Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • #76
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    hacsak nincs sok 7 -es csavar a motoron.
    Van, elég sok helyen M7
    Nem az én motorom, csak a nyeregtartó miatt tettem ide. Majd a legvégén nyilván teszek fel képet az enyémröl is, báááár hol van az még

    Komment


    • #77
      horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Van, elég sok helyen M7
      Így viszont érdemes beszerezni a metszőt és a menetfúrót .
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


      • #78
        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Marhaság, már megbocsáss. Nem tud úgy elrozsdálni hogy komplett cserélni kellene
        Elképzelhető, nekem vannak aggályaim... Viszon, ha sikerül hétvégén csinálok képet, megmutatom milyen súlyos a kár...

        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szerinted 2db 6005-ös nem birja ott a terhelést?
        De valószínűleg bírja, csak jobban tetszene a tűgörgős. Viszont a 6005-höz nem kell felfúrni az öntvényt? Most nincs előttem mekkora a csaopányfészek.

        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Meséld el mi a gond a kuplunggal!
        Ha netán a parafa rossz, csúszik akkor minőségi parafadugót kifőzni, belenyomkodni és leesztárgályozni
        A kosarat meg meg lehet marni ha hullámos
        Csinálok képet arról is. Olyan gödrös, a kosár, hogy szerintem nem csúsznának benne a tárcsák, nem emelne ki. Persze majd a képeket tudjátok véleményezni, szerintem menthetetlen.

        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szép két kipufogódobot kreáltam neki rozsdamentesböl a Viktóriájára
        Nem semmi az a dob tényleg... Le a kalappal!

        Szóval én annyit haladtam, hogy nekiálltam a fezérmű lánckerék lehúzót kifaragni tömörből. Köszörültem hozzá belső menetkést. Nem volt semmi kivágni azt a mennyiségű anyagot belülről amit ez a menet felemésztett... Mindenesetre majdnem kész. Aztán meglássuk hogy szuperál.
        Che kedvelte ezt.

        Komment


        • #79
          Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          2db 6005-ös nem birja ott a terhelést?
          Marhaságot irtam
          25x42x9 ha jól emlékszem. Valahol van egy tűgörgős kölső részem de nem találom megmérni. Annyiféle csapágyhelyet fúrtam már fel hogy nem is emlékszem

          Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Köszörültem hozzá belső menetkést
          Vazze, akkor neked esztergapadod van, így könnyű! Nekem e legkisebb igazitásért is kuncsorognom kell
          Ezek után én nem magyarázok neked hanem én iszom szavaidat
          Bezzeg anno, ott állt minden gép a kezem alá

          Komment


          • #80
            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            érdemes beszerezni a metszőt és a menetfúrót
            Ha nem is metszőt, de fúrót veszek, találtam egy olcsót, 1000+pósta. Amúgy meg várok egy igéretet hátha van egy ismerősömnek
            Ettöl függetlenül veszek
            Az összes blokkcsavar M7
            mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


            • #81
              Üdv uraim!

              Több részre bontanám itt a kommentjeimet, elsősorban lehúzó!
              A képeken láthatóra sikeredett, első belső menetemhez képest nem lett rossz. Megtette a dolgát, mondjuk akkorát csattant a lánckerék mikor megadta magát, azthittem széttört még az öntvény is... Persze nem. Nemhiába törtem már bele pár dolgot, rá volt gyógyulva rendesen.

              horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              25x42x9 ha jól emlékszem
              Igen, az a 6905, jó lehet. Mondjuk kicsit szétnéztem, és van hasonló méretű tűgörgős is: NA 4905 (Na, valamiért ragaszkodom hozzá, legyen ez az én bűnöm ). Ennek a terhelhetősége jóval nagyobb, persze nem pöröghet olyan gyorsan (csak 15000RPM... ). Innentől kezdve eldönthetjük ki milyet szeretne a gépbe Még a szélesség méretet meg kell néznem, azt nem ellenőriztem.

              horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Vazze, akkor neked esztergapadod van, így könnyű! Nekem e legkisebb igazitásért is kuncsorognom kell
              Ezek után én nem magyarázok neked hanem én iszom szavaidat
              Ugyan már, van egy kínai hobbi esztergám... Amzt a keveset amit tudok is magamtól tanultam, ha neked ott volt anno a sok gép, akkor én labdába sem rughatok

              Folytatom majd a főtengellyel és váltó kuplung párossal.
              mátéapu és Che kedvelte ezt.

