Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Igaz, a Magyar dolga csak a nyelés...Az is hungarikum.
    Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 júl. 10, 11:50.

    Komment


      UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Nagy kérés lenne, hogy szakadjunk ki ebből a rögtön anyázós, depresszív hungarikum mentalitásból és kezdjünk el kicsit úgy gondolkodni, hogy félig tele van a pohár?
      Hát nekem félig tele van. Nem kicsit, nagyon. Megfogalmazunk egy petíciót, gyűjtünk egy halom aláírást, átadjuk illetékeséknek megfontolásra, és tessék itt van, amit megfogalmaztunk csak éppen - remélem egyenlőre - szó sem esik benne a veteránokról.

      Azt javaslom, hogy várjuk meg a jogszabálytervezetet és akkor beszéljünk róla. Az elektromos kerékpár pedig - teljesítménytől függetlenül - szerintem nagyon balesetveszélyes a környezetére (ezáltal a hsználójára is) nézve.

      Komment


        szó sem esik benne a veteránokról
        Ennek a dolognak semmi köze a petícióhoz. Ez egy kb. hat-hét éve folyó ügy.

        Az elektromos kerékpár meg nem veszélyes, maximum az aki használja.

        - - - Updated - - -

        és a gyalogosok, sima kerékpárosok hogyan veszik észre őket
        A gyalogos is hangtalan, meg a sima kerékpár is. Őket is tiltsuk be és csak az mehessen, ami berreg?

        Sajnos Magyarországon dívik egy szokás a közlekedők körében: nem annyival mennek, ami a megengedett vagy ésszerű, hanem annyival amennyi fizikailag az adott szituációban elérhető. De nem hinném, hogy ezért a jármű a hibás.

        Elnézést mindenkitől, ha kicsit nyersen fogalmazok, de úgy érzem magamat, mint az autós régen, aki nem érti, hogy miért kell egy embernek piros zászlóval menni előtte. A világ fejlődik.
        Everything is better when you decide you don't care.

        Komment


          UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A világ fejlődik.
          Pontosan erről beszélek én is. Fejlődik a világ, fejlődik a technika, amit a jogszabályok nem követnek.
          Némelyik villanyrobogó már tényleg elég erős, gyors, "nagy" tömegű. Ő mégsem kell fizessen baleseti adót, kötelező felelősségbiztosítást, stb.
          Ne értsetek félre, nem az irigység beszél belőlem, mert ha nem akarnék fizetni, nekem is meglenne a lehetőség, hogy gondtalanul, fedetlen fővel felpattanjak egy ilyenre, "csak" a berregésről és a kékes füstről kellene lemondanom.

          Csak kialakítottak egy sánta szabályt, amit még esetleg majd tetéznek a további kötelezettségekkel (műszakiztatással), illetve abból történő kihagyással...

          Persze erről vég nélkül lehetne vitatkozni, hiszen ahogy UK fórumtárs is említette, akkor be lehetne vonni a kerékpárosokat is. Hiszen ők is száguldozhatnak (akár gyorsabban mint bármely villanygép vagy segédmotor), gyorsulnak, felelőtlenkednek, stb... és akkor már tényleg fizetne a fél világ

          - - - Updated - - -

          Pl. ezért értetlenkedem:
          Click image for larger version

Name:	simson-schwalbe-.jpg
Views:	1
Size:	64.1 KB
ID:	140397
          Erre kell biztosítás, bal.adó, bukósisak, a jövőben esetleg rendszám...


          Click image for larger version

Name:	e-schwalbe.jpeg
Views:	1
Size:	83.7 KB
ID:	140398
          ...erre pedig semmi.

          Komment


            Totalcar - Közösség - Olcsó lesz a robogórendszám?

            Üdv Olvtársak!

            Ezt most olvastam,reménykedjünk?

            Komment


              Villanybicajokkal egy fő gond van. Az hogy többnyire öregek használják. Akik ahhoz vannak szokva hogy max 10km/h-val gurulnak és ehhez mérten közlekednek.
              És akkor megveszik a villanybicajt, ami hangtalanul suhan legalább 30-al. De ugyanúgy közlekednek vele mint amikor 10-el mentek.
              Mindezt kombinálva a már lassú reakcióidővel esetleg csökkent látással, hallással.

