Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Festés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Noob eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    mennyire fontos a tartóssághoz a lakkozás?
    Ez a kérdés engem is foglalkoztat. A lakk pl. keményebb mint a festés, ezáltal jobban ellenáll a behatásoknak?
    Vagy "csak" az a szerepe hogy fényesebb legyen a felület?

    Komment


      Ha a mester jó festékkel húzta a csíkot,semmi gond. A tartósság annak függvénye,hogyan használod,tisztítod. 40-50...sőt több éves motorokat is használnak meglévő eredeti csíkozással.

      - - - Updated - - -

      Melik keményebb? Festék és lakk függő.(meg persze ár) Mindkettőben ugyan az az anyag keményedik. Ha extra fényt akarok akkor bázis festék+lakk. Viszont 2k festék is lehet tükrös hasonló mértékben ( fényvisszaverés mérés) Saját veteránt: én 2k festék utána csíkozás ecsettel...kész. Én ezt pártolom,mások mást.
      OdinHEM és dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        mit jelent a jó festék? mitől lesz jó egy festék?

        mindenesetre ez jó hír, nem akartam lakkozni, hogy lehessen érezni a csíkozást, ha már kézi
        dongos78 kedvelte ezt.

        Komment


          Akkor jó egy festék,ha megfelelő ár érték arányú. +könnyen felhordható+szépen terül+megfelelő fényű+tartós.

          - - - Updated - - -

          Hopp...Megemlíteném..hogy el ne felejtsem. Jooker fórumtárs javaslatára fújtam egy Neolux 2k fekete próbát. Idáig meglepően jó. Várok egy hetet,s megnézem a visszaapadását.
          sepy, OdinHEM és wsievers kedvelte ezt.

          Komment


            Hosszabb idő elteltével sem tapasztaltam apadást. A felület teljesen sima,tükrös. saját vélemény: Vastagabb rétegben kell felhordani a kevesebb pigment miatt. Más vélemény: Tetszik
            sepy, OdinHEM és dongos78 kedvelte ezt.

            Komment


              Sziasztok!
              Tanácsot szeretnék kérni. Győrben vagyok jelenleg. Az egyik kisautómon kell javítanom a fényezést. Van helyben lehetőség festék sprayt kevertetni, de csak 2K festéket tudnak. Azt mondja a szaki, hogy 3 órán belül fel kell használni. Ezt mennyire kell komolyan venni? Én nem terveztem ilyen gyorsan megcsinálni, hobbiból szerelgetek, és javítgatok.
              dongos78 kedvelte ezt.

              Komment


                Azért a 3 óra kicsit túlzás. én is spray-be kevert 2k festékkel csináltam a motort. Azt mondta a boltos hogy lehetőleg 1 napon belül használjam fel, mert azután "bedöglik".
                Én délelőtt töltettem, d.u.5-6 körül fújtam (előző nap gondosan előkészítettem az elemeket festésre). Majd másnap javítanom kellett egy elemet, de még akkor is használható volt.

                - - - Updated - - -


                de csak 2K festéket tudnak.
                ez számomra kicsit furcsa, tapasztalatom szerint ez fordítva szokott lenni, legtöbb helyen 1k-t tudnak. Itt a 4-ből 1 helyen tudnak 2k-t.

                ...egyébként biztosan nagyban szín- és töltés függő, ill.szórófej föggő a dolog, de az 1k spray-kkel nagyon szép felületet tudtam elérni, a 2k viszont nagyon nagy odafigyelést igényelt. Nagyon szűk az a tartomány, mikor már szépen terül, de még nem folyik meg. Ha egy épp terült felületre véletlenül is ráfújtam pluszban, azonnal folyt. (Szerencsére csak a tank térdpárna gumi, ill. MZ embléma alatti részén, így azt nem kellett újra csinálnom)
                Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 okt. 07, 14:07.

                Komment


                  Annó én beszélgettem erről az eladóval az egyik festékboltban. Ugyan azt a 2K festéket töltik bele mint amit klön is lehet venni. Persze ők előtte bekeverik, de a reakció nyomás alatt nem indul be ezért elég sokáig eláll, főleg ha hűtőben tárolod(mert a hideg még jobban lassítja a kémiai reakciót)
                  Titus, sepy és Atti69 kedvelte ezt.

                  Komment


                    Mekkora nagy vidámság kerített hatalmába ma is
                    Betöltöttem az első adagot a benzintankba, de egy kis benzin folyt a betöltő nyílás köré is.
                    Olyan szépen lemattította a festést hogy csak na! A 2 K autófestéket....
                    Ilyenkor mi a fene van? Fel lehet ezt polírozni vajon?
                    (Mert hogy nem szedem szét megint hogy újra fessem a motort, az egyszer biztos!)