              Komment


              • #82
                Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                első belső menetemhez képest nem lett rossz.
                Waaaaaaaaaaaaaaaaaa!
                Nagyon klassz, Gratula!
                Remélem , ha már egydarabbol készitetted, a hatlapot reszelted rá

                Ha gondolod akkor tűgörgős csapágy a bal oldalra, hacsak nem kopott a féltengely
                A jobb oldara én NJ görgőset raktam, könnyebb széthúzni, bár az enyémet már biztos nem, mert szoba-motor lesz

                Az a gond, hogy a gépek csak voltak, amig a régi-régi cégemnél dolgoztam
                Jelenleg csak tökölődök
                Mester igérget, de nem fejezi be a teleszkóp perselyeket, M7-es csavarért és pár rozsdamentesért valamelyik nap elugrom a XVII.kerbe mert csak ott találtam ami a közelemben van
                Második 19" belsőm nem érkezett meg a boltba
                Az első lengőnyereg tartót fabrikáltam fel, mert az nekem nem volt. A fényezésröl nem is beszélek, soha nem készül el, baráti munka
                Más gondjaim is vannak, szoval most rossz a kedvem

                Komment


                • #83
                  horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Mester igérget, de nem fejezi be a teleszkóp perselyeket
                  Telefonáltam, elkészült. Aztán autóztam vagy 30km-t hogy M7-es és rozsdamentes csavarokat vegyek
                  Hurrá, lehetne szerelni!
                  A gyomrom viszont alattomosan nyom 2 napja, semmihez sincs kedvem

                  Komment


                  • #84
                    Kicsit el vagyok havazva mostanság, szóval csak pár naponta tudok írkálni... Mindenesetre főtengely:

                    Szóval maga a főtengely elég rozsdás, de menthető. A vezérmű oldali féltengely jó lesz ahogy van, habár azon is vannak nyomok, de szépen benne volt a csapágyban. A gyújtás oldalon ógy is fel kell bővíteni 25mm-re, erre több megoldást is látok, viszont az a legnagyobb gondom, hogy pont a szimering tömítőfelülete a leginkább gödrös... lsd.: képek. Így nagy valószínűséggel azt is le kell köszörülni, és felbővíteni valami persellyel, aztán megint leköszörülni....

                    Ehhez mondjuk szét kellene szedni az egészet, de semmi esetre sem szeretné megadni magát egyik csavar sem...

                    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nagyon klassz, Gratula!
                    Remélem , ha már egydarabbol készitetted, a hatlapot reszelted rá
                    Köszönöm!! Félig igen, félig nem ​ Hegesztettem rá egy anyát aztán lereszeltem...

                    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A gyomrom viszont alattomosan nyom 2 napja, semmihez sincs kedvem
                    Nem hangzik tól jól... Jobbulást!

                    No meg a héten vettem egy asztali fúrót is, most már azt is fel kell újítani... Mindig ezt csinálom, mintha nem lenne elég meló... Mondjuk állványos fúró az kell, eddig meg nem volt szóval... Már szét is szedtem természetesen...
                    mátéapu és Che kedvelte ezt.

                    Komment


                    • #85
                      A problémásabb rész, a váltó és kupplung:

                      A képek alapján tudjátok véleményezni... Nem tudom mennyire érdemes ebből bármit is használni. Vagy ha érdemes, akkor mit csináljak vele, mit ajánlotok? Van amit már neki se álltam lepucergálni... :/
                      Che kedvelte ezt.

