Csatlakozom az előttem szólókhoz , szerintem is túlmelegedett a gép , ami lehet a nem megfelelő gyújtás időpont , B-L keverék (karbi beállítás módosítása, lehet hogy hülyeség , meg négyütemű , de nem kaphatott falsot a karbi meg a szelep közt valahol ?) ,elégtelen hűtés , kenés következménye is , vagy csak túlhajszolták .... Vezérlés ??? , Szelepek ??? Szelepcsörgés ??? Kenőanyag minősége , elhasználtsága??? (PL : utólag is fel lehet önteni minimumra, ezért a főtengelylógás ... , ilyen melegnél , már az olaj is más képet kell mutasson... ) Rossz minőségű anyag ??? Gyári a dugattyú ? A főtengely a 250-nél tűgörgős , és van a sonkán egy terelőtárcsa ami a centrifugál erőket kihasználva juttatja be a kenőanyagot az alsó csap furatán a görgőkhöz . Az alsó csapon viszont, az olajzó furat beszerelési pozíciója nem mindegy merre van elhelyezve, azt nézted már ? Vagy lehet hogy rosszul emlékszem ????
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Chemotox kocsmája
Collapse
X
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése(Hogy sikerült a borfejtés?)
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVagy lehet hogy rosszul emlékszem ????
- 1 like
Komment
-
Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz igaz hogy a tulaj olajat cserélt és ezután történt a baj.
- 1 like
Komment
-
jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseItt valami nem kerek...
- 1 like
Komment
-
Vagyis amit tudunk :
Adott egy 250 Simson 4T ami prímán üzemelt X (!?) km-t , majd egyszer csak minden előjel nélkül összetört a dugattyúja ... (gyári ?) . Ekkor az ügyfél felkeresett , hogy nem jó a gép szakértsd meg , és orvosold a hibát ! (bár ki tudja mikor , és hogy rakta össze , milyen alkatrészekből )
Szétszerelés után minden alkatrészt megvizslattál (henger nem repedt , nem perselyezett , hűtőborda tiszta, mindent megvizuáltál , bemértél , eltakarítottál ,olajzófuratokat is ) , a hibás alkatrészt , a dugattyút kisiparival pótoltad (magyar? gyártó ?), kapott egy gyűrűgarnitúrát , a henger hozzá lett hónolva a dugattyúhoz (illesztés ?) , a perselyek csapágyak, csapszeg jók voltak , visszaépítésre kerültek .
Az olajzó rendszer (alacsony nyomású) szívattyúja külön megforgatva de már a rendszerbe beépítve lett vizsgálva, vizuálisan megállapításra került annak működőképessége (erre valami előírás , nyomás , vagy mennyiség a legutolsó kenési pont környékén ?) . A motorblokk az összeépítést követően prímán üzemelt , kapott egy "tőtet" olajat (milyen minőség , mi az előírás ?) , majd az ügyfél lelkére lett kötve , a járatást követő (500 km futásteljesítmény utáni) olajcsere elvégzése. Aztán , útjára lett bocsájtva....
Nem tól hosszú idő , és 400 - 500 km elteltével az ügyfél ismét jelentkezett, hogy " prücök van" , nem megy a vasdarab !!!!! Pedig az 500 km utáni olajcserét , már 400 nál megejtette ! (miért ? , hangja volt?, milyen olaj ment bele ? mennyi ? nem kellett utána tölteni ? Nem füstölt ? Nem lett meghajtva ? Nem melegedett nagyon ? Kopogásos égés , Teljesítmény veszteség , Szegény üzemanyagra utaló jelek ? )
A gép átvizsgálása , és szétbontását követően megállapítást nyert , hogy az új dugattyúban is anyagfolytonossági hiány következett be , de nem törés , hanem túlmelegedés , vagy anyaghiba miatti dugattyú kiolvadás következtében (nem lett meghajtva , túlzott melegben üzemeltetve a járatós motor ?) . A hibás alkatrészről mellékelt fotó készült. Elméletileg az olajszint a megengedett legkisebb szinten állt a szétszerelés előtti állapotban, (lett utána töltve ?) A csatolt alkatrészek is vizsgálat alá kerültek , és megállapítást nyert azok idő előtti elhasználódottsága . (????)
