Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D Csepel motorblokk felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    A képen jelölt csavarokat kiveszed, majd a felső díszdugót is, majd kiütöd a tengelyt fölfelé vagy lefelé. Azután a rugókat összenyomva kijön az egész. Óvatosan, mert a rugók előfeszítve vannak, és ha nem vigyázol, szanaszéjjel repül az egész.
    Click image for larger version

Name:	BIG_0007192013.jpg
Views:	1
Size:	102.7 KB
ID:	139104
    Szétszedni egyszerű, visszafelé viszont nagyon nehéz lessz.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 19, 12:38.
    Titus és sricsi70 kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #62
      Hello! Elkezdtem felújítani a papíros D-Csepelemet, természetesen a blokkal kezdtem.
      A képeken lehet látni az állapotokat.
      Henger átmérő 54 mm nem tudom ez mennyi fúrást jelent.
      A csapszeg kézzel meglökve kijött, a csapágyak (MGM RADAX) nem lógtak de teljesen szétkoptak.
      A dugattyún furcsa hogy 3 gyűrű van.
      A berugótengely cserés, oldaldekni szintén. (valami repedés gyanú + tömítő felületből le van törve.)
      Sajnos fel van pontozva, de az ami a "fura" hogy nem lötyögnek a csapágyak benne, lehet csak biztos ami biztos alapon tették, mert a kopás mértéke nem teszi indokoltá.
      Ami lehet hogy cserés lesz, az a főtengely, mert az egyik oldalon kézzel le és fel tudom rakni a csapágyat, ami gondolom nem túl jó hír, ha nem szorul fel.
      A lánckerék is kuka.
      A kuplung kosár hátulján az a távtartó az gyári megoldás?
      A zsákfuratból milyen mód szoktátok kiszedni a csapágyat? A Pannóniánál nem volt gondom kis ablak kiszed és jó volt, itt nincs más csak valami kiszedő szerszám...

      Itt jöjjenek a képek. Vélemény?

      Click image for larger version

Name:	11655384_10204135044605975_1790520960_n.jpg
Views:	1
Size:	88.5 KB
ID:	144751Click image for larger version

Name:	11541195_10204135044885982_193271649_n.jpg
Views:	1
Size:	135.2 KB
ID:	144752Click image for larger version

Name:	11541279_10204135046606025_1071636070_n.jpg
Views:	1
Size:	101.8 KB
ID:	144753Click image for larger version

Name:	11637848_10204135044645976_60896978_n.jpg
Views:	1
Size:	77.6 KB
ID:	144754Click image for larger version

Name:	11637960_10204135046486022_1468250237_n.jpg
Views:	1
Size:	100.2 KB
ID:	144755Click image for larger version

Name:	11638051_10204135045926008_1692418627_n.jpg
Views:	1
Size:	88.3 KB
ID:	144756Click image for larger version

Name:	11647312_10204135046886032_1554384640_n.jpg
Views:	1
Size:	106.9 KB
ID:	144757Click image for larger version

Name:	11650493_10204135046846031_2035785530_n.jpg
Views:	1
Size:	74.7 KB
ID:	144758Click image for larger version

Name:	11650737_10204135044965984_1735770282_n.jpg
Views:	1
Size:	94.0 KB
ID:	144759Click image for larger version

Name:	11650812_10204135044725978_657690997_n.jpg
Views:	1
Size:	87.9 KB
ID:	144760Click image for larger version

Name:	11650812_10204135045285992_1397502733_n.jpg
Views:	1
Size:	77.6 KB
ID:	144761Click image for larger version

Name:	11650831_10204135045245991_1110318585_n.jpg
Views:	1
Size:	42.4 KB
ID:	144762Click image for larger version

Name:	11652239_10204135046286017_170364050_n.jpg
Views:	1
Size:	117.4 KB
ID:	144763Click image for larger version

Name:	11652274_10204135046086012_714138659_n.jpg
Views:	1
Size:	80.8 KB
ID:	144764Click image for larger version

Name:	11655074_10204135044925983_644934511_n.jpg
Views:	1
Size:	65.5 KB
ID:	144765Click image for larger version

Name:	11647312_10204135046886032_1554384640_n.jpg
Views:	1
Size:	106.9 KB
ID:	144757Click image for larger version

Name:	11638051_10204135045926008_1692418627_n.jpg
Views:	1
Size:	88.3 KB
ID:	144756
      Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2015 jún. 21, 20:22.

      Komment


        #63
        Innen szép győzni!
        Hajrá!
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #64
          Ennyire azért nem rossz a helyzet.
          Alkatrész van hozzá szerencsére.
          A Pannóniám sem nézett ki különbül, simán motor lett belőle!
          Nem vártam csodákat, de ennél sokkal szarabb dolgokra számítottam.
          A motor festése már kicsit nehezebb lesz (pénzügyileg főleg).
          Sorry ezeket a képeimet ilyen fordítva tölti fel. :S
          Attached Files
          Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2015 jún. 21, 20:33.

