Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Attól tartok hogy ezt a kasztnit már nem éri meg nagyon simogatni, erősítgetni. Az egyik repedés az első motortartó ponttól már majdnem a jobb első kerékig ér
    Ez még nem rohadt el,ami rossz az átlukad hidd el ! egy jobb fűnyíró egy havi fizetésemnél kezdődik.....gondold át és nézz utánna !!!
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      Kedves Heeegany!

      Gratulálok a marógéphez és külön örülök annak,hogy baleset nélkül sikerült megúszni a szállítást.Bevallom,-amikor írogattunk a szállításról,eléggé aggodalmasnak tűntek az alternatívák,főleg az utánfutó.Természetesen utánfutó és utánfutó között rengeteg különbség lehet,de azért mégis.

      Ahogy elnézegetem a gépet,lesz rajta mit takarítani,de a szutyok alatt meglehetősen jó állapotúnak tűnik a festés.Az,hogy szerkezetileg milyen,majd kiderül a használat során.Nem tudom kaptál e hozzá kiegészítőket és szerszámokat mert,ha nem azok beszerzése eléggé nehéz és költséges feladat,de majd az is megoldódik valahogy.Úgy vélem,hogy ez a gép,az eddigi élete során jelenleg van a legjobb kezekben,vigyázzatok egymásra!

      Üdvözlettel:Che

      Komment


        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Bevallom,-amikor írogattunk a szállításról,eléggé aggodalmasnak tűntek az alternatívák,főleg az utánfutó.Természetesen utánfutó és utánfutó között rengeteg különbség lehet,de azért mégis.
        Én rendesen rosszul voltam az idegességtől amíg a garázsba nem került a gép. Pedig nem szoktam túlaggódni a dolgokat...
        Masszív nehéz futó. De a szerencsétlen felhelyezés miatt(mivel a targonca a hóba-jégbe nem bírta normálisan felrakni) egy alsó merevítőn volt kb az egész gép súlya. Mire ideért az az alsó merevítő kicsit megrogyott és két oldalt a hegesztés is megadta magát... Szóval az a futó igencsak kevés volt így(ha sikerül normálisan felrakni rá nem lett volna gond).
        Ott helybe le akartuk venni róla a gerendát. De hiába tekertük nem történt semmi...

        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        de a szutyok alatt meglehetősen jó állapotúnak tűnik a festés.
        Annak tűnt.
        Első körben nekiestem porszívóval(forgács maradékok és egyebek eltávolítása miatt) de a gép fél oldaláról néhány tenyérnyi foltban a festéket is simán leporszívóztam...

        Most csak ismerkedek a gépel. Nézegetem hogy mi hogy merre. Az elején a nyomógombok közül egy meg se mozdult egy meg szorult. Szétkaptam, elég atombiztos szerkezet, de egy kis olajos kosz képes megakasztani a gombot a furatban...

        Miközben nézegettem azt az eléggé összetört valamint ami a kapocslószekrényből kilóg pár vezetéken fogva úgy tűnt mintha egyenirányító lenne.
        Aztán nézegettem tovább a gépet és megtaláltam a központi olajozás szivattyúját. (Ha jól sejtem legalábbis) a mozgató motor mellett van. Elég kicsi, két vezeték megy bele szóval tuti nem 3 fázis. Ekkor villant be hogy mi van ha az egyenáramról megy? Kis 24 vagy 48V-os motorka (azt se tudom hány voltos a gép kis feszültségű része )?
        Azt mindenképp le akarom tesztelni(meg ha jó lesz a gép akkor a későbbiekben kap valami elektronikus visszajelzőt hogy van-e nyomás)


        Na de minden esetre sok munka lesz még vele. Takarítás előtt minden olajtérbe be akarok kukkantani hogy kell-e azt is mosni vagy nem. De kapásból 4 olajszint ellenőrző ablakot láttam a gépen. Szóval az gondolom 4 olajtér...


