A gép szekrény hátsó oldalán alul van egy kihajtás ami az előtolást hajtja. Tudom unalmas de valaki szedte már ki azt? Van ott szimering vagy o-gyurka? Mert ez a része a nortonszekrénynek mindig olaj alatt van. Vagy ott mindenkinek szivárog az olaj?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
EAN esztergák szerelése, karbantartása
Collapse
X
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzervusztok!
Nem feledkeztem meg az EAN történelem és családfa kutatásról,csak vannak egyéb gondjaim.Sok minden kiderült már a gépről,de még mindig vannak fehér foltok bőven.
Tudom,hogy volt a 170,280 és a 340-es típus,de a 280-ast még nem sikerült beazonosítanom,ezért arra kérlek Titeket,ha valahol láttok a mellékelt képen látható típustáblát,olvassátok le a rajta található adatokat és tegyétek közzé!Sajnos nincs a látókörömben ilyen táblával felcímkézett gép.
[ATTACH=CONFIG]36055[/ATTACH]
Üdvözlettel:Che
Az enyém pont ilyen. Holnap este lövök róla fotókat...
Üdv
ML
Komment
-
Sziasztok, problémásnak tunt a cserekerekek beszerzése, a szerszámgépnepper nevetséges 7000 Fts árat mondott darabjára. Viszont simán lehet rendelni webshopból, C45 anyagból, meg persze még meg kell munkálni kicsit. A Mibim és powerbelt is ugyanazt a terméket árulja. Sajnos 71 fogú kerék nincs ott se, azért rendeltem 72 fogút. 1,4% pontatlanság, meglátjuk.
Most jutok el oda hogy az E1Nt osszerakjam, hét végén hátha ki tudom próbálni. A 22fogú kerék szorulásán kívül még az is baj volt, hogy hossz előtolás váltásakor nem teljesen nyomodott rá a két kapcsoló kerék egymásra. Barbárság vagy nem de egy fél lukkal odébb hegesztettük/martam a lukat ami a kart arrettálja. Szerintem gyárilag se sikerült pontosan fúrni ezt a lukat es ahogy a kerekek koptak még kevésbé értek össze, plusz meg jobban nyalták egymást kapcsoláskor. Amúgy nincsenek nagyon elkopva se :/ Kiderül, használni akarom a gépet nem kiállitani.
Komment
-
Üdv.
Nincs valakinek véletlenül eladó keresztszánhoz való orsó esetleg anya?
Ma megpucoltam a hossz ill. keresztszánt mire az utóbbi elkezdett kb 1mm-t lötyögni. De ha valakinek van hozzá müszaki rajz azt is megköszönném...Utoljára szerkesztve a következő által: samtron; 2018 nov. 11, 21:23.
Komment
-
Kedves Samtron!
Egy tisztítástól nem szokott egyik szán sem kilötyögősödni,legfeljebb tiszta lesz.Nem írtad,hogy milyen irányba lötyög.Az orsó csere az még egyszerű,de az orsóanyát még a trapézmenet vágása előtt,be kell helyzetelni,mert az EAN esztergák olyanok,mint a régi Bugatti autók,ahány db.,annyi méret.
Nem lehetséges az,hogy a keresztszánorsó tengelyének irányába van a mozgás?
- 1 like
Komment
-
samtron eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésekb 1mm-t lötyögni."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKedves Samtron!
Egy tisztítástól nem szokott egyik szán sem kilötyögősödni,legfeljebb tiszta lesz.Nem írtad,hogy milyen irányba lötyög.Az orsó csere az még egyszerű,de az orsóanyát még a trapézmenet vágása előtt,be kell helyzetelni,mert az EAN esztergák olyanok,mint a régi Bugatti autók,ahány db.,annyi méret.
Nem lehetséges az,hogy a keresztszánorsó tengelyének irányába van a mozgás?
A keresztszán prizmáiból rengeteg mocskot kapartam ki. Aztán az egészet lemostam brigóval és összeraktam. Az orsó (keresztszán) hátsó kontraanyáit lehuztam lötyögésmentesre. Ezután a kéziszánt megfogva elöre-hátra (a főorsóra merőlegesen) megrángatva mértem kb 1mm-t.
Komment
-
samtron eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése(a főorsóra merőlegesen) megrángatva mértem kb 1mm-t."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNekem a holtjáték a kersztszánon 3 m/m-er az emelkedés 4-m/m-er ha kell csapágyméretet ,esetleg hengert furok nem a kopáson múlik az esztergálás minősége ,hanem a belefektetett munka igényességében! Láttam kaliberre dolgozó embert,nóniusz nélküli esztergán dolgozva. aki elállította a gépet,hogy egy Moszkvics szelepet felsimítson:ezután folytatta a bedolgozását,ezt ma szerintem senki nem tenné meg....
Sajnos a keresztszán még rögzített állapotban is lötyög az ágyazaton, Már cseréltem alsó rögzítőlapokat de még így is aláment a 0,2mm-es hézagoló. Az ágy az első 40cm-en nagyon kopott. hátrébb meg ugye már szorul.
Próbálom kiküszöbölni az összes hibaforrást. Tudom, hogy ezek már levitézlett gépek de azért még lehet velük hasznos dolgokat készíteni.
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEzek szerint nem az orsó,hanem a szánszerkezet nincs beállítva,vagy kopott...
Komment
-
samtron eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz ágy az első 40cm-en nagyon kopott. hátrébb meg ugye már szorul."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
Igaz!
Ennek a gépnek gondatlan volt az előző gazdálya (olaj nélkül haználta, felülezi rozsda mindenhol. összeheggesztett (taknyolt) karok, reteszek kiszoposódva mindenütt,sok sok retek-mocsok, a kéziszánba és késtartóba beleesztergálva le is törött az egész szánszerkezet amit valami okádék módon összehegesztett valaki, a fokbaállíthatóság mexünt mivel a kalapácsfejü horonycsavart kitépte a leszakadó kéziszán ami az öntvényt is "rendberakta") Sokat kijavítottam már ezek közül de van még mit tenni.
Szeretném amennyire lehet rendberakni a gépet...Utoljára szerkesztve a következő által: samtron; 2018 nov. 12, 22:36.
- 3 likes
Komment
Komment