          Komment


            #65
            dott
            A kuplung kosár hátulján az a távtartó az gyári megoldás?
            Igen.


            A zsákfuratból milyen mód szoktátok kiszedni a csapágyat? A Pannóniánál nem volt gondom kis ablak kiszed és jó volt, itt nincs más csak valami kiszedő szerszám...
            De van. Az egyik szóba jöhető megoldást a "Pannónia motorblokk kínlódásk megoldások"-nál írtam:

            Szerencsére már korábban D-Csepelemhez készítettem a sebváltójában lévő zsákfurathoz egy célszerszámot.
            Egy 10-es köracél, egy kis darab u-vas, egy 10-es anya, meg egy kisebb csavar, pl. M4-es anyával kell hozzá, valamint satu, vasfűrész, reszelő, valamint asztali fúrógép. (Természetesen gépekkel, marógép, stb. is elkészíthető, de pont az a lényeg, hogy olyan szerszámot ajánljak, amit bárki meg tud csinálni.)

            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
            Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül

            A képen bemutatott célszerszám működési elve az, hogy két kis megfelelően kireszelt körmös darabot dugok bele a csapágy belső furatába és egy menetes végű közdarabbal kitámasztom, hogy a körmök biztosan beakadjanak és a kihúzás alatt tartsanak a túloldalon. A két körmös darab és a menetes közdarab „együttdolgozását” egy a rajtuk átmenő furaton átdugott csavar biztosítja. Az összeszerelt szerszámmal könnyen kihúzható egy elég erős U-vasra támaszkodva csavarral a menetes szárral a csapágy.
            (A szerszámot még vagy huszonöt éve gondoltam ki és csináltam meg, amikor a D-Csepelem felújítása során szembesültem ezzel a problémával. Akkor nagyon büszke voltam rá és eltettem, még jó lehet majd valamikor alapon...hát, kellett...huszonöt év múlva...)

            - - - Updated - - -

            dott
            Sajnos fel van pontozva, de az ami a „fura” hogy nem lötyögnek a csapágyak benne, lehet csak biztos ami biztos alapon tették, mert a kopás mértéke nem teszi indokoltá.
            Ha jól látom, a lendkerék felőli oldalon csak a belső csapágy fészke van felpontozva?

            Itt a Pannóniával szemben a lendkerék felől van 2 csapágy, és ahogy nézem a külső nincsen felpontozva, tehát ha az fix még gyárilag + a belső felpontozva (ami nyilván nem elegáns, de mi a fenét tudtak volna tenni 40-50 éve házilag), akkor nagy baja nem lehet.

            A fogaskerék felől csak egy 6302-es csapágy van, ráadásul ott a dugattyú mozgásából származó elsődleges igénybevételen túl folyamatos erőhatást jelent a primer hajtás nyomatékát biztosító erő, agy ez szokott a problémásabb lenni, mivel ezt egy csapágy viseli. Az az oldal rendben van?

            Ja, még valami!!!

            A Pannóniával szemben a kis Csepelek kuplung rugójának megoldása finoman szólva primitív...
            Elég nehéz összerakásnál azon a kis lyukon benyúlva megfogni a rugó végét, és kihúzva beakasztani...

            A legjobb célszerszám egy bicikli küllő, aminek a menetes végét rácsavarod egy darab seprű nyélre, és a küllővég elég kicsi ahhoz, hogy beférjen a nyomótárcsa kis furatába és azon keresztül a rugó horgába beakasztva kihúzd a rugó végét és beakasszad a helyére egy finom csavaró mozdulattal! (Így leírva talán bonyolultnak tűnik, de nem boszorkányság...már csak a seprű nyélről eszembe jutva...)
            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 jún. 21, 21:43.
            mátéapu, sepy és sinter kedvelte ezt.

            Komment


              #66
              Üdv dott !

              Én a zárt csapágyfészekből , zsákfuratból úgy vettem ki a csapágyakat hogy a csavarboltban vásároltam 16-os beütős acél dűbel csavar fészket , amit a hasításoknál (a végén , a sík felületen) egy - egy ponttal Co-val megakasztottam , hogy később a méretre esztergálásnál ne törjön le . Majd a méretre munkálás után a csapágyszélességtől kb 2 mm-el hosszabb részen alászedtem kb 1-1,5 mm-el úgy hogy a végénél maradjon kb 1-2 mm váll . A hegesztési segéd pontokat kifűrészeltem, majd a csapágyba raktam és egy kb 150 mm hosszú , a végén lapoltra reszelt menetes szárat tekertem bele úgy hogy szétnyissa a dűbelt . Erre cső ráhúz , alátét ráhúz , hosszú toldó anya ráteker, menetes szár a lapolásnál megfog (én francia kulcsal csináltam) anya megteker , csapágy kézben ...
              mátéapu és sepy kedvelte ezt.