              A másik véglet aki, ha ráül azt hiszi ő a leggyorsabb a közlekedésben és hátrafelé véletlenül sem néz. Csak bevág az autó elé ami épp előzné őt...

              És tapasztaltam már mindkettőt szép számmal. Volt hogy centiken múlott a csatt annak ellenére hogy rögtön a fékbe tapostam és ellenkormányoztam. (mert persze a villanybicajos csak nézett bambán, a gázt meg ugyan úgy húzta...)

              Főleg ez a baj a villanybicajokkal. Ezért kellene legalább egy orvosi alkalmassági vizsgálathoz kötni a használatukat.
              Mer tény, hogy elméletileg max 40-el mehetne egy villanybicaj. Hivatalosan viszont 50-el lehet menni bicajjal(lakott területen kívül, sisakban...) de ha valaki bír 50-el tekerni önerőből az valószínű elég fitt és nem fejjel megy a falnak(autóknak).
              De egy villanybicaj egy olyan embert is repít majd 40-el is akár aki esetleg 2m-nél távolabb nem is lát és annyi ereje sincs hogy a féket behúzza. Mert ahogy tapasztaltam sok öreg túl önfejű ahhoz hogy belássa neki már ez sok.
              (remélem öreg koromra én nem leszek ilyen, ha meg mégis akkor idézzétek nekem ezt az írást )

              Komment


                Pontosan erről beszélek én is. Fejlődik a világ, fejlődik a technika, amit a jogszabályok nem követnek.
                Némelyik villanyrobogó már tényleg elég erős, gyors, „nagy” tömegű. Ő mégsem kell fizessen baleseti adót, kötelező felelősségbiztosítást, stb.
                Ez egész egyszerűen nem így van. Szerintem ez lehet a félreértés oka.

                250W-ig számít egy villanymotoros kétkerekű bármi kerékpárnak. 250W feletti teljesítménnyel motorkerékpár vagy segédmotoros kerékpár vagy nevezzük bárminek is: L kategóriás gépjármű. 4000W-ig L1e.

                A 250W-os teljesítményt meg mindenki viszonyítsa egy Babettához, hogy sok vagy nem. Érthetőbben 0,25kW vagy 0,335LE ha így jobb.

                Tehát, ha valaki egy 250W-nál nagyobb teljesítményű villanymotorral hajtott kerékpárral megy, arra kell kötelező felelősségbiztosítást kötni.

                Attól, hogy nem tud róla, attól még kell. De leginkább a boltosnak kellene erről tájékoztatni azt, aki ilyet vásárol nála.

                - - - Updated - - -

                Akkor még egyszer.

                A két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és
                piacfelügyeletéről szóló 168/2013/EU rendelet szerinti L1e kategóriájú járművek (könnyű kétkerekű gépjárművek), a következők:

                L1e - Könnyű kétkerekű gépjárművek
                • kerekek száma: kettő, meghajtás: a 4. cikk (3) bekezdésében felsoroltak valamelyike (ebben gyakorlatilag minden benne van a turbinától a Wankel motoron át az elősűrített levegővel működő motorig, amiről fogalmam sincs mi lehet; és igen benne van az elektromos és hibrid meghajtás is), valamint
                • hengerűrtartalom ≤ 50 cm3, ha a jármű meghajtási konfigurációjának külső gyújtású belső égésű motor is része továbbá
                • legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 45 km/h továbbá
                • legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény ≤ 4 000 W


                Ez a következő alkategóriákra bontható:

                L1e-A - Motoros kerékpár
                • elsődleges rendeltetésük szerint a pedálozást elősegítő segédmeghajtással felszerelt, pedálhajtásúnak tervezett kerékpárok továbbá
                • a segédmeghajtás teljesítménye ≤ 25 km/h járműsebességnél megszűnik továbbá
                • legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény ≤ 1 000 W továbbá

                Az ezeknek a feltételeknek megfelelő motoros három- vagy négykerekű kerékpárok az osztályozás szempontjából a kétkerekű motoros kerékpárokkal műszakilag egyenértékűnek számítanak

                L1e-B - Kétkerekű segédmotoros kerékpár

                • minden olyan L1e kategóriájú jármű, amely nem osztályozható az L1e-A jármű feltételei szerint


                Tehát ez mind-mind gépjármű. Ha pedig gépjármű, akkor kell rá kötelező felelősségbiztosítás és jogosítvány.

