Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nyugodtan le lehet szerelni,mert nem fog kihullani semmi,ha-csak némi spén és olajsár.Az egy 3mm. vastag lemez fedél 8 db. M6-os csavarral rögzítve,sajnos a csavarok átmenő menetes furatba vannak,ahol a meneteken keresztül szintén jelentkezhet az olajszivárgás,csepegés.

    Javaslom,hogy szereld le,tisztítsd meg,ami azt is jelenti,hogy hagyd kicsepegni és amennyire tudsz nyúlj be valamilyen drótra rögzített rongyokkal és próbáld kitörölgetne a lakatszekrény alját!A fedél alá vágj egy 1 mm.-nél semmi esetre nem vastagabb tömítést,valamilyen sűrűbb papírból (cipősdoboz),az olajmentesített felületeket kend meg valamilyen tömítő anyaggal,FBS vagy hasonló és szereld vissza a fedelet! Nagyon lényeges,hogy az M6-os csavarok mindegyike alá kell valamilyen tömítő alátétet tenni,lehetőleg lágyított vörösrézből,vagy valamilyen lágy alumíniumból!

    A lakatszekrénybe,ne tölts sok olajat,csak annyit,hogy amikor tekered az alapszán kerekét,halj egy jellegzetes cuppogó hangot,a kerék minden fordulásánál,ugyanis a lakatszekrénynek központi olajozása van egy dugattyús szivattyún keresztül,melynek excentere a kerék tengelyére van ékelve.Az olaj egy elosztón keresztül jut el a kenendő helyekre,kis átmérőjű csöveken.Amennyiben túl sok olajat töltesz bele orrá-száján folyni fog,ugyanis egyik kijövő kezelőszer tengelynél sincs szimering,de még egy nyamvadt gumigyűrű sem.


    Üdvözlettel:Che

    Komment


      Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Amennyiben túl sok olajat töltesz bele orrá-száján folyni fog,ugyanis egyik kijövő kezelőszer tengelynél sincs szimering,de még egy nyamvadt gumigyűrű sem.
      Hál istennek,legalább észreveszed ha kiszárad,nem is problémás a szekrény:jól viseli az idő kerekét.....
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Nyugodtan le lehet szerelni,mert nem fog kihullani semmi,ha-csak némi spén és olajsár.Az egy 3mm. vastag lemez fedél 8 db. M6-os csavarral rögzítve,sajnos a csavarok átmenő menetes furatba vannak,ahol a meneteken keresztül szintén jelentkezhet az olajszivárgás,csepegés.

        Javaslom,hogy szereld le,tisztítsd meg,ami azt is jelenti,hogy hagyd kicsepegni és amennyire tudsz nyúlj be valamilyen drótra rögzített rongyokkal és próbáld kitörölgetne a lakatszekrény alját!A fedél alá vágj egy 1 mm.-nél semmi esetre nem vastagabb tömítést,valamilyen sűrűbb papírból (cipősdoboz),az olajmentesített felületeket kend meg valamilyen tömítő anyaggal,FBS vagy hasonló és szereld vissza a fedelet! Nagyon lényeges,hogy az M6-os csavarok mindegyike alá kell valamilyen tömítő alátétet tenni,lehetőleg lágyított vörösrézből,vagy valamilyen lágy alumíniumból!

        A lakatszekrénybe,ne tölts sok olajat,csak annyit,hogy amikor tekered az alapszán kerekét,halj egy jellegzetes cuppogó hangot,a kerék minden fordulásánál,ugyanis a lakatszekrénynek központi olajozása van egy dugattyús szivattyún keresztül,melynek excentere a kerék tengelyére van ékelve.Az olaj egy elosztón keresztül jut el a kenendő helyekre,kis átmérőjű csöveken.Amennyiben túl sok olajat töltesz bele orrá-száján folyni fog,ugyanis egyik kijövő kezelőszer tengelynél sincs szimering,de még egy nyamvadt gumigyűrű sem.


        Üdvözlettel:Che
        Szervusztok! Köszönöm mindenkinek a hasznos segítséget!

        Komment


          Kedves Fórumozók,
          új tagként olvastam az EAN esztergák történetét firtató hozzászólásaitokat. Néhány éve árultak egy padot a neten, aminek a képeit akkor lementettem, most csatolom: szerintem ez a gép lehetett az EAN elődje.

          Attached Files

          Komment


            Szervusz Trembi!

            Alapjaiban ez egy Schlesinger Alajos féle esztergapad,amelyre felszereltek egy EAN 100-es főorsószekrényt.A főorsóházon kívül minden eltér az EAN esztergapadoktól.Azért köszönöm,hogy feltetted ezt a képet,mert ebből is lehet látni,hogy milyen újító kedvű a Magyar ember.Ezek a gépek még eredetileg három lépcsős szíjtárcsával,leginkább lapos szíj hajtásra készültek és volt az eredeti főorsó házon egy fogaskerekes előtét tengely,egy excenteres kapcsolhatósággal,amellyel a fordulatszámot lassítani lehetett.A transzmissziós hajtás korszakának a vége felé készülhetett,illetve arra is alkalmas lehetett az eredeti főorsó házával.

            Üdvözlettel:Che

            Komment


              Ilyen gépem volt: VULKÁN BUDAPEST -szán merevítőbe öntött felirat szerint, én így hívtam. Én is átalakítottam a főorsóházat lemezszekrénnyel csavaroztam körbe és csavarozható fedelet kapott...Nem szerettem: pontatlan volt és lassú,pedig nem volt kopott a szánszerkezet a szegnyereg is engedett terhelésnél!

