Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr MT11 - 1986

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • #76
    Ez esetben sajnos én a cserét javaslom...még a szopás a tusírozással-3 élű késsel, a dörzsárazással is jobb, mint az összerakott gép visszabontása. ezt úgy kell összeraknod, hogy amíg megy, nem fogod szétszedni, utána új generál.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


    • #77
      Köszönöm a tanácsokat. Szépen finoman kireszelgettem azt a részt a siklócsapágy alatt. Jelenleg szépen siklik a hajtókar a főtengelyen.
      Mivel vennem kell új hajtókar csavarokat, ezért új hajtókarokat is rendelek. Ha az új hajtókar a 0.05-ös csapággyal szépen forog a főtengelyen, akkor tényleg megéri újra csinálni a csapszegfurat dörzsárazását.....Ha nem, akkor marad ez a hajtókar és az imádkozás, mert a főtengelyt tuti nem fogom újra esztergáltatni......
      Ahogy rakom össze a dolgokat, úgyis csak egyre erősödik bennem az érzés, hogy ezt a gépet csak a jóisten tartja egyben.
      A hajtókar csavar meghúzási nyomatéka 32-34Nm körül van. Az ural-zentral az eredeti "puha" koronás anya helyett egy erősebb magasított csavart ajánl. Meg fogom próbálni nyomatékra húzni, ha beszakad megírom

      Hogy addig se unatkozzak, amíg a főtengely téli álmát alussza, gondoltam felteszem az olajpumpát a csapágytámaszra, vagy ahogy az oroszok hívják gitárra.

      Click image for larger version

Name:	DSCN4309.JPG
Views:	1
Size:	711.4 KB
ID:	213284Click image for larger version

Name:	DSCN4311.JPG
Views:	1
Size:	846.6 KB
ID:	213285
      Szépen kitisztítottam mindent, megméregettem a hézagokat, kicsit én is csiszolgattam a fedlapon, ahol a fogaskerekek megmarták a felületet, megnéztem finoman jár, nem kotyog semmi.
      Összeraktam, de már a csavarok kis meghúzásánál is akadozva lehetett csak forgatni. Meg-megakadt minden fordulatnál.......szétszedtem, megvizsgáltam, összeraktam. Újra akadt, de most máshol és egy fordulat alatt többször. Megint szét, megint össze, ugyanaz......... Arra gondoltam lehet, hogy berakáskor a tengely kissé ferde helyzetbe kerül, ezért szétszedve, fedél nélkül úgy kezdtem el forgatni, hogy a hosszabbik tengelyt egyik irányból megnyomtam, és tényleg ugyanazt a tünetet produkálta, meg megakadt. És ekkor jött a felismerés: A fedelét nem pozicionálja a négy csavar, ezért az összerakáskor félre csúszik és hozzá ér a tengelyhez, megnyomva azt. Még párszor össze kellett raknom, mire kikísérleteztem, hogy először finoman meg kell húzni a csavarokat, megfelelő pozícióba ütögetni a fedelet, majd anélkül, hogy hozzáérnénk az olajpumpához, akár úgy hogy az asztalra fektetjük az egészet, meg kell húzni a csavarokat. És lám most finoman jár. Ha csak magamat szívattam és van ennek egy egyszerűbb, biztosabb módja szóljatok

      Szóval ez a fedlap mozog minden irányba 1-1mm-t:

      Click image for larger version

Name:	DSCN4310.JPG
Views:	1
Size:	712.2 KB
ID:	213286Click image for larger version

Name:	DSCN4312.JPG
Views:	1
Size:	797.7 KB
ID:	213287

      A hézagok:

      Click image for larger version

Name:	48074849.jpg
Views:	1
Size:	60.0 KB
ID:	213288

      Komment


      • heeegany
        heeegany kommentje
        Editing a comment
        Nem nagyon értek ehhez a féle technikához. De nem lenne jó megoldás az, hogy egyszer bepozicionálod és rögzíted. Aztán úgy a helyén fúrsz rá helyet 2db pozicionáló csapnak. Szépen keresztül a szivattyú házán bele a blokkba.