                      Komment


                      • #86
                        Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A képek alapján tudjátok véleményezni
                        A bak féltengtelyre ne nyomjál semmi gyűrűt, mert nem tudod a lánckerék anyáját felrakni. Megvédeni a kúpot és a csapágy helyeket/bordát, a szimering futófelületét keménykrómozni és megköszörülni. Nem gondolnám hogy nagy pénz lenne

                        Második komment fotói
                        A fogakat kissé megköszörülném ahol le van nyalva az oldala, a rozsdás tengelyeket, különösen a kuplungtengelyt megpoliroznám Ami befele maródott az bronzperselynél nem számít. A sebváltó hosszú tengelye elég nyűgös mert ott a blokkban/aluminiumban fordul és kimarhatja

                        Főtengely és kuplung lánckereket vizsgáld meg jól hogy nem kopott-e
                        Alatottomos hibám volt, hogy a kuplung lánckerék kopott volt erősen, lánc felfutott a hegyére és ugy befeszitette a főtengely/kuplungtengelyt hogy akadozott. Igy kinlódtam át egy Jugó motorozást

                        Kuplungagy, háááát, nem mondani hogy nem rágott és ugyanigy a kuplung kosár is. Ez utóbbi szármaróval osztófejjel javítható

                        Többek közt ilyen alkatrészeket adtam oda a német komálósomnak. Lehet nem mindent, de kb. Nézz körül közte hátha
                        Click image for larger version  Name:	parts2.jpg Views:	2 Size:	75.0 KB ID:	213018

                        Komment


                        • #87
                          Annyit még, hogy pl. a hátsó kislánckerék helyett jó a P20 kislánckereke/ha jól emlékszem az is 14 fogas és az osztása is jó/, persze kiesztergályozva a közepe és felhegesztve a Horex kislánckerék agyra /ha kopott/

                          Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Jobbulást!
                          Köszönöm, abbahagyta de érzem hogy ebböl már endoszkóp lesz. Nem szokott az én gyomrom fájdogálni és pláne ilyen alattomosan

                          Komment


                          • #88
                            Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Kicsit el vagyok havazva mostanság, szóval csak pár naponta tudok írkálni... Mindenesetre főtengely:

                            Szóval maga a főtengely elég rozsdás, de menthető. A vezérmű oldali féltengely jó lesz ahogy van, habár azon is vannak nyomok, de szépen benne volt a csapágyban. A gyújtás oldalon ógy is fel kell bővíteni 25mm-re, erre több megoldást is látok, viszont az a legnagyobb gondom, hogy pont a szimering tömítőfelülete a leginkább gödrös... lsd.: képek. Így nagy valószínűséggel azt is le kell köszörülni, és felbővíteni valami persellyel, aztán megint leköszörülni....
                            Nem feltétlen kell annyira megbonyolítani a dolgot. Vannak már erre kitalált megoldások.
                            tengely javító persely - Google-keresés
                            Link

                            Komment


                            • #89
                              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nem feltétlen kell annyira megbonyolítani a dolgot
                              Igaz, jó megoldás a perselyezés
                              de
                              Megmértem most a tengelyt, 17.8mm az átmérő ahol fut a 17x35-ös szimering. Talán megfelelő ha egy köszörű vonás és sima lesz
                              Vagy leköszörülni 17mm-re ás úgy a persely. Milyen méretű egy ilyen persely külső átmérőlye ha a belső 17mm?

                              A mögötte levő menet meg 20-as, ha persely akkor a vállát le kell vágni, de kérdés hogy ilyen méretű perselyt lehet-e kapni. Gondolom nem
                              Click image for larger version

Name:	fetch?photoid=212993.jpg
Views:	1
Size:	148.6 KB
ID:	213031

                              Komment


                              • #90
                                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Igaz, jó megoldás a perselyezés
                                de
                                Megmértem most a tengelyt, 17.8mm az átmérő ahol fut a 17x35-ös szimering. Talán megfelelő ha egy köszörű vonás és sima lesz
                                Vagy leköszörülni 17mm-re ás úgy a persely. Milyen méretű egy ilyen persely külső átmérőlye ha a belső 17mm?

                                A mögötte levő menet meg 20-as, ha persely akkor a vállát le kell vágni, de kérdés hogy ilyen méretű perselyt lehet-e kapni. Gondolom nem
                                Click image for larger version

Name:	fetch?photoid=212993.jpg
Views:	1
Size:	148.6 KB
ID:	213031
                                Méreteket nem tudom. Szerintem csapágyboltban érdemes érdeklődni.
                                A 2. linken a leírást érdemes elolvasni. Aszerint a peremet felrakás után le lehet szedni ha útban van.

                                Komment

                                Working...
                                X