                De a rendelet azt is meghatározza, hogy mit nem kell ide sorolni.

                Ezt:
                a 250 W vagy annál kisebb legnagyobb folyamatos névleges teljesítményű, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású kerékpárok, amelyeknél a motor kikapcsolódik, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, illetve teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd mielőtt elérné a 25 km/h sebességet, a motor leáll;

                Érthetően:
                • ami gázkarral megy és nem kell tekerni, az nem kerékpár, hanem gépjármű;
                • amit tekerni kell és rásegít az is gépjármű, ha 25km/h sebesség felett is rásegít;
                • ami 250W-nál nagyobb teljesítményű az mindenképpen gépjármű.


                Aki ezt végigolvasta, az többet tud a témáról, mint a legtöbb rendőr, újságíró és kerékpárboltos. Hacsak nem ők is olvasgatják a rendeleteket.
                Everything is better when you decide you don't care.

                Komment


                  vonni a kerékpárosokat is. Hiszen ők is száguldozhatnak (akár gyorsabban mint bármely villanygép vagy segédmotor), gyorsulnak, felelőtlenkednek, stb... és akkor már tényleg fizetne a fél világ
                  Most rosszindulatú leszek de lehet nem ártana, mert este 10-ből 9 lámpa nélkül rohangászik. És a hab a tortán hogy prizma/kukás mellény nuku...

                  De hogy témánál maradjak nekem se a rendszámmal van gondom hanem azzal hogy mennyibe fog fájni :/ .
                  Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2014 júl. 10, 19:26.

                  Komment


                    UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    250W-ig számít egy villanymotoros kétkerekű bármi kerékpárnak. 250W feletti teljesítménnyel motorkerékpár vagy segédmotoros kerékpár vagy nevezzük bárminek is: L kategóriás gépjármű. 4000W-ig L1e.
                    Én úgy tudtam hogy 300W. Na de mindegy. A forgalmazott villanybringák nagy része 300W-os. De elég sok 350W-os is van. Bicaj leírásában meg leírják a teljesítményt. Innentől kezdve nem a boltosé a felelősség(persze, szólnia kéne hogy ez bizony már SMKP kategória, de akkor ki venné meg?)


                    Egyébként léteznek olyan dongók amik úgy néznek ki mint a villanybringák(lehet azért mert ugyan arra a vázra rakják rá csak a burkolat másabb egy kicsit? ) Azoknak akiknek kell a zümmögés menet közben

                    Komment


                      léteznek olyan dongók amik úgy néznek ki mint a villanybringák
                      Egyszer olt szerencsém olyannal is menni pár kört. 35ccm-es kis szörnyeteg. Egyébként az alap elgondolásuk nagyon jó lenne ám! Külön olajozású, röpsúlykuplungos, ha jól emlékszem, önindítós. Tehát egy komfortos kis jószág lenne, tökéletesen ideális pl. nőknek boltba szaladozni... De ezt a jó alap koncepciót tökéletesen sikerült elrontani a klasszikus kínai formatervezéssel, meg a felhasznált anyagok minőségével! Tehát jó, csak szar
                      Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	91.3 KB
ID:	140399

                      Komment


                        A megoldás:
                        Egy jó, lehetőleg össztelós bringát (persze nem Y vázas vackot)kicsit átszabni és ennek a motorját meg a sallangjait ráépíteni.
                        Aztán ami a motorban idő előtt megadja magát azt szintén jobbra cserélni.
                        Végén lesz egy pöpec egyedi és modern dongód

