Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nincs közelitő csavar
    Első: 14x1.5 kúpos menet.. Uralhoz csináltattam mikor még sorozatban futottak (olajleeresztő) még van belőle pár db kb 50Ft volt/db. Következő: MZ olajleeresztő csavar szintén kúpos 18x1.5-ös (mert van aki ezt is meg tudja szaggatni) ezt most csináltattam 200Ft/db. Következő: Vitvort akármilyen csavar, ezt gyorsjavításként aluban használom mikor ott toporognak mögöttem.... hogy..mikor lesz kész? Tökéletesen megszorul. Következő: Összehasonlításképp M6 csavar. Kb ennyi.

    Komment


      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Lényeg az,hogy ne legyen:sem olajos,sem
      Lakkbenzin, patika benzin, nitrohigitó, kipucoltam fültisztitóval a belső menetet és kiáztattam a zárócsavart
      Két komponensüt belekentem a menetekbe és betekertem a csavart
      Aztán mivel hűvösebb idők járnak, begyújtottam a gázkonvektort a motornak, ne fázzon a csavarja
      Benzintartály marad szódával kimosva, nem savazom. Csapok teflonozva.
      Csak lépjünk már elöbbre kicsit!

      Komment


        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Nagy kár,hogy annak idején nem kértél tőlem
        Nagy köszönet a felajánlásért!
        Nem is tudtam hogy mi hogy lesz, de amit a boltban lehet kapni, akkor nehogymár lejmoljak
        A fenntiek szerint megoldva a helyzet
        Amúgy is talán titán olajleeresztőt teszek be, hogy a teljesitmény/súly arány javuljon, és a szine sem mindegy
        http://x-bike.hu/ujdonsagok/pro-bolt...reszto-csavar/
        movisz kedvelte ezt.

        Komment


          Szervusz!

          Nagyon szívesen,annyi járműipari csavarom van,hogy az egész fórumot eltudnám látni srófokkal.Szétszedtem,vagy 40db. sebváltót,elképzelheted,hogy mennyi csavar,anya,csapágy jött ki.A szétszedéskor szelektáltam,a gyártó nemzetek szerint,Német,Olasz,Japán,....... Sajnos semmit nem szoktam,csak úgy eldobni,a mentalitásom rá is tette a lenyomatát a házra,a Páromnak már elege van belőlem,de azután megpuszilgatom és legfőképp igazat adok neki és megy minden szépen tovább.

          A sors fintora az egészben az,hogy a Moszkva K55-höz régebbi Szovjet csavarok kellenének,hát igen szerény a készlet belőle,se MTZ,se Moszkvics,se Volga nem volt a látókörömben soha,-most pedig milyen jól jönne!

          Azért,ha meggondolod,írj rám nyugodtan,próbálok segíteni,ha módomban áll!

          Üdvözlettel:Che

          Komment


            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szovjet csavarok kellenének,
            Kedves Józsi bátyám! Bonyolultabb mint a háború előtti német csavarok beszerzése. A Ribe 8g felülnyomott csavarokat utángyártják. Viszont az orosz M8x1 csavarok 12mm laptávúak,s besüllyesztett tetővel gyártódtak. Az M 10-esek hasonlóak 14mm laptávval. Nem lehetetlen,de nem is egyszerű. Talán egy kettőt találnék.. ha mégis akkor félreteszem.. mert igen.

            Komment


              Köszönöm Attila,még jól jöhet.Azért néhány Moszkvics és Volga alatt már jártam és azt tudom,hogy egy M8-as csavar kiszedéséhez 3-4 különböző méretű kulccsal kellett alámászni.A K55 alkatrész gyűjtögetéssel elég jól állok már,ami még hiányzik Km óra,bilux és kürt kapcsoló,lámpakeret,foncsor,üveg és a csúszkás gázhúzókar,dekompresszor kar,-sajnos a Km. óra nagyon ritka,volt már több a látókörömben,de mindig lemaradtam róla,valahogy nincs szerencsém hozzá.Az a röhej,hogy már majdnem kettő is összegyűlt,van váz kerekek,tank,ülés,sárvédők,motor,teleszkóp előre és motor is,meg az a nyüves bakelit doboz,amiben van a feszültségszabályzó,trafó és a gyújtáskapcsoló,-ezek mind olyan kapcsolt áruk voltak,hogy nem adtak valamit,csak úgy magában,vinni kellett az egészet,-szóval gyűlik a motyó,de qrva lassan.Mostanában rendezgetem össze a dolgokat és,ha összegyűlik minden,akkor nekifogok csinálgatni.Meg azután a pénz sem olyan sok a kabát zsebében,hogy aranyáron összeszedjek mindent,de úgy szép az élet,ha küzdelmes.

