Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr MT11 - 1986

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    , és a veterános cuccaimon kezdeném el megtanulni a szakmát, az sok selejtként elhajított alkatrészbe fájna...
    És ekkor én azért kezdek el sírni,ha nem adtok munkát az esztergályosoknak elfelejtik a munkát ,illetve nem lesz érdekük spéci munkát végezni(mivel nem éri meg )minek..... igyunk és felejtsünk... A legtöbb általam becsült szakember alkoholista lett:mert elvették az élete egyetlen célját,hogy tökéletes munkát végezzen.. !!!!

    Ő nem tudta,honnan bányászták,mennyibe kerül,miért van rá szükség ,kinek kell ,hogyan kell hőkezelni,ki köszörüli méretre,miként szerelik be ,miféle szerkezetbe,milyen színűre festik,ki adja el ...nem számított,csak egy ÖRÖKKÉ működjön mert:hibátlan alkatrészt készítsen : ő az öntő,esztergályos ,marós, kovács, formakészítő,lakatos ,hegesztő,,festő,.....sajnos nem jut eszembe a többi hirtelen,dde mindet letaposták a O-alá.....
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #62
      martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szervusztok

      Eltűntem, anyagbeszerzés, postás várás, műhelymunkákra várakozás.....ez történik épp.
      a műhelymunkák lassan a végéhez közelednek, hengertalp síkolás, hengerfúrás, hónolás kész, hengerfejben szelepvezető csere, szelep becsiszolás kész. Most a főtengely köszörülésen a sor.....várok. Alapvetően minden alkatrész megérkezett. A munkákról és az új alkatrészekről is teszek fel fotókat, amint lehet.
      Elkezdtem a váltót drótkefével tisztítani, de vagy rossz drótkefét választottam, vagy túl lelkes vagyok a felület elég karcos és fényes lett. Bár én sem gondolom, hogy a Dnepr blokkja a gyöngyözésről álmodik, de végül mégis elviszem gyöngyöztetni, remélem nem lesz stílusidegen.....most épp üresen rakom össze a blokkot, és dugózom le a nyílásokat, hogy egyben tudjam elvinni az egészet.

      Egy kérdésem is lenne: a váltó tengelyei - berugó tengelye, rükverc kézi váltójának tengelye, lábváltó tengelye - edzett anyagból vannak? Szeretnék rájuk marni/esztergálni hornyot plusz O-gyűrűnek a jobb tömítés miatt. Egy átlagos gépműhely nem vállalja, mondván edzett anyag - ránézésre - és túl kemény. Tényleg az? Ha igen akkor hol és ki tudná ezt nekem megcsinálni?
      Ha ezen a kérdéskörön átlendültem, akkor lassan jöhet az összeszerelés.....


      Ha keskeny horonyban gondolkozol (vékony "O" gyűrű), akkor szerintem ez nem lehet gond) A Pannónián és a Danuvián is van ilyen. A horony ráadásul nem is rádiuszos a tengelyen, hanem egyenes beszúró szúrókéssel készült, ami jó a tömítésnek, mert van hová deformálódnia a téglalpa keresztmetszetbe a kör keresztmetszetű "O" gyűrűnek, viszont a tengelyeken nem szerencsés a sarkos átmenet...(szerencsére ezek nem állandóan mozgó váltakozó terhelésű teneglyek, így kifáradás szempontjából ez kevésbé gond, fontosabb szempont, hogy az "O" gyűrűnek legyen deformációs hézaga. Maga a beszúrás mMinimálisan gyengíti el az anyagot, annyi túlméretezése biztos, hogy van, hogy ez nem lehet gond, és valóban jóval egyszerűbb, mint a házba fészket marni, stb... Előtte keres hozzá megfelelő méretű "O" gyűrűt, és óvatosan a külső átmérővel, ami a házba illeszkedik, nehogy szoruljon!
      Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2018 júl. 23, 22:09.