        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Nem tudom kaptál e hozzá kiegészítőket és szerszámokat mert,ha nem azok beszerzése eléggé nehéz és költséges feladat,de majd az is megoldódik valahogy.
        Egy fix és egy forgatható gépsatu valamint egy szegnyereg. Meg van pár osztófejhez való kiegészítő is(vagy 15-20db fogaskerék, mindenféle méretben meg még sok minden). Majd utánakérdezek a csávónál hogy mi lett az osztófejjel.
        Viszont szerszámból van hozzá elég sok. Van ami még zsír új(rajta van a védő viasz).
        De ma elkezdtem szétválogatni (külön dobozba a szerszámok, különbe a gép és osztófej tartozékai, külön a leszorítók, külön a nemtudommi kategóriájú darabok )



        Tegnap este rájöttem miért nem mozdult a gerenda. Hiányzott az a csapszeg ami a fogaskerék tengelyét a 4-szögű résszel összekapcsolja
        Szóval szóltam pár havernak, a végén 4-en belekapaszkodtunk a gerendába és leemeltük. Így rögtön 100kg-al könnyebb lett a gép(meg vagy fél méterrel kisebb)
        Na meg munkahelyemről hazahoztam egy békát, azzal szépen betoltuk a garázs végébe.

        Ha meg jön a jó idő tesóm papagájai végleg ki lesznek költöztetve, a benti röpde elbontva és a helyére megy be a gép(ha működik persze. Mert addig azért ki akarom próbálni)
        Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2018 márc. 21, 21:07.

        Komment


          heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Kis 24 vagy 48V-os motorka (azt se tudom hány voltos a gép kis feszültségű része )?
          https://www.dropbox.com/s/114mgrxq8t...0maro.pdf?dl=0

          39.oldal .

          Komment


            Köszi!
            Szóval 24V, az meg akkor egy szelén egyenirányítókból összerakott graetz lehetett. Így azt nyugodt szívvel kidobom a picsába és rakok be helyette egy normális diódahidat

            Még azt nem döntöttem el hogy a 43. oldalon lévő tárcsát hogy reprodukáljam. Mert az hiányzik a gépről sajnos...
            Esélyes hogy lézerrel vágom és gravírozom. De az is lehet hogy maratom. Na majd még kiderül

            Komment


              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Szóval 24V
              A diódahíd a 30V-os kivezetésen van... Három feszültséget vesz ki a trafóból, 36, 30, és 24 V.

              Komment


                jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A diódahíd a 30V-os kivezetésen van... Három feszültséget vesz ki a trafóból, 36, 30, és 24 V.
                Igaz!!
                Bár nem értem hogy miért van ez ennyire megbonyolítva

                Komment


                  heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Bár nem értem hogy miért van ez ennyire megbonyolítva
                  És ha ti nem értitek akkor ki a csoda ?????
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    Máté osztom véleményed én sem értem mert nem látom azt a fránya elektromosságot merre lopakodik csak ha ráz azt érzem. Valóban ha ez a két villanyászunk nem ért valamit mi olajos kezű gépészek nem szégyenkezünk.

                    Komment


                      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Bár nem értem hogy miért van ez ennyire megbonyolítva
                      Azért sajnálom,ha nem érted:azért mert régen próbáltak egy szerkentyűt több géphez is alkalmazni ami be is vált és egyszerűbb volt ! Ma mindent ki kell dobni nehogy passzoljon egy telefontöltő a másikhoz dobd el és majd öt -tiz év múlva ugyanazt eladhatják újdonságként.....Miért nem találunk csak egy vagyonért egy 6 V-os akkutöltőt csak egy vagyonért ,mikor sok millió egyenirányított teló-tőltőt dobunk ki mert elavult.........
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        Szervusztok!

                        Emlékeim,ha nem csalnak az Strigon MU 250 képes volt valamilyen szinten programvezérlésre,valószínű ezért van bonyolítva az elektromosság benne.

                        "A gép önműködő ciklusvezérléssel is működtethető.Ebben az esetben hatféle ciklus állítható be,amelyeket a gép önműködően végrehajt,a gépkezelőnek csak a munkadarabot kell rögzítenie és a gépet megindítania.A ciklus befejezése után a gép minden mozgó része alaphelyzetbe áll vissza."

                        "Villamos reteszelés akadályozza meg az előtolás indítását akkor,amikor a főorsó még nem forog,és megakadályozza a mellékmozgások ellentmondó kapcsolását is."

                        A fenti idézetek a Gépismeret könyvsorozat,Rudas János,Marógépek ,a Táncsics könyvkiadó 1966-os kötetéből származnak és az MU 250-es marógépre vonatkoznak.

