Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr MT11 - 1986

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31

    Szervusz Zsolt!

    Valószínű,hogy ott egy stiftnek kell lennie,amely axiális irányban rögzíti a tengelyt.Wsiewers meg fogja adni neked a választ,mert Ő otthon van a Dnyeper motorok szerelésében.Nekem sajnos nincs típusismeretem ezért nem tudok neked tanácsot adni,azon felül,hogy teljesen szolidáris vagyok veled.

    Üdvözlettel:Che

    Komment


      #32


      Kedves Zsolt!

      A neten több szabadon letölthető gépkönyvet lehet találni az Ural-Dnyeper motorok különböző változataihoz,-kíváncsiságból letöltöttem kettőt,de egyiken sem vélem felfedezni a kérdéses alkatrészt.Igaz csak "kutyafuttában" néztem át és lehet,hogy átsiklottam felette,-sokkal több időt kellene rászánni,de ettől függetlenül,elég részletes és képekkel illusztrált.

      Nem tudom neked van e gépkönyved,vagy töltöttél e már le de,ha akarod nagyon szívesen elküldöm neked,csak akkor szükségem lenne az email címedre,amit privátban is elküldhetsz nekem!

      Üdvözlettel:Che

      Komment


        #33
        szervusz, nagyon köszönöm ha elküldöd, hátha nincs meg : izsmash@yahoo.com
        majdnem biztos, hogy azt a stiftet kell eltávolítani, minden olyan képen, videón, ahol a tengely még bent van a stift is bent van, azonban azokon a képeken és videókon, ahol már ki van szedve, a stift is hiányzik. A katalógusokban minden stiftnek van katalógusszáma, és a robbantott ábrákon mindig külön vannak jelölve de ebből nem következik logikusan, hogy ki is kell szedni szereléskor. Ma megpróbálom.

        Komment


          #34
          Kedves Zsolt!

          Elküldtem,de ahogy visszanéztem egyetlen-egy ábrát nem jelenít meg,valószínű ZIP-be kell rendezni,de ahhoz nekem segítség kell (a Kislányom) és akkor újra elküldöm.Gondolom túl nagy terjedelmű az anyag ahhoz,hogy tömörítés nélkül PDF-ben elmenjen.

          Türelmet kérek,-sajnos a számítógépes tudásom nem elég a tömörítéshez.


          Üdvözlettel:Che

          Komment


            #35
            Szervusz Che, megoldódott "kimókoltam", és tényleg az tartotta a tengelyt. Elképzelni nem tudom mi járhatott az ukrán mérnökök fejében, amikor ezt így oldották meg. Gondolom biztosak voltak benne, hogy a tengely végén lévő o-gyűrűt soha nem kell cserélni.

            Eredetileg nem akartam a váltóhoz nyúlni, gondoltam egyszerre csak egy dolgot szabad csinálni, nehogy a végén egy kosár alkatrész fölött üljek tavasszal, fejet vakarva. Közben rájöttem, hogy a váltó orrán-száján folyik, és nem szeretném, ha a letisztított blokkot összepacsulizná. Gondoltam kicserélem a tömítéseket és a csapágyakat és annyi.......de közben beleástam magam a fórumokba, szakirodalomba, és rá kellett jönnöm, hogy ez egy sokkal nagyobb kihívás, mint a blokk többi része. Szinte mindenhol szükség lesz egy kis fejlesztésre, átalakítsra, ha az ember tényleg szeretné elérni, hogy ne csöpögjön minden lyukon az olaj.

            Lassan de körvonalazódik, hol mi a megoldás, majd dokumentálom és töltöm fel sorban.

            Komment


              #36
              Egy váltót precizen összerakni ua komoly feladat mint a motort. Esetenként komolyabb BMW R 75 válónál komolyan el kell gondolkodni hogyan lehet kiforgatni a tengelyeket. Van olyan szaki aki rá sem jön..

              Komment


                #37
                Kedves Zsolt!

                Örülök,hogy sikerült kiszedni a stiftet javaslom,hogy cseréld le olyanra,melynek tengelyirányban egy a stift névleges átmérőjénél kisebb anyamenet van fúrva,vagy 10mm. mélyen.A stiftet úgy kell beszerelni,hogy az anyamenet a kihúzás irányába essen és akkor kiszerelésnél nincs ilyen gond,mert egy "hokival" könnyen ki lehet húzni.Az említett stift,vagy illesztőszeg egyébként teljesen megszokott és szabványos,a pontos megnevezése most nem jut az eszembe,de utána járhatok.A hoki egy acélrúd,melyen egy nagyobb tömegű vashüvely szabadon fut,az egyik végén egy olyan menet van,mint az illesztő szeg anyamenete,a másik végén egy nagyobb perem,melynek nekiütközik az szabadon futó súly.A hoki menetes végét bele kell csavarni a stift menetes furatába és a súlyt tengelyirányban nekiütögetni a peremnek.Az ütések hatására az illesztőszeg kihúzódik a furatból.A jobb hokik végén a menetes csap cserélhető,különböző méretű és alakú eszközökre és ezáltal egy sokoldalú és egyszerű szerszám,-akár házilag is elkészíthető,-sőt azt úgy is kell,ne hordjuk a boltba minden sz@rért a pénzt!Egy rossz autó lengéscsillapító és némi ócskavasas kutakodás mellett kikerülhet az alapanyag,csak egy kis konstruktív gondolkodás és némi hegesztés.