                        Komment


                          Ajjaj :
                          Totalbike - Magazin - Rendszám nélkül motorozol? Jaj neked!
                          Nem olyan rossz ez emberek.
                          Ahogy olvasom felcsillant a szemem: (125 ccm 50-es papírokkal)
                          ,,Úgy képzelem, két választás lesz. Vagy leteszi a gépet örökre, eladja bontottként, ilyesmi, vagy beáll a sorba a hivatalnál a valódi ötven köbcentisek tulajdonosaival együtt. Kérdés az is, hogyan lehet majd regisztrálni egy eddig származási papírok nélkül használt robogót, vagy motort és mi lesz azokkal, akik nem tudják felmutatni a kintről használtként behozott járművük eredeti okmányait? Lehet, hogy a valódi ötven köbcentiseket olcsón lehet majd rendszámosítani, de egy százhuszonötöst, mai áron körülbelül 70-100 ezer forintért helyeznek forgalomba. Az ár az évjárattól függ."
                          Ha lehet örömmel viszem a jelenleg segédmotorként használt Csepeljeimet és a Danuviáimat forgalomba helyezni, amiket 10 éve vettem Németországban
                          .

                          Persze ez csak elmélet, de miért ne?
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 júl. 10, 22:20. Oka: vicc

                          Komment


                            Érdeklődéssel figyelem a tanult kollégák magasröptű értekezéseit a segéd és egyébb motorok témában!Nagyon sokat tanultam belőle,hiszen eléggé járatlan vagyok-e témában! Viszont a közlekedésben már eltöltöttem néhány évtizedet,úgy is mint lelkes amatőr és úgy is mint (MOSTMÁR ÍRHATOM!) kőkemény profi hivatásos(Kistehertől a Nehézvontatón át a buszig!)!Ezért merészelem a diskurzusból hiányolni az EMBER-i tényezőt!Hiszen szerencsétlen aktakukac botcsinálta szakértő törvényalkotó csak is a jogszabályi kereteket tudja kisebb-nagyobb sikerrel lefektetni!Ami szerény véleményem szerint fabatkát sem ér az úton egyre nagyobb számban gurigázók közre működése nélkül!...........és nem mutogatok senkire!!!Ha ÉN(Mi!?)Udvariasan és figyelmesen közlekedek(ami ritkaság!)már tettem valamit a gondok orvoslása terén!(azért írtam hogy a figyelmességem ritkaság mert figyelem én de már egyre kevésbé látom!)......szóval egy gondal több nektek mert most már rám is vigyázhattok!(hi-hi-hi!!!!)

                            Komment


                              Én is olvasgatom " az általam csak suhanó Halálnak" becézett villanyos bringákról az eszmecserét nem is a teljesítményük miatt aggódom mint inkább a rajtuk közlekedők épsége és a közlekedésük okozta baleseti veszélyforrás ami aggaszt. Nem tudom de ki már átélte ,hogy békésen tekert a kerékpár úton és a következő pillanatban kétszer olyan tempóban elhúzott mellette valaki. Ez legalább olyan mint mikor a Román kamionos megmutatja Ő bizony befér még elém és közben törli a hátsó lökhárítóval kis híján a könyököm! Élmény a javából!Mert ritkán hangzik el a kerékpár úton is manapság, hogy legyen szives!, pedig milyen jól hangzik ezen szó a szótárunkból!. Sok esetben a vevő nem is tudja, / mint én sem/,hogy ilyen határai vannak az elektromos kerékpároknak. Ezt szerintem az eladónak / forgalmazónak/ lenne kutya kötelessége ismertetni a vevővel.!.Lehet,hogy ide kellene egy nyilatkozat melyben tudomásul veszi a vevő a kötelességeit!?.

                              Komment


                                Lehet,hogy ide kellene egy nyilatkozat melyben tudomásul veszi a vevő a kötelességeit!?.
                                És miért nem profi boltosokat alkalmaznak?
                                Mert:többe kerül mint az állami támogatott kezdő.
                                :és beleszól a tulaj dolgába,aki minél többet el akar adni.....
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X