                    Komment


                      Valószínű igen,de várj vele amíg visszakeményedik.
                      sepy és dongos78 kedvelte ezt.

                      Komment


                        Nem érdemes lelakkozni? Persze csak a tankot, 2K autólakkal. Nekem az viszonylag jól bírja a tankon.
                        Titus és dongos78 kedvelte ezt.

                        Komment


                          Nem érdemes lelakkozni? Persze csak a tankot,
                          Ezt még talán meg is játszanám.
                          Meglehetősen csalódott vagyok, a dongós bringán a sima 1k 1 réteg szín kibírt már sokmindent, 8 éve tart. Ez a drága cucc meg az első benzinfolyástól odalesz
                          2k festésre ugye nem lehet 1k lakkot fújni? (Az ugyanis van itthon egy nagy flakonnal)

                          Egyébként ma elég szépen haladtam, reggel óta a garázsban voltam. Beállítottam a váltót, bekötöttem még 1-2 vezetéket, felszereltem a benzincsapot, így már a saját tankjából táplálkozik a gép. Lecsiszoltam (a már korábban feketére festett) kipufogót, lefestettem újra, meg még egy csomó apróság...

                          Ami viszont kicsit aggaszt, valahol falsot szív a motor. A szívócsonkot már leszedtem, ellenőriztem, csiszoltam, vékony pasztával raktam össze, de nem lett jobb. Próbáltam féktisztítóval fújkálni a hengerfejnél, hengertalpnál, porlasztó csatlakozásnál, de semmi reakciót nem mutatott. Szerintem a váltó oldali szimering felől nem szív, mert egyáltalán nem füstöl a motor. A dinamó oldali szimeringet nem tudom tesztelni, oda nem tudok befújni. Bár gyanítom hogy ha az lenne rossz, akkor is füstölnie kellene, hiszen az is kap olajzást a váltóból...

                          Komment


                            Ez érdekes jelenség hisz egy frissen össze rakott bolkkról van szó ugye?.A szívó oldal talp tömítésnél szokott ilyen gond lenni vagy a karbicseknél. Lapos alátét, rugós alátét és a tömítés két oldalát tömítő pasztával lekenni. Ha ez rendbe sajna főtengő szimering. Ez sajna a rosszabbik oldal ez ne legyen. Ami a tankot illeti jó minőségű 2k-s lakk segíthet igaz szerelés nélkül nem megoldható bár az nem egy nagy dolog levenni. Az 1k-s ide gyenge dolog. Abba a festékbe pedig kevés edző kerülhetett bár erre van illetékesebb mint én.
                            OdinHEM és dongos78 kedvelte ezt.

                            Komment


                              dongos78
                              A dinamó oldali szimeringet nem tudom tesztelni, oda nem tudok befújni. Bár gyanítom hogy ha az lenne rossz, akkor is füstölnie kellene, hiszen az is kap olajzást a váltóból...
                              Lehet, hogy rosszul tudom, de szerintem a dinamó oldal felől nem kap olajat, az a rész nem csatlakozik a váltóhoz.
                              Viszont ha ott szív falsot, akkor ki is kell fújnia élősürítésnél, és ott meg kell jelennie az olajos keveréknek, ami előbb utóbb, lecsorog és látható lesz.

                              Komment


                                a tömítés két oldalát tömítő pasztával lekenni. Ha ez rendbe sajna főtengő szimering. Ez sajna a rosszabbik oldal ez ne legyen.
                                Pedig a szívócsonk tömítéseit, karburátort leellenőriztem, tömítőpasztával raktam össze.
                                Az imént eljutottam odáig hogy tudtam a környéken motorozni egy jót ("de jót motoroztunk ma")
                                Az oldaldeklik hiányoznak még róla, de ez nem befolyásolja a motorozhatóságot...
                                Azt tapasztaltam, hogy közepes gáz tartományban elég jól működik a gép, szivató huzogatása nélkül motorozható.
                                Lehet hogy csak alapjárati fúvóka gondja van? Bár úgy lenne! Holnap reggel ránézek...

                                - - - Updated - - -


                                dinamó oldal felől nem kap olajat, az a rész nem csatlakozik a váltóhoz.
                                De, a Trophynál még úgy oldották meg, hogy a sorrend (kifelé haladva) 1. nagy szimering, 2. főtengely csapágy, 3. kisebb szimering.
                                És a váltóból egy csatornán keresztül kapja az olajzást a 2 szimering közötti rész (csapágy).
                                Szerintem ez egy nagyon jó megoldás, nem tudom később miért hagyták el...

                                - - - Updated - - -


                                és ott meg kell jelennie az olajos keveréknek, ami előbb utóbb, lecsorog és látható lesz.
                                Az előbbiek alapján esetleg a váltóba fúj, amit nehéz észrevenni (nehéz észrevenni?)
                                OdinHEM és Lemezjáték kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X