Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Naszoval, hengerfej
    Hívott a mester , nem tudja megcsinálni az új szelepet, menjek a cuccért. Csodálkoztam nagyon
    Elugrottam, megbeszéltük. A szelepszár 9.3 és nem egyezik egyik kapható szeleppel sem, ő meg nem farigcsál és a szelepvezetőhöz sincs vezetőszára
    Akkormost tegyek vastagabb alsó tányért a rugó alá, kérdeztem magamban. Működne a szerkezet de snassz megoldás
    Tudja mit, cseréljen szelepvezetőt, fészket és ugy csináljon új szelepet
    Ebben maradtunk, 12ezer körül lesz

    Aztán, lehet hogy magamra boritottam a bilit.
    Mindig megnézem mi mennyi és persze az olcsóbb dolgot választom
    Elugrottam a hidraulika szervizbe is, vittem az olajcsöveket magammal
    10mm-es belsejű cső jó a csöcsre. OK. majd rendelek a netröl csövet és valami biliccsel megszoritom, gondoltam magamban
    Aztán ismerve magam és mennyi saját munka van még, megrendeltem a két cső elkészitését
    10ezer.
    Afrancba! Észrevétlenűl megy a végöszeg felfelé és még hol vagyok a végétöl...
    Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2018 júl. 06, 12:32.
    heeegany és Lemezjáték kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      megrendeltem a két cső elkészitését
      Ez déltájban volt és most telefonáltak hogy kész
      El is hoztam rögvest
      Click image for larger version

Name:	olajcso.JPG
Views:	129
Size:	138.5 KB
ID:	212738

      Komment


        #63
        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        10mm-es belsejű cső jó a csöcsre.
        Kerestem a hétvégén a csöveket, de nem találtam... Örülök, hogy sikerült megoldani.
        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A szelepszár 9.3 és nem egyezik egyik kapható szeleppel sem
        Miért 9.3? A gyári tudtommal 9mm volt...
        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ez déltájban volt és most telefonáltak hogy kész
        El is hoztam rögvest
        Szép munkának tűnik, így legalább biztos jó lesz.
        Utoljára szerkesztve a következő által: Lac-; 2018 júl. 09, 12:21.

        Komment


          #64
          Vettem 1m 3mm-es gumilemezt, merthogy csak igy darabolták
          Click image for larger version

Name:	gumilemez0.jpg
Views:	131
Size:	128.4 KB
ID:	212770
          Aztán levágtam megfelelő hosszt és rátekertem a telo csőre és sablon csővel összeszoritottam. Elötte persze élben leköszörültem, megkentem gumis Loctitetal
          Click image for larger version

Name:	g_cso_szorit2.jpg
Views:	126
Size:	122.3 KB
ID:	212771
          Ez lett belőle
          Click image for larger version

Name:	g_cso.jpg
Views:	123
Size:	47.9 KB
ID:	212772
          Örültem és majdnem összeraktam az első telot, de mértem még egy utolsót
          Nem lett jó! A bronzpersely hosszabb 1.5-2mm-rel
          Afrancba!
          Kénytelen voltam átmotorozni a szomszéd községbe hogy ugyanmár szedjenek le a hosszábol. A héten meglesz.
          Nem szeretem én már a motort, de olyan autógyilkos út vezet oda, hogy gondoltam motorral könnyebb lesz
          Hát nem
          Sóder, salak, kis és nagy kavicsok, majdnem eldobtam a motort
          Öreg róka maradjon az autónál már

          Komment


            #65
            Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            de nem találtam
            Hol tartasz a motorral?

            Komment


              #66
              horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Hol tartasz a motorral?
              Nagyjából sehol... Igazából szétszedtem, most jön majd az a rész nekem is, hogy kell majd hordanom mindenhova. Lemezek mehetnének a lakatoshoz, henger-hengerfej meg a gépműhelybe, blokkot pár helyen hegeszteni is kell. A váltó szerintem egyben kuka, eléggé rozsdagödrös... Még majd megnézem van-e benne menthető dolog, pár fogakerék legalább. Kuplung szintén, a főtengely menthető szerintem. De már arra is gondoltam, hogy kéne venni inkább egy másik blokkot egyben, mert ebből lehet sose lesz semmi... Mindenesetre majd a többi részével tudok addig haladni amég ezt eldöntöm. Sok mindent összeszedtem már hozzá, de sok minden hiányzik is... Már gyűjtöm az infókat Meg lassan majd nekifogok, csak most a pannonia is szervízelésre szorul, azt rendbe akarom rakni előbb, hogy valamivel menni is lehessen... Viszont az jó, hogy itt a fórumon gyűjtögeted a dolgokat! Lehet kéne ebből csinálni egy felújítási naplót, és ott követni az eseményeket.
              Che kedvelte ezt.

