Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Kedves Chemotox!

    Biztos vagyok benne,hogy a vizsga előbb-utóbb sikerülni fog,de a gondok igazán a vizsga után,a jogosítvány birtokában történhetnek.Jó gondolatnak tartom,hogy valamilyen elhagyatott magánterületen,ha egyáltalán módod van rá,-rakd ki a rutinpályát és gyakorolj,-elvégre a "tudás atyja az ismétlés"!A motorozás nem egy bonyolult dolog,de az igazi rutin megszerzéséig,minimum 10-15-ezer km.-ert meg kell tenni.A rutin megszerzését a motor típusa is válogatja,az egyik így fekszik a kanyarban,a másik másképp,sok minden múlhat a futóművön,a gumin,a fékeken,-milyen fordulatszámon milyen teljesítményt produkál,maga a motor,Magyarul,ha odahúzod a gázt a kanyarban,veszi e "lapot" és képes e leadni a maximális teljesítményt,ami az adott gázfogantyú álláshoz tartozik,az-az betapad e a kanyarba.

    A motorozás legveszélyesebb időszaka azonban a jogosítvány megszerzése után következhet,de csak akkor,ha a gyakorlatlan vezető elbízza magát és úgy gondolja,hogy a "papír" megszerzésével a tudást is birtokolja,ezért nagyon vigyázni kell,-időt és türelmet kell adni magunknak,mindaddig amíg nem tudunk kellő biztonsággal uralkodni magunk és az alattunk feszülő lóerők felett.

    A motorozás egy csodálatos dolog,-szabadságérzetet ad,benne ülsz a melletted elsuhanó tájban,uralod a gépet,-felszabadulsz a mindennapok nyomasztó gondjaiból,de csak akkor,ha már birtoklod a "tudást",-gondolom a szabadságérzet miatt,a motorosok a mindenkori rendszerek "megtűrtjei"-mondhatnám "nemkívántjai".

    Nagyon tetszettek a témakörben megfogalmazott humorteljes írások,melyeket mindannyiótoknak köszönök.

    Üdvözlettel:Che
    Bucsuk, chemotox és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 máj. 23, 07:55. Oka: elütések
      barna, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #63
        Nem idézek, csak írom a magamét. :-)

        Az előbb akaratom ellenére bicskanyitogatót írtam, inkább másképp. Engem a Pannoniázás érdekel nem kívánok rohangálni. Ha meglesz a jogosítvány akkor is kerülni szeretném a nagy forgalmat, szerintem eleinte kora hajnalban fogok vele mászkálni, már csak a bejáratás miatt is. Anyagilag ez a felújítás, jogsiszerzés megviseli a költségvetést, nem szeretnék és nem is tudnék más motort, illetve második motort venni.
        kedvelte ezt.

        Komment


          #64
          chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Engem a Pannoniázás érdekel nem kívánok rohangálni.
          Kívánom, hogy minél előbb sikerüljön!
          chemotox kedvelte ezt.

          Komment


            #65
            chemotox kedvelte ezt.

            Komment


              #66
              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Kisebb a forgalom, vagy más miatt?
              Mint laikus, azt mondanám, hogy igen, főleg, hogy jön a nyár, a nagy meleg, és mivel léghűtéses, ezért ha halad a paripa és nem a dugóban álldogál, akkor kisebb az esélye a megszorulásnak, szerintem...

              Komment


                #67
                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Azt kérdezném, miért előnyösebb a hajnal a bejáratásnak? Kisebb a forgalom, vagy más miatt?
                Még nem keltek fel a bogarak amik a fogad közé akarnak tapadni
                OdinHEM, -t5- és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #68
                  Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 máj. 23, 20:11.

                  Komment


                    #69
                    sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Kívánom, hogy minél előbb sikerüljön!
                    Köszönöm, rajta vagyunk.




                    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Azt kérdezném, miért előnyösebb a hajnal a bejáratásnak? Kisebb a forgalom, vagy más miatt?
                    Az igazság, hogy mindkettő. Jó a motornak és jó nekem kezdőnek. Persze most az a lényeg, hogy jussak el addig. Kicsit sűrű lett az életem így. Munka, ügyelet, motorszerelés, jogosítvány szerzés, és persze néha alvás.




                    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Idézet chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Engem a Pannoniázás érdekel nem kívánok rohangálni.
                    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Természetesen, és senki sem feltételezte az ellenkezőjét.
                    Igen, természetesen értem. Mondjuk olyat sem mondok inkább, hogy sosem fogok menni, mert lehet, hogy ,megtetszik a motorozás még jobban és átnyergelek egy igáslóra. Ennek az a hátránya mint a kollégámnál, hogy vett egy Yamaha Teneré-t és most meg már el akarja adni a T1-esét. Bár belőle kiindulva csak indulásnak kellett az a motor, ne legyen igazam. Érdekesség, hogy pont az asszonykája nem akarja, hogy eladja :-)


                    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Hasonló jelenség a búvároknál a mélységi mámor, bár ott az 'eufórikus' érzést más okozza.
                    Hát, a pompom lányoktól is lenne eufória




                    Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Még nem keltek fel a bogarak amik a fogad közé akarnak tapadni
                    Na majd remélem valamikor együtt muslicázunk Tokajban!