              Üdvözlettel:Che

              Komment


                Nagyon szivesen, de köszönni nem kell.. esetleg utólag. Nekem idegen (részben) az anyag,de azért észben tartom a felsoroltakat.

                Komment


                  Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A sors fintora az egészben az,hogy a Moszkva K55-höz régebbi Szovjet csavarok kellenének,hát igen szerény a készlet belőle,se MTZ,se
                  Nálam ez úgy működik,utálom a külömböző kulcsnyilású csavarokat! Ezért elrakom a bontottakat és teszek bele újakat......Van némi orosz-csavarom.

                  Ha irtok méretet:valószínűleg tudok segíteni valószínűleg.Legtöbb M-8,M-16-os
                  Atti69 és Che kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ,utálom a külömböző kulcsnyilású csavarokat!
                    Az uralnál úgy működött: 8x1 csavarfej 12mm , rá az anya 14mm laptáv. Ha jól emlékszem az M10 csavar is 14mm laptáv.

                    Komment


                      Szervusztok!

                      Köszönöm a csavar felajánlásokat,-számon tartom.

                      Látjátok így lehet szét offolni valamit és összefüggéstelenné tenni egy témát,-már bánom,hogy a K55-tel belekotyogtam a Horex témába.Indítanom kellett volna egy K55-ös témát,de "eső után késő a köpönyeg",-bocsánat!

                      Üdvözlettel:Che
                      mátéapu kedvelte ezt.

                      Komment


                        Ilyenek vagyunk.. mindenről eszünkbe jut minden.. Majd Jön Horex,s kiigazítja a témát.. Remélem halad a géppel..

                        Komment


                          Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Remélem halad a géppel..
                          Végül is nem
                          Abbahagyok most minden sallangot, az inditásra koncentrálok
                          Műanyagcső-porlasztó-benzin. Nem zár az úszóház
                          Szétszedem, rozsdás az úszótű kúpos záró vége
                          Mi jöhet még?
                          Az ominózus olajleereszt csavart beragasztottam
                          Olajpára mellette. Megkrétáztam, megnézem majd hol szivárog, de ez már igy marad.
                          Olaj a váltóban és a tartályban sehol máshol nem ereszt
                          Gondoltam rugok rajta párat, ment ez mosóbenzinnel is
                          Nem győztem lihegni a tizedik rugásnál
                          Áhhhh!
                          movisz és mátéapu kedvelte ezt.

                          Komment


                            Jöttem nyavalyogni, de ez az utolsó eset
                            Kicseréltem a porlasztó/Pannonia/ úszót és a fedelét, ugyanúgy nem zár el.
                            Megnéztem megint a gyújtást, ott van ahol kell
                            Rugom, meg se nyikkan, aztán hallok valami szuszogást akkor amikor nem kellene, mintha sűritéskor lenne. Szelephézag megvan.
                            Benzin nem ment át a szelepeknél rugók nélkül összeszerelés elött
                            Akkormost mi a *anyja van?
                            Az hogy hol szelel és melyik szelep, az megintcsak kétemberes munka
                            Ez is nyűgös

                            Nagyon gyenge a szikra
                            Nem emlékszem milyen trafó volt beépitve de a Simson 6V-os méretre stimmel be és más trafóm nincs
                            Szerintem nem ez volt benne, mert nem foglalkoztam és Simsonnal anno, illetve a Star és Schwalbénak belső tekercse volt
                            Akksi 4Ah-ás, nem hinném hogy e-miatt gyenge a szikra. Gyárilag 7Ah-ás kellene
                            Kondi? Egyelőre nincs másik, próbára sem. Itteni motorboltban nincs olyan kondi aminek belső menet van a végén,
                            http://www.zsombishop.hu/images/020.055.jpg
                            hogy rátekerhessem a trafó kivezetésére
                            Valamelyik nap elautózok a nem közeli autósboltba, hátha..
                            Elsősorban combos szikrát kell varázsolnom, aztán majd akármi lesz
                            Francba!

                            Komment


                              horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Itteni motorboltban nincs olyan kondi aminek belső menet van a végén,
                              Van ami ugyan ilyen,de külső-menetes,egyébként : MZ...Trabant.. Wartburg. Lehet kivülre is tenni kondit a trafóra kötve,oda elfér a más típusú.
                              A gyenge akkut töltővel lehet segíteni,lehet a kevés amper miatt gyenge a szikra...

