Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr MT11 - 1986

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • #91
    Az anyagminőség hiányosságait anyagmennyiséggel kompenzálták...

    Bocs , hogy megkérdezem : Nem lehet beszerezni a hajtókar csavarokhoz négy egyforma koronás anyát valahonnan? A hajtókar alsó-szem furata mindkét karnál azonos ? A csapágyfeleknek igen , kell lennie előfeszítésének , mert máskülönben körbeforoghat a karban , és "rendbe rak" mindent ... A képeid alapján a kereskedő valami szemetet küldött , ami még ráadásul rossz méretű is . reklamáld meg szerintem is .

    martonzsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Valószínű működne minden, ha összeraknám......de a tudat.
    De meddig ? Én értem hogy strapabíró , meg hogy gyárilag is ilyen illesztések vannak , meg hogy gyenge az anyagminőség ....... De én inkább megpróbálnám az egészet tisztességesen összerakni , nem hazardírozni . A megszokott , jól bevált szerelési normák nem véletlenül alakultak ki , és ez "nem csak a tudat " , szükségesek a tisztességes működéshez .



    Komment


    • #92
      Megrendeltem az új siklócsapágyakat, úgy néz ki esztergályost is sikerült szerezni, aki legalább meghallgat (nem akarom elkiabálni...) Mert a sok aprósággal mindenki elhajt a fenébe.
      Addig is egy kérdés: Nemes Pista azt írta "Dugattyú és henger szerelés. Nagyon fontos! a dugattyú szerelés megkezdése előtt MINDIG ki kell derékszögelni a hajtókarokat mert olyanok mint az ökörhuggyozás!" - ha jól értem ez azt jelenti (és a képeit elnézve is úgy tűnik), hogy a derékszögelés elvégezhető, amikor a főtengely a hajtókarokkal a blokkban van? Azt olvastam, hogy az ellenörzés úgy a legegyszerűbb, ha feltesszük a dugattyúkat gyűrűk nélkül, rá a hengereket és hézagot mérünk, vagy sok olajjal megnézzük, hol mennyit hagy a henger falán...stb...stb...
      A kérdésem most az, hogy a derékszögeléshez,minden esetben le kell szedni a hajtókart, egyengetni, visszatenni, újabb próba, újra leszedni....? És természetesen minden esetben nyomatékra húzni?

      Komment


      • #93
        Elsö: A henger fúrása párhuzamos legyen,mert küllönben szr az eredmény,s egy félre fúrt hengerhez nem lehet derékszögelni. A módszer egyébként kissé barbár,mert ilyennek nem is lenne szabad előfordulnia precíz gépmunkánál. Én pl megfestem a dugattyút halványan, majd lehúzott hengerrel átforgatom. Utna henger le, majd hajtókarszemen átdugott csappal finoman hajlítás. Ezután ellenőrzés. Viszont ha precíz derékszöget van helyed a síkra helyezni, akkor könnyíthetsz a tortúrán.

        Komment


        • #94
          Link

          Én úgy értelmezem, hogy enyhéb hajlítás azzal a spéci "F" alakú szerszámmal megtehető helyben...
          Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2018 szept. 12, 17:45.

          Komment


          • #95
            Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            spéci "F" alakú szerszámmal megtehető helyben...
            Vagy rongybatekert csőfogóval természetesen beszerelt hajtókarokkal ! Mindez elkerülhető lenne ,ha az esztergályos kiderékszögeli a hajtókarokat,(ha így nem jó:akkor félre van fúrva,esetleg a dugó nem derékszög,vagy a blokk ferde....)nem tudom csinálja e még valaki????
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


            • #96
              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ,esetleg a dugó nem derékszög,
              Mindenféle disznóság előfordulhat.

              Komment


              • #97
                Kösz a hozzászólásokat. Lesz majd valahogy Olvastam a "derékszögelés" topikot, de valahogy egyiknél sem éreztem, hogy tuti tipp, és nem lehet elcseszni vele valamit.....
                A hengerek talpát a gépműhely síkba hozta. Ez már most egy nagy előrelépés a motor szempontjából. A dugattyúk kovácsolt autó dugók, méretpontosak, azonos súlyúak. Már ez is valami.
                A "mindenféle disznóságra" számítok....de mindig rá kell jönnöm, hogy kevés a fantáziám
                Kezdek rájönni, hogy ez is olyan, mint a házépítés/lakásfelújítás, az első a tanulópénz, a második már jobban megy........úgyhogy hosszabb távon azt tervezem, hogy veszek egy másik blokkot, amit korrektül felújítok/felújíttatok.....mert meg lehet csinálni rendesen.
                Vagyis rendesebben, nem gondolom, hogy el kell fogadni, hogy ez ilyen, és csak 20ezer kilómétert megy el. Az a baj, hogy ez az orosz rusztikusság csábítja az embert a mókolásra, gányolásra....
                Ezt pedig használom, amíg megy Az oldalkocsis találkozóra is el kell jutnom valahogy, mindjárt itt a tavasz!

                Komment


                • #98
                  Ne add fel törekedj a szerinted tökéletesre és meg lesz az eredménye. Én azt tartom nincs rossz motor csak rossz motoros. Ezt úgy értem igyekezzen az ember kiismerni a gépnek a tudását képességét és az szerint próbáljon menni vele. Ez igazán akkor jó ha Te csinálod és tudod mit miért és hogyan javítottad meg. Persze időnként és is megfelejtkezem magamról de igyekszem meg adni neki a lehető legjobbat és cserébe várok is tőle. Ne vedd okoskodásnak mert nem annak szántam.

                  Komment

                  Working...
                  X