              Normál anyagban 1 m/m-nél viszont pontos volt..... kemény anyagban már nem......Elbúcsúztam tőle !
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Üdvözlök mindenkit!
                Van egy EAN esztergám és szeretném kicsit kipofozni,régebbi típusú 6 sebességes.Hiányoznak a cserekerekek z50 z60 és z70 ezeket keresnék és a keresztszán orsó kopottabb a kelleténél azt szeretném megcsinálni valószínűleg cserélnem kellene anyával együtt.Meg persze vannak még javítanivalók ,lakatszekrény olajzás nem tökéletes és még ami közben kiderül.Nem vagyok esztergályos csak szeretem csinálni ezért minden segítséget szívesen veszek.

                Komment


                  Zsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  és a keresztszán orsó kopottabb a kelleténél azt szeretném megcsinálni valószínűleg cserélnem kellene anyával együtt.
                  Emlékeim szerint az anya 2 db-ból áll egy fix és egy állítható,ha nem lehet állítani tovább:akkor lesz cserés! A keresztszánorsót nem szokás csakúgy cserélgetni elég alapos munkát igényel a csapágyazása a hézagolása a nóniusz rögzítése fogantyú kotyogásmentes rögzítése nem játék már az egyedi illesztések miatt sem ! Inkább ne cserélgesd mert eléggé szerszámigényes feladat dörzsár, kúposdörzsár, körmös-kulcsok,tudom vágó lukasztó és reszelő is megoldás ,de akkor inkább maradjon a nagyobb holtjáték minthogy a nóniusz különmozogjon a kartól vagy az orsótól...!
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    Köszönöm a tanácsot,megfogadom.A cserekerék pótlása még mindig kellene.

                    Komment


                      Zsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A cserekerék pótlása még mindig kellene.
                      Esztergálást-marást vállalok!
                      Feliratokat keress útközben,vidd el a meglévő leg-kisebb fogaskerekedet és mond el mire van szükséged ! Szerintem elfogadható ajánlatot fogsz kapni,legalább két helyre menj be,esetleg tippet kapsz,hogy kinek van ilyen.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        És mi számít elfogadható árnak?Vagyis mire számítcsak?

                        Komment


                          Zsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          És mi számít elfogadható árnak?Vagyis mire számítcsak?
                          Minden annyit ér amennyit adnak érte! Relativ akinek nem kell annak egy darab vas ,döntsd el neked mennyit ér és ahhoz tartsd magad:legtöbb csapágyboltban készíttetnek lánckereket ott is érdeklődhetsz!

                          Még egy tippem van keress fogaskerekeket hasonló modullal (foggal)és esztergáld méretre a furatát sok motor váltó alkatrész egyező fogazással készül,ha nem menetvágáshoz kell,egy közelítő is megteszi.
                          Egyébként a fogaskerekek áttétele egyszerűl ha felezni akarsz 22-es kerékkel egy 44-est hajtass meg,és így tovább az arány lényeg nem a fogszámersze a gyáriakkal egyszerűbb!

                          Nekem maszek esztergám van én lánckerekekkel hajtatom a menetvágáshoz az orsót.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Szervusz Zsolt!

                            A jófogás,hu-n és a szerszámpiac.hu-n érdemes szétnézni cserekerék ügyben.Az árak 5 000.-Ft/db. körül mozog,illetve láttam már annyiért,de ez szerencse dolga.Úgy emlékszem 1.5 modullal készültek,de azért utána nézek pontosan.A keresztszán orsó és főleg az anya készítés megér egy hosszabb leírást,ha kúpol a géped nagyon nehéz megcsinálni rajta jó minőségben és az elkészítéséhez a gép többszöri szétszedésére is szükség van.Az anya magfuratának a pontos helymeghatározásához szükség van egy célszerszámra is.Most nem akarok bővebben belebonyolódni,mert esik az a qrva hó,mennem kell kotorni és már érzem,hogy a holnapi napom is el lesz sexuálva a hó miatt,de a postásnak biztosítani kell a hómentes járdát,mert megérdemlik szerencsétlenek.

                            Üdvözlettel:Che

                            Ui:A fene enné meg az ilyen időjárást az utóbbi pár napban 21 ember szenvedett kihűléses halált az országunkban,többségében a saját kifűtetlen lakásában.A vita meg folyik a led lámpák körül meg,hogy ki legyen a legis-legújabb észosztó ebben az országban.A fűtőanyag ellátást stratégiai fontosságúnak vélem,de ezen egyik politikus se nagyon töri magát.A társadalmi összefogást is sikerült olyan mély szintre zülleszteni,hogy senki nem figyel a másikra,csak szalad az üveggyöngye után.

                            Komment


                              Tudnám használni így is mert 55-ös kerék van hozzá de menetvágáshoz nem jó.Nem sürgős de lassan egy éve nekifogtam és még nem haladtam vele sokat.Ezért szeretném a hiányzó alkatrészeket összeszedni és működőképessé tenni.

                              Komment


                                Szevasztok! EAN 1000-es esztergán az a piros négyzettel jelölt csavar az orsóház olajleeresztője? Van arra tapasztalat, hogy milyen olaj megfelelő az orsóházba? Illetve a menetes tokmány hátlapot hogy tudom levenni? Gondolok itt arra, hogy a főorsót kell kiékelni, vagy valami más módszer kell?
                                Click image for larger version

Name:	CAM00538a.jpg
Views:	2206
Size:	508.6 KB
ID:	211399

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X