Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D Csepel motorblokk felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • #61
    A képen jelölt csavarokat kiveszed, majd a felső díszdugót is, majd kiütöd a tengelyt fölfelé vagy lefelé. Azután a rugókat összenyomva kijön az egész. Óvatosan, mert a rugók előfeszítve vannak, és ha nem vigyázol, szanaszéjjel repül az egész.
    Click image for larger version

Name:	BIG_0007192013.jpg
Views:	1
Size:	102.7 KB
ID:	139104
    Szétszedni egyszerű, visszafelé viszont nagyon nehéz lessz.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 19, 12:38.
    Titus és sricsi70 kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


    • #62
      Hello! Elkezdtem felújítani a papíros D-Csepelemet, természetesen a blokkal kezdtem.
      A képeken lehet látni az állapotokat.
      Henger átmérő 54 mm nem tudom ez mennyi fúrást jelent.
      A csapszeg kézzel meglökve kijött, a csapágyak (MGM RADAX) nem lógtak de teljesen szétkoptak.
      A dugattyún furcsa hogy 3 gyűrű van.
      A berugótengely cserés, oldaldekni szintén. (valami repedés gyanú + tömítő felületből le van törve.)
      Sajnos fel van pontozva, de az ami a "fura" hogy nem lötyögnek a csapágyak benne, lehet csak biztos ami biztos alapon tették, mert a kopás mértéke nem teszi indokoltá.
      Ami lehet hogy cserés lesz, az a főtengely, mert az egyik oldalon kézzel le és fel tudom rakni a csapágyat, ami gondolom nem túl jó hír, ha nem szorul fel.
      A lánckerék is kuka.
      A kuplung kosár hátulján az a távtartó az gyári megoldás?
      A zsákfuratból milyen mód szoktátok kiszedni a csapágyat? A Pannóniánál nem volt gondom kis ablak kiszed és jó volt, itt nincs más csak valami kiszedő szerszám...

      Itt jöjjenek a képek. Vélemény?

      Click image for larger version

Name:	11655384_10204135044605975_1790520960_n.jpg
Views:	1
Size:	88.5 KB
ID:	144751Click image for larger version

Name:	11541195_10204135044885982_193271649_n.jpg
Views:	1
Size:	135.2 KB
ID:	144752Click image for larger version

Name:	11541279_10204135046606025_1071636070_n.jpg
Views:	1
Size:	101.8 KB
ID:	144753Click image for larger version

Name:	11637848_10204135044645976_60896978_n.jpg
Views:	1
Size:	77.6 KB
ID:	144754Click image for larger version

Name:	11637960_10204135046486022_1468250237_n.jpg
Views:	1
Size:	100.2 KB
ID:	144755Click image for larger version

Name:	11638051_10204135045926008_1692418627_n.jpg
Views:	1
Size:	88.3 KB
ID:	144756Click image for larger version

Name:	11647312_10204135046886032_1554384640_n.jpg
Views:	1
Size:	106.9 KB
ID:	144757Click image for larger version

Name:	11650493_10204135046846031_2035785530_n.jpg
Views:	1
Size:	74.7 KB
ID:	144758Click image for larger version

Name:	11650737_10204135044965984_1735770282_n.jpg
Views:	1
Size:	94.0 KB
ID:	144759Click image for larger version

Name:	11650812_10204135044725978_657690997_n.jpg
Views:	1
Size:	87.9 KB
ID:	144760Click image for larger version

Name:	11650812_10204135045285992_1397502733_n.jpg
Views:	1
Size:	77.6 KB
ID:	144761Click image for larger version

Name:	11650831_10204135045245991_1110318585_n.jpg
Views:	1
Size:	42.4 KB
ID:	144762Click image for larger version

Name:	11652239_10204135046286017_170364050_n.jpg
Views:	1
Size:	117.4 KB
ID:	144763Click image for larger version

Name:	11652274_10204135046086012_714138659_n.jpg
Views:	1
Size:	80.8 KB
ID:	144764Click image for larger version

Name:	11655074_10204135044925983_644934511_n.jpg
Views:	1
Size:	65.5 KB
ID:	144765Click image for larger version

Name:	11647312_10204135046886032_1554384640_n.jpg
Views:	1
Size:	106.9 KB
ID:	144757Click image for larger version

Name:	11638051_10204135045926008_1692418627_n.jpg
Views:	1
Size:	88.3 KB
ID:	144756
      Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2015 jún. 21, 20:22.