      Komment


        #63
        A hengertalphoz ne tegyél pasztát. Eltömítheti a fantasztikus olajzórendszer egyetlen furatát.
        a váltó hátsó fedele a csapágyak tartója, igy ott a tömítés vastagság kritikus. A blokknál hátul a hullámos csapágyfeszítő miatt nem lényeg a vastagság. A vezfedélnél szintén mind 1.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2018 júl. 24, 05:42.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #64
          Köszönöm a hozzászólásokat a pasztázással kapcsolatban.
          A hengertalpnál, majd csak finoman a hüvely körül, a hengerfejnél fém tömítés van, a szelepfedélnél pedig az az ormótlan félcenti vastag fekete félkilós gumilap
          A váltófedélnél tényleg nagyon fontos a vastagság a csapágyak miatt. Eredetileg valami nagyon vékony tömítés volt ott. Megőriztem, majd azt veszem alapul.

          Wsievers, lehetséges, hogy az MT11-ben nincs hullámos csapágytámasz? Amikor szétszedtem nem volt. A neten csak a webshopokban találkozom velük, de sem robbantott ábrán, sem fotókon nem látom hova való. Ha nem volt eredetileg, én mégis beteszem a megfelelő helyre, mi történik?? Amúgy rendeltem egyet, biztos ami biztos, meg is jött.

          Próbálom magam kordában tartani, és arra koncentrálni, hogy kész legyen a blokk. Hajlamos vagyok a dolgok túlkomplikálására, úgyhogy most úgy döntöttem összerakom a váltót ahogy van és használom. Ha folyik, folyik. Közben veszek egy váltó fedelet, vagy egy komplett váltót és télen a kandalló tüze mellet a karácsonyfa alatt faragok bele ezer meg ezer hornyot, o-gyűrűt, szimeringet.....

          Komment


            #65
            Naszóval, A hullámos alátét a lendkerék alatt van. Csapágy előfeszítő lemez a becses neve. Szóval a feladtata kettős: egyrészt az alatta levő olajterelő lemezt tartja a helyén, (feszíti hozzá a csapágy belső gyűrűjéhez) továbbá mint nevéből ered, feszíti a csapágyat, ami a tengelyen és a házban is átmeneti illesztéssel van, nem úgy mint az első, ami szilárdan ül a főtengelyen.
            MT801193 a rugó száma.
            A terelőlemez elhagyható, ha 1z kintről zárt csapágyat teszel fel.
            Annyiban igazad van, hogy nem mindíg kerül ez bele. A száma alapján a K-650 alkatrésze.
            https://advrider.com/index.php?threa....447932/page-3
            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2018 júl. 24, 21:21.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #66
              Nekem úgy tűnik, hogy az MT801193 (spring) csupán az MT801190-es szimering rugója, mert külön van jelölve a tömítés ház (MT801191)
              Köszönöm, hogy leírtad hogy hol és miért helyezkedik el. Nálam olajterelő lemez sem volt.


              Click image for larger version  Name:	01.jpg Views:	1 Size:	134.5 KB ID:	213149Click image for larger version  Name:	IMG_3873.JPG Views:	1 Size:	29.0 KB ID:	213151
              Click image for larger version  Name:	02.jpg Views:	1 Size:	39.8 KB ID:	213150

              Ők azok: a hullámos alátét és az olajterelő lemez.

              Click image for larger version  Name:	03.JPG Views:	1 Size:	14.9 KB ID:	213152Click image for larger version  Name:	04.JPG Views:	1 Size:	16.5 KB ID:	213153
              Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 júl. 25, 09:46.

              Komment


                #67
                Az Easthighway oldala szerint az MT9 és 10-32-ben van feszítő és olajterelő, de az MT11 és 16-ban már nincs.