                    Ma is gyakoroltam, kicsit jobban ment. Remélem holnap nem izgulom el a dolgot. Érdekesség, hogy jött egy kamion, amikor éppen nyolcast csináltam. Baj nem történt, de olyan furcsa hang jött ki a trélerről mintha felborítottam volna a bóját. Mormogtam magamban, hogy még ilyet nem csináltam, de a kanyarodás után láttam, hogy el sem moccant a bója. Mondtam egy basszust

                    Komment


                      #70
                      chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Na majd remélem valamikor együtt muslicázunk Tokajban!
                      Én is remélem! Most van 1 kis szabadidőm, úgyhogy 3 napig szerelek, hátha legalább a festésen túl lennék már és akkor már látnám a végét.

                      Rájöttem, hogy jó ez a festegetés, mert a blokkon kívül mindent elemeire kell szedni, hogy szép legyen és akkor már előjönnek a rejtett hibák, meg a hiányosságok is és nem akkor derül ki mikor megül alattam a teleszkóp. Úgyhogy innentől kezdve ha bármi baja van az csak a blokkal lehet összefüggésben :P

                      Ja és ha sikerült a vizsga és ráérsz, dobj meg egy személyes üzenettel és beülünk valahova 1-2 sörre. Ha nem sikerült akkor meg azért. Én egész nap szerelni fogok, de kb óránként ránézek majd, hogy mik történtek, de csak estefele érek majd rá.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Blackmumus; 2012 máj. 23, 21:36.

                      Komment


                        #71
                        Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        dobj meg egy személyes üzenettel és beülünk valahova 1-2 sörre.
                        Rendben, mindenképpen. Ha sikerül akkor később fogok szólni, mert az oktató ki akar vinni egyből forgalomba. Északi körút, kis belerázó motorozás. Egy ismerősöm szavaival, menek aludni, mert holnap 6:30-kor találkozunk, vizsga előtt még gyakorlunk egy másik sráccal. Ketten vagyunk A kategóriások. 8-kor kezdek, én leszek az első. Még elolvasom az elméletet egyszer.

                        Sziasztok.

                        Komment


                          #72
                          Üdv chemotox!

                          Bocs,hogy bele vauzok,de egy kicsivel több önbizalommal menj vizsgázni!Nem elbizakodottságra akarlak buzdítani,de kell a bátorság!! Pihend ki magad a lehetőségeidhez képest,és hidd el ,hogy sikerülni fog! Szerintem sokan drukkolunk a sikeres vizsgádhoz.

                          Komment


                            #73
                            Köszönöm!

                            Sikerült!

                            Ma annyit vezettem, hogy szétültem a hátsóm. Reggel fél hétkor megjöttem, én voltam az első. A karbantartónak akkor jutott eszébe pályát seperni. Oktatónk nem is volt ideges. Éppen a 3-as feladatot gyakoroltam, amikor eszébe jutott megijeszteni. Megindult a pálya szélén, mintha be akarna jönni. Oktatóm ezt nem látta, én meg persze inkább megálltam, pont amikor fel kellett volna gyorsítani 50-re. Most már végül is nem számít :-) Kimentünk forgalomba a vizsga után, én egy 250-es krosszgéppel mentem, na megint jött a szokjuk meg a gépet lemez.. Egy érdekesség van amit nem értek. Nem tudom néha vissza pakolni a sebességet, kettesnél mintha megakadna. Na ezután meg ha már meg kell állni, jön a szórakozás, hogy rakjak egyest..

                            Ettől függetlenül nagyon jó, néha volt időm megnézni a csajokat is :-)

                            Komment


                              #74
                              Kedves Chemotox!


                              Gratulálok,-ugye így utólag nem is volt nagy dolog.Apránként majd szép lassan megszerzed a gyakorlatot és akkor,remélem élvezettel rovod a kilómétereket,a Pannóniával.

                              Üdvözlettel:Che

                              Komment


                                #75
                                chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Nem tudom néha vissza pakolni a sebességet, kettesnél mintha megakadna. Na ezután meg ha már meg kell állni, jön a szórakozás, hogy rakjak egyest..
                                Az oktatásra használt gépek között elég sok siralmas állapotú van. Én egy ER5-tel gyakoroltam (csak pár órát), azt az egyik kolléga összetörte (kifordult elé egy Suzukis bácsika, ő pedig végigtörölte az oldalát, pedig feketén már 5-6 éve motorozott nagymotorral), így a rutint egy másik ER5-ön próbáltam először (ez ugrott meg alattam és ekkor hagytam el a pályát), aztán a feltámasztott ER5-tel sikerült. Forgalomban is azzal kezdtem, az utolsó gyakorlóórára kaptam egy '88-as Honda VT-t. Azon annyira "otthon éreztem magamat" (értsd: a Pannonián), hogy többször sikerült lámpánál kettesbe rakni - mert megszokásból felfelé löktem a sebváltó lábítóját. A lényeg hogy egyik sem volt jó állapotban, mindegyiknek volt valami nyűgje - a Kawa pl. a sebességváltóját fájdította szintén. De ezeknek a gépeknek szerencsére van üresvisszajelzője, szóval ha már megálltál meg tudod keresni. Csak várni kell hogy felvillanjon a lámpa a műszerpanelen.

                                Mégegyszer gratulációk, a 2/3-án már túl vagy. Ha tudod kezelni a motort és van némi közlekedési rutinod onnan már sétagalopp.
                                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X