                        Közvetlen kapcsolatba nem kerültem ilyen géppel,de úgy emlékszem az üveggyárban annak idején a villanyszerelők elég sokszor látogatták és konzíliumot ültek felette,de az is lehet,hogy a szaktudásuk más irányú volt és nem mélyedtek bele a szerszámgépek világába.Úgy gondolom,ha megérted a működését neked nem fog különösebb gondot okozni de,ha jót akarsz magadnak,hagyj meg minden eredetiben,illetve próbáld restaurálni az eredeti megoldásokra,ha már belenyúltak és ne kezd el felülírni a gyári tervezést,-mert ki volt az találva rendesen a maga korában!

                        Üdvözlettel:Che (Nem hagyott nyugodni,előkotortam a vonatkozó szakirodalmat,szerencsémre felül volt,nem tellett sok időbe)

                        Komment


                          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          ne kezd el felülírni a gyári tervezést,-mert ki volt az találva rendesen a maga korában!
                          Csak had szórkozzon vele , a mi időnkben egy égőhöz két szál kellett és világított ,maiak már azt is beállítják állítani milyen színű legyen......
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment



                            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Emlékeim,ha nem csalnak az Strigon MU 250 képes volt valamilyen szinten programvezérlésre
                            Nem tudom hogy ez tud-e ilyet. Az asztalt oldalirányban elvileg tudja ily módon mozgatni. Ezért van ez a kis doboz ott középen
                            Click image for larger version

Name:	20180223_161719.jpg
Views:	152
Size:	157.6 KB
ID:	210594
                            Mögötte a hornyokba állítható pöcköket lehet tenni, azok nyomkodják a doboz hátoldalán lévő kapcsolókat (amikből az egyik nem kattog valamint egy vezeték el van szakadva, az van átkötve a képen. Szóval ezzel is lesz munka)
                            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            ,valószínű ezért van bonyolítva az elektromosság benne.
                            Az tuti hogy ez sokat bonyolít rajta. Valamint az, hogy mindene elektromosan vezérelt. De a bonyolultságot arra értettem hogy nem értem miért kell 24, 30 és 36V is. Miért kell ilyen szinten elszeparálni egymástól a kisfeszültségű részeket.
                            Na de mindegy is. Ez van. Ha lesz időm lebontom az összes burkolatot és fedelet róla aztán akkor már látni fogom a gép lelkét. Akkor kell egy szék, odaülni mellé és szépen átnézni hogy mi hova és minek kell ebbe a nagy darab vasba.

                            Minden iránynak végálláskapcsolója, amiből az egyik nem kattog ha nyomkodom(és ott valaki már nagyon kötözgetett valamit. Szóval azzal is kezdeni kell valamit)
                            A nyomógomb sort ugye szétkaptam tegnap és kipucoltam. Ott is a 8db gomb alatt 10db kapcsoló van.


                            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            ha jót akarsz magadnak,hagyj meg minden eredetiben,illetve próbáld restaurálni az eredeti megoldásokra,ha már belenyúltak és ne kezd el felülírni a gyári tervezést,-mert ki volt az találva rendesen a maga korában!
                            Nagy vonalakban marad ha lehet. De ha valamelyik végálláskapcsoló nem javítható akkor egy könnyen és nem egy vagyonért beszerezhetőt rakok helyette. Ahhoz meg ugye át kell alakítani egy kicsit.
                            A szelén egyenirányítós cuccal sem fogok vacakolni, kap egy pár száz forintos graetz hidat.
                            Aztán ott vannak a kerámia biztosítékok. Abból is a kisebbik fajta ami persze nincs itthon egy darab sem. Na meg egyébként se szeretem. Még az esztergában sem, itt meg jóval több van belőle és jóval több a drót. Több a hibalehetőség. Automata biztosíték meg van itthon sokféle. Szóval azokat is lehet hogy cserélem. (persze a gyári helyen marad minden. Átkábelezni nem akarom)
                            Aztán ott a géplámpa. Az kizárt hogy veszek hozzá gyárit. 8000ft-ot nekem nem ér meg. Akkor inkább kap egy LED-es munkalámpát.
                            Meg persze alap dolog hogy kap egy vészgombot.

                            Aztán, nézegetve a központi olajozását a gépnek gondolkodok rajta hogy valahova be kellene tenni egy autóba való olajgombát egy visszajelzővel. És akkor rögtön tudnám ha valami miatt nincs olajzás. Ezzel kapcsolatbak kérdésem lenne hogy ebbe a rendszerbe milyen nyomás lehet? Autóba való asszem 0,15bar nyomástól van felfelé.