              Komment


                #67
                Kész lett a centirozásom, el is hoztam.

                Van a kormányszoritó alján egy 8-as furatú vállas vas csövecske. Egyik elveszett
                Alattomos voltam, mert van esztergája a mesternek Kérdeztem nincs-e egy hasonló darab csövecskéje
                Ugyanmár, hagyja itt készitek kettőt.


                Gondoltam azonnal veszek 2 belsővédő szalagot és két belsőt, oszt fel is rakatom a gumiszerelővel. Azért vele mert békebeli orosz gumi, és sem erőm se pajszerem nincs
                A motorosbolt szabi miatt zárva. Ejj, ráérünk arra még

                Most a váz szétszerelése jön, mert a nyeregtartó vinklit fel kell hegeszteni/csavarozni, M7 menetet fúrni és csak emígyen férek hozzá
                Valaki hozzon egy ilyen menetfúrót

                Komment


                  #68
                  Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  váltó szerintem egyben kuka, eléggé rozsdagödrös
                  Attol hogy rozsdagödrök, még nem kuka a váltó, hacsak nem a kuplunk tengely azon része ahol a persely fut, de még ez sem nagy gond Ha a kapcsoló körmök élei kopottak akkor "vissza kell köszörülni" kissé
                  Másik blokkot vennél? Ne izéjj már!
                  Nézted az árakat?

                  Majd ha odajutsz ird le milyen a féltengely, mert van ami önmaga a tűgörgős csapágy belső futója is egyben
                  Na, arra én rápráseltem egy 25-ös túlméretes dugattyúcsapszeget és megköszörültem, tehát 25x akárhányas csapágyra jó lett/volna, ha nem 0,02-dal nem vékonyabb /
                  Click image for larger version

Name:	krb_l.JPG
Views:	126
Size:	33.9 KB
ID:	212792
                  Még annyit, hogy sok évvel ezelött kiküldtem Németországba két nagy láda Horex alkatrészt egy komálósnak hogy adja el
                  Nem lett belőle semmi, irtam neki hogy nekiadom
                  Van közte két blokk és váltó + mittomén mi alkatrészek
                  Click image for larger version

Name:	parts2.JPG
Views:	120
Size:	75.0 KB
ID:	212793
                  Ha még megvan neki, biztos valami baráti árat ki lehet alkudni vele
                  ​​​​​​​

                  Komment


                    #69
                    Click image for larger version  Name:	image_33124.jpg Views:	1 Size:	55.0 KB ID:	212796
                    Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    felújítási napló
                    És készitettem vezérmű fogaskerék/lánckerék lehúzót 8menet egy zollban , ha jól emlékszem, modulmenet
                    Valahol akad még egy a sufniban

                    Click image for larger version  Name:	TOOL1.JPG Views:	1 Size:	72.3 KB ID:	212795

                    Komment


                      #70
                      horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Másik blokkot vennél? Ne izéjj már!
                      Nézted az árakat?
                      Sajnos néztem, viszont számoltam is kicsit. Ha ki kell cserélnem a komplett váltót, kupplungot, vezérlést? (ezt még tüzetesebben nem néztem meg, esélyes, hogy jó lesz...), nomeg hiányzik a váltóvezérlő dekli, karburátor, komplett gyújtás, az örntvényt hegeszteni kell stb.. Mire megveszem ott tartok mintha vennék egy komplett blokkot gyújtással meg karbival... kb 900-1000EUR. Igen sok, de lehet jobban járok. A probléma itt is az, hogy zsákbamacska, lehet az is tiszta gödör lesz belül. Egyszer olvastam, hogy ez elég általános volt a horexeknél, mert régebben korrozív olajat használtak (valahol ezt írták asszem...), aminek a gőzeit benyomja a karter oldalán keresztül a kupplunghoz.

