Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A gép szekrény hátsó oldalán alul van egy kihajtás ami az előtolást hajtja. Tudom unalmas de valaki szedte már ki azt? Van ott szimering vagy o-gyurka? Mert ez a része a nortonszekrénynek mindig olaj alatt van. Vagy ott mindenkinek szivárog az olaj?

    Komment


      Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szervusztok!

      Nem feledkeztem meg az EAN történelem és családfa kutatásról,csak vannak egyéb gondjaim.Sok minden kiderült már a gépről,de még mindig vannak fehér foltok bőven.

      Tudom,hogy volt a 170,280 és a 340-es típus,de a 280-ast még nem sikerült beazonosítanom,ezért arra kérlek Titeket,ha valahol láttok a mellékelt képen látható típustáblát,olvassátok le a rajta található adatokat és tegyétek közzé!Sajnos nincs a látókörömben ilyen táblával felcímkézett gép.

      [ATTACH=CONFIG]36055[/ATTACH]

      Üdvözlettel:Che
      Szia!
      Az enyém pont ilyen. Holnap este lövök róla fotókat...

      Üdv
      ML

      Komment


        Egyenlőre így állok...
        Attached Files

        Komment


          Sziasztok, problémásnak tunt a cserekerekek beszerzése, a szerszámgépnepper nevetséges 7000 Fts árat mondott darabjára. Viszont simán lehet rendelni webshopból, C45 anyagból, meg persze még meg kell munkálni kicsit. A Mibim és powerbelt is ugyanazt a terméket árulja. Sajnos 71 fogú kerék nincs ott se, azért rendeltem 72 fogút. 1,4% pontatlanság, meglátjuk.

          Most jutok el oda hogy az E1Nt osszerakjam, hét végén hátha ki tudom próbálni. A 22fogú kerék szorulásán kívül még az is baj volt, hogy hossz előtolás váltásakor nem teljesen nyomodott rá a két kapcsoló kerék egymásra. Barbárság vagy nem de egy fél lukkal odébb hegesztettük/martam a lukat ami a kart arrettálja. Szerintem gyárilag se sikerült pontosan fúrni ezt a lukat es ahogy a kerekek koptak még kevésbé értek össze, plusz meg jobban nyalták egymást kapcsoláskor. Amúgy nincsenek nagyon elkopva se :/ Kiderül, használni akarom a gépet nem kiállitani.

          Komment


            A Norton szekrényben nem volt nagy szörnyűség, mondjuk olaj se. Teszek bele autentikus 32 forintos Hykomol-t, hátha nem nyomja ki rögtön. Furcsállom hogy nincs egy szimmering a tengelyek kihajtásanál de talán a szóró olajozás miatt nyomás sincs

            Komment


              Üdv.
              Nincs valakinek véletlenül eladó keresztszánhoz való orsó esetleg anya?
              Ma megpucoltam a hossz ill. keresztszánt mire az utóbbi elkezdett kb 1mm-t lötyögni. De ha valakinek van hozzá müszaki rajz azt is megköszönném...
              Utoljára szerkesztve a következő által: samtron; 2018 nov. 11, 21:23.

              Komment


                Kedves Samtron!

                Egy tisztítástól nem szokott egyik szán sem kilötyögősödni,legfeljebb tiszta lesz.Nem írtad,hogy milyen irányba lötyög.Az orsó csere az még egyszerű,de az orsóanyát még a trapézmenet vágása előtt,be kell helyzetelni,mert az EAN esztergák olyanok,mint a régi Bugatti autók,ahány db.,annyi méret.

                Nem lehetséges az,hogy a keresztszánorsó tengelyének irányába van a mozgás?

                Komment


                  samtron eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  kb 1mm-t lötyögni.
                  Nekem a holtjáték a kersztszánon 3 m/m-er az emelkedés 4-m/m-er ha kell csapágyméretet ,esetleg hengert furok nem a kopáson múlik az esztergálás minősége ,hanem a belefektetett munka igényességében! Láttam kaliberre dolgozó embert,nóniusz nélküli esztergán dolgozva. aki elállította a gépet,hogy egy Moszkvics szelepet felsimítson:ezután folytatta a bedolgozását,ezt ma szerintem senki nem tenné meg....
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Kedves Samtron!

                    Egy tisztítástól nem szokott egyik szán sem kilötyögősödni,legfeljebb tiszta lesz.Nem írtad,hogy milyen irányba lötyög.Az orsó csere az még egyszerű,de az orsóanyát még a trapézmenet vágása előtt,be kell helyzetelni,mert az EAN esztergák olyanok,mint a régi Bugatti autók,ahány db.,annyi méret.