                Üdvözlettel:Che
                Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2018 jan. 31, 20:59. Oka: Képet szerettem volna,de nem megy

                Komment


                  #38

                  Sajnos nem tudtam az előző hozzászólásomhoz képet feltölteni,a szokásos javít módszerrel,ezért itt pótolom.

                  Komment


                    #39
                    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A jobb hokik végén a menetes csap cserélhető,különböző méretű és alakú eszközökre és ezáltal egy sokoldalú és egyszerű szerszám,-akár házilag is elkészíthető,-
                    Tudom szentségtörés de az idő pénz!
                    Vonókalapácsnak nevezem ugyanezt! Végy egy kétkilós sújt furd át dugját egy legalább félméteres csavart hegessza végére egy anyát....alátétet a másik végét hegeszd a kihuzandó darabra és huzigáld az ütközöig,persze a menetes darabokhoz inkább az alkatrész megóvása miatt menetes darabbal cstlakozunk! A héten egy csapágygyürüt huzattam ki zsákfuratból behegesztett alátéttel.tudom egynapos esztergálással készíthettem volna megfelelő betétet amit:azután kiállíthattam volna mintának......,de én izgága vagyok!
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #40
                      Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      szokásos javít módszerrel,
                      Nálam ez a negatív kalapács. Inkább nem mutogato,mert egy sebtében összetákolt szir-szar... viszont nagyon hasznos eszköz. Általában a feladathoz igazítom hipp-hopp..

                      Komment


                        #41
                        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Egy váltót precizen összerakni ua komoly feladat mint a motort. Esetenként komolyabb...
                        Nem is merek belekontárkodni, csak a tömítésekre koncentrálok, a műhelymunkákat pedig nem én csinálom. Látszólag szép állapotban van a váltó, használat közben sem volt hangja, és könnyen vette a sebességeket is, csak az olajfolyás ne lenne.

                        A tippeket köszönöm, hoki, dugókalapács, negatív kalapács ..... ütvecsavarozóm már van

                        Komment


                          #42
                          Én már nem is tudom mihez használtam, de M8-as furat volt benne. Szóval fogtam egy M8-as menetes szárat, rá egy, kb 40-es köracél amibe hosszába fúrtam egy lyukat, a végére alátét és anya.
                          A célnak tökéletesen megfelelt

                          Komment


                            #43
                            Ez egy valóban nagyon hasznos (és egyszerűen elkészíthető ) szerszám

                            Felénk húzókalapácsnak hívják.

                            Komment


                              #44
                              Ez a kasznis szakma jövevénye mi is vagy hokinak vagy naki-takinak becéztük. A tanulók "öröme" volt először mikor lelógott az ujjuk és csatt. imába foglalták!

                              Komment


                                #45
                                Nehéz lesz cseppmentessé tenni. Sok dolog függvénye. A rükis váltónál a kar és a lábító(váltókar) tengelye a szivárgási pont. Különösen az első, ahol egy alátét tart bent egy o gyűrűt, 4 csavarhúzó élével elkövetett beleveréssel. A nyelestengelynél a futógyűrű alá papír tömítés kell, mert a bordáknál kifolyik az olaj. A kihajtás szimmering mérete ritka, ált csak oroszban van. Ott a hardyvillára kell figyelni, mert rajta a km óra kihajtás csigája egyből szétvágja a szimmeringet összerakáskor. Az automata kuplungból is folyik, sok esetben a kuplungkiemelő dugattú helye ki van kopva. O gyűrű csere után is rossz. A golyós csapágya rossz, cserélni kell tárcsás tűgörgősre. Az automata programtárcsa lóg, perselyezni kell. A csapágyak(különösen elől) kiesnek a házból, a tojás alakú fogaskerekek általi erők miatt kikoptak a primertengely egymásba kapaszkod9 fogaskerekei. A berúgókar felhúzójánál is folyik,
                                Ez csak a váltó,
                                nekem tökéletes volt minden az első indításig.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2018 febr. 02, 22:40.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X