                            Úgy gondolom hogy ha már csinálni kell a gépet akkor az olyanokat amikkel később csak a szívás lenne inkább most megcsinálom.


                            És a képek amiket tegnap ígértem:
                            Click image for larger version

Name:	20180322_200016.jpg
Views:	82
Size:	714.8 KB
ID:	210595Click image for larger version

Name:	20180322_200044.jpg
Views:	80
Size:	711.2 KB
ID:	210596Click image for larger version

Name:	20180322_200049.jpg
Views:	86
Size:	823.9 KB
ID:	210597Click image for larger version

Name:	20180322_205032.jpg
Views:	87
Size:	715.6 KB
ID:	210598Click image for larger version

Name:	20180322_195942.jpg
Views:	81
Size:	686.5 KB
ID:	210599Click image for larger version

Name:	20180322_195952.jpg
Views:	96
Size:	528.7 KB
ID:	210600Click image for larger version

Name:	20180322_200008.jpg
Views:	85
Size:	595.6 KB
ID:	210601

                            Komment


                              Azért óvnám mert vagy teljesen meg kellene szüntetni a ciklusvezérlést,ahol minden mindennel összefügg és akkor úgy működne mint egy teljesen manuális kapcsolású gép,vagy teljesen restaurálni kellene a gyári állapotot.Láttam már olyat,hogy belenyúltak egy szerszámgép esetén a gyári megoldásba és géptörés lett a vége,nem is kis kárral.

                              Meglehet,hogy elfogult vagyok a Magyar szerszámgépgyártást illetően,de véleményem szerint a hatvanas évek derekától,a szerszámgépgyárak teljes tönkretételéig,nagyon jó gépeket gyártottunk,-szerintem a vége felé már a TOS gépeket is vertük.Nagy bűnnek tartom a szerszámgépipar felszámolását,meg kell nézni a napjaink gépipari kereskedelemben fellelhető gépeket,mint konstrukcióban,mint minőségben és árban,-szerintem óriási a visszalépés.Lehetséges,hogy ez csak saját véleményem,de napi szinten figyelem a szerszámgép kínálatot,csak úgy érdeklődésből,nem vásárlási szándékkal és ezt látom.


                              Üdvözlettel:Che

                              Komment


                                Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Azért óvnám mert vagy teljesen meg kellene szüntetni a ciklusvezérlést,ahol minden mindennel összefügg és akkor úgy működne mint egy teljesen manuális kapcsolású gép,vagy teljesen restaurálni kellene a gyári állapotot.Láttam már olyat,hogy belenyúltak egy szerszámgép esetén a gyári megoldásba és géptörés lett a vége,nem is kis kárral.

                                Meglehet,hogy elfogult vagyok a Magyar szerszámgépgyártást illetően,de véleményem szerint a hatvanas évek derekától,a szerszámgépgyárak teljes tönkretételéig,nagyon jó gépeket gyártottunk,-szerintem a vége felé már a TOS gépeket is vertük.Nagy bűnnek tartom a szerszámgépipar felszámolását,meg kell nézni a napjaink gépipari kereskedelemben fellelhető gépeket,mint konstrukcióban,mint minőségben és árban,-szerintem óriási a visszalépés.Lehetséges,hogy ez csak saját véleményem,de napi szinten figyelem a szerszámgép kínálatot,csak úgy érdeklődésből,nem vásárlási szándékkal és ezt látom.


                                Üdvözlettel:Che
                                A gyári megoldást lényegében meg akarom hagyni. Az jó dolog.
                                De vannak részei amiket egy modernebb alkatrészre cseréléve a funkciójukat ugyan úgy betöltik, Csak az én életem megkönnyítik. Régen is automata biztosítékot és graezt hidat raktak volna rá ha lett volna és elérhető lett volna

                                Egy dolgot kell észben tartani. Hogy a gyári alkatrészt csak olyan alkatrészzel szabad kiváltani amivel ugyan úgy fog működni mint a gyári megoldással.

                                A végálláskapolcsókat egyszerű lenne induktív jeladóra is cserélni. Főleg mert az van is itthon. De azért ilyen szinten nem akarom módosítani.


                                Az olajnyomás visszajelzővel kapcsolatban mit gondolsz?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X