                              Én egy frissen szerelt motoron:néhány századdal lazábbra hagyom a szelephézagot úgyis kopik a járatásnál és hamar csökken.

                              A Pannónia uszó-tűt mártsd olajba és ezután köszürű-porba:majd kézzel összecsiszolható,szinte évente megcsinálom ,sodorgatva egy perc alatt összekopik ritka mikor utána is ereszt...
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Jöttem nyavalyogni, de ez az utolsó eset
                                Kicseréltem a porlasztó/Pannonia/ úszót és a fedelét, ugyanúgy nem zár el.
                                Ezen a gépen nem F&S karbi van ??? Ha ott a benzin , és a gyujtás meg a mechanika OK akkor annak indulni kell.

                                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Megnéztem megint a gyújtást, ott van ahol kell
                                Rugom, meg se nyikkan, aztán hallok valami szuszogást akkor amikor nem kellene, mintha sűritéskor lenne. Szelephézag megvan.
                                Benzin nem ment át a szelepeknél rugók nélkül összeszerelés elött
                                Akkormost mi a *anyja van?
                                Az hogy hol szelel és melyik szelep, az megintcsak kétemberes munka
                                Ez is nyűgös
                                Gyujtás jó helyen van , szelep zár ... Vezérlés a helyén van ??? kb FHP-n kellene lennie a szelepváltásnak , ha úgy van akkor OK . a gyújtás összhangban van a vezérléssel ??? mert ha szelepváltáskor szakít meg a megszakító nem fog beindulni soha ... (gondolom nem ad szikrát minden főtengely fordulatra ...)

                                Ha szuszogást hallasz az lehet természetes dolog is , pl a gyűrűknél elslisszan némi kompresszió vagy éppen a szívás zaját hallod !

                                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Nagyon gyenge a szikra
                                Nem emlékszem milyen trafó volt beépitve de a Simson 6V-os méretre stimmel be és más trafóm nincs
                                Szerintem nem ez volt benne, mert nem foglalkoztam és Simsonnal anno, illetve a Star és Schwalbénak belső tekercse volt
                                Akksi 4Ah-ás, nem hinném hogy e-miatt gyenge a szikra. Gyárilag 7Ah-ás kellene
                                Kondi? Egyelőre nincs másik, próbára sem. Itteni motorboltban nincs olyan kondi aminek belső menet van a végén,
                                Kicsit zavart a kép ... nem egészen értem mit akarsz ezzel ! A rendszer hány voltos ??? Ha 6V akksis gyujtás, akkor az a trafó jó kéne hogy legyen ! (ha nem menetzárlatos .)
                                A lendkerekes gyujtást (simson star illetve schwalbe) ne keverjük bele , amennyiben akkumulátoros rendszerről beszélünk , teljesen más .
                                Az hogy az akkumulátornak 4 , vagy 7 Ah a kapacitása szerintem teljesen lényegtelen ,egy príma jólfeltöltött 4Ah -s is elüzemelteti a rendszert ! (viszont mivel 6V , minden csatlakozásnak érintkezésnek prímának kell lennie mert itt egy picivel nagyobb áramok szaladgálnak , a rendszer kényesebb a hibás érintkezésre , vékony vezetékekre ...)
                                Kondi .... (???) Ha sz@r a kondi erősen szikrázik a megszakító , sőt beég (!) továbbá sárga a szikra. Az hogy milyen a kondi kivezetése tök mindegy , csak helyesen legyen bekötve !!!Bekötheted a trafó 1 pontja és a test közé is egy darab vezetékkel , csak akkor a régit kösd ki a rendszerről (ezt írta Máté is , csak most olvasom ...) . Kb 0,22-0,25 mikroF -es kéne legyen . (MZ , Simson,Jawa , Pannonia Trabant Wartburg ...Stb . mind ilyet használ ha megszakítós a gyújtása .) Combos szikra feltétele : jó kontaktú elektromos rendszer , hibátlan megszakító ami nincs beégve nem zárlatos , lehetőleg új kondi (legalábbis nem zárlatos, és megfelelő az értéke) , muszklis jől feltöltött akkumolátor ( mérj feszt a 15. trafó ponton) gyertyapipa és kábel állapota sem mellékes (tegyél új kábelt , próbából iktasd ki a pipát a rendszerből mert lehet hogy rossz a zavarszűrő ellenállása )
                                Titus, Atti69 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X