    • #78
      Ha már olaj. Én is készítettem két furatot az olajnak, hogy előre tudjon folyni a vezérlés fogaskerekeihez. Betettem a nivópálcát és megnéztem kb hol van a min. és max. szint. A gyári lyukakon keresztül tényleg nem folyik előre az olaj. Lehet hogy tudatos??

      Click image for larger version

Name:	oil_level.jpg
Views:	1
Size:	518.6 KB
ID:	213291Click image for larger version

Name:	DSCN4318.JPG
Views:	1
Size:	662.3 KB
ID:	213292

      Komment


      • #79
        Tetszik ahogyan ügyeskedsz. Ezzel a technikával igy ig is kell. Ahogyan én látom: képes vagy megoldani a problémákat.

        Komment


        • #80
          Ahol a két alkatrész fél pontos illesztésének jelentősége van, ott vagy valami illesztő peremnek, vagy nagyobb kiterjedésű alkatrésznél tájoló csapoknak illik lennie.

          Ha nincsen gyárilag, akkor marad a Heeegsny kolléga által javasolt megoldás...

          ui: Én azt nem értem, hogy ha az oroszok tutnak másolni DKW-ből Izst viszonylag elfogadható minőségben, miét nem tudtak a BMW-ből is?

          Komment


          • #81
            hogy lehet kommentelni? egyszerűen nem találom....sokkal jobb egy-egy bejegyzés alá írni, ahogy heeegany kolléga tette.....

            Komment


            • heeegany
              heeegany kommentje
              Editing a comment
              Nálam az idézet és a jelentés gombok között van a komment lehetőség
              Ha minden igaz ez csak a felújítási naplók résznél működik a fórumban.

          • #82
            Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

            ui: Én azt nem értem, hogy ha az oroszok tutnak másolni DKW-ből Izst viszonylag elfogadható minőségben, miét nem tudtak a BMW-ből is?
            Ne felejtsd el, hogy ez már saját fejlesztés. Pláne az MT már Zündapp rendszer, nem BMW.
            Én is sokat szenvedtem az olajszivattyúval, nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy a Murvaőrlőben is megfelelően működik. Inkább biztosítottam plusz kenést molibdén-diszulfiddal. Az elmozdulás nálam a hátsó hajtás fedlapjánál jelentkezik. Én is stiftelésen gondolkodok. Az a durva, hogy ott van perem, de annak nem elcsúszás, hanem elfordulás a jellemző mozgása. A fedőlap kapcsolódik a lengőkarhoz, a hajtásházat meg mozgatja a kardán, és a fékrudazat.
            az olajszivattyú hajtórúdja meg beleér a főtengelybe, ami fizikai képtelenség, de megtörténik. A keszi köröm végeredménye: Elégtelen töltés, és a modern pipák miatti gyujtáskimaradás. Gyanítható túlmelegedés miatti nehezebb indulás. A hátsó hajtás ismételten elfosta magát. Elektromos anomália az akkumulátor-fesszabályzó-testpont háromszögben. Defekt xD. Újabb idegesítő festékledörzsölődések, amitől idegbajt kapok.

            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2018 aug. 03, 21:30.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


            • #83
              Egyre jobban megerősödik bennem, amit már valahol olvastam, hogy ezekben az orosz vasakban a kihívás a lényeg...

              Komment


              • #84
                szép lassan lerombolja az ember optimizmusát, a hitét, és a helyébe végtelen türelmre tanít, és arra, hogy bármit el tudjon engedni.....

                megérkeztek az új hajtókarok. Otrombák eléggé.
                0.05-ös csapágy helyett 0.5-öset küldtek....
                Lefotóztam az anyákat, hogy majd feltegyem micsoda eltérés van közöttük. Aztán fogtam és lemértem a hajtókarokat, és volt köztük 4g eltérés.....és akkor eszembe jutott, hogy lehet az anyák mérete ezt kompenzálja...és láss csodát mindennel együtt 626/626g mindkettő hajtókar.

