Na igen, elég sokat szidom a mérnökeiket emiatt...
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Chemotox kocsmája
Collapse
X
-
Csak egy apróság: a rajzokat valóban a mérnökök készítik, de egy fejlesztésnek sok résztvevője van. Amíg a prototípus és a nullszéria elkészül addig egy kis csapat végzi a fejlesztést. Ha a cégvezetés úgy dönt, hogy piacérett a termék (miért is ne volna az, jaj a marketingesnek, ha rosszul mérte föl az igényeket), akkor kezdődik a gyártási dokumentáció elkészítése.
Ezen a ponton jönnek azok a dolgok, amelyek miatt a mérnököket szidni szokták. A gazdaságos gyártás miatt sok kompromisszumot kell kötni. Azután vannak mindent jobban tudó szakik, akik rábírják a termelésirányítót a maguk megoldására.
Itt állítják a mérnököt először pellengérre. A második ilyen kritikus hely a szerelde, ahol hemzsegnek - akár szakképzettség nélkül - a mindentjobbantudók. Az "okos beszólások" még a legtürelmesebb mérnökben is kiverik egyszer a biztosítékot. A legritkább esetben stimmel elsőre valamennyi alkatrész.
A harmadik ilyen hely pedig a vevő. Ha ő szitkozódik, akkor bizony arra oda kell figyelni.
Tipikus problémameghatározás:
- Mi a gond vele?
- Szar az egész...
- 7 likes
Komment
-
Szervusztok!
Mi történik?Az történik,hogy egy pár év használat után,a javíthatatlanság okán lomtalanításkor feltéve,ha nem éghető,kikerül a birtokunkból és ha fém,akkor egy pár hónap után,mint KIA,vagy egyéb most felsorolni nem kívánt termék visszakerül,az örök körforgásba.Köztudott fogalom,hogy anyag nem vész el,csak átalakul.
Sajátos nézőpotomból adódóan,csak ott látom az iszonyatos problémát,ami engem egyenesen elborzaszt,hogy ezeknek a gyenge minőségű ipari szemetek legyártásának az érdekében,a gyártatók emberek millióit kényszerítik,a napi munkára,-természetesen arra nagyon ügyelve,hogy a bérezés éppen a létfenntartásra legyen elegendő.A gyártás folyamán,akármilyen technológiát alkalmazunk szennyezzük a környezetet,mert ahhoz energia kell.
A mérnök képzésről csak annyit,hogy jó mérnök,bármely szakmában csak abban az esetben lehetne képezni,ha a jelöltek egy gyakorlati alappal rendelkeznek,-tehát egy megelőző gyakorlati képzéssel.Úgy vélem,hogy akinek semmilyen elhivatottsága és gyakorlata nincs egy adott szakmában,abból még jó segédmunkás sem lesz,nemhogy mérnök.
A mérnökökről annyit,minden bizonnyal vannak elhivatott és nagyon nagy szakmai tudással rendelkezők,de a piac meghatározó.Nem cél napjainkban semmilyen terméket javíthatóra és hosszú élettartamra gyártani,a lényeg eladható legyen,a termék kibírja az adott garanciális időt és lehetőleg annak lejárta után a legrövidebb időn belül újat kelljen vásárolni.A fenti gondolatmenettel,csak arra szerettem volna utalni,hogy a mérnök is csak egy alkalmazott és úgy kell neki tervezni,ahogy azt a cégtulajdonos elvárja,mert mint ember ő sem számít,-csak a haszon.
Üdvözlettel:Che
- 9 likes
Komment
-
Köszönjük a telefonos segítségeket, mir-murnak és wsieversnek, végül majdnem hazáig jutott az MZ
Haverral lenéztünk Bodrogkeresztúrra(2 órát ha ott voltunk) hazafelé jövet, Szerencstől kb 4km-re az MZ úgy gondolta hogy nem megy tovább.
Kb 1 órát szórakoztunk az út szélén, közbe jópárszor csak centiken múlott hogy nem sodort el minket 1-2 degenerált autós.
Aztán, mivel normális csavarhúzó híján még a gyújtás deknit se tudtuk leszedni, gumipók a csomagtartómra és 4km vontatás
A legolcsóbb, használt bicajbelsőből készített tescos gumipók volt nálam. Ehhez képest Szerencsen adta meg magát.
Na de 2 volt, szóval a másikkal eljutottunk a tescoig, meg az ott lévő 2 benzinkútig.
Egy motoros, aki út közben állt meg segített nekünk, az egyik probléma az aksival volt, de a generátor se működik szerintem, mert tolásra se indult...
Szóval a vége az lett hogy az én 12V-os aksim került a motorba amivel majdnem hazáig kibírta
Aztán nagymamán házától kb 2 háznyira adta meg magát végleg a német technika, szóval most ott pihen.
Nem gondoltam volna hogy elbír egy MZ-t a lovasával együtt
- 6 likes
Komment
-
Csak helyeselni tudok!!
Sőt ezt még tapasztalataim szerint fokozni is lehet, leginkább kerékpárral. Erre az első fék hirtelen(véletlen) behúzása döbbentett rá!
Az aszfalt nagyon kemény, a 100 kilóm sok az arcom pedig elég képlékeny. A rendőr gyanakvó, a mentős segítőkész.
Nem elég, hogy kapcsolatba kerülsz mindennel, de rögtön véleményt is formálsz!
Hajrá két kerék!!!!
TZ eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerintem konkrét, „veteránokkal” kapcsolatos kérdéseidet a megfelelő helyeken tedd fel. Hiszen erre való ez az egész fórum!
Több esélyed lenne választ kapni is, arról nem beszélve, hogy mások is megtalálnák később ezeket a beszélgetéseket a cím alapján.
„Másképp lát, aki motorkerékpáron vakációzik. Az autó kirekeszt a világból, nem is eszmélhetsz, hogy képernyő előtt ülsz megint. Tehetetlen szemlélője vagy a jelenségek vonulásának. A motorkerékpárnak nincs képernyője. Kapcsolatba kerülsz mindennel. Nem is nézed már, annyira részese vagy, és a jelenlét érzése lenyűgöz.”
Robert M. Pirsig: A Zen meg a motorkerékpár-ápolás művészete
- 1 like
Komment
-
Ha már féket emlegetsz, megvolt vezetéstechnikai tréning, volt egy két meredek mutatvány(meg ez előtt csak simán körbe):
https://www.youtube.com/watch?v=tcILMFR-Rrg
Kicsit nagyon "ferodol szag" terjengett pár perc után...Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2016 aug. 13, 17:14.
- 3 likes
Komment
-
Megnéztem volna a videódat!De nem tudom!Valamiért nem működik a lejátszás!Másnál is így van?Vagy csak nálam bénázik?!............úgy látom a feltöltés sem megy!Mi lehet vele?...fényképet lehet csak videót nem!(....ja!Találtam az építési hulladékok között egy fél zsáknyi kidobott padlólap maradékot.Abból foltoztam ezt össze!Nem dobunk ki semmit!!!!!!)Utoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2016 aug. 15, 08:06.
- 6 likes
Komment
Komment