                    Nem lehetséges az,hogy a keresztszánorsó tengelyének irányába van a mozgás?
                    Tiszteletem!
                    A keresztszán prizmáiból rengeteg mocskot kapartam ki. Aztán az egészet lemostam brigóval és összeraktam. Az orsó (keresztszán) hátsó kontraanyáit lehuztam lötyögésmentesre. Ezután a kéziszánt megfogva elöre-hátra (a főorsóra merőlegesen) megrángatva mértem kb 1mm-t.

                    Komment


                      samtron eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      (a főorsóra merőlegesen) megrángatva mértem kb 1mm-t.
                      Ezek szerint nem az orsó,hanem a szánszerkezet nincs beállítva,vagy kopott...
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Nekem a holtjáték a kersztszánon 3 m/m-er az emelkedés 4-m/m-er ha kell csapágyméretet ,esetleg hengert furok nem a kopáson múlik az esztergálás minősége ,hanem a belefektetett munka igényességében! Láttam kaliberre dolgozó embert,nóniusz nélküli esztergán dolgozva. aki elállította a gépet,hogy egy Moszkvics szelepet felsimítson:ezután folytatta a bedolgozását,ezt ma szerintem senki nem tenné meg....
                        Igaz amit írtál de sajnos valami miatt recés (kagylós) felületet hagy a gép forgácsoláskor. Próbáltam a főorsó perselyein holtjátékot állítani ami sikerült is. Most a tokmány alá támasztva egy fadarabbal azt emelgetve 0,01mm.t mérek. Egy félórás menet után kb kézmeleg a hátsó kontraanya. Az első hideg. A szekrényben lévő csapágyak (a hajtásláncbeliek) lötyögésmentesek.
                        Sajnos a keresztszán még rögzített állapotban is lötyög az ágyazaton, Már cseréltem alsó rögzítőlapokat de még így is aláment a 0,2mm-es hézagoló. Az ágy az első 40cm-en nagyon kopott. hátrébb meg ugye már szorul.
                        Próbálom kiküszöbölni az összes hibaforrást. Tudom, hogy ezek már levitézlett gépek de azért még lehet velük hasznos dolgokat készíteni.

                        Komment


                          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ezek szerint nem az orsó,hanem a szánszerkezet nincs beállítva,vagy kopott...
                          De szerintem az ill az anya kopott (már ránézésre is). Orsóirányban tudtam mozgatni.

                          Komment


                            samtron eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Az ágy az első 40cm-en nagyon kopott. hátrébb meg ugye már szorul.
                            Nekem maszek gépem van ,mivel nem tudom a 20-éve használt gépemet sikköszörültetni ,megalkuszom. A feladatokat részekre osztom ... a csapágyméret kb 20 mm-er azon a részen többször mérek és csiszolok ennyi,ha perselyezek ráhagyás után vagy csiszolok vagy dörzsárazok... a többi részét alászedem ne legyenek útban a szerelésnél erre beszúrókést használok ezzel határolom be a pontosabb részeket,ez lekerekített rádiuszkés ...én ha a megszokott távon kívűl megyek állítok a szánszerkezet hézagolólécén ennyi ....Egy idő után egyre gyakorlottabb az ember és tudja mit hová tekergessen ha más méretekkel dolgozik.Az igaz ,hogy egy hibátlan,vagy közel jó gépen ez sokkal egyszerűbb viszont ez csak ritkán vagy soha nem adódik.Én egyszer életemben éreztem egy gépen ,hogy az úgy dolgozik ahogy elvárom,(ez 20 év és három munkahely után történt)sajnos nem sokáig ment a dolog...20-30 esztergapadon történő munka közben éreztem ezt,szerintem sokan egyszer sem találkoztak az érzéssel.Nem kell elvárni egy sokéves szerkezettől a maximumot....!!!
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              Igaz!
                              Ennek a gépnek gondatlan volt az előző gazdálya (olaj nélkül haználta, felülezi rozsda mindenhol. összeheggesztett (taknyolt) karok, reteszek kiszoposódva mindenütt,sok sok retek-mocsok, a kéziszánba és késtartóba beleesztergálva le is törött az egész szánszerkezet amit valami okádék módon összehegesztett valaki, a fokbaállíthatóság mexünt mivel a kalapácsfejü horonycsavart kitépte a leszakadó kéziszán ami az öntvényt is "rendberakta") Sokat kijavítottam már ezek közül de van még mit tenni.
                              Szeretném amennyire lehet rendberakni a gépet...
                              Utoljára szerkesztve a következő által: samtron; 2018 nov. 12, 22:36.

                              Komment


                                Üdv èrdeklödnèk hogy van e valakinek Ean eszterga alkatrèszei itt gondolok tokmányfelfogo hütöfolyadèk rendszer egèszère stb. köszi elöre is

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X