                Click image for larger version

Name:	05.jpg
Views:	127
Size:	88.6 KB
ID:	213155

                Komment


                  #68
                  háhá.........mindig attól félek a legjobban, hogy már már annyira figyelek, hogy el ne rontsam amit csinálok, hogy aztán tuti elrontom. Eddig mindig így volt és ilyenkor mindig vissza kell bontani, amit az ember már jól összerakott. Vajon miért lenne ez máshogy a főtengely összerakásánál!? Bónusz: óriási hibát vétettem, ami miatt csúszik az összerakás.
                  Tehát mások okulására:
                  Van egy nagyon jó videó a youtube-on, ami szépen bemutatja, hogyan tudjuk betenni a főtengelyt a blokkházba. Kétféle megoldás van, hajtórudakkal vagy anélkül. Én az előbbit választottam, mert nem akartam a sasszegekkel bajlódni azon a szűk helyen....tehát felraktam az első hátsó csapágyakat, a hajtórudakat, koronás anya, biztosító sasszeg......elkezdem betenni a főtengelyt.....ezerszer láttam a videót, de csak nem ment be, hiányzott a hátsó csapágynál három milliméter. Negyven fok, csúszik minden az olajtól, kissé kezdek feszült lenni. Videó megnyit és lám lám elsiklottam valami felett, az első csapágyat nem lett volna szabad feltenni, mert így nem tudom eléggé előre tolni a főtengelyt, hogy be lehessen forgatni. Semmi baj kiszedem. Nem, nem szedem ki, mert ömlik rólam a víz és hiába forgatom nem szeretne kijönni. Semmi baj, félmegoldás, leszedem az első hajtórudat, beforgatom és visszateszem. Saját harmadik megoldás, majd szabadalmaztatom. Nagy nehezen kimókoltam a sasszegeket, koronás anyák le, hajtórúd le. Minden a helyére kerül. Nincs más dolgom, mint visszatenni a hajtókart.
                  Eléggé elfáradtam, el kellett volna mennem aludni, egy hét wellness szálló, pár sör, pálmafák, tengerpart, masszázs, és utána folytatni. De olyan közelinek tűnt, hogy kész lesz, szóval hajtórúd két fele összerak, és elkezdtem meghúzni a koronás anyát, de nem néztem meg az egyiknél, hogy a vége ami nem tud elfordulni, a helyén van-e. Arra gondoltam, majd befordul a helyére. Senki más ne gondolja soha többet rajtam kívűl, hogy befordul. NEM, NEM fordul be. Hanem befeszül állat módon a csavar és eldeformálja a hajtórúd alsó csészéjét, hogy aztán egy óra alatt tudjam csak a csavart kibarmolni, és konstatáljam, hogy nem lehet visszatenni, mert az egész szorul a főtengelyen........

                  Kérdés: veszek egy hajtórudat. Megtehetem, hogy az alsó felét összepárosítom a mostani hajtórudammal? Mivel a csapszeg bronzperselye már cserélve lett és dörzsárazva?
                  Vagy a hajtórudak két fele szigorúan összetartozik???? 0,05-ös siklócsapágyakhoz lett köszörülve a főtengely.

                  jelige: Nem tudok aludni!
                  Utoljára szerkesztve a következő által: martonzsolt; 2018 júl. 30, 10:25.

                  Komment


                    #69
                    Deformálódott a hajtókar mert nem volt helyen a csapágycsésze?

                    Komment


                      #70
                      pontosan nem tudom mi történt. a hajtókar alsó kisebbik felébe beleszorult a csavar, mivel nem a lemetszett rész esett a csapágycsésze felöli oldalra...
                      így kellett volna lennie:
                      Click image for larger version

Name:	DSCN4298.JPG
Views:	108
Size:	539.6 KB
ID:	213248
                      én meg így húztam meg, a feje rosszul van. A nyíllal jelöltem, hogy szerintem eldeformálhatta a csészét a csavar.
                      Most az alsó részbe ha beleteszem a siklócsapágyat, a csésze és a csapágy közt átlátok, a csapágy túllóg a csésze síkján. Ha ráteszem főtengelyre szorul.
                      Click image for larger version

Name:	DSCN4301_02.jpg
Views:	106
Size:	698.2 KB
ID:	213249


                      A felső rész, a rúddal, az jó. A kérdésem, hogy megtehetem-e, hogy csak az alsó csapágyfészket (nem tudom hogy hívják) cserélem. Vagy vennem kell egy komplett hajtókart, beletenni a 0.05-ös csapágyat, és imádkozni hogy jó legyen? és ha jó, akkor a két hajtórudat lemérni, súlyba hozni, felső szem perselyét cserélni, dörzsárazni? ahhhhhh......