Kérdés :
-Hogyan történhetett ez : -Olajzás ? - olajminőség ? - olajfeltöltés elmaradása ? - túlpörgetés vagy túlerőltetés ? - rossz üzemanyag ? - nem megfelelő időjárás megválasztása , -a motorból jövő árulkodó jelek figyelembe nem vétele , - karbi elcsavargatása , - járatás elmaradása , vagy nem megfelelő véghezvitele . (ezek az ügyfél kontójára írhatók , nem garancia köteles javítás ...)
-Vezérlés hiba (nem utánfokolt,adódó nyitási szögek eltérése miatti túlmelegedés pl: hibás vez kerék ékpálya helyzete miatt) , - rossz gyertya hőérték ,- rossz gyujtási időpont, illetve gyujtórendszer , - eltömődött vagy túlfojtott kipufogó , - helytelen karbi beállítás , vagy valamiért szegény B-L keverék (bár négy ütemű nem annyira érzékeny rá) , - Olajnyomás , illetve mennyiség hiánya , -alkatrészek nem megfelelőssége az átvizsgálás ellenére , - hibás összeszerelés , (ezek sajnos a te restanciáid !!!!!)
- Kicsi az illesztési hézag a henger és a dugattyú között ami túlmelegedést okozott , - hibás a dugattyú anyagminősége , - hibás a dugattyútető geometriája,kontrás a sűrítőtér (négyütemű nem túl érzékeny rá...) (Ezek pedig a gépmunka hibájára visszavezethető tényezők , ami a gépműhely tárcáját apasztják , kivéve ha a dugattyút nem ők szerezték be ... abban az esetben a beszerzőt , vagy a gyártót terhelik ...)
Több sajnos nem jutott az eszembe , de ezekből kiindulva , és kizárva a hibákat talán jutsz valamire . A véleményem szerint a fényképet elnézve a dugattyú megolvadt , ami túlmelegedéste , vagy anyaghibára utal .)
- 3 likes
Komment
-
Az én véleményem is az meghajtották a gépet a dugónak nagyon silánynak kellene lennie, hogy így nézzen ki. Nem gondolom, hogy Attila ilyen minőségűt beépítenél annál alaposabb vagy. Okos emberek elkezdték tekergetni a karburátort mondván beállítjul! és megy ez húzzuk neki. Nem gondolom, hogy a gazdi tette valakinek oda adta és miután baj lett elkezdtek okosak lenni/ olajcsere sem volt még indokolt/. Milyen minőségű olajat tettek bele és miért volt oly kicsi a nívó? bocs de ez így utólagos kesergés részemről hisz megcsinálni sokkal több idő mint tönkre tenni. Be kellene vezetned garancia csak akkor van mint a szervizekben ha Te cseréled az olajat- szűrőt és használnod kellene a karbi csavarjaira és a többi helyeken / gyújtás alaplap stb / Plomba festéket pl.melyből rögtön rájönnél valaki piszkálta már. Az egyszeri nőgyógyáshoz is elvitte a szűznek vélt lányát anyuka vizsgálat után a doki is azt mondta " valaki már piszkálta!"
- 4 likes
Komment
-
Szerintem , ennek a problémának ennél a tipusnál , lehet az okozója egy rossz gyújtás állítás .
Garancia pedig nincs , nálam se . Egy közös szétszerelésre vagyok hajlandó , ha nem látható valamiféle szerelési hiba --- akkor viheti a picsába . Ha igen , akkor persze mindent kijavítok és valahogy "kártalanítom " a tulajt .
Már volt hogy figyelmetlenségből rosszul csináltam valamit -két alkalom- kimentem , javítottam .
- 3 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseElméletileg az olajszint a megengedett legkisebb szinten állt a szétszerelés előtti állapotban,madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseElőször és utoljára?
- 1 like
Komment
Komment