      Komment


      • #63
        Innen szép győzni!
        Hajrá!
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


        • #64
          Ennyire azért nem rossz a helyzet.
          Alkatrész van hozzá szerencsére.
          A Pannóniám sem nézett ki különbül, simán motor lett belőle!
          Nem vártam csodákat, de ennél sokkal szarabb dolgokra számítottam.
          A motor festése már kicsit nehezebb lesz (pénzügyileg főleg).
          Sorry ezeket a képeimet ilyen fordítva tölti fel. :S
          Attached Files
          Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2015 jún. 21, 20:33.

          Komment


          • #65
            dott
            A kuplung kosár hátulján az a távtartó az gyári megoldás?
            Igen.


            A zsákfuratból milyen mód szoktátok kiszedni a csapágyat? A Pannóniánál nem volt gondom kis ablak kiszed és jó volt, itt nincs más csak valami kiszedő szerszám...
            De van. Az egyik szóba jöhető megoldást a "Pannónia motorblokk kínlódásk megoldások"-nál írtam:

            Szerencsére már korábban D-Csepelemhez készítettem a sebváltójában lévő zsákfurathoz egy célszerszámot.
            Egy 10-es köracél, egy kis darab u-vas, egy 10-es anya, meg egy kisebb csavar, pl. M4-es anyával kell hozzá, valamint satu, vasfűrész, reszelő, valamint asztali fúrógép. (Természetesen gépekkel, marógép, stb. is elkészíthető, de pont az a lényeg, hogy olyan szerszámot ajánljak, amit bárki meg tud csinálni.)

            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül

            A képen bemutatott célszerszám működési elve az, hogy két kis megfelelően kireszelt körmös darabot dugok bele a csapágy belső furatába és egy menetes végű közdarabbal kitámasztom, hogy a körmök biztosan beakadjanak és a kihúzás alatt tartsanak a túloldalon. A két körmös darab és a menetes közdarab „együttdolgozását” egy a rajtuk átmenő furaton átdugott csavar biztosítja. Az összeszerelt szerszámmal könnyen kihúzható egy elég erős U-vasra támaszkodva csavarral a menetes szárral a csapágy.
            (A szerszámot még vagy huszonöt éve gondoltam ki és csináltam meg, amikor a D-Csepelem felújítása során szembesültem ezzel a problémával. Akkor nagyon büszke voltam rá és eltettem, még jó lehet majd valamikor alapon...hát, kellett...huszonöt év múlva...)

            - - - Updated - - -

            dott
            Sajnos fel van pontozva, de az ami a „fura” hogy nem lötyögnek a csapágyak benne, lehet csak biztos ami biztos alapon tették, mert a kopás mértéke nem teszi indokoltá.
            Ha jól látom, a lendkerék felőli oldalon csak a belső csapágy fészke van felpontozva?

            Itt a Pannóniával szemben a lendkerék felől van 2 csapágy, és ahogy nézem a külső nincsen felpontozva, tehát ha az fix még gyárilag + a belső felpontozva (ami nyilván nem elegáns, de mi a fenét tudtak volna tenni 40-50 éve házilag), akkor nagy baja nem lehet.

            A fogaskerék felől csak egy 6302-es csapágy van, ráadásul ott a dugattyú mozgásából származó elsődleges igénybevételen túl folyamatos erőhatást jelent a primer hajtás nyomatékát biztosító erő, agy ez szokott a problémásabb lenni, mivel ezt egy csapágy viseli. Az az oldal rendben van?

            Ja, még valami!!!

            A Pannóniával szemben a kis Csepelek kuplung rugójának megoldása finoman szólva primitív...
            Elég nehéz összerakásnál azon a kis lyukon benyúlva megfogni a rugó végét, és kihúzva beakasztani...

            A legjobb célszerszám egy bicikli küllő, aminek a menetes végét rácsavarod egy darab seprű nyélre, és a küllővég elég kicsi ahhoz, hogy beférjen a nyomótárcsa kis furatába és azon keresztül a rugó horgába beakasztva kihúzd a rugó végét és beakasszad a helyére egy finom csavaró mozdulattal! (Így leírva talán bonyolultnak tűnik, de nem boszorkányság...már csak a seprű nyélről eszembe jutva...)
            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 jún. 21, 21:43.
            mátéapu, sepy és sinter kedvelte ezt.

            Komment


            • #66
              Üdv dott !