              Komment


                #67
                Köszi Lemezjáték és Zahi!
                Meg fogom próbálni megcsinálni valamelyiket!
                A primer hajtásnál pontozásból kb 4 pontocska jutott, szerencsére nem ilyen aktívan verték mint a másik oldalon.
                De ahogy próbáltam, jól illeszkednek a csapágyak bele.
                Majd írok még hogy haladok a felújítással.

                Komment


                  #68
                  Hello!

                  A minap épp azon agyaltam hogy neki kéne kezdeni a D-Csepel blokkjának, úgyis jön a tél, tavaszra meg lehetne kerülni egyet a házkörül. (húú még mennyi mindent meg kéne rajta csinálni, hogy szép legyen)
                  A felújítással kapcsolatban szeretném kérdezni, hogy a váltó szerkezet és egyéb belsőségek kopását lógását hogy ellenőriztétek? A blokk sosem volt használva, kb kétszer indítottam be mikor megvettem működött a váltó. Az alkatrészeket elnézve és tudva hogy az első és egyetlen tulajnak csak ez a motorja volt 50évig használatban, van km a blokkban az tuti.
                  Ezért felmerült, hogy ha már rendbe rakom nem kéne kihagyni a "belsőséget" sem a buliból. (van pótlás blokkom így alkatrészt tudok bele rakni)

                  Komment


                    #69
                    A kérdés részletesebb megválaszolását meghagynám a hozzáértőknek.
                    Annyit tudnék javasolni,hogy menj vele 5-10 km-t változatos tempóban,azaz az elején szép finoman,majd minden fokozatban jól húzasd ki,esetleg keress egy jó emelkedőt (bár ez Szegeden nehéz lesz) és nézd meg nem dobálja-e a fokozatokat,nem csörög-zörög-e valami?
                    Lendkeréknél érdemes megnézni,hogy nem lotyog-e a főtengely. Hirtelen ennyi jutott eszembe,remélem segített valamennyit.
                    Titus kedvelte ezt.

                    Komment


                      #70
                      A váltót tényleg csak kipróbálás után lehet tesztelni. Ránézésre nehéz. Lehetnek kopottak a kapcsoló körmök valamelyik fogaskerékpáron. A kapcsolóvilla tengelyének a furata is van hogy kikopik. A kilincsműnél valami görbeség, a hézagolással is lehet baj, ezekre érdemes figyelni meg még ami most nem jutott eszembe. Először tényleg próbáld ki valahogy szerintem is, utána lehet szétkapni.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2016 okt. 18, 22:01.
                      mátéapu kedvelte ezt.

                      Komment


                        #71
                        Sziasztok!

                        A Csepel 125T blokkomból hiányzik egy forgattyúsház összehúzó csavar. Tudaja valaki a konkrét méretét? A mérete változott a típusok között (T, D)?
                        A blokkom vidéken van, a jófogáson találtam eladót, de így, hogy nem tudom pontosan mit veszek, nem akarok vásárolni. Ha bármelyikőtöknek van felesleges tőle is szívesen elboltolom.

                        Köszönöm!

                        Click image for larger version  Name:	Blokk.jpg Views:	1 Size:	1.01 MB ID:	217699

                        Komment


                          #72
                          Az csak egy darab vas m6 menettel a két végén. Lemérni egyszerű: a blokkban ül kb 15mm mélyen... a peremtől leméred a bennlévő távolságát s megvan a méret. Ha precízkedni akarsz,akkor annyit engedsz a deknin kívülre hogy az anya teli legyen. Pótlás: Veszel pl: hosszú illesztett imbusz csavart,végét levág s rá a menet.
                          mátéapu kedvelte ezt.

                          Komment


                            #73
                            Van egy 51-es csepel kupacom,nem eredeti blokkal,lényeg fúrni kell.

                            Egy hónapja megrendeltem néhány alkatrészt ,de dugókészlet nincs...végigpróbáltam öt hat vebboltot ugyanaz a helyzet.Tippet,vagy címet kérnék ahová fordulhatok!
                            Attached Files
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #74
                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              dugókészlet nincs...végigpróbáltam
                              Itt próbáltad?

                              https://dugattyubolt.hu/listaz.php?k...C3%BAk&klikk=1


                              mátéapu kedvelte ezt.

                              Komment


                                #75
                                Beregisztráltam ,beléptem,kiválasztottam a méretet,kosár...és ekkor:fehér oldal semmi változással,ezt is eluntam!

                                Gondoltam betelefonálok.."elérhetőségek" rá kat szintén fehér.............

                                Most álljak le öntőformát készíteni utána szerszámokat,mérőeszközöket venni ,gyűrűanyagot keresni kifaragni minden darabot ??

                                Nem tudom elképzelni, ithol egy hazai motorhoz nem találok egy első-fúráshoz való szettet!!!!!!!!
                                Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2021 szept. 01, 20:40.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X