                Click image for larger version  Name:	IMG_20180823_093025.jpg Views:	1 Size:	671.2 KB ID:	213724Click image for larger version  Name:	IMG_20180823_093010.jpg Views:	2 Size:	771.0 KB ID:	213725
                Click image for larger version  Name:	IMG_20180823_093112.jpg Views:	1 Size:	1,022.5 KB ID:	213726Click image for larger version  Name:	IMG_20180823_190251.jpg Views:	1 Size:	528.0 KB ID:	213727

                Érdekes módon az eredetileg a motorban levő hajtókarok közt 5g eltérés van.Pedig kértem a gépműhelyt, hogy ezt is ellenőrizzék a csapszeg dörzsárazásánál....

                Betettem a siklócsapágyakat és az egyik hajtókarban semmi hézag köztük, a másikban pedig ez a látvány fogadott:

                Click image for larger version  Name:	IMG_20180823_200220.jpg Views:	1 Size:	648.9 KB ID:	213728Click image for larger version  Name:	IMG_20180823_200236.jpg Views:	1 Size:	679.8 KB ID:	213729

                Ez lehetséges? elfogadható? normális? Rövidebb az egyik siklócsapágy, de ettől még használható??????
                Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 aug. 23, 20:14.

                Komment


                • #85
                  Hát valahol itt a probléma:

                  Click image for larger version  Name:	DSCN4386.JPG Views:	1 Size:	702.6 KB ID:	213754

                  Amúgy nem szabadna résnek lennie a két csapágyfél között, sőt inkább egy kis túlnyúlásnak:

                  Click image for larger version  Name:	attach_s-en.jpg Views:	1 Size:	21.6 KB ID:	213755
                  Ezek szerint a csapágyakban is van méretszórás rendesen. Azt hiszem rendelek pár garnitúrát és összeválogatom.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 aug. 24, 15:59.

                  Komment


                  • #86
                    martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Azt hiszem rendelek pár garnitúrát és összeválogatom.
                    Talán az leg szerencsésebb. Az anyával való kompenzálást ne vedd tudatosnak... ez csak a Te mázlid. Az eltérés mértéke is. Egyebként úgy látom elég alapos vagy,hogy legyen belőle valami.

                    Komment


                    • #87
                      Az előírt nyomatékkal meghúzott hajtókarcsavarok esetében a siklócsapágy felek között résnek nem szabad lenni.Nem rendelni kell másikat,hanem megreklamálni a kereskedőnél és kérni a cserét,mert nem jót küldött!



                      Komment


                      • #88
                        Elgondolkoztam azon, vajon annak idején a digitális mérlegek korszaka előtt méregettek-e Ivánék 5 grammokat?!
                        Az ipari termékeikre az volt a jellemző, hogy primitíven durvák voltak, mégis működtek. Elég csak a T34-esre, vagy a dobtáras géppisztolyukra gondolni!
                        A lényeg, hogy működtek...szerintem ez is fog!

                        Komment


                        • #89
                          Valószínű működne minden, ha összeraknám......de a tudat.
                          ez a legnehezebb az egészben, megpróbálja az ember kihozni a lehető legjobbat, vagy csak jól csinálni és rá kell jönnie, hogy valószínű ez lehetetlen....vagy feleslegesen sok energia...

                          Komment


                          • #90
                            Az igényességed a mai műszaki követelményeknek, ill. az akkori nyugati követelményeknek felel meg, de ez egy szocialista színvonal.

                            A Pannonia is tele van konstrukiós problémákkal (a Danuvia talán még sz@rabb), amihez hozzájárul a gyenge anyagminőség, a gyártás igénytelensége, a több évtizedes használat, a gányolások nyoma, és az utángyártott alkatrészek egy részének silánysága...

                            Köss magadban egy ésszerű kompromisszukot, ésfogadd el olyannak, amilyen...

                            Komment

                            Working...
                            X