                      horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Majd ha odajutsz ird le milyen a féltengely, mert van ami önmaga a tűgörgős csapágy belső futója is egyben
                      Na, arra én rápráseltem egy 25-ös túlméretes dugattyúcsapszeget és megköszörültem, tehát 25x akárhányas csapágyra jó lett/volna, ha nem 0,02-dal nem vékonyabb /
                      Nekem is olyan, gondolkodtam már rajta sokat, hogy miként lehet megoldani a történetet, a dugattyúcsapszeg nem rosz ötlet, csak az a bajom, hogy akkor még mindig két alkatrész kell hozzá, mert az RNA 4905 jó bele, de annak a belső átmérője 30 tehát kell hozzá egy AF-25-30-25 mondjuk, de annak is szoros illesztésnek kell lennie, és a végére olyan lesz a féltengely mint a parenyica sajt. Sima golyós csapágyat meg nem használnék, a tűgörgősnek sokkal nagyobb a teherbírása. Úgy vagyok vele nem biztos, hogy hülyék voltak a tervezők, kell az oda, persze lehet hogy túlzás.

                      horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ha még megvan neki, biztos valami baráti árat ki lehet alkudni vele
                      Hú, az nem lenne rossz, fel tudod venni vele a kapcsolatot? egy komplett blokk is érdekelne, akár karbi nélkül is, az majd ráér, de csak vagy váltó kupplung is nagy segíség, ha jutányos az ár.

                      horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      És készitettem vezérmű fogaskerék/lánckerék lehúzót 8menet egy zollban , ha jól emlékszem, modulmenet
                      Valahol akad még egy a sufniban
                      Na azt még nem sikerült leszednem... úgy rá van gyúgyulva. Mindenesetre a napokban akarok esztergálni egyet én is, úgy emlékszem 8TPI-t mértem én is.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Lac-; 2018 júl. 10, 17:42.

                      Komment


                        #71
                        Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        ki kell cserélnem a komplett váltót,
                        Marhaság, már megbocsáss. Nem tud úgy elrozsdálni hogy komplett cserélni kellene

                        Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        nem biztos, hogy hülyék voltak a tervezők,
                        Szerinted 2db 6005-ös nem birja ott a terhelést?
                        Dehogynem!

                        Komplett blokk nincs, csak üres blokk
                        Porlasztót ki kell pucolni, vagy feltenni egy Pannonia porlasztót, tökéletes vele a Horex

                        Lac- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        kupplung is nagy segíség
                        Meséld el mi a gond a kuplunggal!
                        Ha netán a parafa rossz, csúszik akkor minőségi parafadugót kifőzni, belenyomkodni és leesztárgályozni
                        A kosarat meg meg lehet marni ha hullámos

                        Ezek után mondd el mire lenne szükséged
                        Persze irhatok neki emilt, amúgy is nagyon régen dumáltam vele

                        Szép két kipufogódobot kreáltam neki rozsdamentesböl a Viktóriájára

                        Click image for larger version

Name:	victoria.jpg
Views:	137
Size:	65.1 KB
ID:	212805 ​​​​​​​

                        Komment


                          #72
                          Sok duma után..
                          Nincs 7-es csigafúróm és nincs M7 menetfúróm. Az életben nem fúrtam szerintem 7-es fúróval
                          Most kénytelen vagyok venni két furatért mindkettőt
                          Merthogy 7-essel átjelölöm a középpontot, aztán 6-ossal a furat és bele az M7
                          Lengőnyereg tartó vinkli a project

                          Komment


                            #73
                            horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            nincs M7 menetfúróm. A
                            7-es fúró hetes csavarnak,szerintem csak illesztett helyre kell,egyébként legalább + fél m/m -kell .

                            Csavarod van? ennyire eredetire akarod?:egy megszakadt menet esetén nem 8-assal javítanád? a csavarfejet pedig méretre kell forgácsolni.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 júl. 11, 19:39.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #74
                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ennyire eredetire akarod?
                              Mittomén?!
                              7.2 a furat a gyári vinklin, a 7-es fúró csak a pontos középpont miatt kellett, ezt megoldottam
                              M7 csavarom van, M7 menetfúrót majd ád a Jóisten
                              A vinkli a nyeregrugó alatt látható, ami nekem nem volt felcsavarozva és furat sem volt. Váztörés, új első vázrész, de a muff nem került vissza, többit majd...
                              Click image for larger version

Name:	nyeregtarto.JPG
Views:	93
Size:	265.1 KB
ID:	212814
                              heeegany és mátéapu kedvelte ezt.

                              Komment


                                #75
                                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                7.2 a furat a gyári vinklin, a 7-es fúró csak a pontos középpont miatt kellett, ezt megoldottam
                                A legtöbb gyári furat 0,5-1 m/m -el nagyobb a csavar átmérőjénél ez a gyártási és beállítási eltérések korrigálása miatt kell . Valószínűleg 6-os lehetett:hacsak nincs sok 7 -es csavar a motoron.

                                Tetszik a gép,sajnos én ilyen minőségben nem tudnék motort ráncbaszedni...
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X