tudom megmondani.

            Komment


              Kedves srácok.

              Bármijen esztergapadon nézzük előtolás irányváltás csak a cserekerekek előtt lehet,ergó a főorsóházon van a kapcsolója.!
              Tehát az alsó kar a meglévő előtolást kapcsolhatja külön:vezérorsó meghajtás,vagy vonóórsó meghajtás.
              Igy az lenne logikus mivel a főorsóházon ki lehet kapcsolni az előtolást alul kétállású karnak kellene lennie mivel üres állásta nincs szükség.Ezért én az előtolás fokozatkapcsolójára szavazok.
              CZsolti és Che kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Már megint elvesztem a sűrűben. Hova lehet feltenni egy érdekes, de nem veterános képet. Van annyi al-al-al fórom, hogy már nem is tudom. marad a kocsma. Ott minden elmegy.:-)))
                Szóval ezt most találtam/kaptam. Szöveg nincs csak a kép. Érdekes, nem mondom ,hogy csúnya, bár a kipuff elvezetése azért nekem nem igazán jön be.:-((((Click image for larger version

Name:	23945_401056193298351_1551771041_n.jpg
Views:	1
Size:	71.8 KB
ID:	133329
                Utoljára szerkesztve a következő által: TUZI; 2012 nov. 03, 17:16.
                chemotox kedvelte ezt.

                Komment


                  TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Érdekes, nem mondom ,hogy csúnya, bár a kipuff elvezetése azért nekem nem igazán jön be.:-((((
                  És hogyan lát ki olyan alacsony ülésről? Vagy valami kosárlabdázóé?

                  Komment


                    Mit vártok egy robogótól.
                    Lehet igy nagyobbnak látszik.Nem tudom,hogy vagytok vele nagyon tetszenek,viszont amig rá tudok mászni a vasamra szeretem ha a kanyarban a térdeim között van egy kis támaszték.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      Na igen, hasonlót néztem márén is magamnak, de nem olyan érzés ülni rajta, mint egy igazi motoron.

                      Komment


                        TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        a kipuff elvezetése azért nekem nem igazán jön be.
                        Az az egy nekem sem. De a szín és a forma az tetszik.




                        mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        amig rá tudok mászni a vasamra szeretem ha a kanyarban a térdeim között van egy kis támaszték.
                        Na ehhez mit szól majd a moderátor. Lehet, hogy átteszi a "Nem bírunk magunkkal" rovatba. ...
                        TUZI kedvelte ezt.

                        Komment


                          Egy kocsmában állitólag(nem járok)3-om dologról beszélnek.
                          A katonaélmények a nők és a járművek.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Bármijen esztergapadon nézzük előtolás irányváltás csak a cserekerekek előtt lehet,ergó a főorsóházon van a kapcsolója.!
                            A betyárját ! Akkor az én gépemen valamit elrontottak.
                            Bemutatom a Magyar gépgyártás , legjobban sikerült csúcsesztergáját. EU-400 illetve E-400. Mint láthatod, a vezérorsó irányváltója a Nortonszekrényen van, nem az orsóházon.

                            Click image for larger version

Name:	1_20121104822.jpg
Views:	1
Size:	189.9 KB
ID:	133392 Click image for larger version

Name:	3_20121104824.jpg
Views:	1
Size:	189.0 KB
ID:	133393 Click image for larger version

Name:	20121104823.jpg
Views:	2
Size:	189.9 KB
ID:	133369 Click image for larger version

Name:	20121104825.jpg
Views:	2
Size:	187.0 KB
ID:	133370
                            Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 nov. 08, 12:35. Oka: képeket elforgattam
                            mátéapu, movisz és 2 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              Azért még fordithatál volna a képeken,hátha nem az irányváltó kar a legelső.
                              Egyébként ha már ijen rossz fajta,bevállalnám csak a te érdekedben,ne keljen félresikerült géppel dolgoznod (-:
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                Hello Mindenki!

                                Gondoltam bejövök a kocsmába, egy újabb jó hírrel. Sikerült szereznem egy másik D-Csepelt, igaz hiányos állapotban. Holnap hozzák remélhetőleg Pestről. Ja s megvan a vázhoz való blokk is, egyező számokkal.
                                korompaiistvan, chemotox és mátéapu kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X