              Én a zárt csapágyfészekből , zsákfuratból úgy vettem ki a csapágyakat hogy a csavarboltban vásároltam 16-os beütős acél dűbel csavar fészket , amit a hasításoknál (a végén , a sík felületen) egy - egy ponttal Co-val megakasztottam , hogy később a méretre esztergálásnál ne törjön le . Majd a méretre munkálás után a csapágyszélességtől kb 2 mm-el hosszabb részen alászedtem kb 1-1,5 mm-el úgy hogy a végénél maradjon kb 1-2 mm váll . A hegesztési segéd pontokat kifűrészeltem, majd a csapágyba raktam és egy kb 150 mm hosszú , a végén lapoltra reszelt menetes szárat tekertem bele úgy hogy szétnyissa a dűbelt . Erre cső ráhúz , alátét ráhúz , hosszú toldó anya ráteker, menetes szár a lapolásnál megfog (én francia kulcsal csináltam) anya megteker , csapágy kézben ...
              mátéapu és sepy kedvelte ezt.

              Komment


              • #67
                Köszi Lemezjáték és Zahi!
                Meg fogom próbálni megcsinálni valamelyiket!
                A primer hajtásnál pontozásból kb 4 pontocska jutott, szerencsére nem ilyen aktívan verték mint a másik oldalon.
                De ahogy próbáltam, jól illeszkednek a csapágyak bele.
                Majd írok még hogy haladok a felújítással.

                Komment


                • #68
                  Hello!

                  A minap épp azon agyaltam hogy neki kéne kezdeni a D-Csepel blokkjának, úgyis jön a tél, tavaszra meg lehetne kerülni egyet a házkörül. (húú még mennyi mindent meg kéne rajta csinálni, hogy szép legyen)
                  A felújítással kapcsolatban szeretném kérdezni, hogy a váltó szerkezet és egyéb belsőségek kopását lógását hogy ellenőriztétek? A blokk sosem volt használva, kb kétszer indítottam be mikor megvettem működött a váltó. Az alkatrészeket elnézve és tudva hogy az első és egyetlen tulajnak csak ez a motorja volt 50évig használatban, van km a blokkban az tuti.
                  Ezért felmerült, hogy ha már rendbe rakom nem kéne kihagyni a "belsőséget" sem a buliból. (van pótlás blokkom így alkatrészt tudok bele rakni)

                  Komment


                  • #69
                    A kérdés részletesebb megválaszolását meghagynám a hozzáértőknek.
                    Annyit tudnék javasolni,hogy menj vele 5-10 km-t változatos tempóban,azaz az elején szép finoman,majd minden fokozatban jól húzasd ki,esetleg keress egy jó emelkedőt (bár ez Szegeden nehéz lesz) és nézd meg nem dobálja-e a fokozatokat,nem csörög-zörög-e valami?
                    Lendkeréknél érdemes megnézni,hogy nem lotyog-e a főtengely. Hirtelen ennyi jutott eszembe,remélem segített valamennyit.
                    Titus kedvelte ezt.

                    Komment


                    • #70
                      A váltót tényleg csak kipróbálás után lehet tesztelni. Ránézésre nehéz. Lehetnek kopottak a kapcsoló körmök valamelyik fogaskerékpáron. A kapcsolóvilla tengelyének a furata is van hogy kikopik. A kilincsműnél valami görbeség, a hézagolással is lehet baj, ezekre érdemes figyelni meg még ami most nem jutott eszembe. Először tényleg próbáld ki valahogy szerintem is, utána lehet szétkapni.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2016 okt. 18, 22:01.
                      mátéapu kedvelte ezt.

                      Komment


                      • #71
                        Sziasztok!

                        A Csepel 125T blokkomból hiányzik egy forgattyúsház összehúzó csavar. Tudaja valaki a konkrét méretét? A mérete változott a típusok között (T, D)?
                        A blokkom vidéken van, a jófogáson találtam eladót, de így, hogy nem tudom pontosan mit veszek, nem akarok vásárolni. Ha bármelyikőtöknek van felesleges tőle is szívesen elboltolom.

                        Köszönöm!

                        Click image for larger version  Name:	Blokk.jpg Views:	1 Size:	1.01 MB ID:	217699

                        Komment


                        • #72
                          Az csak egy darab vas m6 menettel a két végén. Lemérni egyszerű: a blokkban ül kb 15mm mélyen... a peremtől leméred a bennlévő távolságát s megvan a méret. Ha precízkedni akarsz,akkor annyit engedsz a deknin kívülre hogy az anya teli legyen. Pótlás: Veszel pl: hosszú illesztett imbusz csavart,végét levág s rá a menet.
                          mátéapu kedvelte ezt.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X