                      Komment


                        #71
                        Diagnosztizáltam mi történt. A csavar feje ahogy megfeszült, befelé nyomta a csapágyház vékony falát és egy szemmel nem látható pukli keletkezett.
                        Kissé megreszeltem azon a területen, és máris jobb a helyzet. Végtelen gány megoldás, de ha végül szépen felfekszik a siklócsapágy, akkor számíthat ez a fajta barbár, kőkorszaki beavatkozás?? Látom, ahogy a gépműhelyek sorra zárnak be, a szakma megszűnik, besózzák a műhelyeket és visszasüllyedünk a sötét középkorba......

                        Click image for larger version

Name:	DSCN4304_02.jpg
Views:	100
Size:	564.2 KB
ID:	213251

                        Komment


                          #72
                          martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Kissé megreszeltem azon a területen, és máris jobb a helyzet.
                          Így már érthető. Jól csináltad,csak le kell ellenőrizni,ne szoruljon. Ha külön cseréled az alsó részt,akkor számíthatsz méretbeli különmbségre,főként ennél a tipusnál.

                          Komment


                            #73
                            Óvtosan írok, mert nem jártam még így, nem mondhatom, hogy már vagy tízszer kipróbáltam, és most azt mondhatnám: Isten ments!...vagy:... Bátran!!!

                            Ha a hajtókar (ide értve az alsó részt is) jó, szívós anyagból van (pl. nemesített acél), akkor némi deformációt ki kell bírnia.
                            A visszahajlítás már gond lehetne, hiszen én a fő veszélyt nem abban látom, hogy a kis reszeléssel megkönnyítetted az anyagot (ez nem számottevő) hanem inkább az anyagban esetleg bekövetkezett repedésben, ami szemmel nem is látszik, és a dinamikus váltakozó igénybevétel hatására kifáradásos törést okozhat!

                            A visszahajlítást nem ajánlottam volna, de ha ott a sarokban (ahová a csavar feje megy) nincsen repedés, akkor szerintem orvosolni tudtad a dolgot.

                            Esetleg van-e valaki itt a Fórumon, aki olyan cégnél dolgozik, ahol ahol repedést tudnak vizsgálni?!

                            ui: ...Ja, a szerelés miatt ne kárhoztasd magadat, a "szerelési hiba" jelenségként működik. Te most észrevetted, gyakran úgy követünk el hibát, akkor vesszük már csak észre, ha a hatása jelentkezik (rosszul derékszögelt hajtókar, becsípett szimering, stb, eltömődött olajzó furat, stb.....)
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2018 júl. 30, 18:41.

                            Komment


                              #74
                              martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A kérdésem, hogy megtehetem-e, hogy csak az alsó csapágyfészket (nem tudom hogy hívják) cserélem. Vagy vennem kell egy komplett hajtókart,
                              Az eredeti gyártási technológia miatt a hajtókarok párolva vannak ,összecsavarozva készítik méretre,és összeszámozzák őket,emiatt a befogási különbségek jelentősek lehetnek:főleg időrendben eltérő alkatrészeknél.Ezért nem cserélhetők fel egymással,csak oly módon ha a felfekvőket lecsiszolják így beszűkült furatot újramunkálják..ha bezárnak a gépműhelyek nem csoda,rendkívül időigényes munka....Igen ezek miatt célszerű:bontott alkatrészeket tartani...pót-motor....Szerintem is a kireszelés ebben az esetben célszerű,de csak akkor: ha nem szorul a nyomatékra húzott hajtókarcsapágy.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                #75
                                Máté én a hozzászólásod utolsó mondatában látom a gond megfejtését. Ez az a pont hol véleményem szerint elő kell venni a nyomatékkulcsot mert van kinek nem gond akkorát húzni, hogy deformálódjon más meg mivel tesiből felmentett volt nem húzza meg rendesen.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X