Ez esetben sajnos én a cserét javaslom...még a szopás a tusírozással-3 élű késsel, a dörzsárazással is jobb, mint az összerakott gép visszabontása. ezt úgy kell összeraknod, hogy amíg megy, nem fogod szétszedni, utána új generál.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Dnepr MT11 - 1986
Collapse
X
-
Köszönöm a tanácsokat. Szépen finoman kireszelgettem azt a részt a siklócsapágy alatt. Jelenleg szépen siklik a hajtókar a főtengelyen.
Mivel vennem kell új hajtókar csavarokat, ezért új hajtókarokat is rendelek. Ha az új hajtókar a 0.05-ös csapággyal szépen forog a főtengelyen, akkor tényleg megéri újra csinálni a csapszegfurat dörzsárazását.....Ha nem, akkor marad ez a hajtókar és az imádkozás, mert a főtengelyt tuti nem fogom újra esztergáltatni......
Ahogy rakom össze a dolgokat, úgyis csak egyre erősödik bennem az érzés, hogy ezt a gépet csak a jóisten tartja egyben.
A hajtókar csavar meghúzási nyomatéka 32-34Nm körül van. Az ural-zentral az eredeti "puha" koronás anya helyett egy erősebb magasított csavart ajánl. Meg fogom próbálni nyomatékra húzni, ha beszakad megírom
Hogy addig se unatkozzak, amíg a főtengely téli álmát alussza, gondoltam felteszem az olajpumpát a csapágytámaszra, vagy ahogy az oroszok hívják gitárra.
Szépen kitisztítottam mindent, megméregettem a hézagokat, kicsit én is csiszolgattam a fedlapon, ahol a fogaskerekek megmarták a felületet, megnéztem finoman jár, nem kotyog semmi.
Összeraktam, de már a csavarok kis meghúzásánál is akadozva lehetett csak forgatni. Meg-megakadt minden fordulatnál.......szétszedtem, megvizsgáltam, összeraktam. Újra akadt, de most máshol és egy fordulat alatt többször. Megint szét, megint össze, ugyanaz......... Arra gondoltam lehet, hogy berakáskor a tengely kissé ferde helyzetbe kerül, ezért szétszedve, fedél nélkül úgy kezdtem el forgatni, hogy a hosszabbik tengelyt egyik irányból megnyomtam, és tényleg ugyanazt a tünetet produkálta, meg megakadt. És ekkor jött a felismerés: A fedelét nem pozicionálja a négy csavar, ezért az összerakáskor félre csúszik és hozzá ér a tengelyhez, megnyomva azt. Még párszor össze kellett raknom, mire kikísérleteztem, hogy először finoman meg kell húzni a csavarokat, megfelelő pozícióba ütögetni a fedelet, majd anélkül, hogy hozzáérnénk az olajpumpához, akár úgy hogy az asztalra fektetjük az egészet, meg kell húzni a csavarokat. És lám most finoman jár. Ha csak magamat szívattam és van ennek egy egyszerűbb, biztosabb módja szóljatok
Szóval ez a fedlap mozog minden irányba 1-1mm-t:
A hézagok:
- 3 likes
Komment
-
Ahol a két alkatrész fél pontos illesztésének jelentősége van, ott vagy valami illesztő peremnek, vagy nagyobb kiterjedésű alkatrésznél tájoló csapoknak illik lennie.
Ha nincsen gyárilag, akkor marad a Heeegsny kolléga által javasolt megoldás...
ui: Én azt nem értem, hogy ha az oroszok tutnak másolni DKW-ből Izst viszonylag elfogadható minőségben, miét nem tudtak a BMW-ből is?
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
ui: Én azt nem értem, hogy ha az oroszok tutnak másolni DKW-ből Izst viszonylag elfogadható minőségben, miét nem tudtak a BMW-ből is?
Én is sokat szenvedtem az olajszivattyúval, nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy a Murvaőrlőben is megfelelően működik. Inkább biztosítottam plusz kenést molibdén-diszulfiddal. Az elmozdulás nálam a hátsó hajtás fedlapjánál jelentkezik. Én is stiftelésen gondolkodok. Az a durva, hogy ott van perem, de annak nem elcsúszás, hanem elfordulás a jellemző mozgása. A fedőlap kapcsolódik a lengőkarhoz, a hajtásházat meg mozgatja a kardán, és a fékrudazat.
az olajszivattyú hajtórúdja meg beleér a főtengelybe, ami fizikai képtelenség, de megtörténik. A keszi köröm végeredménye: Elégtelen töltés, és a modern pipák miatti gyujtáskimaradás. Gyanítható túlmelegedés miatti nehezebb indulás. A hátsó hajtás ismételten elfosta magát. Elektromos anomália az akkumulátor-fesszabályzó-testpont háromszögben. Defekt xD. Újabb idegesítő festékledörzsölődések, amitől idegbajt kapok.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2018 aug. 03, 22:30."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
Komment
-
szép lassan lerombolja az ember optimizmusát, a hitét, és a helyébe végtelen türelmre tanít, és arra, hogy bármit el tudjon engedni.....
megérkeztek az új hajtókarok. Otrombák eléggé.
0.05-ös csapágy helyett 0.5-öset küldtek....
Lefotóztam az anyákat, hogy majd feltegyem micsoda eltérés van közöttük. Aztán fogtam és lemértem a hajtókarokat, és volt köztük 4g eltérés.....és akkor eszembe jutott, hogy lehet az anyák mérete ezt kompenzálja...és láss csodát mindennel együtt 626/626g mindkettő hajtókar.
Érdekes módon az eredetileg a motorban levő hajtókarok közt 5g eltérés van.Pedig kértem a gépműhelyt, hogy ezt is ellenőrizzék a csapszeg dörzsárazásánál....
Betettem a siklócsapágyakat és az egyik hajtókarban semmi hézag köztük, a másikban pedig ez a látvány fogadott:
Ez lehetséges? elfogadható? normális? Rövidebb az egyik siklócsapágy, de ettől még használható??????Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 aug. 23, 21:14.
Komment
-
Hát valahol itt a probléma:
Amúgy nem szabadna résnek lennie a két csapágyfél között, sőt inkább egy kis túlnyúlásnak:
Ezek szerint a csapágyakban is van méretszórás rendesen. Azt hiszem rendelek pár garnitúrát és összeválogatom.Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 aug. 24, 16:59.
- 2 likes
Komment
-
martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzt hiszem rendelek pár garnitúrát és összeválogatom.
- 3 likes
Komment
-
Elgondolkoztam azon, vajon annak idején a digitális mérlegek korszaka előtt méregettek-e Ivánék 5 grammokat?!
Az ipari termékeikre az volt a jellemző, hogy primitíven durvák voltak, mégis működtek. Elég csak a T34-esre, vagy a dobtáras géppisztolyukra gondolni!
A lényeg, hogy működtek...szerintem ez is fog!
- 1 like
Komment
-
Az igényességed a mai műszaki követelményeknek, ill. az akkori nyugati követelményeknek felel meg, de ez egy szocialista színvonal.
A Pannonia is tele van konstrukiós problémákkal (a Danuvia talán még sz@rabb), amihez hozzájárul a gyenge anyagminőség, a gyártás igénytelensége, a több évtizedes használat, a gányolások nyoma, és az utángyártott alkatrészek egy részének silánysága...
Köss magadban egy ésszerű kompromisszukot, ésfogadd el olyannak, amilyen...
- 1 like
Komment
Komment